Použité li-ion z elektromobilů II
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Použité li-ion z elektromobilů II
Na četné žádosti uživatele kyocera, jsem založil toto nové vlákno, at kyocera již neobtěžujeme.
Součaně doufám, ze kyocera jelikož se již nechce k tématu vyjadřovat, se také další debaty již nebude účastnit
Součaně doufám, ze kyocera jelikož se již nechce k tématu vyjadřovat, se také další debaty již nebude účastnit
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií
http://www.hybrid.cz/nissan-zacina-v-ja ... ch-baterii
http://www.hybrid.cz/nissan-zacina-v-ja ... ch-baterii
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 2401
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Tak pokud musím starou baterii vrátit a za starší repasovanou zaplatit ještě polovinu ceny nové, tak to logiku moc nemá, aspoň pro mě ne, to si radší zaplatím novou a mám větší jistotu a záruku na ni.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 2401
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
To jo, taky jsem tak opravoval PB aku v JZD, běžně odlíval nové kontakty co se upálily při špatném dotažení svorky na traktorech a fungovalo to v pohodě, to ale v té době byli ty články PB více kvalitní jak dnes, tak se to běžně dělalo, trochu olova a asfaltu a bylo to za chvilku hotové.Teď už jsou aku v plastových kastlech, tak se to už moc nedá a články nemají takovou životnost. U lithia to taky jde a jednodušeji, ale jak jsem psal místo opraveného za 1/2 ceny, tak já radši osobně do auta nový.volente píše:Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Vezmeme v potaz konstrukci LiFe žluťásků. Tenkou pilkou odřízneme víko a vytáhneme sestavu starého článku, to jsem dělal, protože v nich mám vestavěné svoje LiIonky. Kastlík vyčistíš a zasuneš nový článek jako se děje ve výrobě. napustíš elektrolyt a kastlík znovu zavaříš stejně jako ve výrobě. Baterie bude nižší o prořez materiálu t.j. do 1mm. Máš novou baterii ve starém obalu se starými kontakty. Když bude za polovinu ceny se zárukou a nebudeš hledět na kosmetiku tak je to super. Dá se to bouchat na původní výrobní lince kde upravíš pouze pár parametrů.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Zdravím.
Koupil jsem použité baterie s el.auta.
Potřebuji poradit jak na jednotlivé přívody k článkům připojit kontakty k balancéru. Spoj je ve tvaru "U" - je to poniklovana měď, z boku jsou přivařeny vývody k článkům . Ke každému "U" potřebuji připojit tak 1-1,5 mm drát.
Dik.
Koupil jsem použité baterie s el.auta.
Potřebuji poradit jak na jednotlivé přívody k článkům připojit kontakty k balancéru. Spoj je ve tvaru "U" - je to poniklovana měď, z boku jsou přivařeny vývody k článkům . Ke každému "U" potřebuji připojit tak 1-1,5 mm drát.
Dik.
Naposledy upravil(a) Janma dne úte bře 27, 2018 5:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Fotka by pomohla.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
To je tříčlánek se silovými vývody jen na posledních pólech?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Asi bych to normálně naletoval nějakou výkonnější páječkou. Pájecí kapalina na nikl je běžně v prodeji.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
To je Chevrolet Volt ?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
sou tam konektory na kterejch je to vyvedeny
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Diskusia začala o životnosti li- baterii....vraj..10-12 rokov.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :
CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka
trud:
Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :
CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka
trud:
Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
V servisním konektoru jsou slabé drátky. Poteče tudy 5A, potřebuji tak 1 mm2.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Videl som ju asi u CARLA v Holandsku, alebo maš iny zdroj ? ..Janma píše:Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Z chevy volt by mala byt ok..ona ma myslim kapacitu 16kWh a nabíja sa len 10kWh. Tak by mala byť ok. Ja by som ju skúsil bez balancárov a až podla toho ako by sa správala by som pridal balancer. Nepoužívať 0-100% ale povedzme 10-80% a bude dlho slúžiť.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Zdroj stejný. Chtěl jsem co nejlevnější bateriji.
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!
Naposledy upravil(a) Janma dne úte bře 27, 2018 6:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Použité li-ion z elektromobilů II
Bez balancérů jsem pro. Sám žádné nepoužívám. Pokud na nich trváš tak bych se nebál toho naletování. Ale pokazí to vzhled
Rozdíl mezi články je skvostný, neřešil bych.
Rozdíl mezi články je skvostný, neřešil bych.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 132 Odpovědi
- 9723 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mypower.cz
-
- 2 Odpovědi
- 1833 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mira9_cz
-
- 43 Odpovědi
- 4832 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 3 Odpovědi
- 824 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ResHacker
-
- 14 Odpovědi
- 3903 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus