1)
Varta Professional LFD není "deep cycle" - trakční baterie, ale "dual purpose" tj. startovací jen s trochu zesílenými mřížkami. Počítej nic-moc životnost. Nezapomeň strhnout vrchní nálepku (pod ní by měly být šroubovací zátky) a pravidelně kontrolovat elektrolyt - hladinu a hustotu.
VARTA® Professional Dual Purpose
Lower spec boats and motorhomes still need the right product to perform at their best. That’s why we’ve developed the Professional Dual Purpose. Long lasting and maintenance-free, it’s ideal for seasonal use.
Key benefits
Designed for standard motorhomes, caravans and boats with less or moderate energy demand
Long lasting – up to twice the cyclic stability of conventional flooded batteries (up to 200 cycles @ 50% DOD)
Minimal self-discharge makes it ideal for seasonal use
Ideal for dual power applications (can be used for both starting and overall energy supply)
http://www.varta-automotive.com/en-gb/p ... l-purpose/2)
Nabíjení viz datasheet:
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdfStandardní nabíjení mokrá baterie(absorption) : 14,4 V
Trvalé nabíjení mokrá baterie (float): 2,23 V/článek = 13,38 V
Nabíjení k zamezení vrstvení kyseliny (equalize) : 2,6 V/článek = 15,6V
Při klidovém napětí článku nižším než 2,083 V baterii dobijte.
3)
Nevidím žádný racionální důvod, proč používat funkci HVD. Používá se jen při souběhu více různých nabíjecích zdrojů, aby se nemlátily navzájem.