Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned kvě 28, 2023 12:32 am
rottenkiwi píše:Revoluční Hyundai IONIQ 5: Velký skok pro elektromobilitu
Ak nemate na chate elektrinu, tak si mozete tahat 3.6 kW vykonu priamo z toho EV.
https://www.youtube.com/watch?v=OjK9sAooTiA
Xixan píše:Viac sa mi paci ten napad cez 12v batarku to tahat, myslim ze tam by ani ten mozny problem s elektronikou nebol ,narozdiel od pouzitia HV menica. Rozmyslam nad tym preto ,ze cez zimu ked je energie malo ,by som elektromobil dobil pri praci alebo u rodicov na navsteve a doma by som par kwh vypustil v pripade potreby naspat do domacej baterie. Alebo proste elektromobil nehat doma tie najhorsie 3-10 tyzdnov(podla potreby) a tym rozsirit domacu bateriu na zimu,co je extremne nutne ak cez zimu aj cely tyzden nevijde slnko. U mna by podla vypoctov 10 mesiacov uplne v pohode stacila 20 kwh bateria(vydrzala by na 5 dni total tmy), a kvoli zime kupovat dalsich 20 kwh ,nieje efektivne.
PavelR píše:k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
jahodovák píše:PavelR píše:k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
U plugin hybridu napájí vše co je na 12 voltů jako v obyčejném autu,jen startování není startérem na 12 ale generátorem z vysokonapětového.Ono asi ten měnič dc/dc by měl větší spotřebu než řešení s 12 baterkou,pokud by běžel stále,jen mi není jasné proč zrovna olovo i když je asi blbuvzdornější než jiné technologie....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků