@ mypower: v té setrvačnosti máš pravdu - nemám tucha, jak moc to hýbe s poměry v celém systému

Ohledně řízení to je otázka - benzínový motor bude mnohem pomaleji reagovat na "šlápnutí na plyn" - nedivil bych se reakci v řádu stovek ms - elektronikou se dostaneš o 2 řády níž. Tak ale to všechno odhaduju...
Ta myšlenka se mi líbí hlavně z několika důvodů:
- snadné nafázování na ČEZ (pokud to povolí a pokud toto zařízení uzná za OK - ale elektricky tam žádnej bordel být nemůže a nejhorší co můžu udělat je, že to budu blbě řídit a místo výroby energie budu energii spotřebovávat - to ale řeší elektroměr a ČEZu je to fuk)
- sinus napětí (nanalogové, tedy žádné problémy z toho plynoucí)
- velice levné
- snadné řízení (otázka je, jestli dost rychlé - předpokládám, že by se dalo dostat na reakční dobu 1ms i kdyby to bylo řízeno přes SW)
- snadný rozběh motoru (na začátku bych pustil generátor jako motor z ČEZu a pak pustil šťávu do DC motoru a pustil řízení)
@ avatar: tak ta účinnost je ale pravdivá a spíš spodní odhad - narozdíl od střídačů, které sice udávají 94%, ale moc bych tomu nevěřil - a hlavně je otázka, jakou účinnost bude mít střídač 3kW, když bude dodávat 1kW? Tutově je nastavený na nějaký optimální výkon a víc i míň bude znamenat snížení účinnosti - to samo platí i o asynchronním motoru, ale tak nějak citem mám dojem, že má lepší charakteristiku.