NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

NiCd baterie, zkušenosti, obnova kapacity, údržba
JiříK
Příspěvky: 1023
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od JiříK »

dave100 píše:To JiříK. - Chtěl bych se zeptat jakou nabíječku používáte na nabíjení NiCd? Kde se dá sehnat?
Nabíječka? :mrgreen: COKOLIV! Jakýkoliv zásuvkový nestabilizovaný zdroj 12V, ono to naprázdno leze i ke dvaceti. Zvonkové trafo 8V~ se zdvojovačem napětí. I obyčejná nabíječka na autobaterku z Tesca. Na proudu až tak nezáleží, když to dává menší proud než jmenovitý nabíjecí,nevadí, jen to dél trvá. Já to teda nabíjím oním zvonkáčem se zdvojovačem. S nabíjením končím, když je na baterce 15,8-16V. Baterky se dlouho válely kdovíkde, tak aby se rozchodily. Sady, které už jsou zapojené v systému samozřejmě omezuji - teď v zimě na 15,3V. Jednak jsou venku, mrzne, druhak při 15,3V mi vypíná ochrana měniče-přepětí. Až to pojede pořádně ze slunka, dám regulaci na 14,5-14,8V.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
Toul
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od Toul »

Jojo použitý elektrolit a další s* vzacím do sběru nebezpečného odpadu, u nás na sídlišti jezdí 2x do měsíce auto a tam to zadarmo odevzdám.
Teď jsme dělal u KPM článků jen výměnu elektrolytu, ale asi to příště zkusim i s tím peroxidem. to vypadá hodně zajímavě.
Uživatelský avatar
Toul
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od Toul »

Ještě se zeptám na zkušenosti, jak máte k NiCd připojeny kabely? je tam závit, tušim M17 (průměr podložky na šroubu je 17mm) ale tak velké pájecí oko neumim sehnat. pocínované očko z měděnéh drátu za dva měsíce stejně koroduje, tak mě napadlo koupit obyč podložku, poniklovat jí a napájet přímo k ní kabel. Nebo udělat nějaký bazmek alá pájecí očko z nerezu? ale ten se bude pájet asi těžko.
Poraďte jak to kdo řešíte?
JiříK
Příspěvky: 1023
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od JiříK »

K tak velkým článkům jsem ještě nedospěl! Na mých je závit M5. Každopádně nápad s nerezem je dobrý. Plechové pásky, na to navařit nerezové šrouby, řekněme M8 a na to se už očko sehnat dá.
Kurňa, M17, to jsou určitě KPH-čka, co? Tak tomu se svými KPL24 rovnat nemůžu :-). Zatím to fachčí dobře, ještě jednu sadu trápím, tu zapojím do stádečka tak za tř-čtyři dny. Jen měniči se nezamlouvá, že po něm chci výkony i při méně než 11V. Ječí, mrcha. Asi odpojím ten ječák...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
Toul
Příspěvky: 322
Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od Toul »

No pokud se nepletu tak to je cca M17, jsou to KPM100, KPM160.
Taky ted trápim jednu sadu, venku je zima a tak jsem si zablokoval vstup do bytu:-)
Obrázek

Jinak detail šroubu:
Obrázek

Jojo měnič mi taky často píská při rozeběhu lednice, ono na 4sady KPM100-160 je 110A asi hodně:-) Horší je že když je na baterkách cca 11,8V tak se měnič z pískání už neprobere a trvale píská s odběrem cca 500W a to je konečná, to musim lednici přepojit na síť.
JiříK
Příspěvky: 1023
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od JiříK »

NiCd tak moc náchylné na teplotu nejsou. Při -20°C se udává 70% kapacity. Proto se také používají na dráze ve vagonech. Tam se za tuhé zimy nad nulu nedostanou třeba tři, čtyři měsíce. Já baterky šoupnul na půdu, mají studený odchov. Můj měnič začne ječet při 10,8V. A to jak se ti měnič nechce probrat a bere 500W, to dělá kouslý kompresor. Nechce se dát nastartovat. Já, jelikož mám jen 800W měnič, na to mám fígl. Lednice zapojená do měniče. Sedím u PC, najednou cvak-ha termostat! Tak se zvednu a jdu vypínačem zapnout měnič. Měkkým startem mi kompresor rozjede. Pokud by na výstupu měl napětí a sepnul termostat, tak kompresor udělá cvak-hrr-frrrrrc a bere si svých oblíbených 500W ale nejede. Ale ty máš kompresory dva, to už je problém. Já tu lednici na měnič zapínám jen v létě, pokud mám dost šťávy. Nebo to dělám ještě jinak-měnič vypnut. Jdu kolem lednice, zkusmo zapnu. Lednice naskočí, nechám hodinku jet, pak vypnu. Nenaskočí, vypnu hned. A až jdu zase kolem.... Jo, je to trošku nepohodlné, ale kdo si hraje, nezlobí :-).
Ten tvůj 1500W, pokud mu moc nespadne napětí při startu, tak bych řekl, že jede bez potíží. Ale jak mu spadne moc napětí, dostane se do stejné situace, jako ten můj slabší.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
ostrovpoděbaby
Příspěvky: 86
Registrován: stř srp 22, 2012 9:38 am

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od ostrovpoděbaby »

Chystám se na obnovu nějakých článků NiCd.Kde se dá sehnat ten elekrolyt a kolik cca stojí?
Nemůžu ho nikde sehnat :hell:
JiříK
Příspěvky: 1023
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od JiříK »

Obrať se přímo na výrobce. SAFT Ferak Raškovice. Mě poslali vše. Elektrolyt, článkový olej i náhradní těsnění pod zátky. Paní, co jsem s ní komunikoval, byla velmi vstřícná. Cenu si nepamatuju, faktura asi někde je, ale kde....
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
rob.brno
Příspěvky: 971
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od rob.brno »

Toul píše: Jojo měnič mi taky často píská při rozeběhu lednice, ono na 4sady KPM100-160 je 110A asi hodně:-) Horší je že když je na baterkách cca 11,8V tak se měnič z pískání už neprobere a trvale píská s odběrem cca 500W a to je konečná, to musim lednici přepojit na síť.
Mě se stane(zatím pokusně,ale bude se to hodit jako záloha na toho 21.12.2012:-), že po znovuzapnutí, kdy jde kompresor do protitlaku měnič taky spadne. Wattmetr ukáže chvilkově kolem 1100W. Při normálním rozběhu problikne údaj kolem 700W a za běhu si lednice bere 140W. To vše na 60Hz.

Myslím si, že problému by hodně pomohlo přejití na 24V. Ze 110A by se rázem stalo 55A a tak by byla větší šance, že napětí tolik nepoklesne. Prostě 12V je opravdu jen někam na chatu.
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od RRR »

Na tom peroxidu asi opravdu něco bude:
http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocumen ... 271768.pdf
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od MareC3k »

Uz skor sa mi podarilo zohnat nicd sadu 20ks NKT120 +nejake dalsie rezervne kusy, ked som ich na zaciatku nabijal a tak meral kapacitu, tak pri zatazeni 3A mali 18Ah pri poklese napatia az na 22V.
Objednal som Luh z Feraku 30L, kupil 20L peroxidu vodika 35%, 50L destilovanej vody. Cely tyzden po veceroch som v garazi "varil", krize ma bolia este doteraz... 20 baterii cca 7kg/kus.
Kazdopadne vysledok je taky: treti cyklus nabijania a vybijania, pouzitych 19ks baterii nabitych na 30V, po odstati asi 4h mali 26,5V. Zatazene 13A a vybite na 22V dodali 20Ah, po znizeni odoberaneho prudu na 3A dodali dalsich 10Ah kym sa dostali znova na 22V.
Takze do povodnych 120Ah, ktore mali ako nove, pri zatazeni prudom C/5 to ma este velmi daleko... problem asi bude pravdepodobne ten, ze tieto baterie su velmi stare, este kovove, dokonca niektore maju trocha deformovane boky, akoby nafuknute a su z roku 1968. Cize maju nejakych 44 rokov :) Je zazrak, ze este ako tak funguju... kazdopadne takto stare olovo nema sancu vobec prezit ;)
V skratke, ked to nakoniec spocitam, cena baterii + cena elektrolytu atd. vsetko potrebne na vymenu luhu, tak by som mal novych 8ks LiFePO 40Ah :(
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od 007ToMMaS »

Zdravím, mám na ruke 14 packov batéri KPM160 teda po 6V baleniach. Cena je 200€ je to prehnaná cena? Batérie majú napätie cez 1V ale neviem skutočnú kapacitu. Boli používané v trolejbusoch. Som nerozhodný či ich zobrať alebo radšej hľadať čosi iné alebo zobrať pár packov alebo zobrať všetko a prípadne to rozpredať keby ste chceli a mali o ne záujem len ... Ak by boli po kapacitnej stránke v dobrom stave a nemusel by som s nimi experimentovať a obnovovať kapacitu bola by to pre mňa dobrá kúpa. Ak by som musel sa snimi paprať tak asi by skončili na bazáre.
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
Uživatelský avatar
dedo
Příspěvky: 234
Registrován: čtv zář 22, 2011 10:33 pm
Bydliště: SK

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od dedo »

14 kusov debničiek a v každej 5 článkov za 200 €?
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od 007ToMMaS »

áno.
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
Uživatelský avatar
dedo
Příspěvky: 234
Registrován: čtv zář 22, 2011 10:33 pm
Bydliště: SK

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od dedo »

Ja by som to bral... 70 článkov za 200 € by mi stálo za to. Otázne je, koľko máš priestoru...

A rovno by som Ťa vedel "odľahčiť" najmenej o štyri packy, možno aj viac; musím sa spýtať kolegu, ktorý nechodí na fórum...
Uživatelský avatar
RRR
Příspěvky: 211
Registrován: pon led 09, 2012 7:24 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od RRR »

Taky by jsem ti aspoň od čtyřech pomohl :-)
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od 007ToMMaS »

Dobre tak pravdepodobne pojdem pre ne.:)priestoru mam pre ne dost;)
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
Uživatelský avatar
dedo
Příspěvky: 234
Registrován: čtv zář 22, 2011 10:33 pm
Bydliště: SK

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od dedo »

Myslím, že o chvíľu tu bude fronta ako hrom :yes: :D
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od MareC3k »

kebyze sa nieco zvysi tak 4 bedne t.j. 20clankov by som zobral aj ja :)
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm

Re: NiCd 12V/24Ah, alchymie, tuning

Příspěvek od 007ToMMaS »

Už len dohodnúť kedy a fičím pre ne...:) taká otázka ako zistím podla výrobného čísla že z koľkého roku sú? napr výrobné číslo: 801 447 :)Ďakujem
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek