Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: stř srp 10, 2022 6:28 am


Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod el_salvadore » ned úno 10, 2019 3:14 pm

Otvaram tuto temu kedze ma zaujma elektromobilita ako doplnok k FV systemu. Sam elektromobil (EV) nevlastnim (a doposial ani FV elektraren) ale uvazujem nad touto alternativou do buducna. Zaujmalo by ma ci sa tu najde niekto kto vyuziva prebytky z FV na elektromobilitu pripadne aj spatne vyuziva akumulator v EV ako zalohu pre domacnost (cize EV podporuje V2G "vehicle 2 grid" resp "home" - V2H, viac na https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid). Nesledujem nejak uzsie EV mobilitu ale co som doposial nacital, V2G podoruje len malo EV (Tesla, Nissan Leaf...).

Zaoberal sa tymto niekto detailnejsie?
Ostrov. 6kWp/14,4kWh/2x3,5kW (12xCanadian Solar CS3Y490MS, 4xPylontech US3000C, 2xXTM-4000-48, VS-120)
Uživatelský avatar
el_salvadore
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod dracekvo » ned úno 10, 2019 4:17 pm

Podle me na E2H si ještě za nějakou nesmyslnou částku budeš muset koupit patřičný měnič. A je otázka, jestli bude kompatibilní s jinejma autama. Aby jsi to všechno nemusel kupovat znovu při pořízení jiného auta.

Já mám auto připravené jako zdroj energie pomocí měniče na 12V. Auto má v sobě docela silný DC DC invertor z trakční baterie na 12V.
Špičky co nedá invertor pokryje 12V baterie. Jediná nevýhoda je, že musí bejt zaplej klíček a tím je v autě vše živé a je větší spotřeba. Pro dlouhodobé zálohování by to šlo pořešit vytažením vhodných pojistek. Pro mé krátkodobé nasazení to neřeším.
Výhoda je univerzálnost nezávislá na vrtochách výrobců ( pokud nepřejdou na 48V) a hlavně cena.
A lze to použít i se spalovacím autem. Známý to tak má. Poucil ho výpadek el po dobu 3 dnů, ale centralu nechtěl.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1895
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod el_salvadore » ned úno 10, 2019 5:39 pm

Tohto sa prave obavam, dokupovania dalsich zbytocnosti ktore budu nekompatibilne s inymi EV v pripade potreby. Naviac menit to spat na AC je podla mna hlupost (straty). S tym DC/DC menicom to nieje zly napad.

Vo Vasom pripade sa zrejme bavime o Peugeot ION? Z coho sudite silu DC invertora, mate to odtestovane? Ja som zvazoval Renault ZOE na tento ucel.
Ostrov. 6kWp/14,4kWh/2x3,5kW (12xCanadian Solar CS3Y490MS, 4xPylontech US3000C, 2xXTM-4000-48, VS-120)
Uživatelský avatar
el_salvadore
 
Příspěvky: 144
Registrován: pon led 28, 2019 8:39 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod vk_1 » ned úno 10, 2019 9:26 pm

?
vk_1
 
Příspěvky: 178
Registrován: ned čer 28, 2015 6:31 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod themo » úte úno 12, 2019 4:49 am

Ten núdzový režim cez 12V palubný systém som videl aj inde.
Popísala to aj Nikki na kanáli Transport evolved...
https://youtu.be/ADqk4IjzjXs
Pre mňa by to bola jediná možnosť núdzového režimu, keďže konektor CCS pokiaľ viem nepodporuje reverzný režim.
Bude ale potrebné sledovať 12V batériu, napríklad OBDII bluetooth adaptérom...
SUN-5K-G + 20x280W , Marko + 11x280W, 18.7 kWh VW E-UP!
Modrásek napojený na 72V 12kWh Li-Ion.
Uživatelský avatar
themo
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte črc 03, 2018 3:33 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod dracekvo » úte úno 12, 2019 5:54 am

Jinak než opětovnou konverzí na AC si třeba neodzálohuješ kotel, lednici, akvárko nebo osvětlení v domě :)

Ano jedná se o Peugeot ION a sílu 12V invertoru sůdím ze specifikací výrobce :)
Píšou 80A. Takže připočtu nějakou vlastní spotřebu auta + rezervu a vyjde mi, že určitě bezpečně můžu odebírat cca 600W. Což na zálohování výše uvedených věcí plně dostačuje.
Já to používám ale na jiné věci jako nabíjení modelů letadel v terénu, nabíjení aku motorovky v lese a pod. Díky soláru zálohu domu řešít nemusím.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1895
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod mozeg » úte úno 12, 2019 6:53 am

Ahojte, pokial viem tak Nissan Leaf (nova generacia urcite a myslim ze aj ta predosla) uz takuto feature ma.

https://www.reuters.com/article/us-auto ... SKCN1MX1AH
?
mozeg
 
Příspěvky: 112
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod evHonza » pát bře 18, 2022 12:48 pm

Ioniq 5 to má ve standardu. Jedná se o Mennekes/CCS2 konektor se zásuvkou 110/220V na druhé straně adaptéru. Na nějakém videu jsem spatřil, že lze připojit i rychlovarnou konvici (ale to jsem nenašel).

https://youtu.be/psDK_SUeYC4
?
evHonza
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv bře 17, 2022 10:19 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod NOPARasito » ned bře 20, 2022 11:12 pm

https://youtu.be/IKRIiD98YSY
Cca 26:30 je test "vystupu"
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2376
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod marko250 » pon bře 21, 2022 9:03 am

Kia EV6 ,Ioniq 5,Nissan Leaf,Ford F150 Lightning
9780kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/12xJinkoSolar 225 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> a MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 3122
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod Tomano79 » pon bře 21, 2022 11:28 am

marko250 píše:Kia EV6 ,Ioniq 5,Nissan Leaf,Ford F150 Lightning

Akorát ten Leaf to nemá onboard a je k tomu potřeba kisna o velikosti svářečky
https://www.alibaba.com/product-detail/CHAdeMO-Vehicle-to-X-V2X-and_60719352779.html
12 panelů východ + 18 panelů západ poly Amerisolar 285Wp, 18 panelů jih mono Amerisolar 340Wp, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 2x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020
?
Tomano79
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod Mojm10 » pát dub 29, 2022 8:20 pm

Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.
?
Mojm10
 
Příspěvky: 225
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod Xixan » čtv čer 02, 2022 7:51 pm

Mojm10 píše:Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.


Ahoj ako si to zrobil ? Myslis ze by to islo aj na renault zoe 2018ku?
?
Xixan
 
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 6:09 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod Mojm10 » pát čer 03, 2022 8:08 pm

Xixan píše:
Mojm10 píše:Mam nissan leaf prvni gen. Vyrobil jsem si do nej V2H. Funguje to v podstate jako 1f centrala. Da to 1300W continualne, dvojnasobek spicku. Karavanova zasuvka napaji pres prepinac kriticke spotrebice. Stalo to asi 5000 kc. Auto je vlastne pojizdna 20 kwh centrala.


Ahoj ako si to zrobil ? Myslis ze by to islo aj na renault zoe 2018ku?

Nejjednodussi zpusob. Kazde EV musi napajet 12V system 400/12V menicem. U me dava 80A na tech 12V, jako alternator. Baterku jsem si vymenil za vetsi, lepsi i kdyz jen Pb) na to pridelal 12/230v 3000W menic. Na par minut da tech 200A, ale drzim se tech 80A, resp.1000W. To pripojim pres tripolohovy prepinac a karavanovou zasuvku na vybrane spotrebice v rozvadeci. Lze napajet i nejakou nabijecku a s ni somocni baterii. Dale samozrejme auto lze pouzit jako elektrocentralu. Jsem si jisty ze u zoe to bude podobne. Auto musi byt v on rezimu, ale to je asi jedno. Dale je potreba pohlidat, aby se auto nevytriskalo uplne. Cele to vyjde na cca 10 tis.

Hacknout HV system je prilis slozite pro me.
?
Mojm10
 
Příspěvky: 225
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod vevy » ned črc 24, 2022 3:45 pm

Zdar chlapi. Taky mám doma Leafa. Vestavěná palubní nabíječka puze na jednu fázi mě přivedla na úplně jinou myšlenku. Ideální by byl hybridní měnič na fotovoltaiku s výstupem na dvě baterky. Jednu domácí, na druhou napojit Euto. Nádherná myšlenka propojení fotovoltaiky, wallboxu a možnoti V2H. Soláry by nabily domácí AKU, pak by začaly nabíjet auto. Přímo přes DC. Asi utopie, co?
?
vevy
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob črc 09, 2022 6:54 pm

Re: Elektromobily s moznostou V2G (V2H)

Příspěvekod Mojm10 » pon črc 25, 2022 7:29 am

Někdo to už udělal, ale trable s protokolem komunikace s autem nejsou malé.

Dá se do Leafa udělat 3f nabíječka
?
Mojm10
 
Příspěvky: 225
Registrován: ned bře 22, 2020 11:55 am


Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'