Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob zář 18, 2021 11:58 pm


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » pon črc 19, 2021 2:31 pm

Revoluční Hyundai IONIQ 5: Velký skok pro elektromobilitu

Ak nemate na chate elektrinu, tak si mozete tahat 3.6 kW vykonu priamo z toho EV.

https://www.youtube.com/watch?v=OjK9sAooTiA
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Xixan » pon črc 19, 2021 2:56 pm

rottenkiwi píše:Revoluční Hyundai IONIQ 5: Velký skok pro elektromobilitu

Ak nemate na chate elektrinu, tak si mozete tahat 3.6 kW vykonu priamo z toho EV.

https://www.youtube.com/watch?v=OjK9sAooTiA


Z inich elektromobilov sa to neda nejak tahat ? :D nejake lacne homemade riesenie?
?
Xixan
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát čer 05, 2020 6:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » pon črc 19, 2021 3:05 pm

Da, ma to napr. Audi ako aj Kia EV6

https://www.kia.com/sk/nove-auta/ev6/predstavenie/

https://www.youtube.com/watch?v=9cUu0NZz3dM

Maju to mat aj nove ID.3 a ID.4.

Tiez to ma aj Tesla.
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 19, 2021 7:26 pm

V autě samotném to mají zatím Honda, Audi GT a Ioniq 5 (Kia EV6). Tesla to nepodporuje HW, ale může v budoucnu.
?
brin
 
Příspěvky: 796
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » pon črc 19, 2021 8:41 pm

Existuju bidirectional chargers.
https://www.youtube.com/watch?v=fLlYU1Sjzfo

Hovorilo sa este v r. 2020, ze aj CCS combo bude BiDirect.

Takze ked na to napojim napr. Leaf s Chademo, tak to bude fungovat
a ked Teslu 3, tak nie ?
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Matess » pon črc 19, 2021 8:58 pm

no teoreticky by to Tesla 3 měla umět taky, ale Musk s tím nějak nepočítá a řekl že to Tesly umět nebudou. Na druhou stranu USA Tesla a zbytek Tesla je rozdíl...
?
Matess
 
Příspěvky: 1124
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » pon črc 19, 2021 9:38 pm

No počkat. Bavíme se o tom, co umí auto. CCS to samozřejmě umí, ale k tomu potřebujete DCDC měnič a střídač a to nebude levná záležitost. Ioniq, Audi GT i Honda to umí nativně.
?
brin
 
Příspěvky: 796
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Xixan » pon črc 19, 2021 10:01 pm

Mne ide o to ze keby kupim nejaky nissan leaf alebo peugeot ion z 2013 jak by ate to poriesili ? Co som nasiel cemu toho quasar-u tak je okolo 5000 euro :D
?
Xixan
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát čer 05, 2020 6:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » úte črc 20, 2021 9:43 am

Řešil bych to přes v autě integrovaný DCDC měnič a tahal elektriku přes 12V baterku. Většina těch 12V měničů má aspoň 2 kW.
?
brin
 
Příspěvky: 796
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jahodovák » úte črc 20, 2021 11:25 am

pokud pomineme jakékoliv otázky zda je to bezpečné a otázky zda to odpovídá předpisům,by měl jít použít jakýkoliv měnič,který má vstup z panelů vyšší než je napětí použité baterie,samozřejmostí ale potom je zabezpečit aby výstupní výkon nebyl vyšší tak aby nebyl překročen proud vstupu.....jedinej problém by se mohl vyskytnout jakým způsobem by na to reagovala elektronika auta...zda by stále nepovažovala auto za nabité..takovéto hrátky si může dovolit někdo kdo má přístup k servisním manuálům a umí z toho vyvodit odpovídající zásahy...pokud ten modul stojí dost peněz,neznamená to,že to nejde pokud někdo ví,o co jde vyřešit mnohem levněji,ono je to asi stejné jako servis elektroauta,na výměnu oleje prý podle nich je třeba mechanik s vyhláškou 50 ,proto je cena zcela nekde jinde,viz u mého PHEW,tož jsem si ho vyměnil sám a je po starostech..
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 40kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1322
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brin » úte črc 20, 2021 1:16 pm

Napojení přímo na DC baterku je jedno velké NOPE pro elektroniku auta. Vím, že třeba Leaf to zkousne, ale třeba BMW i3 už ne. A samozřejmě vám pak blbě ukazuje GOM apod.
?
brin
 
Příspěvky: 796
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Xixan » úte črc 20, 2021 1:34 pm

Viac sa mi paci ten napad cez 12v batarku to tahat, myslim ze tam by ani ten mozny problem s elektronikou nebol ,narozdiel od pouzitia HV menica. Rozmyslam nad tym preto ,ze cez zimu ked je energie malo ,by som elektromobil dobil pri praci alebo u rodicov na navsteve a doma by som par kwh vypustil v pripade potreby naspat do domacej baterie. Alebo proste elektromobil nehat doma tie najhorsie 3-10 tyzdnov(podla potreby) a tym rozsirit domacu bateriu na zimu,co je extremne nutne ak cez zimu aj cely tyzden nevijde slnko. U mna by podla vypoctov 10 mesiacov uplne v pohode stacila 20 kwh bateria(vydrzala by na 5 dni total tmy), a kvoli zime kupovat dalsich 20 kwh ,nieje efektivne.
?
Xixan
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát čer 05, 2020 6:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte črc 20, 2021 2:11 pm

Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jahodovák » úte črc 20, 2021 3:36 pm

Xixan píše:Viac sa mi paci ten napad cez 12v batarku to tahat, myslim ze tam by ani ten mozny problem s elektronikou nebol ,narozdiel od pouzitia HV menica. Rozmyslam nad tym preto ,ze cez zimu ked je energie malo ,by som elektromobil dobil pri praci alebo u rodicov na navsteve a doma by som par kwh vypustil v pripade potreby naspat do domacej baterie. Alebo proste elektromobil nehat doma tie najhorsie 3-10 tyzdnov(podla potreby) a tym rozsirit domacu bateriu na zimu,co je extremne nutne ak cez zimu aj cely tyzden nevijde slnko. U mna by podla vypoctov 10 mesiacov uplne v pohode stacila 20 kwh bateria(vydrzala by na 5 dni total tmy), a kvoli zime kupovat dalsich 20 kwh ,nieje efektivne.

Nevím jak jiná ale u phev pokud nezapnu všechny systémy,tak je 12 baterie za chvíli prázdná,protože se nedobíjí...pokud je zapnu,jede ohřev nebo chlazení baterie a nevím co ještě...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 40kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1322
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » úte črc 20, 2021 5:14 pm

k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2631
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » úte črc 20, 2021 5:43 pm

12 V je na chod elektroniky a ked je vybita, tak EV nefunguje.
https://www.youtube.com/watch?v=h-dqcagHS4M

Vymena 12 V baterky.
https://www.youtube.com/watch?v=76PtZPF-Dvo

Mate niekto tuto verziu Tesly s LFP baterkami ?
https://ev-database.org/car/1320/Tesla- ... arge-table

Je tazsia ako ine Tesly s 18650 alebo 21700 NMC/NCA 3.5 - 4.2 V clankami ?
Zbohom. Why 50 Years Haven Protocol RollBack Tachyum prototyp 280 Ah LiFePO Zomrel McAfee 23005 KWh
Once you have enough money, more money doesn't make you more happy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod jahodovák » úte črc 20, 2021 6:57 pm

PavelR píše:k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.

U plugin hybridu napájí vše co je na 12 voltů jako v obyčejném autu,jen startování není startérem na 12 ale generátorem z vysokonapětového.Ono asi ten měnič dc/dc by měl větší spotřebu než řešení s 12 baterkou,pokud by běžel stále,jen mi není jasné proč zrovna olovo i když je asi blbuvzdornější než jiné technologie....
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 40kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1322
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » úte črc 20, 2021 8:13 pm

jahodovák píše:
PavelR píše:k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.

U plugin hybridu napájí vše co je na 12 voltů jako v obyčejném autu,jen startování není startérem na 12 ale generátorem z vysokonapětového.Ono asi ten měnič dc/dc by měl větší spotřebu než řešení s 12 baterkou,pokud by běžel stále,jen mi není jasné proč zrovna olovo i když je asi blbuvzdornější než jiné technologie....



u hybridu je me to jasny.
Ale ze by mel velkou spotrebu menic co by napajel jen poslouchatko na dalkovej central? Az se priblizim s klicem a vemu za kliku pak se zapne ten vetsi menic.
Ten menic tam tak jak tak uz je. Baterka je heblo navíc.
Nejsem autovyvojar jen se tak zamyslim.
?
PavelR
 
Příspěvky: 2631
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod Matess » úte črc 20, 2021 8:36 pm

je to z důvodu bezpečnosti a kompatibility. Všechny prvky do aut jsou dělané na 12V - od vyhřívaní sedaček, rádia, světla, blinkry, centrál, ventilace, zařízení do autozapalovačů,... a tak se k tomu prostě ještě přidalo ovládání vysokonapěťové části. V případě nějakého selhání velké baterie je olovo dost blbuvzdorné na to aby to přežilo a třeba člověk mohl rozsvítit alespoň výstražná světla.

Navíc 12V je bezpečné napětí...
?
Matess
 
Příspěvky: 1124
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod vanilka » sob črc 31, 2021 7:34 pm

Takova skoda. Kdyz ten bateriovy modul spadnul do toho drtice, mel jsem slzy na krajicku
https://www.youtube.com/watch?v=Qi8Y2lF7Luw&t=398s
?
vanilka
 
Příspěvky: 33
Registrován: stř kvě 05, 2021 1:57 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'