Elektricka / hybridni auta • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned čer 11, 2023 12:55 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod atom » pát led 24, 2014 4:33 pm

brin píše:S tím posilovačem řízení, neslyšel jsem o jediné fábii, u které by odešel. To mi přijde jako solidní spolehlivost.

dej si do googlu "vadné elektrické servo" a na fabie jsou 3 odkazy z 10 na první stránce, takže ano kazí se to, né u každé jako praskající žárovky, ale řádově víc než stará hydromechanika.
Tristar / 117Wh v lithiu / 7,3kWp / 2xXTM-4000 / >29MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
?
atom
 
Příspěvky: 429
Registrován: sob čer 02, 2012 7:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » pát led 24, 2014 8:37 pm

Zdravím ,

tak se to povedlo :D nejblbší byl LogView :evil: ale nakonec mám graf :mrgreen:
altik.JPG
Hodnota RPM jsou ot/min altíku :-)

První pík je první start bez tůrování - jen volnoběh .
Pauza před následnými klikyháky je příprava vybitého aku ... jak se později ukázalo , tím že v kopru tak je i tak měkká :? . Takže moc velkou zátěž neudělala :roll: .
Druhá polovina grafu je i s tůrováním - na proud to nemělo téměř vliv :yes: .

Ještě foto upraveného PowerLogu :
powerlog001.JPG


Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » ned led 26, 2014 2:48 pm

Zdravím ,

... hmmm čekal sem živou debatu a vono prd :dontknow: .

No nic , du něco dělat 8-) .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » ned led 26, 2014 3:06 pm

Mel bych jeden dotaz. grafu jaksi nedokazu porozumet jak to bylo mysleno. Dokaze tedy altik dodavat max proud od min do max otacek?
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod střídač » ned led 26, 2014 4:23 pm

Děkuji za změření,

trochu jsem se v grafu hůř orientoval (moje neschopnost).

Snad jsem pochopil, a beru to od 7:30 kdy došlo k tůru a napětí bylo i nadále regulované na 14,5V a proud drobně vzrostl. Následně i při 1300 otáčkách se také projevovalo omezování napětí a tím proudu. Škoda, že nebyla měřen volnoběh.

Dá se z toho usoudit, že pří drobně zvýšených otáčkách (1300) alternátor dodával asi 300W?

Škoda, že tam byl ten regulátor.
?
střídač
 
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » ned led 26, 2014 8:43 pm

Zdravím ,

PavelR - modrá je napětí , červená proud a černá otáčky altíku ;) . Dle výsledku tohoto měření je má odpověď ANO , alternátor dává při 1.500ot/min max proud :yes: .

Střídač - LogView moc pěkné grafy neumí , nebo možná jo , ale to je pak chyba mezi židlí a klávesnicí na mé straně :lol: .
Zvýšení proudu od cca 6:20 až 7:50 jsou zapnuté přední reflektory ... co jsou zač další výkyvy proudu nevím :dontknow: asi něco v motoru :sm1: ještě se jej neměl rozdělanej tak nevím :lol: .
Volnoběh byl na začátku 0:50 až 1:50 a 7:50 až 9:50 (jak se motor zahřívá tak klesají volnoběžné otáčky) . Černá křivka v grafu jsou otáčky altíku , né motoru ;) .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » ned led 26, 2014 8:56 pm

Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod goodbie » ned led 26, 2014 9:01 pm

PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice :D altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.
?
goodbie
 
Příspěvky: 1445
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » ned led 26, 2014 9:16 pm

goodbie píše:
PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice :D altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.

Zdravím ,

Samozřejmě že je proud závislý na aktuální spotřebě - po dobití aku už jen živí spotřebiče . Nahradit dynamo altíkem má smysl pokud má dynamo malý výkon - při práci v noci všechna šajnící světla pomalu vymlátí aku :hell: . Slyšel sem , že se 24V altík používal při svařování elektrodou (na poli něco upadlo , tak se vzali káble a elektroda a už se vařilo :yes: ) .
U altíku není napětí vázáno na otáčky - o to se stará regulátor buzení rotoru . Jak jsem psal výše :arrow: altík v soustruhu .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod atom » ned led 26, 2014 9:26 pm

to svařování elektrodou jde i bez altíku jen z 24V baterií, když je nemáte rádi.
Tristar / 117Wh v lithiu / 7,3kWp / 2xXTM-4000 / >29MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
?
atom
 
Příspěvky: 429
Registrován: sob čer 02, 2012 7:22 pm
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » ned led 26, 2014 10:31 pm

goodbie píše:
PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice :D altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.


no v tomto pripade na klice je pres 60cm. remenice k altiku se bude vyrabet z duvodu ze na traktoru je klinovy remen a na altiku je remenice pro drazkovy remen. Budu se snazit docilit maximalnich otacek altiku co to pujde. Samozrejme se musi vzit v uvahu maxilani ohyb klinaku. Max otacky motoru jsou tusim nejakych 2200 a beztak to takto nikdo netoci takze prilis vysokych otacek se bat nemusim.
Tento stroj pobezi sporadicky takze potrebuji nahulakat do baterky co nejvic po dosti narocnym startu.

edit: altik bude pouzit z renault megane rv04 takze jiz se zabudovanym buzenim.
Naposledy upravil PavelR dne ned led 26, 2014 10:38 pm, celkově upraveno 1
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » ned led 26, 2014 10:37 pm

abrams píše:
goodbie píše:
PavelR píše:Tak to je dobra zprava. Budu menit na traktoru dynamo za altik. Ted uz si tedy dokazu spocitat remenici tak aby altik daval max proud i pri volnobehu coz u zetoru 30tky je dosti malo.
nechci brát iluze ale na volnoběh altík max proud nedá ani náhodou pokud tedy nebude na klice alespoň 80cm řemenice :D altik na volnoběh bez zapnutých spotřebičů musí udržet napětí někde mezi 13,8 až 14,2V proud se bude zvyšovat z otáčkama a odběrem do spotřebičů.

Zdravím ,

Samozřejmě že je proud závislý na aktuální spotřebě - po dobití aku už jen živí spotřebiče . Nahradit dynamo altíkem má smysl pokud má dynamo malý výkon - při práci v noci všechna šajnící světla pomalu vymlátí aku :hell: . Slyšel sem , že se 24V altík používal při svařování elektrodou (na poli něco upadlo , tak se vzali káble a elektroda a už se vařilo :yes: ) .
U altíku není napětí vázáno na otáčky - o to se stará regulátor buzení rotoru . Jak jsem psal výše :arrow: altík v soustruhu .

Elektronům zdar *sun*


original dynamo ma pouze nejakych 150W takze svetla cca 120W kdyz se k tomu pripoji vlecka tak dalsich par watiku, mozna bude i radio ..... tak na dobijeni by zbylo vskutku jen nekolik W kdyz dobre. na planovany pracovni svetla by jiz nezbylo nic. ono to ma 4HP starter a nechyta to zrovna na jedno otoceni zvlaste v zime presto ze to je primej vstrik. takze jeden dva studeny starty dokazou baterku kapanek podojit .... zhaveni neni.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta - v reálu

Příspěvekod i4wifi a.s. » úte led 28, 2014 12:33 am

Zpátky k námětu diskuze - Elektrická auta:

Pokud chcete vyzkoušet elektrická auta, tak vás zveme na seminář:

Slunce pro běžného člověka - aneb solární technologie pro každého
http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/

V rámci semináře bude možné shlédnout (a snad i projet) některá elektrická auta. Máme přislíbeny tyto exempláře:

Tovární Citroen C-ZERO - model 2012
Tovární Citroen Berlingo Electric - nový model 2014
Tovární Renault Fluence EV
Tovární VW Golf CityStromer - rok 1995
Přestavba Fiat 126p

Seminář se koná ve středu 29. ledna 2014 - začátek od 13:00 hodin.

Detaily k obsahu semináře jsou zde: http://www.ev-power.eu/docs/web/2014/Se ... 140129.pdf

Pokud Vás to zajímá, tak se prosím co nejdříve přihlásit přes formulář na http://www.i4wifi.cz/Slunce-seminar/
?
i4wifi a.s.
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř črc 25, 2012 7:20 am


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » úte led 28, 2014 6:16 am

abrams píše:Zdravím , tak se to povedlo :D nejblbší byl LogView :evil: ale nakonec mám graf :mrgreen:
Hmm, škoda ale, že jsi nesehnal tu zátěž. Já z grafu vidím jen to, že až do 2200 ot/min klesalo napětí. Takže pro mne dobrý graf, který mi nic neukázal. Odkud jsi bral otáčky? Z alternátoru, nebo z motoru?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod střídač » úte led 28, 2014 9:13 am

brumlaj píše: Z alternátoru, nebo z motoru?


Nejprv jsem usuzoval na otáčky motoru, ale jsou to, dle autora, otáčky alternátoru. Mne to alespoň přiblížilo k rozhodnutí zkusit použit automobilový alternátor k výrobě elektřiny. Dokonce jsem pochopil, že řemenice mají poměr skoro 1:2, což pro mou zamýšlené otáčky 1000 ot/min, je dosti zásadní.
?
střídač
 
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » úte led 28, 2014 8:56 pm

brumlaj píše:
abrams píše:Zdravím , tak se to povedlo :D nejblbší byl LogView :evil: ale nakonec mám graf :mrgreen:
Hmm, škoda ale, že jsi nesehnal tu zátěž. Já z grafu vidím jen to, že až do 2200 ot/min klesalo napětí. Takže pro mne dobrý graf, který mi nic neukázal. Odkud jsi bral otáčky? Z alternátoru, nebo z motoru?

Zdravím ,

pro doplnění si laskavě změřte svůj altík ;) .
Já vím , moc ideální to nebylo ... bez dlouhé přípravy , na poprvé a ještě na mrazu :? .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2768
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jose » čtv led 30, 2014 1:45 pm

brin píše:A abych se vrátil k tématu, pojedu si do Švýcar pro jedno mini euto, nazývá se konkrétně Mini-el je cca 20 let staré a je to tříkolka. Nicméně lze ho přihlásit, má homologaci EU a když prší, tak vám nebude kapat na maják. Výkon cca 4 kW, dojezd s novýma baterkama cca 150 km (záleží na verzi) a rychlost cca 50 km/h. Jelikož jsou ty vozítka malý, mohl bych vzít ještě jedno navíc, prodejce má 3 (jedno za 1000 Euro, druhý za 1200 a třetí za 2000 Euro, dle stavu a baterií). Kdyžtak se ozvěte.

Časem budu takové vozítko potřebovat, ale ještě je brzo.
Pár jich v ČR jezdí. To vozítko se mi líbí, na denní dojíždění do práce je ideální. U novějších typů je udávaná max. rychlost 63 km/h. http://en.wikipedia.org/wiki/City_El
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Uživatelský avatar
jose
 
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 1:25 pm
Bydliště: Kvasice


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » čtv led 30, 2014 2:54 pm

Pomocí webu DIY se dá vozítko všemožně upravit, zvýšit napětí elektromotoru, případně ho celý vyměnit apod. ta rychlost není limitní... Ovšem limitní je stabilita ve vyšších rychlostech, kdy má vozítko snahu se převracet, když není dostatečně zatíženo:-)
?
brin
 
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » čtv led 30, 2014 8:46 pm

http://www.sauto.cz/osobni/detail/peuge ... oFrom=list

Hledme hledme. Mirne jete eletromobily zacinaji mit cenu bliz realite.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2849
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » čtv led 30, 2014 10:07 pm

brin píše:Pomocí webu DIY se dá vozítko všemožně upravit, zvýšit napětí elektromotoru, případně ho celý vyměnit apod. ta rychlost není limitní... Ovšem limitní je stabilita ve vyšších rychlostech, kdy má vozítko snahu se převracet, když není dostatečně zatíženo:-)
Kde se dá najít ten Web?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
?
brumlaj
 
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'