Ne a opravdu to, ze je ohrata voda (rucicka na normalu) neznamena ze je motor ohratej

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned kvě 28, 2023 1:55 am
tomas píše:unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky?Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
fugas píše:tomas píše:unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky?Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelněPro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
fugas píše:tomas píše:unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
A co rovnou letecké turbínky?Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelněPro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
unicast píše:Ty malé turbínky z Bíteše začínaly před lety cenově někde kolem milionu korun. Právě kvůli šíleně drahým tepelně odolným materiálům. Kolik stojí ta turbínka pro APU, to nevím, ta by možná mohla být levnější...
Toyota, Ford, Yanmar, ... Všichni dělají speciální motory pro CHP, všechny se dost liší od automobilových...matobabetak píše:na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků