poloostrov 930Wp - Pardubice

Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
prochazka85
Příspěvky: 221
Registrován: ned kvě 20, 2012 9:20 pm

Re: poloostrov 930Wp - Pardubice

Příspěvek od prochazka85 »

pratele, rad bych s vami zkonzultoval optimalni nastaveni Tristaru 60A
jedna se o system s nainstalovanym 1.4kWp a 8x olovene bat Varta Deep Cycle (celkem 720Ah)
zde je nastaveni:
Ureg: 14V
teplotni kompenzace -0.0011V/C
Absobce 2:30h
Absorbce ext nap:12.50V
Absobce etx. cas: 3:00h
Float: 13.50V
Float cas: 1:00h
Float cancel: 12.30V
Equalize:14,80V
equalize: 3:00h
HVD: 14.20V
HVDR: 13.80V

co si myslite o tomto nastaveni? nejake poznamky?
Ja osobne nevim jak se presne bude chovat equalize ktere je nastavene vis ne HVD (high voltage disconnect)
jestli to s timto nastavenim nekdy vubec skonci v "equalize"?

Predem dekuji za vase nazory
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm

Re: poloostrov 930Wp - Pardubice

Příspěvek od Pan Taum »

1)
Varta Professional LFD není "deep cycle" - trakční baterie, ale "dual purpose" tj. startovací jen s trochu zesílenými mřížkami. Počítej nic-moc životnost. Nezapomeň strhnout vrchní nálepku (pod ní by měly být šroubovací zátky) a pravidelně kontrolovat elektrolyt - hladinu a hustotu.
VARTA® Professional Dual Purpose

Lower spec boats and motorhomes still need the right product to perform at their best. That’s why we’ve developed the Professional Dual Purpose. Long lasting and maintenance-free, it’s ideal for seasonal use.

Key benefits
Designed for standard motorhomes, caravans and boats with less or moderate energy demand
Long lasting – up to twice the cyclic stability of conventional flooded batteries (up to 200 cycles @ 50% DOD)
Minimal self-discharge makes it ideal for seasonal use
Ideal for dual power applications (can be used for both starting and overall energy supply)
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... l-purpose/

2)
Nabíjení viz datasheet:
varta lfd professional dual purpose.png
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf

Standardní nabíjení mokrá baterie(absorption) : 14,4 V
Trvalé nabíjení mokrá baterie (float): 2,23 V/článek = 13,38 V
Nabíjení k zamezení vrstvení kyseliny (equalize) : 2,6 V/článek = 15,6V
Při klidovém napětí článku nižším než 2,083 V baterii dobijte.
3)
Nevidím žádný racionální důvod, proč používat funkci HVD. Používá se jen při souběhu více různých nabíjecích zdrojů, aby se nemlátily navzájem.
prochazka85
Příspěvky: 221
Registrován: ned kvě 20, 2012 9:20 pm

Re: poloostrov 930Wp - Pardubice

Příspěvek od prochazka85 »

dekuji za nazor.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek