Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Novinky, zajímavosti, věda a technika v oblasti solární energie.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte pro 11, 2018 1:22 pm
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Dobrý den,
je tu pátek, a to znamená, že tu pro Vás mám článek k zamyšlení a diskuzi. Tentokrát se podíváme do USA, kde přebudovali jednu čerpací stanici na nabíjecí.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Ačkoli lze vůči vlivu elektromobilů na životní prostředí uplatit celou řadu námitek, mnozí je považují za budoucnost individuální i hromadné přepravy. Elektrická auta až dosud koexistovala s automobily poháněnými spalováním fosilních paliv. Zatímco elektromobily doplňovaly energii u nabíječek, vozidla se spalovacími motory jezdila pro palivo k čerpacím stanicím.
Asi jen málokoho napadlo, že by tomu mělo být jinak. Nic nenaznačovalo tomu, že by jedna technologie měla v současné době jakýmkoli způsobem vytlačit tu druhou. To se však koncem minulého týdne změnilo ve Spojených státech.
Benzín? Naftu? Nevedeme!
Ve městě Takoma Park v americkém Marylandu otevřeli ve čtvrtek 26. října 2019 první stanici, určenou výhradně pro nabíjení elektromobilů, která byla kompletně přebudována z běžné čerpací stanice. Ta v místě fungovala pod značkou RS Automotives již od roku 1958.
Majitel benzínky Depeswar Doley byl dlouhodobě nespokojený se smlouvami s dodavateli paliv. Vadily mu zejména neustále se zvyšující požadavky na objem odebraných pohonných hmot a omezená podpora, závisející na deklarovaných prodejích.
Doley vzal v úvahu skutečnost, že v Marylandu je registrováno více než 20 700 elektrických aut, včetně několika vozidel místní taxislužby. Na základě těchto faktů se rozhodl svou čerpací stanici proměnit na nabíjecí.
Nejen Gréta má vliv
Jedním z argumentů, které majitele čerpací stanice definitivně přesvědčily k přechodu z ropy na elektřinu, byl názor jeho dospívající dcery. „Moje dcera, které je 17 let, je tím, kdo mě přesvědčil poté, co jsem jí řekl, že budu mluvit s kluky z Electric Vehicle Institute,“ uvedl Doley.
Sám ale takřka jedním dechem dodává, že se příliš nestará o to, jaký vliv bude mít toto rozhodnutí na jeho příjmy. „Všimněte si, že na silnicích není příliš mnoho elektrických vozidel,“ řekl. „Takže to není něco, od čeho očekávám, že zbohatnu přes noc, ale je to dobrá věc pro životní prostředí.“
Přestavba čerpací stanice byla financována společnostmi Electric Vehicle Institute a Maryland Energy Administration, které společně přispěly částkou ve výši 78 tisíc amerických dolarů, což je v přepočtu asi 1,8 milionů korun.
Nabíjecí stanice s plným komfortem
Generální ředitel Electric Vehicle Institute uvedl, že oblast měla problémy s pokrytím nabíjecími stanicemi, které nestačily k naplnění poptávky. Přímo v Takoma Park byly k dispozici jen dvě nabíječky - jedna na parkovišti komunitního centra a druhá na ulici.
Na nabíječky se často stály fronty a místním postupem času začalo vadit, že jsou velmi často obsazené elektromobily zdejší taxislužby. Tuto situaci má značně vylepšit přebudování čerpací stanice, která nyní poskytne několik čtyři nabíjecí stojany o výkonu 200 kW.
Díky tomu bude možné nabíjet čtyři vozidla současně a dosáhnout u nich 80% nabití baterie za 20 až 30 minut. Řidiči během toho budou moci posedět automatizovaném obchodě s obrazovkami, na nichž budou moci sledovat průběh nabíjení.
Guvernér Marylandu Larry Hogan k novince uvedl: „Tato plně transformovaná elektrická nabíjecí stanice je ukázkovým příkladem závazku naší samosprávy k životnímu prostředí a dopravě.“
Co myslíte: nahradí jednou nabíjecí stanice dnešní benzínky?
Zdroje: cnbc.com, mashable.com.
je tu pátek, a to znamená, že tu pro Vás mám článek k zamyšlení a diskuzi. Tentokrát se podíváme do USA, kde přebudovali jednu čerpací stanici na nabíjecí.
Přeji hezký den.
Karel Kilián
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Ačkoli lze vůči vlivu elektromobilů na životní prostředí uplatit celou řadu námitek, mnozí je považují za budoucnost individuální i hromadné přepravy. Elektrická auta až dosud koexistovala s automobily poháněnými spalováním fosilních paliv. Zatímco elektromobily doplňovaly energii u nabíječek, vozidla se spalovacími motory jezdila pro palivo k čerpacím stanicím.
Asi jen málokoho napadlo, že by tomu mělo být jinak. Nic nenaznačovalo tomu, že by jedna technologie měla v současné době jakýmkoli způsobem vytlačit tu druhou. To se však koncem minulého týdne změnilo ve Spojených státech.
Benzín? Naftu? Nevedeme!
Ve městě Takoma Park v americkém Marylandu otevřeli ve čtvrtek 26. října 2019 první stanici, určenou výhradně pro nabíjení elektromobilů, která byla kompletně přebudována z běžné čerpací stanice. Ta v místě fungovala pod značkou RS Automotives již od roku 1958.
Majitel benzínky Depeswar Doley byl dlouhodobě nespokojený se smlouvami s dodavateli paliv. Vadily mu zejména neustále se zvyšující požadavky na objem odebraných pohonných hmot a omezená podpora, závisející na deklarovaných prodejích.
Doley vzal v úvahu skutečnost, že v Marylandu je registrováno více než 20 700 elektrických aut, včetně několika vozidel místní taxislužby. Na základě těchto faktů se rozhodl svou čerpací stanici proměnit na nabíjecí.
Nejen Gréta má vliv
Jedním z argumentů, které majitele čerpací stanice definitivně přesvědčily k přechodu z ropy na elektřinu, byl názor jeho dospívající dcery. „Moje dcera, které je 17 let, je tím, kdo mě přesvědčil poté, co jsem jí řekl, že budu mluvit s kluky z Electric Vehicle Institute,“ uvedl Doley.
Sám ale takřka jedním dechem dodává, že se příliš nestará o to, jaký vliv bude mít toto rozhodnutí na jeho příjmy. „Všimněte si, že na silnicích není příliš mnoho elektrických vozidel,“ řekl. „Takže to není něco, od čeho očekávám, že zbohatnu přes noc, ale je to dobrá věc pro životní prostředí.“
Přestavba čerpací stanice byla financována společnostmi Electric Vehicle Institute a Maryland Energy Administration, které společně přispěly částkou ve výši 78 tisíc amerických dolarů, což je v přepočtu asi 1,8 milionů korun.
Nabíjecí stanice s plným komfortem
Generální ředitel Electric Vehicle Institute uvedl, že oblast měla problémy s pokrytím nabíjecími stanicemi, které nestačily k naplnění poptávky. Přímo v Takoma Park byly k dispozici jen dvě nabíječky - jedna na parkovišti komunitního centra a druhá na ulici.
Na nabíječky se často stály fronty a místním postupem času začalo vadit, že jsou velmi často obsazené elektromobily zdejší taxislužby. Tuto situaci má značně vylepšit přebudování čerpací stanice, která nyní poskytne několik čtyři nabíjecí stojany o výkonu 200 kW.
Díky tomu bude možné nabíjet čtyři vozidla současně a dosáhnout u nich 80% nabití baterie za 20 až 30 minut. Řidiči během toho budou moci posedět automatizovaném obchodě s obrazovkami, na nichž budou moci sledovat průběh nabíjení.
Guvernér Marylandu Larry Hogan k novince uvedl: „Tato plně transformovaná elektrická nabíjecí stanice je ukázkovým příkladem závazku naší samosprávy k životnímu prostředí a dopravě.“
Co myslíte: nahradí jednou nabíjecí stanice dnešní benzínky?
Zdroje: cnbc.com, mashable.com.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: sob pro 01, 2012 11:19 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
V USA je na jednej väčšej ulici aj viac benzíniek, a tak je konkurencia obrovská a prežitie obtiažne. Často sme tankovali na jednej strane ulice, aj keď na druhej bolo o pár centov (za galón) lacnejšie, nechcelo sa nám otáčať. Nejaká prestavba na nabíjačku je zúfalý krok. nikto nebude kupovať elektromobil pre zanedbateľné úúspory a málokto sa tam nejako úzkostlivo zaoberá cenami benzínu a "ekologiou". v prípade elektromobilov značne pofidérnou hlavne v USA. Iste, ako reklama v danom meste a miestnej TV to bude chvíľu fungovať, a to je všetko. Pripadá mi to ako pokračovanie článku Marka Twaina "Ako som sa stal redaktorom poľnohospodárskeho časopisu" ! (V živote nezasadil ani jednu cibuľu).
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
No, jednou určitě, ale bude to stát hrozný peníze. Mám vzdušnou i silniční čarou od svého bydliště nabíječky Tesla asi 8ks a 2x asi ČEZ (takový ty zelenožlutý). Zatím jsem vyděl jen dvě současně se nabíjející se Tesly, ČEZ občas nějaký taxikář. Jinak mrtvo.
Ale, teď přijdou počty. Optimistických 80% 20-30min asi nebude reálné. Odhaduji, že běžně se bude nabíjet tak hodinu+ nějaké prostoje, tudíž odhaduji reálně 10 aut denně a skoro se mi chce i napsat, každý den. No a tak mi vychází, že (zaokrouhleně) bude potřeby na každých 20 aut jedna nabíječka.
Bude li v mém okolí 10 000 elektroaut, pak bude muset být po okolí rozdeto 10 000/20=500 nabíječek. To se v táto pětiletce asi nestihne. On ten problém není ani tak s místem, či cenou nabíječky, ale tloušťkou kabelu k těm nabíječkám a tím i rezervovanému příkonu. To bude stá hrozný peníze. Asi bud potřeba posilovat vlastní možnosti a v zimně osedlat benzinového oře.
Ale, teď přijdou počty. Optimistických 80% 20-30min asi nebude reálné. Odhaduji, že běžně se bude nabíjet tak hodinu+ nějaké prostoje, tudíž odhaduji reálně 10 aut denně a skoro se mi chce i napsat, každý den. No a tak mi vychází, že (zaokrouhleně) bude potřeby na každých 20 aut jedna nabíječka.
Bude li v mém okolí 10 000 elektroaut, pak bude muset být po okolí rozdeto 10 000/20=500 nabíječek. To se v táto pětiletce asi nestihne. On ten problém není ani tak s místem, či cenou nabíječky, ale tloušťkou kabelu k těm nabíječkám a tím i rezervovanému příkonu. To bude stá hrozný peníze. Asi bud potřeba posilovat vlastní možnosti a v zimně osedlat benzinového oře.
-
- Příspěvky: 2011
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Ono to nebude tak hrozný,nevím kolik stojí normální pumpa a její provoz ale pokud se bude dělat nabíjecí místo s akumulací tak sice bude větší cena ale zas nebude třeba tak silný přívod,výhoda toho je,že se dá dobíjet celých 24 hodin a ne jen nárazově,myslím tím akumulátor nabíjecí stanice.Určitě na to půjdpu použít baterky řazené z aut a tím zabijou dvě nouchy jednou ranou,na trhu nebude tolik levných baterek a ještě na tom vydělají...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
AKý silný prívod ?
8 x 350 kW-vé nabíjačky,
kde možeme nabíjať 8 až 32 eut.
Výkon 2800 kW, pri 800 V DC 3500 A,
ergo 438 A na nabíjačku.
Menič AC 22 kV to DC 800 V, potom na to potrebujeme 127 A
na jednu fázu alebo 63 A na 3f, že ?
8 x 350 kW-vé nabíjačky,
kde možeme nabíjať 8 až 32 eut.
Výkon 2800 kW, pri 800 V DC 3500 A,
ergo 438 A na nabíjačku.
Menič AC 22 kV to DC 800 V, potom na to potrebujeme 127 A
na jednu fázu alebo 63 A na 3f, že ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Ani já dnes s malobaterkáčem nenabíjím - vyjma tak osmi jednotlivých případů ročně déle než 30 minut. Není zapotřebí a tato potřeba bude klesat s rozšiřující se sítí nabíječek.střídač_N píše:........ Optimistických 80% 20-30min asi nebude reálné. ......
Nikoliv - průměrně to bude jedno nabíjení vozem týdně. Kdo bude chtít nabíjet a čekat místo toho aby nabíjel doma když bude spát?střídač_N píše:..... odhaduji reálně 10 aut denně a skoro se mi chce i napsat, každý den.
proč? Na vybudování nabíječky je zapotřebí něčeho co soukromník nekoupí či si sám neudělá?střídač_N píše: ...... To se v táto pětiletce asi nestihne.
a kolik rezervovaného příkonu uvolnily a ještě uvolní doly a hutě Tě netrklo?střídač_N píše: On ten problém není ani tak s místem, či cenou nabíječky, ale tloušťkou kabelu k těm nabíječkám a tím i rezervovanému příkonu.
A kde jsou peníze za ČEPSem zrušené 3 silové vodiče 400kV mezi rozvodnou v Nošovicích a doly OKR které by se daly využít?střídač_N píše:To bude stá hrozný peníze.
Celkově mi vadí, že každý kdo se vyjadřuje k nabíjení elektromobilů pomíjí ve třech milionech bytů tak po dvaceti nabíječkách (Schuko 230V) z nichž polovina je v rodinných domech okamžitě během minuty přístupná pro nabíjení elektromobilů bez jakýchkoli nákladů na cokoli vyjma prodlužovačky (tím cokoli je myšlen i rezervovaný příkon). Každý je chytrý jak rádio a drtivá většina komentujících kritiků nikdy neměla elektromobil v užívání ani týden.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Trklo, netrklo. Konec emocí, přání a dohadů. Nastiň s odhadovýpočty své zreálněné představy. Zkus dopočítat cenu za kterou se bude prodávat "nabíjení". Celkovou investici do jednoho nabíjecího stojanu. Pak můžeme diskutovat o rádiu.brumlaj píše:...... Tě netrklo? .........
-
- Příspěvky: 1434
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
To ovšem na relevanci jejich argumentů vůbec nic nemění.brumlaj píše:Každý je chytrý jak rádio a drtivá většina komentujících kritiků nikdy neměla elektromobil v užívání ani týden.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Dnes je v Ově 6 rychlonabíječek. 4xČEZ, 1x Lidl, 1x EON. Elektromobilů minimálně tak 40ks, fůra projíždějících vozů a vyjma Lidlu který má dotovanou nabíječku je problém narazit na nabíjející vůz. Sám píšeš že na Amigu zdechl pes. Dokonce i loni při ejantarové cestě kdy jsme hromadně jeli z Ovy do Loštic jsme se v Olomouci s malobaterkáčema vyminuli prakticky bez zdržení čekáním na nabíjení. Nebudu zde plácat hausnumery, co jsem napsal je z praxe a při zvyšující se kapacitě aku ve voze na rychlonabíječkách budou lidi nabíjet čím dál míň. Nebude zapotřebí.střídač_N píše:....... Trklo, netrklo. Konec emocí, přání a dohadů. Nastiň s odhadovýpočty své zreálněné představy. Zkus dopočítat cenu za kterou se bude prodávat "nabíjení". Celkovou investici do jednoho nabíjecího stojanu. Pak můžeme diskutovat o rádiu.
Co se ceny týká, tak dálniční rychlonabíječky budou mít cenu nastavenu tak jako je dnes u Grýnveje v SK. Je to palba, nabíjí se tam pouze v nouzi protože cenově jedeš jako na benzín. Mimo dálnice bude cena jako je dnes u EVmapy. Od pěti do 10 Kč za kWh.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 1043
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
už jsem párkrát ma dalnici dobíjel EON 3.- Kč/kwh. Jinak Olomouc u Globusu tak z 50% čekám. U Lidlu občas masakr....Nejhorší je ten pocit bezmoci když dobíjí hodinu na DC posledních 10%.. Houstne to
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
to bude asi tím, že u nákupního centra se píchne každý kdo jde nakupovat. Amigo je prázdné .....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
To je nějaká divná praxe. To jako se již nebudou baterky dobíjet se zvyšující se kapacitou?brumlaj píše:..... jsem napsal je z praxe a při zvyšující se kapacitě aku ve voze na rychlonabíječkách budou lidi nabíjet čím dál míň. Nebude zapotřebí. ........
Opět jen zbožná přání, dohady a já nabíjím doma.
Přeme se o to, kolik bude těch nabíječek potřeba, když se elktromobilismus rozšíří a kdo to zaplatí. On do vždy zaplatí koncový uživatel. ale před tím to někdo musí vyfutrovat a jistě očekává, že se investice vrátí a následně bude vydělávat. Nebo všichni budou dojit 230 V v síti?
Ono to vždy bude tak, jak psali přede mnou. Chci nakoupit a taky nabit auto na další den po čas nákupu. Dvě mouchy jednou ranou. To budou ty nároky a třecí plochy. Zde se bude lámat onen pověstný chleba a nebude levný.
Jinak z praxe. Již pře hoooodně dávnem jsem měl Trabanta na elektriku. Sice jezdil jen kolem domu, ale jistou zkušenost mám. Víc se nabíjelo, než jezdilo.
Ale jo, nechme to vývoji. Třeba nabíječky nebudou vůbec potřeba.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Opět dvojklik. Myš jedna podlá.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Jen blázen baterie dobíjí, ono to sakra leze do peněz. My ostatní je raději nabíjíme (dobíjí se poraněná zvěř u cesty) ale k věci. Pokud máš malý akumulátor, který Ti na cestu kapacitou nevydrží, pak musíš cestou nabíjet a logicky potřebuješ po té cestě nabíječku. Pokud však budeš mít ve voze akumulátor dostatečné kapacity pak dojedeš do práce/domů a tam napíchneš vůz na běžnou šuko zásuvku kterých máš doma aspoň 20 a mažeš do práce makat či domů spinkat aby jsi byl na druhý den v práci fit. Žádné nabíječky nepotřebuješ, protože si ji vozíš s sebou.střídač_N píše:....... To jako se již nebudou baterky dobíjet se zvyšující se kapacitou? ....
Mimochodem nabíjím i jinde než doma, píšu že u stávajících nabíječek ometám dotykové displeje od pavouků. O jakých dohadech hovoříš? Já hovořím o dnešní praxi a nevidím důvod aby se tato praxe nadále nepřizpůsobovala vývoji elektromobility. Nebo nám někdo zakáže kapitalismus? Zakážeme Lidlu dělat si se svým ziskem co uzná za vhodné?střídač_N píše: Opět jen zbožná přání, dohady a já nabíjím doma.
Rozhodně nebude zapotřebí, jak píšeš jedna rychlonabíječka na 20 vozů. To je nesmysl a napsal jsem proč. Nabíjecích míst bude potřeba fůra. Ale to je čistě věc automobilistů. Lidé s rodinnými domy (polovina populace) a s garážemi jsou ve vatě. Oni již tu investici mají dávno učiněnu. No a těch pár nemajetných chudáčků kteří při výběru pracoviště maximalizovali své zisky a s tím u nutného bydlení osekávali své náklady až tak že nemají ani kde na vlastním parkovat, těch mi líto vůbec není (někteří při popisování tohoto jevu hovoří o mobilitě pracovní síly, jiní situaci popisují slovy jako proletariát ....) . Ti s klidem mohou jezdit MHD a vůbec nic se nestane.střídač_N píše: Přeme se o to, kolik bude těch nabíječek potřeba, když se elktromobilismus rozšíří a kdo to zaplatí. On do vždy zaplatí koncový uživatel.
Co kdo očekává mi je šumákfuk. Vůbec mne netankuje že někdo očekává že se má rychle zaplatit pro mne nesmyslné investice do superhypercokoli. Mohu-li pak tam ani nešlápnu a obchoduji v místech bližších mé poloze. Superhypercokoli obcházím vééélkým obloukem. A to že nabíjecí místa budou konkurenční výhodou a magnetem pro elektromobilisty s tím nic nenaděláš. To je jako bych si já stěžoval na to, že kdekdo dostává za nákup papírek na slevu u benzinky. To že při obchodování máš omezený prostor pro usměrňování co kapitalista se ziskem, ve vidině ještě většího zisku případně udržení si stávajícího, bude činit s tím se možná nerad, ale smiř. Ušetří Ti to fůru nervů. Hlasovat můžeš pouze tak, že budeš kupovat jinde.střídač_N píše: ale před tím to někdo musí vyfutrovat a jistě očekává, že se investice vrátí a následně bude vydělávat.
Kvantifikátory užívám pouze v dokazatelných výrocích. Za všechny hovořit nemohu protože třeba právě Ty , by jsi mohl jen proto aby jsi dokázal že nemám pravdu, nenabíjet z 230V a ze mne uděláš hlupáka. Takže z 230V bude nabíjet drtivá většina majitelů elektromobilů už jen proto, že to bude sakra výhodné (již ji mají, mají NT, FVE, pohodlnost).střídač_N píše:Nebo všichni budou dojit 230 V v síti?
No a jak jsem psal, konkurenční výhoda řetězců kteří budou mít parkoviště za pár korun vyfutrované 230V/400V zásuvkami bude jasná. Inu a pro zisk kapitalisty to zaplatí ti kdo budou v takovémto obchodě nakupovat. Stejně jako zaplatili ty nesmyslně rozlehlé přízemní placky s astronomickými náklady na energie ........střídač_N píše:Ono to vždy bude tak, jak psali přede mnou. Chci nakoupit a taky nabit auto na další den po čas nákupu. Dvě mouchy jednou ranou. To budou ty nároky a třecí plochy. Zde se bude lámat onen pověstný chleba a nebude levný.
Škoda že jsem nebyl u jeho prodeje. Moc jsem po něm dlouhé roky toužil. Inu ale život jde dál. Jen taková příměra - před pěti lety jsem tvrdil, že LiFePo4 je úplně jiná káva než Pb. Inu a pomalu se ukazuje že je to pravda, případně je dnes mejnstrým LiIon z noutbuků. Podobné by to bylo i v tom Trabantu. Pokud olovo nejde s rozumem nabít za méně než 10 hodin, váží jak slon .......střídač_N píše:Jinak z praxe. Již pře hoooodně dávnem jsem měl Trabanta na elektriku. Sice jezdil jen kolem domu, ale jistou zkušenost mám. Víc se nabíjelo, než jezdilo.
Když vložíš příspěvek, pak dokud máš možnost jej upravovat, tak máš možnost jej i úplně smazat tlačítkem křížku hned vedle tlačítka edit.střídač_N píše:Opět dvojklik. Myš jedna podlá.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3211
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
z 230V bude urcite nabijet spousta lidi s tim souhlas, ale az budou kapacity baterii a dojezdy pouzitelne pro firemni auta, ktera jezdi vetsi pocty km denne, tak bude potreba nabijet i rychleji. dejme tomu pokud jeden den ujedu par set km a druhy den mam naplanovanou dalsi cestu tak musim nabit par desitek kwh rekneme do 12ti hodin. Nez se zase vyrazim na na cesty. Stava se mi to v praci pomerne casto.
Takze po dobu co auto stoji firme tak nabijet samozrejme ze zasuvky, ale pokud potrebuji jezdit denne delsi cesty tak budou potreba i vykony.
Takze po dobu co auto stoji firme tak nabijet samozrejme ze zasuvky, ale pokud potrebuji jezdit denne delsi cesty tak budou potreba i vykony.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Otázka zněla "Co myslíte: nahradí jednou nabíjecí stanice dnešní benzínky?"brumlaj píše:.....
To, že se eauta budou nabíjet z 230V "doma", o tom nepochybuji. Nakonec s tím počítám i já. Ten problém přece není v tom jak my jednotlivci budeme nabíjet, ale co se stane ve všeobecné rovině, tedy jak se asi zachová hlavní proud.
Jelikož půjde o značnou změnu v dopravování, obtížně umíme předpovědět většinové chování. Pouze a jenom víme zcela určitě, že nabíjecích stojanů bude muset být hodně větší množství, než jsou naše současné představy.
Ono je to jak se zácpama na dálnicích. Drobný nesoulad v rychlostech a máme ji. Jakmile se sejde větší množství "nabíjčů" u jednoho nabíjecího zdroje nebudou moci pokračovat a bude elektrická zácpa.
V žádným případě mne netíží podnikatelské riziko těch, co budou nabíječky stavět a nebudou mít štěstí dostát závazkům. Někdo odepíše investici, jiný ji za výhodných podmínek koupí a nějak se s tím lépe vyrovná.
Já nesu riziko, kam neskládat další panely.
-
- Příspěvky: 3899
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
S nabíjením bude problém hlavně ve městech, kde si těžko někdo na sídlišti natáhne svou prodlužku. Až budeme mít jenom elektromobily, tak jsem si kontrolně odhadl, co to znamená. Bude potřeba elektřiny 20 TWh/rok, teda při 50% obsazenosti elektrostojanů a nabíjení výkonem 20 kW bude potřeba 230 tisíc stojanů. V Praze bude potřeba z veřejných stojanů dobíjet zhruba desetinu aut republiky, tedy bude potřeba 23 tisíc stojanů. Délka komunikací v Praze je asi 4 000 km, tedy pokud budou stojany podél komunikací, musí být od sebe necelých 200 m.
Samozřejmě musí se nabíjet vysokým výkonem - loudalové, blokující stojany aby dotankovali poslední elektron musí být penalizováni, nebo stojan musí automaticky takové auto odpojit a spustit sirénu.
Samozřejmě musí se nabíjet vysokým výkonem - loudalové, blokující stojany aby dotankovali poslední elektron musí být penalizováni, nebo stojan musí automaticky takové auto odpojit a spustit sirénu.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv srp 08, 2019 3:44 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Já vidím probém v tom, že je elektrifikace v dopravě děsně živelná. Pokud by systém fungoval například obdobně, jako je to s pb lahvema, to zn. že bych přijel na pumpu, vyměnil normovanou vybitou bateriovou cihlu za jinou nabitou, tak jsem za pár minut odbavenej a cihla se muže v klidu dobíjet dle kapacity "solárního pumpaře". Bylo by to jen o přiměřeném přebytku rotujících bateriovejch packů. Jenže to by chtělo, aby se výrobci dohodli ...
-
- Příspěvky: 3899
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Automatická výměna baterií v autonomních (bez řidiče) vozidlech je vidět v čínském přístavu https://youtu.be/IYJ4-fTDy_E?t=2565
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 590
- Registrován: úte zář 06, 2016 2:52 pm
Re: Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
Podle mě je odpověď jasná, ano nahradí
S příchodem elektromobilů se ale vytvoří velké množství alternativ k benzinkám.
- Obchoďáky - proč by taky ne, když x% národa už teď tráví víkendy v obchodech.
- domácí nabíjení, pohodlené, pro lidi co mají možnost "zadarmo"
- firmy, tzn buď jako benefit, nebo jako nutnost pro firemní/pool auta.
Lidi kteří budou plánovat si na trase najdou nabíjení za slušné peníze. Ti co to neumí budou tankovat na drahých dálničních rychlých nabíječkách. ...
Stačí se podívat kolik aut projede teď po D1 a kolik jich tam reálně natankuje. Podle mě to bude i s elektrikou podobné.
Podle mě to jsou jen cizinci, řidiči služebáků a těm co došla náhodou nafta/benzín. Normální člověk tam netankuje.
S příchodem elektromobilů se ale vytvoří velké množství alternativ k benzinkám.
- Obchoďáky - proč by taky ne, když x% národa už teď tráví víkendy v obchodech.
- domácí nabíjení, pohodlené, pro lidi co mají možnost "zadarmo"
- firmy, tzn buď jako benefit, nebo jako nutnost pro firemní/pool auta.
Lidi kteří budou plánovat si na trase najdou nabíjení za slušné peníze. Ti co to neumí budou tankovat na drahých dálničních rychlých nabíječkách. ...
Stačí se podívat kolik aut projede teď po D1 a kolik jich tam reálně natankuje. Podle mě to bude i s elektrikou podobné.
Podle mě to jsou jen cizinci, řidiči služebáků a těm co došla náhodou nafta/benzín. Normální člověk tam netankuje.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 29 Odpovědi
- 5904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
- 17 Odpovědi
- 1375 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito
-
-
Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Elektromobily mohou zkrátit návratnost investice do solárů
- 49 Odpovědi
- 2993 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od brumlaj
-
-
- 504 Odpovědi
- 17356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od brumlaj
-
- 15 Odpovědi
- 703 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ACDC