Elektricka / hybridni auta • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv čer 01, 2023 4:52 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Keraj » pát kvě 26, 2023 7:42 am

No pokud je N vodič dimenzován na dvojnásobek proudu, nebo tam jsou ty kabely dva ( když to má dvě nezávislé jednofázové nabíječky ), tak by to nemuselo vadit... Předpokládám že otázka byla co na to auto ...

Petr byl rychlejší :-)
16 panelů DHM-72L9-450 Wp = 7200Wp jih, sklon 17°
2 regulátory EPever Tracer 6415 AN
Paralelní adaptér PAL-ADP-50AN
měniče 5 + 2 kW
EPever IP5000-42-plus-T a IP 2000-42-plus-T
2* 135Ah LiFePo na 48V
?
Keraj
podporuje fórum
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2022 6:15 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PetrDubi » pát kvě 26, 2023 9:43 am

Ono i záleží co má hlídané konkrétní typ auta - některému je jedno když připojíš 3x tu samou fázi (když bude dostatečný proud) a jiné si hlídá, jestli tam jsou připojené různé fáze, někde je možné připojit 2x stejnou fázi, ale 3 už ne, další může mít třeba 1f 11kW nebo 3f 3x3,6 kW (a auto si to osahá)..
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 2460 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
?
PetrDubi
podporuje fórum
 
Příspěvky: 914
Registrován: úte říj 12, 2021 9:43 am

Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5740
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » pát kvě 26, 2023 11:50 am

No o víkendu to vyzkouším a dám vědět.
FV pole - 15,75kWp mono panelů (24ks AUO+24ks GWL)
MPPT a invertory - 2x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 34kWh LiIon (10P15S 60Ah )
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
podporuje fórum
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » ned kvě 28, 2023 5:45 pm

Tak výsledek poněkud rozpačitý:
- napojení standardní 3f = nabíječka bere ze všech 3 stejný výkon
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče na přetížení (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče = auto hlásí chybu nabíjení

V autě je přitom 2 x 1f nabíječka. Asi do toho "hází vidle" ta nabíječka na kabelu.
FV pole - 15,75kWp mono panelů (24ks AUO+24ks GWL)
MPPT a invertory - 2x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 34kWh LiIon (10P15S 60Ah )
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
podporuje fórum
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod glottis » pon kvě 29, 2023 5:10 am

A napojeni na standart to bralo kolik? Spravne 6A na fazi?
?
glottis
 
Příspěvky: 1112
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » pon kvě 29, 2023 6:43 am

Ano, pokud jsou napojeny "točivé" 3f, tak nabíječka bere proud podle nastavení. Správně se chová i při napojení 1f přes adaptér na standardní 230V vidlici.

Jedná se o nabíječku standardně dodávanou s autem - PSA Universal charger 9835744680. Jsou k němu přechodky na 1f 230V, 3f 16A 380V, a Type 2.
FV pole - 15,75kWp mono panelů (24ks AUO+24ks GWL)
MPPT a invertory - 2x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 34kWh LiIon (10P15S 60Ah )
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
podporuje fórum
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod xdenser » pon kvě 29, 2023 8:57 am

Tak EVSE nabijecky (externi adaptery a wallboxy) vetsinou maji jen 3f/1f stykac a zapoji ho pokud auto vyda sygnal ze je pripraveno nabijet.
Nabijecka pres CP pin jen "posila" sygnal kolik auto smi vzit pak uz je na aute to splnit.
Nabijecka muze maximalne merit proud a napeti a odpojit auto pokud neplni pokyny nebo pokud napeti je nizke/vysoke.
Muze tam byt take proudovy chranic. Ale pokud auto bere vic nez nastaveno - za to podle me muze jen auto.
?
xdenser
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob pro 24, 2022 12:03 pm

Lokalita: Říčany
Chci prodávat energii a využít dotace: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » pon kvě 29, 2023 9:15 am

No nechci se hádat (nemám pro to podklady), ale jestliže je v autě 2f nabíječka a přes ten adaptér to dokáže brát symetricky 3f, tak tam podle mne bude ještě něco navíc.
FV pole - 15,75kWp mono panelů (24ks AUO+24ks GWL)
MPPT a invertory - 2x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 34kWh LiIon (10P15S 60Ah )
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
podporuje fórum
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PetrDubi » úte kvě 30, 2023 1:45 pm

Podle mě fakt zajímavej rozhovor, myslím si že stojí za to si to poslechnout
https://www.youtube.com/watch?v=sh0jnXW8_cc
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 2460 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
?
PetrDubi
podporuje fórum
 
Příspěvky: 914
Registrován: úte říj 12, 2021 9:43 am

Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5740
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Dagus » úte kvě 30, 2023 9:51 pm

Tak nevím, nepřišlo mi to nic převratně nového. Respektive to jsou dokola ty samé myšlenky jako vyprodukuje každý, kdo se zamýšlí nad Čínskými vozy v EU. Vsadil bych si na CLO na dovezený produkt a o levnejch autech si můžeme nechat zdát. To je jak VW v Indii a ty ceny vs v EU.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
?
Dagus
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1707
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm

Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Majkl » stř kvě 31, 2023 6:09 am

Majkl píše:No nechci se hádat (nemám pro to podklady), ale jestliže je v autě 2f nabíječka a přes ten adaptér to dokáže brát symetricky 3f, tak tam podle mne bude ještě něco navíc.


Tak zpět na stromy. Zjistil jsem, že Corsa má v autě 3f nabíječku. S tou 2f jsem si to spletl s Golfem. Je to ale celkem fuška tyhle věci zjistit. Všude plno marketingovejch keců, ale přesný technický specifikace aby člověk hledal s lupou...
FV pole - 15,75kWp mono panelů (24ks AUO+24ks GWL)
MPPT a invertory - 2x PIP5048MK paralelně, EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 34kWh LiIon (10P15S 60Ah )
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
Uživatelský avatar
Majkl
podporuje fórum
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm


Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PetrDubi » stř kvě 31, 2023 10:07 am

Dagus:
Tak ono čekat na činský levný auta je asi zbytečný i bez cla, protože i teď se v Evropě čínský auta prodávají za několikanásobek toho, co stojí v Číně a není to kvůli clům - takže najspíš proto, že i tak jsou levnější než evropská konkurence a víc na tom vydělají (buď výrobce nebo jeho evropský zastoupení případně oba).
Mě přišlo zajímavý třeba to, že Evropa zatím vyváží plno aut do světa a pokud budou ve světě bojovat s čínskou konkurencí, tak jim klesnou drasticky prodeje a mimo starý světadíl bude většina evropských aut neprodejná, což se samozřejmě projeví na evropském průmyslu a s omezením vývozu i na životní úrovni v Evropě.
Informace o dlouhodobých maržích čínských výrobků byla (alespoň pro mě) taky zajímavá informace.
Taky přístup servisních sítí a prodejců je zajímavý, protože pokud budou zastávat názory jako ty uvedené v rozhovoru, tak za pár let většina z nich zmizí, protože přijdou o živobytí.
Bylo tam toho víc a netýkalo se to jenom aut, mluvilo se tam například i o telekomunikacích, výchova nových odborníků (část o Huawei) a podobně. Bylo tam vidět, že Evropa (pokud se nevzchopí) bude čím dál tím víc zaostávat.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 2460 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
?
PetrDubi
podporuje fórum
 
Příspěvky: 914
Registrován: úte říj 12, 2021 9:43 am

Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5740
Kapacita baterie [kWh]: 13

Předchozí

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'