Repas baterií v elektroskútru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
joseff
Příspěvky: 811
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am

Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od joseff »

Ahoj, prosím zkušenější o radu:

Mám malý elektroskútr Guewer City, motor 350 W, baterie 4x 12 V 12 Ah (
P9041966.JPG
,
P9041969.JPG
), regulátor 48 V, 25 A
elektrokolo_guewer_city.png
Papírově uvedeno max. rychlost 25 km/h, dojezd 30 km. Rychlost odpovídá, maximální dojezdy byly kolem 25 km. Po roce a půl však klesla kapacita baterií natolik, že teď v zimě udeju už jen 6-7 km, což je málo. Baterie byly hýčkané a po každé jízdě ihned připojené po návratu domů na nabíječku. V průměru jsem denně najel cca 4 km, nárazově párkrát těch 25 km.

Pro své potřeby potřebuju občas ujet kolem 30 km. Ptám se tedy, čím olověné baterie nahradit? Kde nechat repasovat a vyskládat aktuální box na baterie něčím jiným a lepším? Čím? Jaká by mohla být cena? Případně pokud by někdo z místních byl ochoten pomoci a baterii vyskládal, rád zaplatím.

Mohl bych koupit nové olovo za 2000,-, ale to se mi nechce, protože je mi jasné, že by zase vydrželo jen 1-1,5 roku. Klidně dám víc, když to vydrží déle a ujede dále.

Děkuju za každý postřeh a radu!


Josef
Botas
Příspěvky: 287
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od Botas »

Zdravim
No mohu popsat sve amaterske zkusenosti.mam guewer clasic 48volt 2kw motor jednotka cca50a odber.koupil jsem s kaput aku olovem.skousel jsem ruzna reseni.od oty jsem mel liion pytliky spojil jsem a postavil jsem aku 48v cca 30ah fungovalo to ale odchazeli mne bymetalove ochrany propojky moc velke zatizeny ale tady je to o necem jinem s tim vykonem
Doplnil jsem proto 20ah lifepo a o necem jinem vse fungovalo ok.pak sem poshanel a aktualne mam 16x 60ah clanky lifepo a frci to celkem dobre na plnej plyn porad a dojezd pres 60km pak uz me nebavilo krouzit okolo.da se pouzit i nabijecka na olovo v mem pripade tak nejak to sedelo ale abych posetril aku mam v planu dat 17clanku zvedne se i maximalka dost je toho na hybrid foru ale uz to tam celkem umrelo.doporucil bych asi vse krome olova sehnat lilon life ci tak bazarove ci skusit postavit z burtu.cenove asi ale jinde nez nove olovo za dvojku.jsem od brna muzu ti skusit pujcit tu svou skladaninu z liion pytliku zda by to fungovalo
Edit. prece jen k tomu olovu lidi co vymnenily olovo za olovo sli do baterii cbs evx ci evh tusim.a o hodne se zlepsila zivotnost baterie.tyto baterie daval i guewer pri reklamacich a vymnene baterek v ramci zaruky misto tech origo cinskejch jsou treba na strankach eskutru ma tam i nahradu pro guewery liion aku ale pres 20tis coz je asi cenove mimo...
Naposledy upravil(a) Botas dne čtv lis 30, 2017 1:27 pm, celkem upraveno 1 x.
vla
Příspěvky: 1203
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od vla »

