Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Nezařaditelné
svango
Příspěvky: 169
Registrován: čtv dub 12, 2018 2:44 pm
Bydliště: Trencin

Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od svango »

fugas píše:
kodl69 píše:
to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h :) , mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...
Jestli jezdíš brzda/plyn ,tak zůstaň na arabskym kohoutu ;) Jízda elektromobilem se zážitkově značně liší.Také jsem tak denně jezdil ,bavilo mě to.A teď ,když nemám kobyly se hodně směju.Mám těch svých vymodlených 70 a za řevu a dýmu mě jeden co spěchá předjede.Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já ,pouze jsi zbytečně zprasil svět a utratil svoje peníze do státní kasy.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím :D
Vies, cestny zakon tomu hovori bezdovodne pomala jazda, a rovnako tak sa cenni policajtami, ktory ju patricne ohodnotia, ale tvoja penazenka z toho nebude moc nadsena.

Pri mnozstve aut si treba uvedomit, ze cesta ma svoju kapacitu. Denne na nej bude 50'000 aut. Pri rychlosti 90 km za hodinu sa po nej prepravi toto mnozstvo za 4 hodinky, pri 70 za 6 hodin.
Tie dve hodiny, aj nepracujuceho cloveka, stoja nejake prachy.
Takze pokial sa chce niekto kochat krajinkou, nech si radsej zvoli polnacku a vychutna si to este viac :celebrate1: ale nech nezavadzia tam kde ostatni potrebuju prejst z jedneho supermarketu do druheho ::facepalm::

Admin edit: oddělil jsem OT téma od původního téma Elektricka / hybridni auta.
FVE1 - 3kW do 48V 7.2kWh LiFe cez 5kW Axpert, FVE2 domcek pre maleho - 0.26kW do 12V 0.5kWh LiFe cez Victron375, termicky ohrev vody 200 l
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od fugas »

Obávám se Svango ,že stroj který má maximální rychlost uvedenu na 95km/h ,není počítán na cestovní rychlost 90km/h.Kde je povoleno jet rychlostí 90 km/h ,tam se 70 nedá považovat za bezdůvodně pomalou jízdu.Nevím na kterém rovném úseku jsi napočítal těch 50 000 aut ,která jedou 90.Ale já ti během týdne napočítám x aut ,která mě předjela a následně v zatáčce zdržela ,protože to přestalo být rovně :DDále jsi do svých výpočtů nezahrnul brzdy ,co neznají barvy ,takže ze semaforu odjede jedno auto namísto tří ,za stejný časový úsek.Pak ty vyčůrané ,kreří ví ,že jeden pruh bude končit ,ale do průběžného by se chtěli cpát až na konci ,čímž se vytvoří kolona ,zcela zbytečně.Pak čumilové na cizí neštěstí ,opět vytvoří kolonu. Takže ať silniční zákon raději pamatuje na tyto a podobné škůdce plynulé dopravy.Pokud chceš průjezdnější silnice ,zasaď se o odsunutí sportovní cyklistiky na uzavřené okruhy/cyklostezky a zákaz podjíždění zprava cyklisty ,při stání vozidel na křižovatce.Takového totiž všichni řidiči pak musí předjíždět znovu a znovu a...
Opravdu se necítím provinile ,že jedu 70.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od vla »

Pak ty vyčůrané ,kreří ví ,že jeden pruh bude končit ,ale do průběžného by se chtěli cpát až na konci ,čímž se vytvoří kolona ,zcela zbytečně. ...................................... To je takzvaný zip, a řazení na konci je jeho principem. A až se ho řidiči konečně naučí bude jízda obou pruhů plynulá, stejně rychá, oba projedou kolonu za stejnou dobu atd. Pakliže se do kolony průběžné každou chvíli vecpe nějaký moula je problém na světě, najednou je průběžná kolona pomalejší, různě se cuká, protože když se tam vecpe někdo navíc ostatní musí přibrzdit atd.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od fugas »

vla píše:
Pak ty vyčůrané ,kreří ví ,že jeden pruh bude končit ,ale do průběžného by se chtěli cpát až na konci ,čímž se vytvoří kolona ,zcela zbytečně. ...................................... To je takzvaný zip, a řazení na konci je jeho principem. A až se ho řidiči konečně naučí bude jízda obou pruhů plynulá, stejně rychá, oba projedou kolonu za stejnou dobu atd. Pakliže se do kolony průběžné každou chvíli vecpe nějaký moula je problém na světě, najednou je průběžná kolona pomalejší, různě se cuká, protože když se tam vecpe někdo navíc ostatní musí přibrzdit atd.
Jsme už OT ,ale NE!Zip je dobrý tam ,kde to jinak nejde a provoz stejně omezí.Tedy třeba tam ,kde se slučuje provoz ze dvou směrů.Při souběžné jízdě určitě ne.Kdyby se ti zipové zařadili souběžnou jízdou sto metrů před zúžením ,všichni by profrčeli v průběžném pruhu bez omezení.Jenže oni předjedou ještě tři auta a pak se hlásí o právo na zip ,takže plynulá jízda v průběžném pruhu pro ty slušné prostě skončila.Jaký má asi efekt do sebe trychtýřovitě míchat auta ,která mohla jet plynule za sebou :uh:

EDIT: Co že by se cukalo?To chceš tvrdit ,že když na dálnici předjíždíš a pak se plynule vracíš do pravého pruhu ,tak někdo musí brzdit ,nebo se nějak cukat? :shock: To je totiž úplně stejný princip.To cpaní moulů ,jak jsi je správně nazval ,je právě ono zbytečné zipování bezohledných ,či méně vnímavých...No prostě moulů.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od youda »

Já najezdím ročně více než 40.000, není to úplně závratná cifra, není ale ani nejmenší. Dle mého názoru máte svým způsobem pravdu oba. Co na svých cestách pozoruji já, tak:

1) ZIP je úplně nahovno ve chvíli, kdy všichni v končícím pruhu dojedou až na konec, zastaví, a pak se snaží procpat do průběžného pruhu dvě nebo tři auta zároveň.

2) Podobně, když se v průběžném pruhu objeví několik "strážců silnic" těsně za sebou, a rozhodnou se, že před sebe nikoho nepustí. Výsledkem je nejprve zastavení končícího pruhu. Až projedou "strážci silnic", tak následující chce správně pustit jedno auto, jenomže oni se tam z končícího začnou cpát všichni, protože se bojí aby se na ně dostalo - viz bod1. Takže zase špatně.

3) Zipování na dálnici funguje v praxi nejlépe tak, jak píše Fugas - tedy jakmile se začnou objevovat značky, že pruh bude po 500m končit, tak ujet ještě kousek a cca 100m před skutečným koncem se zařadit. Bohužel, většinou se stane, že průběžný pruh tím trošku trpí, protože někdy se postupně zařadí dvě nebo tři auta před někoho, kdo prostě moc pouští. Takovou obětí bývají často kamiony, které si nechávají před sebou velký bezpečnostní odstup. Ale prakticky to zas až tak nevadí, nakonec jedou všichni celkem rychle. Na dálnici asi nejlepší metoda.

4) ZIP ve městě, například před ucpaným kruháčem, funguje nejlíp tak jak píše Vla. Všichni dojedou až na konec a pak se ZIPují po jednom. V opačném případě se fronta může protáhnout přes tři ulice dozadu. Bohužel, právě v tomto případě se vyskytuje hodně "strážců silnic", kteří ZIPování znemožňují, aby dali těm z končícího pruhu "za vyučenou".

Závěr:
ZIPování je dobrá věc, ale aby doopravdy fungovalo, museli by ho používat všichni a správně. Jakmile jej začně několik řidičů porušovat, díky nastalému psychologickému efektu se vše okamžitě posere.

PS:
Co se týče strážců silnic, co jsem zpozoroval, tak často se rekrutují z řad machírků ve vytuněných křápech. Typicky Alfa, nebo staré BMW. Další v pořadí jsou vyděšené matky, které jsou rády, že rozpoznají hlavní dopravní značky, natož aby tušily něco o ZIPu. Mimochodem, průměrná ženská je v autě opravdu méně ohleduplná, než chlap. Jakoby měly nějaké tunelové vidění a sledovaly jen situaci před sebou, nikoliv po stranách. No aspoň, že si ty baby nechávají větší odstup a nemají potřebu machrovat.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
svango
Příspěvky: 169
Registrován: čtv dub 12, 2018 2:44 pm
Bydliště: Trencin

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od svango »

ahoj,
priklad bol hypoteticky, nie realny, a nemyslim ze mypower je forum na diskusiu o premavke ;) To co som uviedol, bolo len na uvedomenie si suvislosti.
Tu je nieco na precitanie, osobny nazor nejakeho redaktora, a nie plne sa stotoznujem s jeho retorikou, ale je to vpodstate to co sa snazite vysvetlit tu: https://www.autickar.cz/clanek/d1-je-pe ... a-to-sami/
FVE1 - 3kW do 48V 7.2kWh LiFe cez 5kW Axpert, FVE2 domcek pre maleho - 0.26kW do 12V 0.5kWh LiFe cez Victron375, termicky ohrev vody 200 l
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od youda »

Podle mne celý silniční provoz stojí a padá na ohleduplnosti a schopnosti myslet v souvislostech. Do toho počítám i to, že pokud se mi někdo lepí na zadek, tak mu asi nedochází, co vše se může stát.

Bohužel, IQ a ohleduplnost nám lidem prostě chybí. Úplně stejné chování jako na D1 je při přistání letadla:
- Sotva se kola dotknou runwaye, tak všichi odepínají pásy
- Letadlo ještě ani nezastaví, až lidi už skáčou ze sedaček, hromadí se v uličce, vytahujou přecpaný kufry a mlátí se s nima po hlavách
- Co na tom, že se pak ještě deset minut čeká na techniky a otevření dveří
- Dveře se otevřou a hrrr všichni utíkají ven
- Ikdyž často vylezu z letadla jako poslední, stejně se vždycky všichni potkáme u policajtů, u baggage reclaimu, u celníků...
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od fugas »

Souhlas Youdo.
Ohleduplnost je základ.Jenže to je právě kámen úrazu.Jeden si neřekne pročpak je asi ten levý pruh prázdný a všichni si jedou plynule do toho zúžení v tom průběžném.Troubové ,já je teď všechny předjedu ,protože mám právo zipovat.A je na světě jeden bezohledný ,co dojede na konec pruhu no ti strážci ho tam logicky nechtějí pustit ,protože nechápou co je to k.rva za vola!Až se najde jeden dobrák a kolona stojí.To vyustí v to ,že ti ostatní z průběžného pruhu se instinktivně začnou cpát do toho prázdnějšího.A vytoužené zipování je na světě.Všichni jedou plynule ,ale 15km/h namísto 80.Na západě zipujou a my chcem taky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od střídač_N »

youda píše:
.....
Závěr:
ZIPování je dobrá věc, ale aby doopravdy fungovalo, museli by ho používat všichni a správně. Jakmile jej začně několik řidičů porušovat, díky nastalému psychologickému efektu se vše okamžitě posere.
Nechci být stále v opozici leč fyzika je fyzika.

Pokud se má jedno auta zazipovat, musí zcela zákonitě následné auto v přímém pruhu jet o délku vozidla zipujícího děleno jeho rychlostí, pomaleji. Pokud je dostatek zipujících aut, je fyzikální důsledek, že se rychlost v průběžném směru zpomalí natolik, že se limitně blížící nule.

Toto je fyzikální důsledek, že je třeba na stejnou dráhu umístit dvojnásobek aut. S touto zákonitostí se nepomůže nic umění se zipovat.

Já jsem právě jeden z těch co ví, že průběžný pruh je výrazně pomalejší než ten z něhož se zipuje a již v prvopočátku se snažím dostat do neprůběžného pruhu, neb musí být z fyzikálních, nikoli umělostních důvodů i rychlejší.

Kupodivu i realita dává fyzice za pravdu.
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od josse »

Tyhle debaty o zipování uvažují pouze vliv na ten směr kterým jedou ty co mají zipovat. Kvůli těm to ale není! Daleko častěji se potkávám se situací kdy málokdo zipuje, v pruhu který končí je jen pár řidičů a výsledek je ten, že místo aby byly oba pruhy plné a pomalé a plynulé, je ucpáno několik křižovatek zpátky a zastaví to i řidiče kteří zúžením vůbec jet nemusí. Ta plynulost se dá jednoduše dodržovat když budeme všichni zipovat až těsně před zúžením jak to má být. Nikoliv x kilometrů před samotným zúžením. Musí se to dělat bez zastavení, jak někdo zastaví, tak to celé podělá. Je jedno jestli někoho chce pustit, nebo za to může ten co mu tam vjel. Jet krokem je vždy rychlejší než zastavit a rozjet a navíc je to taky šetrnější k našemu prostředí. I když si někdo myslí, že nafta je levná, tak proč s ní šetřit, nám se to asi už nevrátí, ale generace po nás to ovlivní.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od střídač_N »

josse píše:
....Ta plynulost se dá jednoduše dodržovat když budeme všichni zipovat až těsně před zúžením jak to má být. ....
Jste schopen pochopit, že to co píšete odporuje fyzikálním zákonů, nebo budete tvrdit voloviny stále a do nekonečna?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od fugas »

Ale o tom to přeci celé je.Nebýt těch pár roztoužených zipovačů ,pak by se rychlost v průběžném pruhu několikanásobně zvýšila ,protože by nebyl důvod zpomalit.Důvod proč je jich tam pár je ten ,že ta většina chce plynule odjet.Ti lidé by byli všichni dávno pryč.Na těch křižovatkách vzadu mohou poděkovat jen těm v končícím pruhu ,pokud tedy tihle nepřijedou z jiného směru ,pak se zipu nelze vyhnout.To platí ale pouze ve městě.Na dálnici je zip naprostý nesmysl.Tam se dá zcela dynamicky a včas zařadit a zúžení doslova proletět.Než přijede těch pár ,co mají právo zipovat.To je ale stále dokola.Dokud v lidech nebude více ohledu ,bude sto lidí stát v koloně kvůli pěti ,kterým to nedošlo ,nebo jsou to jednoduše sobci.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od NOPARasito »

Fugas: v lidech to "nikdy" nebude, pro tyhle pripady se budeme muset spolehnout na autonomii ;-(.
A bude osizen ten co ho jezdeni bavilo :-(.
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od střídač_N »

fugas píše:
.......Nebýt těch pár roztoužených zipovačů ,pak by se rychlost v průběžném pruhu několikanásobně zvýšila ,protože by nebyl důvod zpomalit.........
Probůh NEZVÝŠILA!!!!!

Zipování je racionální opatření jež zajišťuje bezdiskusně plynulost silničního provozu. Má ale své fyzikální limity jež nejdou odstranit. Pokud se nám nepodaří dát ve stejný čas na jedno místo dvě auta, pak se nutně průběžný pruh musí zpomalovat až k zastavení. Ten problém se vlastně umocňuje i tím, že za zúžením je i omezená rychlost.

Při malém počtu se zipujícíh aut bude plynulost zajištěna, při větším se zpomalí a při velkém i zastaví. Je ještě někdo kdo nezvládá základy fyziky prvního stupně?????

Nechtějme prosím stále a do nekonečna páchat dobru!!!!! Zkusme se spíš zamyslet nad příčinami a důsledky, pochopit je a jednat podle toho.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od youda »

Prosím tě Střídači,

někde nahoře jsem psal, že na D1 je ideální zipování aspoň 100m před zůžením, a vůbec nezastavit. Zpomalovat není potřeba, protože auta jedoucí po D1 by snad před sebou měla mít několik délek bezpečnostního odstupu. Nebo ty snad jezdíš na D1 nalepený každému na kufru tak, že se před tebe už nevleze ani Maluch? Doufám že ne.

Co se týče fyziky, ta není úplně ideální příklad. Zde totiž nejde o okamžitou rychlost jednotlivého vozu, ale o to, kolik aut lze daným úsekem bezpečně protlačit za jednotku času, aniž by se nám hromadila někde jinde. Přitom je potřeba zohlednit také hodně věcí okolo psychiky a davového chování. Používá se na to teorie dopravního proudu a teorie front, nikoliv fyzika.

Mimochodem, pokud by to šlo vysvětlit "fyzikou prvního stupně", tak pak je hodně zvláštní, proč se voda v potrubí neseřadí daleko před zůžením pěkně zasebe a neproletí přes zůžení pěkně jedna molekula za druhou, že?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od fugas »

Ještě jeden pokus.Pokud se chce několik aut zařadit z připojovacího pruhu do pruhu průběžného(při najíždění v místě ,kde je jen jeden průběžný pruh a nelze tak nikam uhnout) ,tak přizpůsobí rychlost a plynule se zařadí?Nebo je výhodnější na konci připojovacího pruhu zastavit a zipovat?To je stále stejný princip.Základní školu bych do toho netahal.Učitelka děti přede dveřmi také neřadí do dvoustupu ,aby do dveří zipovaly.Seřadí se za sebe ještě v místě kde je to možné a to naprosto plynule.Auta z končícího pruhu se zařadí do rozestupů v pruhu průběžném a jede se stále.Zipování je racionální vyústění v důsledku iracionálního či bezohledného lidského chování ,jinak by k němu vůbec nemuselo dojít.Není to recept na úspěch ,ale z nouze ctnost.A už končím :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od mypower.cz »

Hoj, nechci se plantat do jinak zajimave rozjeteho flamu, ale
střídač_N píše:
Má ale své fyzikální limity jež nejdou odstranit. Pokud se nám nepodaří dát ve stejný čas na jedno místo dvě auta, pak se nutně průběžný pruh musí zpomalovat až k zastavení.
Podari. Pokud budou alespon vetsinou dodrzovany rozestupy. Ty se snizi kdyz nejaky lajdak toho zneuzije a rozestup zaplni. Je pak na okoli zase rozestup udelat ale ne tak, aby se tam dalsi lajdak vlezl, nebo mu v tom proste zabranit, coz jde, ale zase zpusobuje to potencial nasranosti lajdaka, ktery imho bude mit vetsi tendence se nasrat a troubit a najizdet a delat psycha.
střídač_N píše:
Ten problém se vlastně umocňuje i tím, že za zúžením je i omezená rychlost.
To nemusi byt vzdy pravda. Jsou useky kde se silnice proste zuzuje ne ani tak kvuli opravam ci nehode, ale napriklad konci obec a dalsi usek uz neni 50 ale 90. Takze po zuzeni se vlastne auta jakoby rozjedou od sebe.
střídač_N píše:
Při malém počtu se zipujícíh aut bude plynulost zajištěna, při větším se zpomalí a při velkém i zastaví.
Jak pisu vyse, nemusi to byt vzdy pravda. https://www.youtube.com/watch?v=cX0I8OdK7Tk - posledni cast videa.
střídač_N píše:
Je ještě někdo kdo nezvládá základy fyziky prvního stupně?????
Ale no tak Stridaci .... :roll:
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 550
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od ResHacker »

