Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon lis 29, 2021 7:11 pm


Wallbox

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Wallbox

Příspěvekod dracekvo » pát dub 05, 2019 8:08 am

Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?

Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.

Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1866
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod brumlaj » pát dub 05, 2019 9:07 am

Asi bych zavolal do Sampra. Pan Krajčír Ti určitě vyhoví co se týká konektoru s kabelem bez druhého konce redukce, ale je to holt firma a kouzla za hrstku rýže nedělá ;-). Nebo vezmi nůžky na plech, rozstřihni stávající nabíječku dej tam jakékoli levné 230V zvládající konektory s dostatečným počtem pinů (5) a máš to za pár stokorun. Jinou variantu nevidím. Požádal sis už taky o EL značku?
Naposledy upravil brumlaj dne pát dub 05, 2019 9:14 am, celkově upraveno 1
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod dracekvo » pát dub 05, 2019 9:14 am

O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.

Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem :)
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1866
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod brumlaj » pát dub 05, 2019 9:17 am

No to já s Cajzlovskou značkou jaksi taky nesplývám. Auto mi už klíčem ojeli 2x. Takže raději EL než platit výměnu za aktuální krajskou.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod diablo007 » pát dub 05, 2019 9:25 am

dracekvo píše:O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.

Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem :)

Není v tom i dálnice zadarmo?
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3202
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Wallbox

Příspěvekod dracekvo » pát dub 05, 2019 9:27 am

Bude až s příchodem digiálních známek.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1866
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod brumlaj » pát dub 05, 2019 9:42 am

dracekvo píše:Bude až s příchodem digiálních známek.
Lépe napsat že do té doby určitě nebude a potom těžko říci. Závistivců neschopných vedle sebe položit vyšší DPH (inkasovaného státem ihned) při koupi stejné kategorie elektrického vozu v porovnání s rakovinou a pomalým splácením dálničního poplatku v ročních splátkách.... máme v ČR přehršel. A bohužel politika není o racionalitě ale o počtu hlasů, takže tu vidinu klidně ještě mohou zaříznout posranci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod dracekvo » pát dub 05, 2019 10:05 am

Je to možný, že třeba nic nebude. Mě je to zatím fuk. Protože ION není vozítko na dálnici. Ale třeba jednou koupím lepší auto.
Stejně tak při větším rozšíření určitě zruší bezplatný parkování nebo jízdu v pruhách pro autobus. Až jich bude víc, tak to ucpou a neprojede ani ten autobus.

Celkem se mi parametrově libí Peugeot e-208. 50kWh z toho počítám využitelných asi tak 40kWh. Což při zimní spotřěbě 20kWh na 100km dává zimní dojezd na 200km. A to je po té naší republice dostatečné.
Kdyby cena byla do 600 tis, tak snad i jednou v životě půjdu do fungl nového auta.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1866
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod dumi » pát dub 05, 2019 11:49 am

Kolik z.toho dela.topeni?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
?
dumi
 
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod dracekvo » pát dub 05, 2019 11:56 am

Zhruba 2 až 5kW. Novější auta mají tepelné čerpadla. A tesla tusím i nějak využívá odpadní teplo z invertoru a motoru (někde jsem zaslechl, ale nevím jestli je to pravda).
Záleží na délce trasy. Nejhorší jsou popojížďky, kdy se musí interiér pořád nahřívat.
Stejně tak dálniční rychlosti jsou zabiják a spotřeba roste exponenciálně stejně tak jak roste odpor vzduchu.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1866
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod PavelR » pát dub 05, 2019 7:20 pm

A to je prave paradox dnesni doby vi se ze spotreba a aerodynamika spolu souvisi a pritom se delaji cim dal vice krychlovity auta ala suv. Jenze aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
?
PavelR
 
Příspěvky: 2670
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod brumlaj » pát dub 05, 2019 8:10 pm

PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude ;-) Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod PavelR » pát dub 05, 2019 8:19 pm

Asi uhel pohledu. T603 pekny ale nic co bych chtel. Me se prave libi ty krabice a pickupy americkyho stylu - zbytecne velky, zbytecne tezky ...
?
PavelR
 
Příspěvky: 2670
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod camel1cz » pát dub 05, 2019 9:23 pm

Takový řeči... Bacha, ať nemáš průšvih! ;)
?
camel1cz
 
Příspěvky: 614
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod NOPARasito » pát dub 05, 2019 11:49 pm

brumlaj píše:
PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude ;-) Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.

Pokud zaplatis, mas moznost predelat ;-))). Ale techniku starou 50let. No nevim.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2374
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod brumlaj » sob dub 06, 2019 12:09 pm

NOPARasito píše:Pokud zaplatis, mas moznost predelat ;-))). ...
Píšeš podmínku. A třeba nemusí být zcela relevantní. Já raději argument proč nemám možnost neuvedl, takže na mne poměřování pindíků nezkoušej. Už jsem dost starej na to abych se pouštěl do odhalování svého soukromí. To že se nesmíříš s tím že možnost nemám mi vůbec nevadí ;-) . Asi bychom se měli v diskuzi vrátit k dracekvo wallboxu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvekod kyocera » sob dub 06, 2019 1:30 pm

dracekvo píše:Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?

Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.

Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.

Zdravím,
v minulosti jsem si robusní přesné tělo i většího konektoru vyrobil sám a to tak, že jsem orginál
rozebral na jednotlivé díly. Nejprve jsem udělal formu do lukoprénu zalil část těla
konektoru a po zatuhnutí
udělal ve formě ty správné řezy, abych formu nepoškodil a model tvořený částí
původního konektoru bez poškození vytáhl.
Do hotové formy jsem potom odlil požadované části z příslušné licí hmoty.
Forma je naprosto přesná a okopíruje i detaily. A dá se tak vytvořit i konektor, který
má více dílů a není zde žádné omezení co se tvaru týče.Detaily jsou tak jemné, že se
dají díly do sebe i zašroubovat, pokud původní model závit obsahuje.
Forma ale nevydrží více
jako 1 x nebo 2 x použití. Vlastní proudové PINY v konektoru podle složitosti se dají vyrobit
z fosforbronzu a tím je zaručena pružnost kontaktů i elektrická vodivost.
Fosforbronz se osvědčil, protože zachovává pružnost a má dobrou vodivost a ve
výsledku mají PINY malý přechodový odpor.
Licí hmoty je potřeba nastudovat. Asi je nyní větší nabídka, jak před mnoha roky.
Samotná nabiječka není složitá. Většina aut je do 500V Dc a to znamená, že stačí je
3f usměrnění a Jen zajistit zpětnou vazbou spínání polovodičového prvku tak, aby
nebyla překročena proudová schopnost 3f zdroje a nepřekračovaly se limity
proudu v nabijeném aku elektromobilu. I když to zní jednoduše, je potřeba
i galvanické oddělení. Možná vzpomínáte na nějakého prodejce, který před roky
zde inzeroval nabiječku elektromobilu s váhou 50kg a bednou co by se nevešla do kufru
a od zdejších členů schytal pořádnou dávku kritiky za velký LF oddělovací transformátor na 50Hz.
Galvanické oddělení je tedy na topologii spínaného zdroje.
Je jen málo aut co potřebují k nabijení napětí DC 900V. Takže nabiječky jsou v zásadě
jen 2 druhy DC 500V nebo DC 900V.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 48ks LTO 40Ah,
celkem 4kWh v LTO to je systémové napětí 55,2V,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
?
kyocera
 
Příspěvky: 859
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm


Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'