Žvanírna 2

Nezařaditelné
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

U elektromobilu celkově se výrobcům náklady vracejí mnohem pomaleji. Srovnávat nákladově nové panely třeba pro stavbu mini balkonové FVE a nového elektromobilu je také zcela mimo realitu. Navíc i při těch dnešních cenách panelů stále platí, že je má mnohem méně lidí než má spalovací auto. ;)
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob čer 22, 2024 12:40 pm, celkem upraveno 4 x.
eman
Příspěvky: 1171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Jenže cena baterií je u auta druhořadá. Výkřiky o zázračných bateriích jsou v mediích 30x do měsíce a realita je roky pořád stejná. LiFePo je sice levnější, ale taky má pořád stejnou kapacitu na kg. Panely se za ty roky taky nikam moc neposunuly. A vlastně se nikam neposouvají ani ty EV. Pořád stejný dojezd, stejné mouchy, nulová druhovýroba. Mě připadá, že celý automobilový průmysl zamrzl a každý roky jenom vylisují jinou kastli, aby byla nějaká "inovace".
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Není to nic extra nečekaného. Už loni jsem četl podobnou zprávu CATLu převzatou třeba na E15 Čínský elektromobil slibuje dojezd tisíc kilometrů a dobití třetiny baterie za pět minut.
V článku z prosince 2023 se píše o platformě CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis), která se skládá z baterie, elektromotorů i dalších klíčových součástek, na které lze postavit osobní elektromobil takřka jakékoli značky. Platforma CIIC má přinést ještě hlubší a efektivnější integraci mezi vozem a podvozkem i podstatné snížení nákladů.

Nicméně rychlou přijatelnost pro drtivou většinu rodin v ČR to určitě nepřinese, a to nejen z cenových, ale i z celé řady dalších v ČR obecně nepříznivých důvodů.
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Ta zpráva o ZEEKR 001 to je zas jiné auto a spolupráce CATLu s jiným výrobcem a je tam zmíněna jen baterie Qilin a nikoli platforma CIIC. Zprávu o CIIC vydal CATL už v lednu 2023 a v prosinci 2023 o tom byla zmínka v souvislosti s vozem Neta od výrobce Hozon Auto, který by měl ve 3. čtvrtletí 2024 uvést první model osazený CIIC, ale to není ZEEKR 001. Takže ZEEKR 001 obsahuje pravděpodobně buď pouze jednu ze součástí platformy CIIC, a to pouze zmíněnou baterii Qilin a nebo bude v reálu do platformy CIIC osazena ještě jiná baterie, o které zatím CATL zprávu neuvedl. Kompletní platformu CIIC bude tedy zřejmě obsahovat až nový model Neta od výrobce Hozon Auto, který by měl být uveden na trh ve 3. čtvrtletí 2024. Zřejmě však půjde o luxusní model. Takže cena nebude moc přívětivá ani v samotné Číně natož pak v EU.
Naposledy upravil(a) Valdano dne sob čer 22, 2024 2:29 pm, celkem upraveno 1 x.
eman
Příspěvky: 1171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak samotné Čínské automobilky uvádějí, že prodej aut v Číně je na hranici rentability a doufají, že se zahojí v EU, kde nasadili dvojnásobné ceny.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

EK si o vyšší ceny čínských EV v podstatě i sama řekla tím vyšetřováním a následným vyjádřením o zavedení cel na dovážené čínské EV. V Číně z toho vyšetřování pro změnu udělali průmyslovou špionáž Bruselu. :lol:

To zavedení cel je diskutabilní, protože hrozí odvetná opatření, která by zas postihla výrobce z EU. Nakonec to dopadne tak, že namísto snižování se budou ceny EV v EU spíš zvyšovat. Takže bych si v dohledné době nedělal žádné velké iluze o levných čínských EV na EU trhu. ;)
eman
Příspěvky: 1171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Tak každý ví, že výroba a prodej EV v Číně je masivně dotována a čísla prodejů EV na Čínském trhu je vlhký sen každého EV fanatika, který ignoruje souvislosti. Kam se na Čínu hrabe EU. Zavedení cel je otázka přežití průmyslu v EU. US má cla vyšší a nikoho to nezajímá. On má každý plnou hubu kapitalismu, dokud se nedotkne jeho peněženky nebo komfortu a pak ječí státe pomoz mi, postarej se.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
unicast
Příspěvky: 1355
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

To to sem zase musím dávat? (dosaďte si za pomeranče elektromobily)

Petice výrobců svíček

Vysoce váženým členům poslanecké sněmovny

Pánové!

Jste na dobré cestě. Odmítáte abstraktní teorie a nepřikládáte velký význam hojnosti a nízkým cenám. Věnujete se především péči o dobro výrobce. Vaším přáním je osvobodit ho od zahraniční konkurence neboli, abychom to vyjádřili jedním slovem, chcete docílit, aby domácí trh sloužil výhradně domácímu průmyslu.

Obracíme se na vás, jelikož vám chceme nabídnout vynikající příležitost, abyste mohli uplatnit vaši…teď jsme však na rozpacích, jaký název máme použít. Vaši teorii? To ne, nic není tak klamné jako teorie. Vaši doktrínu? Váš systém? Váš princip? Vy však nemáte rádi doktríny, máte hrůzu ze systémů a pokud se týče principů, vy přece prohlašujete, že v politické ekonomii neexistují žádné principy. Použijeme proto název: vaše praktiky — vaše praktiky bez teorie a bez principů. Naše průmyslové odvětví je vystaveno nesnesitelné a nekalé konkurenci ze strany jistého zahraničního rivala, jehož výrobní podmínky při produkci světla zcela zjevně převyšují veškeré naše možnosti a schopnosti, a sice v tak obrovské míře, že tento konkurent zaplavuje náš domácí trh světlem za pohádkově nízké ceny; v tom okamžiku, kdy se objeví, je konec s naším prodejem, všichni spotřebitelé se obracejí k němu a celé jedno velké francouzské průmyslové odvětví se svými nesčíslnými specializovanými výrobami je najednou prudce zasaženo naprostou stagnací. Tento rival a konkurent, jímž není nikdo jiný než slunce, vede proti nám natolik nemilosrdnou válku, až to v nás vzbuzuje reálné podezření, že ho proti nám štve perfidní Albion (mají tam v poslední době vynikající diplomacii); hlavní indicií pro toto podezření je fakt, že slunce se chová k onomu nafoukanému ostrovu se zvláštní šetrností, kterou ovšem okamžitě odkládá, jen co se obrátí k nám.

Žádáme vás, abyste ve své laskavosti přijali zákon, jenž nařídí bezpodmínečné zazdění všech oken, vikýřů, světlíků, větráků, špehýrek a kukátek, zavření a zatlučení všech vnějších i vnitřních okenic, jakož i zatažení všech závěsů, záclon, opon a rolet — jedním slovem naprosté zahlazení všech otvorů, děr, štěrbin, trhlin, prasklin a spár, jimiž si sluneční světlo zvyklo bezohledně pronikat do našich domů, což nesmírně poškozuje naše krásné a počestné odvětví, o kterém můžeme s hrdostí říci, že poskytlo pracovní místa dělníkům v celé naší zemi, od níž by bylo hrubým nevděkem, kdyby se teď nepostavila na naši stranu v tom úžasně nerovném boji, který musíme každý den vést. Apelujeme na vaši dobrou vůli, vážení páni poslanci, abyste nepokládali náš požadavek za nějakou formu satiry a nezamítli jej, aniž byste si alespoň vyslechli argumenty, které zde vznášíme na jeho podporu.Takže nejprve, jestliže uzavřete, nakolik to jen bude možné, veškeré přístupy k přirozenému světlu, a takto vytvoříte potřebu světla umělého, najdeme pak takové průmyslové odvětví ve Francii, které by tím nebylo v konečném důsledku stimulováno?

Jestliže bude ve Francii větší spotřeba loje, bude zapotřebí více hovězího dobytka a ovcí a my budeme svědky zvětšení výměry pastvin a obhospodařované půdy jako takové, jakož i zvýšení produkce masa, vlny, kůže a zvláště hnojiva, jež je základem veškerého zemědělského bohatství. Jestliže se ve Francii zvýší spotřeba oleje, budeme svědky expanze v produkci máku, oliv a řepky olejnaté. Tyto bohaté, leč půdu značně vyčerpávající plodiny přijdou v pravý čas, aby nám umožnily se ziskem využít nárůstu bonity půdy, který vznikne v důsledku rozvoje chovu dobytka a s tím souvisejícího zvýšení produkce hnojiv.

Naše močály, slatiny a písčité pláně se pokryjí stromy bohatými na pryskyřici. V našich horách budou početné roje včel sbírat voňavé poklady, které dnes bez jakéhokoliv užitku vyprchávají a ztrácejí se, podobně jako květy, z nichž emanují. Nebude tudíž ani jedno zemědělské odvětví, které by nezaznamenalo obrovský rozvoj.

Totéž platí o lodní dopravě. Tisíce nových lodí vyplují na lov velryb a v krátké době pak budeme mít námořní flotilu, jež bude s to obhajovat čest Francie a odpovídat patriotické nedůtklivosti níže podepsaných žadatelů, obchodníků se svíčkami atd.

Avšak co řekneme o speciálně pařížských artiklech? Hle, vždyť právě v Paříži se bude vyrábět bronz, křišťál, pozlacení i jemně tepané zlato na svícnech, lampách, lustrech a kandelábrech, jež budou zářit v prostorných obchodních domech, ve srovnání s nimiž jsou ty dnešní jen pouhými krámečky. V té době již nenajdeme na písčitých dunách ani jednoho ubohého sběrače pryskyřice a ani jednoho bídného horníka v hlubinách jeho tmavé díry, kteří by nepobírali zvýšené mzdy a netěšili se rostoucímu blahobytu.

Vážení pánové, není zde zapotřebí nic jiného, než abyste se trošku zamysleli, a hned se přesvědčíte, že neexistuje snad ani jeden Francouz, počínaje bohatým akcionářem Anzinské společnosti a skromným prodavačem sirek konče, kterému by úspěch naší petice nezlepšil jeho hospodářskou situaci.

Předvídáme vaše námitky, pánové; ale nebude mezi nimi ani jedna jediná, kterou byste nebyli nalezli v těch plesnivých starých knihách sepsaných přívrženci svobodného obchodu. Osmělujeme se vás vyzvat, abyste vyslovili proti nám byť jen jedno slovo, které se v okamžiku neobrátí proti vám samotným, jakož i proti zásadě, kterou se řídí celá vaše politika.

Řeknete nám, že toto protekcionistické opatření sice může přinést zisk pro nás, avšak Francie jako celek nic nezíská, protože spotřebitel bude muset hradit náklady? My máme na to připravenou tuto odpověď:

Vy již nemáte žádné právo dovolávat se zájmů spotřebitele. Když na stal rozpor mezi jeho zájmy a zájmy výrobce, obětovali jste spotřebitele za každých okolností. Dělali jste to kvůli podpoře průmyslu a zvyšování zaměstnanosti. Ze stejného důvodu je vaší povinností udělat to i nyní. Skutečně jste vy sami anticipovali tuto námitku. Když vám bylo řečeno, že volný dovoz železa, uhlí, sézamu, obilí a textilu je v zájmu spotřebitele, odpověděli jste: „Ano. Ale je zase v zájmu výrobce, aby byl tento dovoz zakázán.“ — Výtečně! Je tedy jisté, že pokud je v zájmu spotřebitele, aby měl přístup k přirozenému světlu, tak naopak v zájmu výrobců je, aby ten přístup byl spotřebiteli znemožněn zákazem.

„Ale,“ můžete ještě říci, „výrobce a spotřebitel jsou jedna a tatáž osoba. Jestliže výrobce profituje z ochranářských opatření, pak také umožní prosperovat sedlákovi. A naopak, jestliže prosperuje zemědělství, otvírá se tím odbytiště pro průmyslové výrobky.“ Výtečně! Jestliže nám udělíte monopol na produkci světla ve dne, tak okamžitě začneme nakupovat velká množství loje, uhlí, oleje, pryskyřic, vosku, alkoholu, stříbra, železa, bronzu a křišťálu, abychom náš průmysl zásobili surovinami; a kromě toho pokud my spolu s našimi početnými dodavateli zbohatneme, zvýší se tím ohromně naše spotřeba, a staneme se tak zřídlem prosperity pro všechna odvětví domácího průmyslu.

A jestliže řeknete, že sluneční světlo je dar, který nám dobrotivá příroda poskytuje zdarma, a že odmítnout takový dar neznamená nic jiného než odmítat bohatství jako takové pod záminkou stimulace rozvoje prostředků, jimiž se získává?

Avšak pokud zaujmete tuto pozici, zasadíte tím smrtelný úder své vlastní politice; neztrácejte ze zřetele, že doposud jste zamezovali dovozu zahraničního zboží, protože a nakolik se toto zboží svým charakterem podobalo daru, který dostáváme zdarma. K tomu, abyste vyslyšeli požadavky jiných monopolistů, máte jenom poloviční motivaci, zatímco k tomu, abyste vyhověli naší žádosti, máte motivaci dokonalou, jelikož tato žádost je v dokonalé shodě s politikou, již provádíte; a založit vaše zamítnutí naší žádosti jen na té skutečnosti, že naše žádost má pevnější základ než jiné požadavky, by znamenalo totéž jako klást rovnici (+) × (+) = (-); jinými slovy by to znamenalo vršit absurditu na absurditu.

K tomu, aby byl vytvořen výrobek, je nutná součinnost lidské práce a přírody, přičemž vzájemná proporce mezi těmito činiteli závisí vždy na konkrétní zemi a na příslušných klimatických poměrech. Část, jež je příspěvkem přírody, je vždy poskytována zdarma, zatímco část, jíž přispívá lidská práce, je právě tím činitelem, který je zdrojem hodnoty a za který je nutné platit.

Jestliže se pomeranč, který k nám přichází z Lisabonu, prodává o polovinu levněji než pomeranč z Paříže, pak je tomu na příčině skutečnost, že přírodní teplo, které je jako takové k mání bezplatně, dělá ve prospěch lisabonského pomeranče to, čeho pařížští pěstitelé mohou dosáhnout jen za pomoci umělého vytápění, za něž se ovšem musí platit.

Lze tedy říci, že když se k nám doveze pomeranč z Portugalska, tak jej dostáváme napůl bezplatně, nebo jinými slovy, že jeho cena je poloviční ve srovnání s pomeranči vyprodukovanými v Paříži.

Nuže, právě jeho napůlbezplatost (omlouvám se za toto slovo) způsobuje, že prosazujete zákaz jeho dovozu. Říkáte: “Jak mohou francouzští výrobci vzdorovat zahraniční konkurenci, jestliže jsou nuceni vykonat veškerou práci, zatímco výrobcům v zahraničí postačuje, aby vykonali pouhou její polovinu, jelikož o tu druhou se postará slunce?“ Avšak jestliže vás ona napůlbezplatost nějakého produktu vede ke snaze vyloučit jej z konkurence ochranářskými opatřeními, pak jak je možné, že naprostá bezplatnost u jiného produktu vás vede k tomu, abyste mu umožnili účast v konkurenčním boji? Buďto tedy nejste vůbec důslední ve své logice, anebo byste poté, co z konkurence vyloučíte napůlbezplatost, měli z ní vyloučit a fortiori a s dvojnásobnou horlivostí také onu naprostou bezplatnost.

Řekněme to ještě jednou: Když nějaký výrobek — uhlí, železo, obilí nebo textil — k nám přichází ze zahraničí a když ho můžeme získat s menším množstvím práce, než kdybychom ho sami vyrobili, tak příslušný rozdíl není nic jiného než dar, kterého se nám dostává bezplatně. Velikost tohoto daru je úměrná výši onoho rozdílu. Je to čtvrtina, polovina nebo tři čtvrtiny z hodnoty produktu — pokud od nás cizí výrobce požaduje čtvrtinu, polovinu nebo tři čtvrtiny toho, co musíme zaplatit, když si koupíme tentýž produkt vyrobený u nás doma. Onen dar také může být tak velký, že se jím pokryje celá hodnota produktu: tehdy se ten, kdo nám produkt nabízí, stává dárcem, který od nás nic nepožaduje, a to je právě případ slunce, které nás bezplatně obdarovává světlem. Otázka, kterou vám nyní ryze formálně klademe a na kterou chceme znát odpověď, zní: Co chcete pro Francii — dobrodiní bezplatné spotřeby, anebo výrobu, která sice musí být zaplacena, avšak podle našeho mínění je přesto výhodnější? Zvolte si jednu z těchto alternativ, ale řiďte se logikou; neboť jestliže ochraňujete domácí trh — a vy tak skutečně činíte — před zahraničním uhlím, železem, obilím a textilem a vaše rozhodnost přitom roste v přímé úměře k tomu, jak se ceny tohoto zboží přibližují k nule, pak jen uvažte, jaká by to byla nedůslednost, kdybyste povolili přístup slunečnímu světlu, jehož cena je rovna nule po celý boží den?
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Jeŝtĕ pro srovnání.Nejnovějši BMW i5 má kapacitu baterie 84kWh a baterie váẓ̌I 550kg.To je energetický hustota 0,154kWh/kg.A Catl rozbíhá výrobu celých baterii o hustotě 0,265kWh/kg.To je úplně někde jinde.
Baterie o stejné váze 550kg má kapacitu 145kWh!!!
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

To je jen vývoj, ale nic co by bylo nějak překvapivé. Ad absurdum aneb téma pro budoucí díl dokumentu Rok milion: Až to bude v rodinném EV s dojezdem okolo 1000 km a běžně prodávaném jako nové v ČR za cenu do 200k kč, počet veřejných nabíjecích míst s rychlo nabíječkami nad 300kW bude srovnatelný se současným počtem čerpacích míst pro spalováky a pomalé nabíječky pro dobíjení přes noc budou skoro u každého sloupu ve všech městech i vesnicích po celé ČR a cena za 1kW dobíjení na veřejných nabíječkách bude okolo cca 1kč a mzdy v ČR budou jako v Německu, tak to bude teprve skvělá zpráva, ale toho se asi nedočkáme ani v tom dokumentu. :twisted:
glottis
Příspěvky: 2272
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

Valdano píše: sob čer 22, 2024 6:59 pm To je jen vývoj, ale nic co by bylo nějak překvapivé. Ad absurdum aneb téma pro budoucí díl dokumentu Rok milion: Až to bude v rodinném EV s dojezdem okolo 1000 km a běžně prodávaném jako nové v ČR za cenu do 200k kč, počet veřejných nabíjecích míst s rychlo nabíječkami nad 300kW bude srovnatelný se současným počtem čerpacích míst pro spalováky a pomalé nabíječky pro dobíjení přes noc budou skoro u každého sloupu ve všech městech i vesnicích po celé ČR a cena za 1kW dobíjení na veřejných nabíječkách bude okolo cca 1kč a mzdy v ČR budou jako v Německu, tak to bude teprve skvělá zpráva, ale toho se asi nedočkáme ani v tom dokumentu. :twisted:
bla bla bla blablabla :)

Franta2776: Tyhle diskuze jsou zabavne, jak diskuze na novinkach. To jsou vzdycky pindy .... ja si to koupim vole az to ujede 1000km na nabiti ... kdyz se to blizi tak se zacnou kroutit ....ale je to drahyyy, ja si to koupim az to bude stat 200k nove a nabijeni bude zadarmo! :)

A vazneji, ty nove baterie maj i le;si objemovou hustotu? Pokud ne, vic se jich do auta asi dat nebude dat. Spis do tech mensich se asi vejde vic. Ono uz ted dojezdt 600 je naprosto v pohode. Kamarad je ted teslou na vejletu ve francii. Nemam od nej zpravy ze by stradal.
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

To glottis:jj s velikosti baterii souhlasím nemá smysl dávat moc větší kapacitu a tahat váhu.Co se rapidně zlepšuje je doba nabíjení.Dával jsem tu tabulku aut, co zvladaji za 11min nabití 10-80%.Dovedu si představit,že každých 300km zastavím na 10min nasypeš do baterky 60kWh a jedeš dalších 300km po dálnici.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1171
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Není to tak dlouho, co se tu opěvovali zázračné baterie HE3DA. Taky pouze na základě marketingových prohlášení. Takže dokud CATL ty svoje zázraky nezačne reálně prodávat, neexistují. :)
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: ned čer 23, 2024 9:25 am Není to tak dlouho, co se tu opěvovali zázračné baterie HE3DA. Taky pouze na základě marketingových prohlášení. Takže dokud CATL ty svoje zázraky nezačne reálně prodávat, neexistují. :)
Srovnáváš nesrovnatelné.Světového dodavatele např: do.Tesly,BMW apod výrobce baterii č1 s partou českých hoštaplerů :wall:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2744
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1355
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ka ... u-40477466

Prý kabely... Zajímavé by bylo znát přesnou příčinu.
Valdano
Příspěvky: 168
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Nějakou dobu už jsou v ČR v běhu státní dotace pro ponikatele mimo jiné na pořízení EV. Většina žádostí je zatím o dotaci na pořízení Tesly. Na druhém místě je Volvo a o třetí a čtvrtou příčku se průběžně perou Volkswagen se Škodovkou. Zatím jen hrubý seznam výrobců EV, na které je nejvíc žádostí o dotaci.
JozefSK
Příspěvky: 87
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od JozefSK »


  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek