Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Začal jsem měřit tuto centrálu:

Podmínky jsou podobné jako u předchozího měření. Měřím za jak dlouho dojde 10L benzínu při běžném provozu pro dobíjení baterií, dobíječ je opět 12V 30A, centrála je dvoutakt, max 1kW, ale utáhne v pohodě i 1200W čerpadlo samostatně bez dobíječe. S dobíječem dohromady jsem to ještě nezkoušel.
první dobíjení: 0.8kWh, benzín samozřejmě stále je (to by byl mazec kdyby ne
).

Podmínky jsou podobné jako u předchozího měření. Měřím za jak dlouho dojde 10L benzínu při běžném provozu pro dobíjení baterií, dobíječ je opět 12V 30A, centrála je dvoutakt, max 1kW, ale utáhne v pohodě i 1200W čerpadlo samostatně bez dobíječe. S dobíječem dohromady jsem to ještě nezkoušel.
první dobíjení: 0.8kWh, benzín samozřejmě stále je (to by byl mazec kdyby ne

-
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned lis 13, 2011 8:23 pm
- Reputace: 0
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Pekna ulozenka!!
- abrams
- Příspěvky: 2775
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Zdravím ,
hmmmm vojenský dvoutakt , to bude zajímavý výsledek . Nedivil bych se kdyby přežila přímej zásah minometem
,
ale spotřeba vzhledem k "vojenskýmu myšlení" : je jedno kolik to žere , hlavně že se to dovede na bojišti hejbat
.
Jednou strýc vyrávěl o přesunu celý roty z kasáren na cvyčiště kam dorazily jen 2/3 aut a zbytek nedojel protože nezbyl
nikdo kdo by je odtáhnul
.
Můj tip je 6,3kWh / 10L benálu .
Pro dobíjení baterek bych doporučoval rovnou alternátor z čmouda = vyší účinnost
.
Elektronům zdar
hmmmm vojenský dvoutakt , to bude zajímavý výsledek . Nedivil bych se kdyby přežila přímej zásah minometem

ale spotřeba vzhledem k "vojenskýmu myšlení" : je jedno kolik to žere , hlavně že se to dovede na bojišti hejbat

Jednou strýc vyrávěl o přesunu celý roty z kasáren na cvyčiště kam dorazily jen 2/3 aut a zbytek nedojel protože nezbyl
nikdo kdo by je odtáhnul

Můj tip je 6,3kWh / 10L benálu .
Pro dobíjení baterek bych doporučoval rovnou alternátor z čmouda = vyší účinnost

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič 48MWh+ , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny

-
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 68
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Já tipuju 7,5kWh na 10l. A čtouce doporučení viz výše, doporučuju i já: Buď turbodynamo z parní lokomotivy, nebo rovnou trakční dynamo, pro změnu z lokomotivy motorové. To má jen 1100kW a váží 12900kg
.

Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
- Reputace: 3
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
jakej to ma obsah ? ja bych rek ze to tak 6-7kW da ale zalezi na tom obsahu valce typuji ze karburator je JIKOV ze. Pokud bude dobre serizenej sel by i uskrtit ale to by mohla zase chcipat pri velkem odberu radej na nej nesahej pokud jede )))) ale tak i tak casem se vycisteni nevyhnesje to jako Jawa tam taky obcas musim karbos seridit
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
druhe dobijeni, 0.9kWh, benzin jeste je, pri dobijeni jsem precerpal 300L vody ze studny 1200W cerpadlem, coz na meraku ukazovalo 940VA-935VA.
Zatim tedy v souctu 1.7kWh
Zatim tedy v souctu 1.7kWh
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
co myslite, nedalo by se u tehle centraly pouvazovat o rozsireni v podobe elektrickeho startovani ? Ten alternator, teoreticky ... kdyz se do neho pusti proud by to neroztocil? Co tak k tomu jeste pripojit starter treba z auta a vlastni baterii urcenou ke startovani .. ? Pravda je potreba jeste ovladat sytic, po startu prenastavit, nicmene to samotne roztoceni by nemuselo byt od veci ... hejblatka (sytic, atd..) se daji resit uz ruzne - servomotorama
a cele by to mohlo byt rizene arduinem, s monitoringem proudu a napeti, ethernet shield .. Prvni centrala s vlastni IP ..

Kód: Vybrat vše
[root@ntb]# slogin -l root centrala.chata
Password: ******
[root@centrala]# /etc/init.d/motor start
Wait please ....
Done. Checking ...
AC220V OK.
[root@centrala]# _
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
- Reputace: 3
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
takze do altiku nic nepoustej spalis ho altik neni motor . Se startovani by to urcite slo ale. Mussi pouzit starer staci nejakej malej . musis to zprevodovat na klikovku a starter musi dostatecne otocit motorem aby to dokazalo udelat jiskru. Dale musi byt zajisteno to aby po nastartovani starter odpad a nezustal v zaberu to resi vecinou ten magnetickej bazmecht ale vim ze muze sustat zaseklej
co se tyce sitice tak lze ho ovladat servo motorkem jak se ovladaji treba klapky v modelarskem modelu.
co se tyce sitice tak lze ho ovladat servo motorkem jak se ovladaji treba klapky v modelarskem modelu.
-
- Příspěvky: 1034
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 68
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Mypower, avatar: PROČ????????????????? Jak jsem viděl, startuje na škaredý pohled. Nezesložiťovat!
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
- Reputace: 3
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
myslim ze mu jde o automatizaci klesne napeti automaticky se nastartuje centrála. Ono preci jen chodit kazdej den dolů to nahodit hlidat a pak zase stopnout neni nic moc. Takto si nato udela programek a je zavodou nemusi se starat.
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
opožděně pridavam treti dobijeni, 0.7kWh = 2.4kWh celkem, benzin jeste je.
- OTi
- Příspěvky: 86
- Registrován: ned črc 24, 2011 8:15 pm
- Reputace: 0
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Táto hračka má 350 cm3 motůrek kolem 10 -12KW když vono je hodně protežitelný motor má na sobě sitič regulátor i všechny vymoženosti a dvoupolovou svíčku Generátor nepoznám bo jsem to vlastnil bez generátora, jsem to používal jako čerpadlo a to je uplne jiný provoz než generátor,
mně to sežralo za den(8hod) 25-20l benzínu ale prečerpané množstvý vody za tú dobu bylo 220 m3

- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
ctvrte dobijeni + dopousteni vody 1200W cerpadlem, 1kWh, celkem tedy 3.4 kwh, benzin jeste je.
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
pate dobijeni, 0.7kWh, celkem 4.1kWh, benzin jeste je.
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
seste dobijeni, 0.5kWh, celkem 4.6kWh, benzin dosel. Tzn dvoutaktem se oproti 4taktu usetrit na benzinu moc neda.
- jose
- Příspěvky: 277
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Reputace: 12
- Bydliště: Kvasice
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
To je ještě horší výsledek než se čtyřtaktem. Co ten rotoped?
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
- tomas
- Příspěvky: 2581
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Reputace: 242
- Bydliště: Třinec
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Takže (35⋅10)/4,6 = 76Kč/kWh
Kolik měla ta druhá centrála? Už jsem to našel, vyrobila 5.1kwh. Při této ceně energie by se ti FVE 1kW (ne ostrovní) bez dotací (provozovaná na černo) zaplatila za cca 9 měsíců 


Naposledy upravil(a) tomas dne pát pro 23, 2011 1:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
- Reputace: 3
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
jedine jeste zkusit postolovat kraburator
) trosku mu ubrat na benzinu beztoho ho tam jde az moc )). ale jak rikam nevim jak jsi zrucnej ja mam doma jawu takze vim co a jak
mzu jet za 6 litru na 100 ale muzu jet taky jen za 3 litry zalezi na postolovani karburatoru vuci vykonu

mzu jet za 6 litru na 100 ale muzu jet taky jen za 3 litry zalezi na postolovani karburatoru vuci vykonu
- mypower.cz
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
- Reputace: 521
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
No je to otazka .. jak pokryt zimni provoz ciste ostrovni FVE..
a) predimenzovat kapacitu baterii a preklenout tak dny kdy nesviti rychlym dobitim kdyz sviti, ale baterie jsou drahe a maji omezenou zivotnost (nektere obzvlaste).
b) predimenzovat vykon panelu a v zimnim obdobi jet v uspornem rezimu, ale zase nastanou obrovske prebytky pres leto a system bude hodne drahy.
c) vyuzit energii, ktera leti kominem ven premenit teplo na paru a tu prohnat pistem ktery bude tocit alternatorem.
Ja to proste v pripade ciste ostrovni FVE jinak nevidim nez na tu paru.. To je asi nejlevnejsi mozne, nic lepsiho me nenapada.
V karburatorech se bohuzel nevyznam
Furt topim. Vcera mi ulitlo trosku vice polinek do kamen nez by bylo zahodno a bylo tu tak pretopeno, ze v tom okamziku kdyby jel nejaky parni strojek, natocil by tu jednu kwh asi taky ..

a) predimenzovat kapacitu baterii a preklenout tak dny kdy nesviti rychlym dobitim kdyz sviti, ale baterie jsou drahe a maji omezenou zivotnost (nektere obzvlaste).
b) predimenzovat vykon panelu a v zimnim obdobi jet v uspornem rezimu, ale zase nastanou obrovske prebytky pres leto a system bude hodne drahy.
c) vyuzit energii, ktera leti kominem ven premenit teplo na paru a tu prohnat pistem ktery bude tocit alternatorem.
Ja to proste v pripade ciste ostrovni FVE jinak nevidim nez na tu paru.. To je asi nejlevnejsi mozne, nic lepsiho me nenapada.
V karburatorech se bohuzel nevyznam

Furt topim. Vcera mi ulitlo trosku vice polinek do kamen nez by bylo zahodno a bylo tu tak pretopeno, ze v tom okamziku kdyby jel nejaky parni strojek, natocil by tu jednu kwh asi taky ..


- tomas
- Příspěvky: 2581
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Reputace: 242
- Bydliště: Třinec
Re: Měření: 1kW 2takt. centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení
Osobně bych volil raději předimenzovat výkon v panelech a menší, ale kvalitnější (LiFePo4) akumulátor se zálohou tak 2-4 dny úsporného provozu. A případnými přebytky ohřívat vodu a topit. Když svítí slunce tak prát, vařit elektřinou a když nesvítí tak vařit propan-butanem (dřevem) a s praním počkat na sluníčko.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: CC [Bot] a 0 hostů