Pokud koupíš nové olovo za dva tisíce, lze předpokládat, že vydrží stejnou dobu. Co jsem tak koukal na ceny viděl bych to spíš kolem 4000 Kč, což už budou o něco kvalitnější aku. Ale pořád je to olovo. Osobně, jelikož jsem kutil, bych si baterku poskládal z článků lipol, lion, life atd. ovšem cena jen článků pak bude atakovat 9-10 tis. kč, bez ochran a podobných nesmyslů. Pro sebe bych tam nic takového nedával a častěji bych články kontroloval. Ono to s tím kontrolovaným dobíjením balancováním atd neaž tak hrozné jak se píše. Za sebe jsem si začátkem léta osadi lakumulátor z použítý li-on článků zhruba 7 HWh a od té doby na něj jede s občasnou kontrolou bez jakéhokoliv balancování atd. Ne, že by to nebylo rozjeté, současný stav je takový, že mezi nejlepšími a nejhoršími články je rozdíl do 0,2 V. což už je dost, ale jelikož napětí v maximálním nabití neleze přes 4,2V na článek a nikdy jsem nevybyl pod 3,2V nijak jsem balancování neřešil. To jen pro představu jak časté jsou nutné servisní zásahy. Mám od jara rozdělanou balancovací jednotku, ale zatím nebyl tlak na její dokončení. Dávám si to jako závazek na zimní měsíce. Takže bych zde na foru pořídil pokud možno nové prizmatické články a bez jakýchkoliv ochran z nich udělal baterku a při větším vybití bych přípodně zkontroloval jak na tom jednotlivé články jsou. A jezdil bych. Kontakt ti raději napíšu do SZ, ne, že by byl tajný, ale někdy berňáky šmírujou inzertní fora , tak proč si zadělávat na případný problém i prodejem vlastních přbytků. Nikdo neví co se jim honí v hlavě.
Nemám rád tenhle stát.
kodl69
Příspěvky: 7726
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od kodl69 »

v podstatě jakákoliv LI-ion baterka na elektrokolo bude lepší než tohle. Pokud bude 10Ah, tak ujedeš víc, než s tím olovem. Ale do původního prostoru by bez problémů mšělo vejít tak 20Ah 13s vyskládanejch z 18650.Pokud si ji budeš vyrábět sám, tak možností je mnoho, ale u vozidla je vždycky důležitý pamatovat na mechanickou ochranu článků a provedení všech přívodů tak, aby to hned neupadlo. Samozřejmostí je BMS. Někdo tvrdí že ne, ale aspoň nějaká obyč za 20USD od číňana, pokud člověk nechce být každodenně "strojník akumulátoru" ale uživatel, co to zapojí na nabíječklu a nic neřeší, stejně jako při vybití, prostě se to zastaví.
I ty lithiový baterky v zimě zrácejí kapacitu, ale to olovo je evidentně posmrti.
Ten elektroskůtr má značku? jak je to s registrací takovejchhle strojů?
P.S.: tomuhle bych asi na svým elektrokole ujel i bez šlapání, a mladej (8let) na minikrosce 800W aku 36V 20Ah taky. :)
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
gupa
Příspěvky: 2619
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od gupa »

Nejprve bych zjistil, jestli je nabíječka OK. ám jednu na 48V ale po roce cosi vní cosi asi upadlo a nenabíjela jak má. Takže voltmetr na kontakty baterie a zjistit průběh napětí než přepne do udržování. Druhak ty baterie jsou malé, 30Km pochybuji žeby někdy ujely, mám 4x18Ah a když byly nové tak asi na 20km ve dvou nyní jsem rád za 8km. Třetí věc je ta, že když jde baterie dokopru, klesá napětí pouze na jednom 12V kusu a ten vezme ssebou ostatní. Takže bych po ověření nabíječky zjistil která baterie je nejměkší a tu bych nahradil novou, tak lze udržovat tento pack 4x12V v kondici docela dlouho a v pravidelných intervalech stále. Poslední věc je ta, že jsem nyní pro nabíjení použil original nabíječ 4x12V s udržováním a obnovou. Olovo je ubohé pro jízdu ale pro pravidelné nabíjení a kratší jízdu je výhodnější než cokoli jiného. Pro občasnou jízdu na delší trasy určitě něco dražšího a s vyšším dojezdem. Pro nabíjení mi bylo doporučeno odpojovat 12V baterie od sebe tak, aby plus jedné nabíječky nebylo dohromady s minusem druhé nabíječky.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2619
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od gupa »

pohled na stroj
IMG_0908.png
schovaná sdružená nabíječka 4x12V ( https://www.himalaj.cz/product/nabijeck ... mate/59111 )
IMG_0907.png
dřevo v kterém je po stranách 2x2x12V/18Ah
IMG_0906.png
třípolohový přepínač - 24V/36A x nabíjení 4x12V/0,8A x 48V/18Ah
IMG_0905.png
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od trud »

Jednoznacne zlozit bateriu z lion ...13S a paralelne aspon 5-6..to uz zalezi kolko chces investovat...nabijacka by sla pouzit aj povodna.. Medzi nabijacku a baterku daku krabicku od cinana a tam nastavit max napetie na 52 V..urobit to vsetko pevne.. Kvalitne a vydrzi to roky..dat tam daku "bms' od cinana.. Nech kontroluje aspon spodne napetie clanku. Pri kupe novyvh lion by som balancovanie neriesil.. Radsej sem / tam skontroloval. Pri nabijani na 52 V je to 4V na clanok.. Rezerva je dostatocna aj bez balancera
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od FRSO »

5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
kodl69
Příspěvky: 7726
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od kodl69 »

Za hotovou věc s BMS dobrá cena. Akorát ten návod... Baterku skladovat nevybitou - nenabitou - osobně to dělám tak, že nabiju naplno, a pak se jedu kousek projet, aby napětí článků kleslo pod 4V na článek. Nabíječka na olovo se většinou musí trochu upravit, aby dávala vyšší napětí, a články se čas od času sbalancovaly, a bylo to celkově bez nějakejch starostí, úprava nabíječky obykle není žádná věda.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od vlkazajac »

"...Očekávané dodání: 26.06.2017

Baterie EVBIKE s kapacitou 13 Ah při napětí 48 V. Maximální dojezd až 140 km...."

Tak mi to vychádza, že ani bez uvažovania strát by ma 111 W rýchlosťou 25 km/h asi nepovozilo..........

bla bla bla
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od trud »

Ved to je 300 eur....to je dobra cena?..13*5 baterii 18650 po 2 eura..cca 130 eur za baterie.. Dake drziaky..kable...pripadne bms.. celkom pod 200 eur...odhadom tak 170-180..bez bms este menej.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
joseff
Příspěvky: 811
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od joseff »

Moc všem děkuju za rady a nápady! Pokud by někoho ještě něco napadlo, sem s tím!

kodl69: Přesně tak, ujel bys mi i bez šlapání!:) Stěží na tom při rychlosti 25 km/h (z kopce 30 km/h!:) předjíždím cyklisty, na některé si raději ani netroufnu!:) Ale v 99 % případů nepotřebuju dojet dál než 12 km od místa bydliště, takže mi to stačí. Vyjde to o něco málo rychleji než cesta autobusem, protože je to bez čekání a dojedu od dveří domu až na místo, kam potřebuju a nejsem zpocený, protože nemusím šlapat. Dá se na tom odvézt (na plošině) i spousta věcí. Provoz je zdarma, protože se nabíjí z FVE...

Nejlepší rada je zatím asi toto:
30Ah li-ion prismy, 13S nebo stejné olovo za poloviční cenu při dodání starých baterií.

Preferuji raději trvanlivější řešení.

Sám to však neposkládám, měl bych strach o bezpečný provoz. Je tu někdo, kdo by byl za úplatu ochotný to sestavit?


Díky a hezký slunečný den!
joseff
Příspěvky: 811
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od joseff »

Ještě se zeptám, jaký by byl váš názor na sestavení a provoz baterie z li-on prismatických článků bez BMS? Myslím, že při mém provozu by s tím nebyl žádný problém.

Pak mě ještě napadla další otázka - a co tak nechat staré olovo úplně dožít a připojovat k němu baterku z odkazu od FRSO: http://eskutr.cz/cs/akumulatory/786-bat ... asne-.html nebo něco podobného? Šlo by to tak vůbec? Jak by se to chovalo? Jak by to fungovalo? Připojovat hned při zahájení jízdy nebo nechat olovo trochu vybít a pak připojit až po nějaké době? Možná je to totální blbost, řekněte.
kodl69
Příspěvky: 7726
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od kodl69 »

olovo se dá o vánocích lít do vody, je to pěknej lidovej zvyk. Pak je ještě dobrý jako mezimateriál mezi měď a železo.
Pokud nechceš být "strojník baterie" tak si BMS pořiď, stačí tohle:https://www.aliexpress.com/item/Hot-Sal ... eLevelAB=1. Jestli je ti 12USD moc, na baterku která v nejlepším případě bude stát 4500Kč, tak potom už ti není pomoci. Pak je ještě dobrý mít hned na vývodu akupacku pojistku, protože ta BMS sice má vypnout při zkratu, ale někdy to nestihne. Vím o jednom, co měl LiFePO4 baterky bez balancování a trochu při tom vyhořel...
S podobnou BMS provozuju akupack z prizmatickejch článků 4Ah 13s5p už dvě sezóny, cca 50 cyklů. Nic neřeším, jezdím dokud to jede, když se to zastaví, tak se baterky za chvilku "proberou" a cca 1km se dá ještě pomalu ujet, a pak to dím na nabíječku - a zase, nic neřeším, při nabití některýho článku na 4.25V prostě BMS nabíjení ukončí. Jediný, co je dobrý k BMS doplnit, tak je schottky dioda na vývod pro nabíječku, protože jinak je tam pořád napětí baterie, a při zkratu nebo poruše nabíječky by to nemuselo být dobrý. Pro ty, co chtějí mít přehled, je ještě dobrý si vyvést konektor na 8s volmetr, a jednou za čas se podívat, jak se ty články rozjíždějí - loni jsem to nedokázal za celou zimu :oops:
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od trud »

Mne len pride 30 Ah zbytocne vela.. To je niekolko nasobne viac ako mas teraz..tebe bohate staci 12-15 Ah k motoru 350W.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kodl69
Příspěvky: 7726
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od kodl69 »

Ale klasická teorie o baterkách říká, že víc je víc. Motor je sice hodně podměrečnej, ale on dá s lepší baterkou o trochu víc, navíc čím větší kapacita aku, tím menší proudový zatížení článků a vyšší životnost - potom se dá předpokládat, že baterka přežije tu čínskou mechaniku na jedno použití.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od FRSO »

Já mám aku pack LION 10S8P 36V/22,4Ah i s balancerem, motor středový 250W a při mé váze 95kg bez jakéhokoliv příšlapu není problém 80Km, s menším příšlapem 120-140Km, při pořádném kopci na těžký převod bere motor běžně až 700W krátkodobě :yes:
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
gupa
Příspěvky: 2619
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od gupa »

joseff píše:
Ještě se zeptám, jaký by byl váš názor na sestavení a provoz baterie z li-on prismatických článků bez BMS?
Pokud mne potká výměna olova za lithium, asi LIFePo, tak jsem rozhodnut balancování vynechat a dát tam přepínač z 12 článků paralelně pro jeden nabíječ odpovídajícího napětí pro jeden článek ,přes - nula, na- 12 článků v sérii a zpět po vybití na zapojení paralelně.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od vlkazajac »

Nad tým som uvažoval, je to jednoduché a bez balancovania. Nebolo by kvôli veľkému nabíjaciemu prúdu vhodné kombinovať nabíjanie v poradí séria, potom po cca 80 % nabití prepnúť na paralelene ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Repas baterií v elektroskútru

Nový příspěvek od FRSO »

vlkazajac píše:
Nad tým som uvažoval, je to jednoduché a bez balancovania. Nebolo by kvôli veľkému nabíjaciemu prúdu vhodné kombinovať nabíjanie v poradí séria, potom po cca 80 % nabití prepnúť na paralelene ?
Ahoj, přesně tak, taky bych to tak dělal, ale nechtělo se mi vymýšlet ten přepínač :yes:
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek