Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Jenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
glottis
Příspěvky: 2066
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: sob bře 30, 2024 12:23 pm Jenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
Nechtěl protože v tom starém je baterie úplně marná. Když to bude mít 60kwh+ tak bych klidně 300 dal i za to 9 let staré
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

fugas píše: pát bře 29, 2024 7:35 pm No vidíš, nechceš a omezuješ:-) Třeba je ten zájezd pro ně odpočinek, na který šetří a těší se na něj celý rok, kdy poctivě pracují. Jestli Ovce z roku 2002 prošla loni, projde i letos.
projde projde, pokud ne bude to mít prostě důvod.

V žádném případě neomezuji ať si každej jede klidně odpočinout kam chce a klidně tam jede i dýmovnicí, ale nesmí se pak divit kdyby mu to nekdě náhodou odstavili jako nezpůsobilé provozu a pak nesmí plakat. Jen jsem podotkl že by bylo záhodno ty auta opravit, nebo odchytat ze strany pčr.

Návod jak zístkat půl mega na auto ala nejet 5let k moři po kilu jsem uvedl jak bych to řešil já osobně protože pokud nemám prachy tak ruším nejnišší priority kam patří pro mě nějaká rekreace. A nebo nejet jeden rok a za to kilo opravit auto. Opět moje metoda kterou aplikuji na sebe. Každej to má jinak nastavený.


Já bych třeba na tu rekreaci jel nejraději tou EV hračkou třeba. Ev jsem si zkoušel a vyloženě si tu jízdu užíval.
Franta2776
Příspěvky: 2410
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
Já mám objednanou BMWI5 40 podle testu to má podobný dojezd i odpor vzduchu jak Tesla3.Tak to jsem sám zvědavý.Já počítám se spotřebou 20kWH/100km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od PavelR »

NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
to je pěkný číslo. co to máš za EV?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

PavelR píše: sob bře 30, 2024 12:58 pm
fugas píše: pát bře 29, 2024 7:35 pm No vidíš, nechceš a omezuješ:-) Třeba je ten zájezd pro ně odpočinek, na který šetří a těší se na něj celý rok, kdy poctivě pracují. Jestli Ovce z roku 2002 prošla loni, projde i letos.
projde projde, pokud ne bude to mít prostě důvod.

V žádném případě neomezuji ať si každej jede klidně odpočinout kam chce a klidně tam jede i dýmovnicí, ale nesmí se pak divit kdyby mu to nekdě náhodou odstavili jako nezpůsobilé provozu a pak nesmí plakat. Jen jsem podotkl že by bylo záhodno ty auta opravit, nebo odchytat ze strany pčr.

Návod jak zístkat půl mega na auto ala nejet 5let k moři po kilu jsem uvedl jak bych to řešil já osobně protože pokud nemám prachy tak ruším nejnišší priority kam patří pro mě nějaká rekreace. A nebo nejet jeden rok a za to kilo opravit auto. Opět moje metoda kterou aplikuji na sebe. Každej to má jinak nastavený.


Já bych třeba na tu rekreaci jel nejraději tou EV hračkou třeba. Ev jsem si zkoušel a vyloženě si tu jízdu užíval.
Je mi to jedno. Nejsem v pozici abych někoho moralizoval. Projde, tak projde. Neprojde, koupí něco podobného co měl a zase chvíli jezdí. Jeho problém. Třeba si místo toho auta raději vypije svých osm Radegastů každý večer a vykouří Startky. To není moje věc. Myslím, že jsem tu byl jeden z prvních, kdo to EV měl. Byl to ekonomicky nesmysl a moje okolí se nad tím podivovalo. Koupil jsem si místo něčeho jiného tu hračku. Ovšem stále platí a ještě dlouho bude, že je to ekonomicky nevýhodné. O ekologickém přínosu se budeme bavit tak za dvacet let, pokud se podaří ty baterky nějak smysluplně recyklovat. Do té doby můžeme spolehlivě říct jen to, že to nekouří z výfuku, páč to žádný nemá. To je ale celosvětově kapka v moři. Je to jiné svezení, je to zábavné, občas se to nabije z OZE. Naplňuje to tedy charakteristiku hračky pro nadšené a pak pro ty, kdo chtějí být pokrokoví, nebo se nějak lišit. Já patřím mezi ty nadšené, ale nikomu necpu že je v tom budoucnost, protože tomu prostě realisticky sám nevěřím.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: sob bře 30, 2024 12:52 pm
fugas píše: sob bře 30, 2024 12:23 pm Jenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
Nechtěl protože v tom starém je baterie úplně marná. Když to bude mít 60kwh+ tak bych klidně 300 dal i za to 9 let staré
Dal jsi 400k za čtyřleté. Podle ceníku tedy někdo na tom za čtyři roky projel 500k minimálně. To je to o čem mluvím. Ať už to byli daňoví poplatníci, nebo fyzický člověk, svezení novým e-golfem prostě stalo 125kkč ročně. V tom smysl nevidím.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2066
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

A kolik padne cena nového spalovaku po 4 letech? Taková Superb za mega. Za kolik prodám takovou ojetinu? Ten výpočet co máš sedí na každé nové auto. Prostě prodělas. Jestli je to Ev nebo ne, nevidím rozdíl. Proto jsem do teď neměl nové auto ale jen ojetiny
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

PavelR píše: sob bře 30, 2024 1:00 pm
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
to je pěkný číslo. co to máš za EV?
EV6 zadokolka
Franta2776
Příspěvky: 2410
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: sob bře 30, 2024 1:32 pm A kolik padne cena nového spalovaku po 4 letech? Taková Superb za mega. Za kolik prodám takovou ojetinu? Ten výpočet co máš sedí na každé nové auto. Prostě prodělas. Jestli je to Ev nebo ne, nevidím rozdíl. Proto jsem do teď neměl nové auto ale jen ojetiny
Jsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 1:56 pm
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))
A 60% z FVE 🤣
glottis
Příspěvky: 2066
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

fugas píše: sob bře 30, 2024 1:58 pm
glottis píše: sob bře 30, 2024 1:32 pm A kolik padne cena nového spalovaku po 4 letech? Taková Superb za mega. Za kolik prodám takovou ojetinu? Ten výpočet co máš sedí na každé nové auto. Prostě prodělas. Jestli je to Ev nebo ne, nevidím rozdíl. Proto jsem do teď neměl nové auto ale jen ojetiny
Jsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
Až to budu prodávat tak to sem pak napíšu za kolik a jak to vyšlo :) jsme na začátku
Franta2776
Příspěvky: 2410
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 2:32 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 1:56 pm
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))
A 60% z FVE 🤣
Čez,arabi a rusáci nebudou mít co žrát :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

glottis píše: sob bře 30, 2024 3:01 pm
fugas píše: sob bře 30, 2024 1:58 pm
glottis píše: sob bře 30, 2024 1:32 pm A kolik padne cena nového spalovaku po 4 letech? Taková Superb za mega. Za kolik prodám takovou ojetinu? Ten výpočet co máš sedí na každé nové auto. Prostě prodělas. Jestli je to Ev nebo ne, nevidím rozdíl. Proto jsem do teď neměl nové auto ale jen ojetiny
Jsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
Až to budu prodávat tak to sem pak napíšu za kolik a jak to vyšlo :) jsme na začátku
V pohodě, já ti fandím :D Taky si tu hračku koupím. Teď pro začátek plánuju čtyřkolku na objížďky lesního rybníka, co jsme po letech rekutivovali a opravili hráz po desetiletích. Udržíme vodu v krajině. Taky s tím přivezu dřevo a taky se těším na nabíjení z FVE. Ale tak jsem realista a ohledně elektromobility chci zůstat pevně na zemi. Ale na podzim do toho taky skočím a P106 nechám nějakému nadšenci.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2551
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 3:02 pm
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 2:32 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 1:56 pm
NOPARasito píše: sob bře 30, 2024 12:24 pm
Franta2776 píše: sob bře 30, 2024 10:50 am Ta spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))
A 60% z FVE 🤣
Čez,arabi a rusáci nebudou mít co žrát :lol:
Mě nikdo z nich nezajímá, ani RVHP neprovozuji. Vse za svoje, zadnej sponzoring. Od toho jsou tu jiní Fešáci co jsou na "cecku systému" přisátí
eman
Příspěvky: 990
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Fugas: Těch 110km/h u Tesly není zase žádná tragédie. S naftou nejezdím nikdy více jak 130Km/h a tempomat většinou zapnu na 125km/h. Na vyšších rychlostech to moc žere a hlavně mi kdysi při 140km/h na dálnici bouchla přední pneumatika, trvalo mi kilometr než jsem zastavil a nervy úplně v kýblu. Takže já už se nikam neženu. Jet 180km/h může jen dobytek.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

eman píše: sob bře 30, 2024 5:08 pm Fugas: Těch 110km/h u Tesly není zase žádná tragédie. S naftou nejezdím nikdy více jak 130Km/h a tempomat většinou zapnu na 125km/h. Na vyšších rychlostech to moc žere a hlavně mi kdysi při 140km/h na dálnici bouchla přední pneumatika, trvalo mi kilometr než jsem zastavil a nervy úplně v kýblu. Takže já už se nikam neženu. Jet 180km/h může jen dobytek.
Taky je běžně nejezdím. Ale upřímně, problém v tom nevidím. Zažívám na dálnici skutečné dobytky, jejichž jednání se mě dotýká. Jestli chce někdo jet rychle a nikoho tím neobtěžuje, nesvítí na ty, kteří jedou dovolenou rychlostí a nepodjizdi zprava, jeho věc. Jen mě zajímalo jak dlouho to vydrží tě Tesle, když tak naléhavě svitila. Na druhé straně je mi jedno, jestli jede 110, pokud nežije v iluzi, že já je chci jet za ním v levém pruhu také. Stačí trocha ohledu a všem se jede dobře.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
gold1
Příspěvky: 75
Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od gold1 »

unicast píše: čtv bře 28, 2024 8:48 pm
gold1 píše: čtv bře 28, 2024 3:57 pm Ty cisla jsou mozna nezpochybnitelny,ale rozhodne je zpochybnitelny skutecny ekonomicky a predevsim moralni aspekt..................
Provozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan :) Možná dokonce i míň.
Zcela s tebou souhlasim,jen je treba videt rozdil v prakticnosti mezi Cherokee a Wranglerem.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4, Victron BMV700.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek