Trakcna bateria 48v/620Ah
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Trakcna bateria 48v/620Ah
Oplati sa to za tu cenu, nepoznate ho niekto zo Slovenska?
Premyslam nad kupou, ale stale vaham ako nad cenou, tak nad samotnym Pb
https://dom.bazos.sk/inzerat/102972217/ ... ia-48v.php
Premyslam nad kupou, ale stale vaham ako nad cenou, tak nad samotnym Pb
https://dom.bazos.sk/inzerat/102972217/ ... ia-48v.php
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Nepremyslaj... Známy kúpil od nich a baterky KO...
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
To vazne?
Lebo pan ked som s nim telefonoval ma ubezpecoval o repasovani danych baterii a rozpraval mi o vybijani baterii na zaklade hustoty elekotrolytu a nie voltaze, tak som mal pocit, ze sa zrejme vyzna...som teda prekvapeny
Lebo pan ked som s nim telefonoval ma ubezpecoval o repasovani danych baterii a rozpraval mi o vybijani baterii na zaklade hustoty elekotrolytu a nie voltaze, tak som mal pocit, ze sa zrejme vyzna...som teda prekvapeny
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 2679
- Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
- Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
No aj môjho známeho ubezpecoval. A baterky sú onicom. 700Ah batéria vystúpi za 2 minúty na absorciu z malým prduom. Proste kapacita v prdeli....
Zajtra ju idem merať refraktomerom a budem merať aj napätia pri zaťaží ach atď....
Zajtra ju idem merať refraktomerom a budem merať aj napätia pri zaťaží ach atď....
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
baterii olovo koupit tak max do 2 až 3 let staří a jen v dobrým stavu... pak lze předpokládat že to nebudeš stěhovat častěji než je nutné... taky je dobrý si uvědomit že olovo není dělané na cyklování plných cyklů dejme tomu SOC 20% nebo DOD 80% to by mělo být stejné... osobně při 80 % SOC začínám dobíjet sítovou nabíječkou a tak to mám za 2 tisíce eur baterku s kapacitou 6 kWh... možná plus je že to má celkové v případě emergency cca 20 až 30 kWh ale s tim moc nepočítej...
Mnoho štěstí při nacházení vhodných kusů.... a jinak jak jsi na tom s GBO? vše funguje?
Ahoj Víťa
Mnoho štěstí při nacházení vhodných kusů.... a jinak jak jsi na tom s GBO? vše funguje?
Ahoj Víťa
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Tak diky chlapi za info a radu...mobilik píše:Nepremyslaj... Známy kúpil od nich a baterky KO...
Usetrili ste mi kopu penazi, to radsej investujem do LiFePo4
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Lifepo4 je dobra volba
Olovo ma zbytečně velky ztraty a , je velky na srovnatelnou kapacitu , potřebuje samostatnou mistnost ,teda pokud neni gelová ta jedina muže jit do baraku aspon u mne
rok 2013 o je už skoro 7 let tady baterka lehce přesluhuje
Olovo ma zbytečně velky ztraty a , je velky na srovnatelnou kapacitu , potřebuje samostatnou mistnost ,teda pokud neni gelová ta jedina muže jit do baraku aspon u mne
rok 2013 o je už skoro 7 let tady baterka lehce přesluhuje
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
I olověný baterky vydrží mraky let. to že v autě odejde olovo za 5 let neznamená že trakční vydrží taky 5. troufám si říct že funguje do rozpadnutí desek pokud vybíjíš třeba o 20 procent těchto cyklů vydrží olovo tisíce...., je jen nutné ji necyklovat až do vybití.. a pokd jo tak 25 % nechat, ihned začít dobíjet do bulk, absorbce, na float a čas od času ekvalizaci, na balancování... dolívat destilku pravidelně dle potřeby ( aquamatic to umí dost zjednodušit)zbek píše:Lifepo4 je dobra volba
Olovo ma zbytečně velky ztraty a , je velky na srovnatelnou kapacitu , potřebuje samostatnou mistnost ,teda pokud neni gelová ta jedina muže jit do baraku aspon u mne
rok 2013 o je už skoro 7 let tady baterka lehce přesluhuje
Ahoj Vítek
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
To není pravda. Platí to pouze o AGM a gelovkách.zbek píše:rok 2013 o je už skoro 7 let tady baterka lehce přesluhuje
Trakční z VZV je typ OpZS a ty vydrží daleko déle a když víš jak tak se daji i repasovat.
Dá se zachránit i totálně zasulfátovaná. Mám 475 Ah sadu co ležela vybitá několik let. Kyselina se asem změnila na vodu protože veškerý sulfát se usadil na deskách. A i takovou baterku se podařilo zachránit takže má 95% kapacity.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Proč je tady každý odborník na olověné baterie když je viděl maximálně v autě?? Přesně tak olověné baterie vydrží dlouho,mám baterie OPZS 9let staré a nemám problém s kapacitou ani omylem.baterie v FVE určitě dostanou míň zabrat než v ještěrkách,kde je nikdo nevybíjí na 80% ale většinou na doraz,a i tak baterie dokážou sloužit několik let.ota píše:To není pravda. Platí to pouze o AGM a gelovkách.zbek píše:rok 2013 o je už skoro 7 let tady baterka lehce přesluhuje
Trakční z VZV je typ OpZS a ty vydrží daleko déle a když víš jak tak se daji i repasovat.
Dá se zachránit i totálně zasulfátovaná. Mám 475 Ah sadu co ležela vybitá několik let. Kyselina se asem změnila na vodu protože veškerý sulfát se usadil na deskách. A i takovou baterku se podařilo zachránit takže má 95% kapacity.
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Ak by sa chcel niekto zbavit 24-clankoveho srotu z clankov Pb2V z VZV rad sa ho ujmem. Myslim, ze toto olovo by si zasluzilo viac pozornosti a trochu jednoduchej elektroniky ktora tu este nie je. A mohlo by sluzit vo FVE bez problemov (samozrejme s trochou dobijania z DS v zime:).
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Tak teraz som uz uplne nezozhodny, jeden povie tak, druhy onak.
Nechcel som roztrzku, chcel som Vaš nazor, či by ste do toho sli za tu cenu alebo sa radsej zamerat na LiFePo4???
Pokial by som sa zameral na LiFePo4, tak za tu cenu mam iba polovicu na 48V system, ale z tohto Pb mam 48V rovno a mozno realna kapacita by bola niekde na 450-500Ah, neocakavam ze je 100%, ale cenovo mam pocit, ze som na tom lepsie ako LiFePo4!
Pokial by to bol nejaky šuflikant, ja to hned nespoznam a moze mi tam basnit o takych ci onakych hodnotach, vo vsetkom sa skrátka nevyznam dokonale, preto otazka bola, ci ho niekto poznate a mate skusenost s nim...
Nechcel som roztrzku, chcel som Vaš nazor, či by ste do toho sli za tu cenu alebo sa radsej zamerat na LiFePo4???
Pokial by som sa zameral na LiFePo4, tak za tu cenu mam iba polovicu na 48V system, ale z tohto Pb mam 48V rovno a mozno realna kapacita by bola niekde na 450-500Ah, neocakavam ze je 100%, ale cenovo mam pocit, ze som na tom lepsie ako LiFePo4!
Pokial by to bol nejaky šuflikant, ja to hned nespoznam a moze mi tam basnit o takych ci onakych hodnotach, vo vsetkom sa skrátka nevyznam dokonale, preto otazka bola, ci ho niekto poznate a mate skusenost s nim...
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Markus je to velmi jednoduche. Ak si vies repasovat Pb clanky - kludne sa da ist do olova. Ak nevies, tak radsej Li clanky. Ku litiu existuje komercne dostupna elektronika ktora - (pri spravnom vybere) funguje. A prevadzka s Li sa zda byt jednoduchsia.Marcus81 píše:Tak teraz som uz uplne nezozhodny, jeden povie tak, druhy onak...
Na fore existuju systemy kde vedla seba pracuje litium aj olovo (Roki). A funguje to. Ale musis mat trochu skusenosti, trochu zrucnosti a trochu casu. Pre olovo celkom neplati - zapojim a zabudnem.
Ale ja by som kupoval starsie olovo iba za srotovu cenu. Je vela firiem a vela osob ktore hovoria, ze to dokazu (repasaciu). Malokto publikuje aj postup repasacie (je to pochopitelne. Za vedomosti a skusenosti by sa malo platit). Ale tych zopar pripadov kde je postup repasacie uvedeny a ktore poznam - tak je zarucena pomerne mala ucinnost obnovenia Pb clankov. Ako repasuje pan z inzeratu neviem. Mozno to naozaj vie... ale
Hustota 1.24g/cm3, ako uvadza v inzerate, sa v starsom clanku z VZV da dosiahnut aj dlhodobym varenim. Ale iba varenie urcite nie je repasacia. Dokonca ani pouzitie vykonneho desulfatora nemusi (ale moze) byt dostatocne (niektore ceske firmy).
Aspon tak to vidim ja. A rozhodnut sa musis sam.
Naposledy upravil(a) Jozef51 dne čtv lis 14, 2019 6:52 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
No, LiFePo v této kapacitě bude stát 13k€
Jediná podmínka je nenechat baterku dlouho vybitou.
Jediná podmínka je nenechat baterku dlouho vybitou.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 3073
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Marcus81,
souhlasím s Jozefem. Olovo může být cesta, ale musíš to s ním prostě umět. Pokud tyhle zkušenosti zatím nemáš, tak se po nákupu začneš pořád dokola ptát na fóru, budeš dostávat protichůdné rady a nakonec budeš zklamaný a k tomu z tebe ještě bude "strojník baterek".
- Dokážeš si najít ty správné informace, jak se o Pb AKU starat?
- Dokážeš jim ty podmínky zajistit? (dobíjení do plna, kontrola a výměna elektrolytu, dolévání destilky, equalizace atd.)
- Když Pb AKU zničíš, nebude tě ta finanční ztráta bolet? Dokážeš mávnout rukou a koupit další sadu?
Pokud si byť na jedinou z otázek výše odpovíš "NE", pak raději přišetři a kup si Li AKU. Ve spojení s kvalitní BMS je Lithium bezúdržbový a nezničitelný systém.
Nikdo si olovo nekupuje proto, že po něm touží. Tím primárním motivátorem je vždy snaha ušetřit. Jenomže aby tato ekonomická úvaha fungovala, tak se nesmí nic pokazit.
Co se týče kapacity, mohu tě ubezpečit, že cokoliv nad 20kWh využitelné kapacity absolutně nedává ekonomický smysl. Já to mám vyzkoušeno na 32kWh, pár dalších lidí tady na fóru má využitelnou kapacitu i nad 50kWh. A problém je v tom, že sice přežiješ pár dní hnusného počasí, ale za ten jeden následující den, kdy vyleze slunce, těch 30-50kWh ani nestihneš dobít do plna. Další šňůra tří hnusných dní tě dostane do kolen. Má to pak smysl? Nemá.
Takže za mne radím do začátku 10kWh lithia, což je cca 100tis Kč a 8kWh využitelné kapacity.
Následně rozšířit na 20kWh (16kWh využitelných) a budeš mít vystaráno.
souhlasím s Jozefem. Olovo může být cesta, ale musíš to s ním prostě umět. Pokud tyhle zkušenosti zatím nemáš, tak se po nákupu začneš pořád dokola ptát na fóru, budeš dostávat protichůdné rady a nakonec budeš zklamaný a k tomu z tebe ještě bude "strojník baterek".
- Dokážeš si najít ty správné informace, jak se o Pb AKU starat?
- Dokážeš jim ty podmínky zajistit? (dobíjení do plna, kontrola a výměna elektrolytu, dolévání destilky, equalizace atd.)
- Když Pb AKU zničíš, nebude tě ta finanční ztráta bolet? Dokážeš mávnout rukou a koupit další sadu?
Pokud si byť na jedinou z otázek výše odpovíš "NE", pak raději přišetři a kup si Li AKU. Ve spojení s kvalitní BMS je Lithium bezúdržbový a nezničitelný systém.
Nikdo si olovo nekupuje proto, že po něm touží. Tím primárním motivátorem je vždy snaha ušetřit. Jenomže aby tato ekonomická úvaha fungovala, tak se nesmí nic pokazit.
Co se týče kapacity, mohu tě ubezpečit, že cokoliv nad 20kWh využitelné kapacity absolutně nedává ekonomický smysl. Já to mám vyzkoušeno na 32kWh, pár dalších lidí tady na fóru má využitelnou kapacitu i nad 50kWh. A problém je v tom, že sice přežiješ pár dní hnusného počasí, ale za ten jeden následující den, kdy vyleze slunce, těch 30-50kWh ani nestihneš dobít do plna. Další šňůra tří hnusných dní tě dostane do kolen. Má to pak smysl? Nemá.
Takže za mne radím do začátku 10kWh lithia, což je cca 100tis Kč a 8kWh využitelné kapacity.
Následně rozšířit na 20kWh (16kWh využitelných) a budeš mít vystaráno.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 374
- Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
- Bydliště: Blízko Senec, SVK
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Youda,
mas pravdu, niektore z tých veci nedokazem zastresit napr. (vymena elektolytu, nie vzdy vsetky informacie su dostupne a dobijanie z DS je ekonomicky nezmysel, nemam zatial dostatocne FV pole).
Ano, primarnym motivatorom je snaha usetrit aj napriek moznemu riziku zničenia alebo kupa macky vo vreci.
S tym pocasim, to mas taktiez uplnu pravdu, za jeden den nemas sancu take mnozstvo energie dodat do baterie takze narad prichacha DS pokial bateriu nechcem znicit (ekonomika je na bode "0").
Poskukavam po winstonoch 100Ah z eskutr, ale na 48V by ma to vyslo cca 2220€ pokial pocitam 16ks.
Je mozno lepsie pockat a nasetrit, pylotech su strasne drahe aj ked sa mi paci, ze uz maju v sebe zakomponovane BMS a su takmer bezudrzbove...
mas pravdu, niektore z tých veci nedokazem zastresit napr. (vymena elektolytu, nie vzdy vsetky informacie su dostupne a dobijanie z DS je ekonomicky nezmysel, nemam zatial dostatocne FV pole).
Ano, primarnym motivatorom je snaha usetrit aj napriek moznemu riziku zničenia alebo kupa macky vo vreci.
S tym pocasim, to mas taktiez uplnu pravdu, za jeden den nemas sancu take mnozstvo energie dodat do baterie takze narad prichacha DS pokial bateriu nechcem znicit (ekonomika je na bode "0").
Poskukavam po winstonoch 100Ah z eskutr, ale na 48V by ma to vyslo cca 2220€ pokial pocitam 16ks.
Je mozno lepsie pockat a nasetrit, pylotech su strasne drahe aj ked sa mi paci, ze uz maju v sebe zakomponovane BMS a su takmer bezudrzbove...
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
zatial vsetko vo výstavbe...
-
- Příspěvky: 3073
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Pozor, co se týče článků Winston, to je zaručená kvalita a záruční podmínky fungující i zde v ČR. Rozhodně to však není cesta k nejlevnější z Lithiových baterií. To jen tak vypadá na první pohled.
Vidím v podpisu, že máš měniče Victron:
U těch můžeš vše připojit třeba i jen na jednu kostku Pylontech US3000 pomocí VE.CAN a CCGX nebo VenusGX. Systém se pak dá nastavit tak, že aktivně komunikuje s BMS a dynamicky mění nabíjecí/vybíjecí proud tak, aby tu 74Ah kostku nezničil. Je-li potřeba větší vybíjecí výkon než cca 3kW, tak si měnič zbytek dotáhne z DS.
Až přidáš další kostku, přes VE.CAN se to opět očuchá a maximální vybíjení z baterek se ti automaticky zvýší.
Osobně Victron nepoužívám, ale určitě se tu najde někdo, kdo to takto provozuje, takže by ti pak mohl dát konkrétní rady k rozchození.
Vidím v podpisu, že máš měniče Victron:
U těch můžeš vše připojit třeba i jen na jednu kostku Pylontech US3000 pomocí VE.CAN a CCGX nebo VenusGX. Systém se pak dá nastavit tak, že aktivně komunikuje s BMS a dynamicky mění nabíjecí/vybíjecí proud tak, aby tu 74Ah kostku nezničil. Je-li potřeba větší vybíjecí výkon než cca 3kW, tak si měnič zbytek dotáhne z DS.
Až přidáš další kostku, přes VE.CAN se to opět očuchá a maximální vybíjení z baterek se ti automaticky zvýší.
Osobně Victron nepoužívám, ale určitě se tu najde někdo, kdo to takto provozuje, takže by ti pak mohl dát konkrétní rady k rozchození.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Tedy já si nemůžu pomoci ale nemohu s vámi kolegové akademici souhlasit.
Co je složitého na provozování trakční olověné baterie?
Jediné omezení je mít na ní prostor. Na vše ostatní postačí kanystr s destilovanou vodou a hustoměr. A v době temna elektrárnu odstavit.
Já osobně jsem, možná chybně trakční olovo zavrhl před lety kdy jsem neměl dost panelů na nabití ale dnes jsou panely levné, ale pokud je limitem cena, tak je cena za kterou koupím jeté trakční olovo skoro stejná za kolik ho prodám po letech do šrotu.
Co je složitého na provozování trakční olověné baterie?
Jediné omezení je mít na ní prostor. Na vše ostatní postačí kanystr s destilovanou vodou a hustoměr. A v době temna elektrárnu odstavit.
Já osobně jsem, možná chybně trakční olovo zavrhl před lety kdy jsem neměl dost panelů na nabití ale dnes jsou panely levné, ale pokud je limitem cena, tak je cena za kterou koupím jeté trakční olovo skoro stejná za kolik ho prodám po letech do šrotu.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 3073
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Ale pane kolego, já bych řekl, že vůbec nejsme ve sporu. Vy vlastně potvrzujete to, co se tu složitě snažím vysvětlit:
Že je-li člověk na danou problematiku odborníkem, pak se vše zdá snadné jako procházka růžovým sadem.
Pokud člověk odborníkem není, tak ani netuší do které díry a jak hluboko onen hustoměr strčit
PS:
Bavil jsem se tuhle s jedním pilotem, podle něj je lítání úplná brnkačka. Já naopak, bych v té záplavě čudlíků nenašel ani ten, kterým se vysunuje podvozek. Natož abych věděl, ve které chvíli ho mám zmáčknout.
Že je-li člověk na danou problematiku odborníkem, pak se vše zdá snadné jako procházka růžovým sadem.
Pokud člověk odborníkem není, tak ani netuší do které díry a jak hluboko onen hustoměr strčit
PS:
Bavil jsem se tuhle s jedním pilotem, podle něj je lítání úplná brnkačka. Já naopak, bych v té záplavě čudlíků nenašel ani ten, kterým se vysunuje podvozek. Natož abych věděl, ve které chvíli ho mám zmáčknout.
Naposledy upravil(a) youda dne čtv lis 14, 2019 8:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Trakcna bateria 48v/620Ah
Osobne by som velmi privital keby na fore bolo jedno vlakno venovane tym ktori su spokojni so svojim prevadzkovanim Pb technologie. Vlakno kde by mali pristup iba ti ktorym to funguje a aby napisali za akych podmienok prevadzkuju svoj system. Olovena technologia je zaujimava tym ze je pravdepodobne najlacnejsia (srotove clanky ktore po repasacii maju kapacitu 90-100% ako pise Oto), clanky pri prevadzke do 25-35% DOD maju vysoku ucinnost aj zivotnost a po skonceni druheho tretieho a mozno i stvrteho zivota za ne dostanete to co Ste do nich vlozili... recyklacia 100% (ziadne mletie do cementu)!
Bola by to zaujimava informacia pre Markusa aj pre mna.
Odpoviem aj Otovi z predchadzajuceho prispevku. Zlozite na obsluhe olova je pre poniektorych to co je na MyP povazovane skoro za hriech. Zapnut nabijacku pripojenu na DS:)
Bola by to zaujimava informacia pre Markusa aj pre mna.
Odpoviem aj Otovi z predchadzajuceho prispevku. Zlozite na obsluhe olova je pre poniektorych to co je na MyP povazovane skoro za hriech. Zapnut nabijacku pripojenu na DS:)
Naposledy upravil(a) Jozef51 dne čtv lis 14, 2019 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 659 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Atman
-
- 6 Odpovědi
- 1137 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lubomirz
-
- 0 Odpovědi
- 381 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od matobabetak
-
- 1 Odpovědi
- 534 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 5 Odpovědi
- 1076 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Iggi