Axpert KING II nákup v zahraničí a průběh reklamace
Měniče Axpert
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát srp 12, 2022 12:31 am
Axpert KING II nákup v zahraničí a průběh reklamace
Pišu to sem snad by to mohlo někoho zajímat.
Kupoval jsem 2x Axpert King II ve španělsku u https://tienda-solar.es/
a pak dokupoval v Italii u https://www.solarpower24.it ještě jeden kus.
Ve španělsku jsem to tehdy vzdal. Se Španělama se musí dopisovat. Zaplatit převodem atd.
V italii prostě objednáte na eshopu a zaplatíte Paypalem.
Důvod je primárně to, že prostě tady ten měnič prodavají zhruba o cca 10 000 dráž než jinde v EU včetně dopravy sem.
Za to co tady koupíte 2 kusy měniče máte venku prostě 3 kusy.
Ten z italie se koncem června porouchal.
Vyrazil pojistky a začal hlásit F09.
Nebyl přetížený ani přepětí z panelů apod.
Mám monitoring přes HA, takže jsem měl k dispozici i údaje těsně před závadou.
Tak vím, že odběr z nej byl asi 2200W.
Postupoval jsem tedy u italů tak jak to mají na webu.
Nejdřív napsal na nějaký pro reklamace email s popisem problému.
Ten jsem doplnil údaji z monitoringu o záteží měniče před poruchou, vstupním napětí z panelů apod.
Odpověď ať vyplním RMA formulář a výčkám na přidělení RMA čísla.
ital co odpovídá na reklamace většinou oodpovídá za dlouho a někdy až po urgenci.
Někdy ovšem překvapí a odpovíd během pár minut.
Počátek komunikace byl pondělí 24.6. a RMA poslal v sobotu 29.6.
Dopravu do italie jsem objednal na zaslat.cz s vyzvednutím u mě doma.
Nakonec jsem zvolil Fedex jednak kvuli rychlosti a především, protože ta zásilka šla pojistit na vyšší cenu než mají ostatní dopravci.
Stálo to cca 1200Kč. Když bych neřešil rychlost a pojištění, tak to jde pořídit s vyzvednutím doma od cca 900Kč.
Fedex to vyzvedl v uterý 2.7.
Ve čtvrtek 4.7. to doručil.
Ital samozřejmě sám od sebe neposlal nic.
Nicméně na dotaz 9.7. v úterý odpověděl, že jim to přišlo a že další týden dá info.
Info žádné nedal.
19.7. přišlo info od dopravce, že někdo objednal dopravu z italie ke mě domu.
Ital ani na dotaz neodpověděl jak dopadla reklamace.
Neurgoval jsem to napsal jsem to jednou a odpověď nepřišla.
24.7. doprava přivezla měnič z italie nazpět.
Uvnitř krabice žádný papír o vyřízení reklamace apod.
Ždný popis.
Nicméně byla tam průvodka ze které bylo patrné, že po té co jim měnič přišel ode mě ho odeslali asi 300km daleko někam k Milánu na nějakou adresu, která vypadala spíš jako soukromá než firemní.
Zřejmě asi místo servisu. (není tam email ani žádný www jen italská adresa a telefon)
Na měniči byla nová záruční plomba v italštině (takový papírek přes šroubek).
Měnič jsem zapojil až dnes.
Je funkční. Takže oprava proběhla.
Bonus je ten, že opravář mimo to, že opravil měnič udělal aktualizaci firmware KINGA II a to jak hlavní tak i sekundární v ovládacím panelu.
V měniči byl původně fw tuším 50.01 který jsem updatoval na 50.07.
V ovládacím panelu byl 19.12 který jsem neměnil.
Teď je v měniči fw 50.15 a v ovládacím panelu 19.18.
Jaké jsou změny v fw 50.15 netuším a nikdy jsem o něm ani nečetl a ani ho neumím sehnat.
V zásadě tedy lze říct že od počátku komunikace 24.6. do doručení vyreklamovaného měniče zpět 24.7.
uběhl přesně měsíc. Stálo mě to 1200 kč cca za dopravu do italie (lze i za 900).
Samotná cesta měniče do italie a opraveného zpět zabrala 3 týdny a to ještě zjevně cestoval po Italii do servisu
Komunikace s italama slabší, ale nijak nedělali problémy s reklamaci a měnič opravili v záruce zdarma.
Doprava zpět ke mě byla na jejich náklady.
Takže za mě ve výsledku dobrý a SolarPower24 lze doporučit k nákupům ne jen z hlediska lepší ceny, ale i z hlediska dosažitelné reklamace v záruce.
Kupoval jsem 2x Axpert King II ve španělsku u https://tienda-solar.es/
a pak dokupoval v Italii u https://www.solarpower24.it ještě jeden kus.
Ve španělsku jsem to tehdy vzdal. Se Španělama se musí dopisovat. Zaplatit převodem atd.
V italii prostě objednáte na eshopu a zaplatíte Paypalem.
Důvod je primárně to, že prostě tady ten měnič prodavají zhruba o cca 10 000 dráž než jinde v EU včetně dopravy sem.
Za to co tady koupíte 2 kusy měniče máte venku prostě 3 kusy.
Ten z italie se koncem června porouchal.
Vyrazil pojistky a začal hlásit F09.
Nebyl přetížený ani přepětí z panelů apod.
Mám monitoring přes HA, takže jsem měl k dispozici i údaje těsně před závadou.
Tak vím, že odběr z nej byl asi 2200W.
Postupoval jsem tedy u italů tak jak to mají na webu.
Nejdřív napsal na nějaký pro reklamace email s popisem problému.
Ten jsem doplnil údaji z monitoringu o záteží měniče před poruchou, vstupním napětí z panelů apod.
Odpověď ať vyplním RMA formulář a výčkám na přidělení RMA čísla.
ital co odpovídá na reklamace většinou oodpovídá za dlouho a někdy až po urgenci.
Někdy ovšem překvapí a odpovíd během pár minut.
Počátek komunikace byl pondělí 24.6. a RMA poslal v sobotu 29.6.
Dopravu do italie jsem objednal na zaslat.cz s vyzvednutím u mě doma.
Nakonec jsem zvolil Fedex jednak kvuli rychlosti a především, protože ta zásilka šla pojistit na vyšší cenu než mají ostatní dopravci.
Stálo to cca 1200Kč. Když bych neřešil rychlost a pojištění, tak to jde pořídit s vyzvednutím doma od cca 900Kč.
Fedex to vyzvedl v uterý 2.7.
Ve čtvrtek 4.7. to doručil.
Ital samozřejmě sám od sebe neposlal nic.
Nicméně na dotaz 9.7. v úterý odpověděl, že jim to přišlo a že další týden dá info.
Info žádné nedal.
19.7. přišlo info od dopravce, že někdo objednal dopravu z italie ke mě domu.
Ital ani na dotaz neodpověděl jak dopadla reklamace.
Neurgoval jsem to napsal jsem to jednou a odpověď nepřišla.
24.7. doprava přivezla měnič z italie nazpět.
Uvnitř krabice žádný papír o vyřízení reklamace apod.
Ždný popis.
Nicméně byla tam průvodka ze které bylo patrné, že po té co jim měnič přišel ode mě ho odeslali asi 300km daleko někam k Milánu na nějakou adresu, která vypadala spíš jako soukromá než firemní.
Zřejmě asi místo servisu. (není tam email ani žádný www jen italská adresa a telefon)
Na měniči byla nová záruční plomba v italštině (takový papírek přes šroubek).
Měnič jsem zapojil až dnes.
Je funkční. Takže oprava proběhla.
Bonus je ten, že opravář mimo to, že opravil měnič udělal aktualizaci firmware KINGA II a to jak hlavní tak i sekundární v ovládacím panelu.
V měniči byl původně fw tuším 50.01 který jsem updatoval na 50.07.
V ovládacím panelu byl 19.12 který jsem neměnil.
Teď je v měniči fw 50.15 a v ovládacím panelu 19.18.
Jaké jsou změny v fw 50.15 netuším a nikdy jsem o něm ani nečetl a ani ho neumím sehnat.
V zásadě tedy lze říct že od počátku komunikace 24.6. do doručení vyreklamovaného měniče zpět 24.7.
uběhl přesně měsíc. Stálo mě to 1200 kč cca za dopravu do italie (lze i za 900).
Samotná cesta měniče do italie a opraveného zpět zabrala 3 týdny a to ještě zjevně cestoval po Italii do servisu
Komunikace s italama slabší, ale nijak nedělali problémy s reklamaci a měnič opravili v záruce zdarma.
Doprava zpět ke mě byla na jejich náklady.
Takže za mě ve výsledku dobrý a SolarPower24 lze doporučit k nákupům ne jen z hlediska lepší ceny, ale i z hlediska dosažitelné reklamace v záruce.
-
- Příspěvky: 506
- Registrován: ned zář 19, 2021 7:38 pm
Re: Axpert KING II nákup v zahraničí a průběh reklamace
Zajímavé by bylo znát, kolik by ta oprava vyšla po záruce
„Kdybych měl 8 hodin na pokácení stromu, 6 bych strávil broušení sekyry.“ — Abraham Lincoln
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: úte led 18, 2022 10:37 pm
Re: Axpert KING II nákup v zahraničí a průběh reklamace
Ještě bacha jejich maily padají občas do spamu teď jsem řešil podobný problém. Doprava přes GLS cca 800Kc. Zatím mi poslali mail s popisem chyby. Tak uvidíme dám potom vědět. Díky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 2574 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 0 Odpovědi
- 1395 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ElektroEzs
-
- 3 Odpovědi
- 902 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od DanoP
-
- 47 Odpovědi
- 5523 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ender
-
- 6 Odpovědi
- 1066 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od teonas