E babeta

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

E babeta

Příspěvek od matobabetak »

motoe-1-05_a.jpg
motoe-1-05_a.jpg (4.97 KiB) Zobrazeno 3885 x
Myslím ze by to mohlo byt v tejto kategórii. Ide o niečo ako je na obrázku a odkaze, lacný, jednoduchý dopravný prostriedok ktorý byde možné nabíjat zdarma z FV panelov.
[urlhttps://www.rulyt.cz/elektricky-motocykl-raccew ... beta-cerny[/url]
Od 1.1.2020 platí na SK novela zákona o cestnej premávke. Zjednodušene aj kolobežky s motorom majú svoju kategóriu. Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. Ak by malo viac ani dopravný inšpektorát mi nevedel dat jednoznačnú odpoveď ci treba ŠPZ, TK na kolobežky :)
Aký máte názor na tieto vozíka, je to použiteľné na dochádzanie po meste? Alebo je lepší ebike, eskuter s 4kw motorom a pod...
Klasické babety môžu jazdiť s výnimkou len do roku 2022, potom treba prihlásiť na DI.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E babeta

Příspěvek od kodl69 »

k ničemu. klasický elektrokolo pojede stejně a bude použitelný i jako kolo, a nikdo tě nebude vyhazovat z cyklostezky. Za podobný peníze se dá postavit ilegální elektrokolo s 2kW motorem a cestovkou okolo 40km/h. Podle mě tohle není cesta. Prostředek s rychlostí pod 50km/h na rovině nepatří ani do městskýho provozu. Tohle je shit, jak obrat lidi o prachy. A navíc olověná baterka a váha 66kg!!! Nenápadný elektrokolo se středovým motorem 750W https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-48 ... N-d406.htm tvářící se jako legální 250W/25km/h bude vážit max 25kg a pojede třikrát tolik, po drobným "chiptuningu". Motorka musí mít při váze 60kg špičkovej výkon aspoň 7kW a dojezd 100km (parametry pitbike, kterej jsem přestavoval ze spalováku pro synátora) .
Když tomuhle dojde baterka a nebo se to prostě nevydrápe do kopce, to musí být těžká otročina, to raděj chodit pěšky...
jako minimum, pro jezdce do hmotnosti 60kg se zálibou v pomalé jízdě bych viděl tohle: https://www.elektropower.cz/elektroskut ... kutr-nova/
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: E babeta

Příspěvek od brumlaj »

matobabetak píše:........ Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. ...........
No vidíš a já si v roce 2000 kdy ještě ty nesmysly neplatily koupil koloběžku která má omezení 25km/hod ale motor je 400W. A i to není nic moc. Obyčejná koloběžka.....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E babeta

Příspěvek od matobabetak »

Tak to asi zvolim variantu ebike, tekingovy 48v 1000w. Niečo nenápadne co nebude putat pozornosť. Vozidlo s ŠPZ už nechcem, poistky, STK, ruky stále od oleja..... Nastal čas na niečo cistejsie
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
ZANYN
Příspěvky: 1
Registrován: ned črc 09, 2023 7:20 pm

Re: E babeta

Příspěvek od ZANYN »

matobabetak píše:
motoe-1-05_a.jpg
Myslím ze by to mohlo byt v tejto kategórii. Ide o niečo ako je na obrázku a odkaze, lacný, jednoduchý dopravný prostriedok ktorý byde možné nabíjat zdarma z FV panelov.
[urlhttps://www.rulyt.cz/elektricky-motocykl-raccew ... beta-cerny[/url]
Od 1.1.2020 platí na SK novela zákona o cestnej premávke. Zjednodušene aj kolobežky s motorom majú svoju kategóriu. Do 25km/h a 250w nieje potreba ŠPZ, vodič ak, poistka a pod. Ak by malo viac ani dopravný inšpektorát mi nevedel dat jednoznačnú odpoveď ci treba ŠPZ, TK na kolobežky :)
Aký máte názor na tieto vozíka, je to použiteľné na dochádzanie po meste? Alebo je lepší ebike, eskuter s 4kw motorom a pod...
Klasické babety môžu jazdiť s výnimkou len do roku 2022, potom treba prihlásiť na DI.
Ona E Babeta má uveden motor 250W. A ti co ji provozují halasí s výkonem strmé kopce bez problému, i bez šlapání dojezd a t,d.
Přitom má s jezdcem skora 2 centy. A vím, že s elektrokolem daleko lehčím je nutno kopce přišlápnout. Takže ke je pravda. Buďto má mtor 1kw (čemuž odpovídá i výkon benzin. Babet) a nebo všichni kecají. Apak s tím dojezdem - už z fyz. propočtů je zřejmé, že vytrvalost i LiOn baterií je max. 1 hod. a to neuvážen pokles výkonu baterie- Takže kdo objasní pravdu???
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 437
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Lokalita: Praha
Bydliště: Praha

Re: E babeta

Příspěvek od Lubik »

Koupil jsem vrak e-babety na hraní.
Oloveny baterie byly nafouknuté jak balón, nechápu že neexplodovaly. Musely mít při nabíjení hodně přes 100° protože se zdeformovala i krabice. Dnes jsem tam připojil provizorně Lion články a ampermetr. Je tam regulátor s nápisem 250W. Po rovině byl proud v jednotkách amper. Při rozjezdu a do kopce se zastaví na 21A, to je 1000W. V porovnání s el.kolem stejného výkonu jede mnohem líp a bez šlapání. Šlapat se prakticky moc nedá, šlapky jsou velmi nízko nad zemí. Nechápu že to tak pěkně jede a neshoří kabely. Dráty od baterky jsou max. 0.75mm2 :eek2:
Přílohy
20230630_212657.jpg
IMG-20230711-WA0005.jpeg
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah
bokser01
Příspěvky: 1315
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 7770
Kapacita baterie [kWh]: 14,4

Re: E babeta

Příspěvek od bokser01 »

Můj skůtr má 48V a 900w motor. Při rozjezdu si bere okolo 17-20A při jízdě do kopce špičkově 26A. při jízdě po rovině za plné rychlosti okolo 14A. Při brždění rekuperace dodává do baterie 0,6A. Po sedlem je regulátor a z něho vedou 3 fousy do motoru. průřez odhaduji max 1mm2 přívod k regulátoru od baterky jsem si dělal svůj protože 1,5mm2 na až 26A není dobrý. dal jsem tam 6mm2 :D
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 4kWp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp Baterie 14,4KWh olovouhlik (6x JPC12-200), Celek tedy 7770Wp :yes:
Uživatelský avatar
Lubik
Příspěvky: 437
Registrován: pon úno 15, 2021 10:04 pm
Lokalita: Praha
Bydliště: Praha

Re: E babeta

Příspěvek od Lubik »

Z motoru vedou slabý dráty ale s teflon izolací aby prošly osou. Z regulátoru vede asi 2,5mm2 na konektory na kterých je roztaveny plast.
Panely 4x 280W , 4x330W Isolar 5kVA,48V 230 Ah