Lidi nehádejte se, nemá to cenu.. Existují na trubce moc pěkná videa, která demonstrují, jak i při silném provozu je plynulost možná a jak se tedy "ideálně" chovat. Problém je v tom, že takové informace se dostanou jen k hrstce řidičů a ještě menší část se bude snažit jimi řídit. Navíc ikdyby se téměř všichni chovali podle nějakého ideálního matematického modelu v dané situaci a jen pár jedinců ne, celá plynulost se podle zákonu padajícího hovna razantně zhorší.
Já bych toto uzavřel s tím, že pokud bude na silnicích vládnou lidský faktor tak, jak je tomu doposud, situace se těžko změní. Nezmění to ani rozšiřování komunikací, protože se na ně jen nahrne více lidí.
NOPARasito píše:
Fugas: v lidech to "nikdy" nebude, pro tyhle pripady se budeme muset spolehnout na autonomii ;-(.
A bude osizen ten co ho jezdeni bavilo :-(.
>> naprostý souhlas, pokud všechna auta nebudou řízena nějak autonomně (centrálně), nebo na základě komunikace mezi sebou, bude toto věčné téma k dohadům, které stejně prd přinesou ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od střídač_N »

mypower.cz píše:
......Jak pisu vyse, nemusi to byt vzdy pravda. .............
Je vcelku zajímavé, že na slajdech a v animaci vše funguje jak má. Auta mají rozestupy v obou pruzích a krasopisně se bezkonfliktně zazipují. Animace obstála.

Realita ve většině případů až ve sta procentech je nějaká, k těmto ideálním animacím nepřátelská. Pitomý auta, nebo spíš jejich řidiči z větší rychlosti při zipování musí zpomalit, čímž přirozeně ideální rozestupy nějak zmateně a nezodpovědně zmenší. No a aby to bylo ještě horší, v obou pruzích najednou, nebo nedej bože by se sešli 3 do jednoho. To by všichni ve všech třech pruzích museli krasopisně dodržovat rozestupy, udržovat stejnoměrnou rychlost, nebrzdit, prostě chovat se jak v animaci.

Jsou jako vždy dva možné postupy:
- vysnít si nějaké ideálno a modlit se k němu aby i v reálnu nastalo,
- nebo akceptovat reálný, nanejvýš nedokonalý svět a pokusit se v něm fungovat i s tím, že to zipování někdy obstojí a někdy taky ne.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Pravidla silničního provozu, ZIP a pomalá jízda

Příspěvek od mypower.cz »

střídač_N píše:
Je vcelku zajímavé, že na slajdech a v animaci vše funguje jak má. Auta mají rozestupy v obou pruzích a krasopisně se bezkonfliktně zazipují. Animace obstála.
Pisu to vyse
mypower.cz píše:
nemusi to byt vzdy pravda.
nepisu
mypower.cz píše:
neni to pravda.

Coz znamena ze pripoustim neidealni situaci. Vsadim se ze pri sledovani nejake realne situace z vrchu (dron / vrtulnik) bychom zjistili ze ty rozestupy se budou pote zase tvorit, i kdyz lajdak narusi plynulou jizdu tim ze se do rozestupu proste nas*re :))

vy pisete
střídač_N píše:
Při malém počtu se zipujícíh aut bude plynulost zajištěna, při větším se zpomalí a při velkém i zastaví.
A ja rikam ze ne vzdy :)) Ale myslim ze vite co myslim a ja chapu co myslite vy. Ano svet neni idealni podle animace ale rekl bych, ze v zajmu vetsiny ridicu je tu plynulost opet obnovit i kdyz se tam nekdo vcancá tam kde by nemel a narusi takovou tu blizkost idealnimu stavu.

Dodam ze napriklad ve Zline, coz je dlouha nudle s jednou tridou Tomase Bati od Otrokovic snad az po Vizovice castokrat vidavam dva pruhy a skutecne idealni rozestupy v pruzich, liche auto vpravo, sude vlevo a mezi nimi dira tak aby se dal udelat plynule zip, i kdyz se zadny zip nedeje. A koukam vyjizdi trolejbus a hned je kam uhnout a pustit ho a za nim se zase zip rozjede naprosto plynule. Obcas to proste funguje :))

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek