Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Franta2776
Příspěvky: 2358
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

20 kilo je moc, chtělo by to kolem 12kil maximálně
to co jsem našel je ale jen 700W a kilowatový už stojí 15 tisíc, nebo špatně hledám

ještě by bylo řešení koupit samotnej generátor co se namontuje na motor a k tomu blok řízení, ale jestli se to ve finále vyplatí
mm doma téměř novej motor gx35 tak bych ho využil
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
Franta2776
Příspěvky: 2358
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od Franta2776 »

Tady je pěkné srovnání Hondy a klonů
https://www.youtube.com/watch?v=vtUtORbNLsA
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

to je jasný, honda je lepší, tiší a asi i míň žere
akorát ecentrála s hondou stojí 34 tisíc a nějakej kipor 12
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

Alternátor asi vypadává ze hry, 24V nejlehčí téměř 5kilo. Jsou i lehčí, ale dát 8 tisíc za alternátor teda ne.
BLDC motor 48V 1000W váží cca 4 kila a účinnost bude minimálně o 10% vyšší než u alternátoru, nemusí se řešit měniče a násobiče. A cena 2.6 tisíc. Má kuličková ložiska, takže by to mohlo něco vydržet.

Jenom si nejsem jist, jestli z motoru dostanu 55V, když je na 48V. Ale zase si říkám, že když by se trochu zvýšily otáčky z 3500 na třeba 4000 tak by to napětí mohlo dát.


tady píšou 48V 1800W 4500ot
https://www.ebay.ca/itm/125663003482

tady je 48V 1000W 3500ot
https://www.electronicscomp.com/brushle ... -1000w-48v

hmotnosti jsou zhruba stejné, napětí je stejné, ale výkony se podstatně liší, takže to naženou otáčkama ?
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
PetrDubi
Příspěvky: 1341
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od PetrDubi »

To je možný, nezapomeň že výkon je kvadratická veličina, takže výkon bude procentuelně stoupat víc než napětí a proud.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

takže při přímém napojení by zase mohl nastat problém s tím, že by to neutáhl benzínový motor a kdybych otáčky snížil, tak zase nebude stačit napětí a účinnost bude v pytli

a podle grafu co jsem kdesi našel, se musí točit jmenovité otáčky, jinak účinnost docela prudce klesá

takže aby elektro motor měl deklarovanou účinnost, tak musí mít svoje jmenovitý otáčky, nebo vyšší, ale určitě ne nižší
a mechanický příkon - náhon od benzíňáku je teda potřeba 1,4x vyšší (75% účinnost), protože baterky sežerou veškerý výkon co motor při těch otáčkách dá

Tudíž je to zase naprd, protože 1kW gx35 utáhne jen 700W motor. Na 1000W motor je potřeba minimálně 1,5kW GX50. A ta by byla stejně na hraně.

700W BLDC motor na 48V jsem zatím nenašel.

Už mě to přestává bavit, je to past v pasti.
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
jahodovák
Příspěvky: 1921
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od jahodovák »

Asi hledáš někde jinde,než jsou,co takhle elektromotor do kola tam takové jsou,některé i s větším výkonem,výhoda je,že výkon jako generátoru se dá řídit jednoduše otáčkami.jedinej trošku menší problém je v tom,že osa stojí a točí se obal,v tvém výkonu je třeba zde http://www.elektrokola-dh.cz/19-elektromotory já od nich mám jen 1kw a v kole dává jako motor i 2,5kw a při rekuperaci z kopce do 48v baterky i více než 25A.Navíc se jako generátor dá použít i s nefunkčnímy halovými sondami,takže jde sehnat i levněji,ty jsou potřeba jen pokud se používá jako motor.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

Motor do zadního kola 1kw váží 6,5 kilo motor do středu nebo jak tomu říkají váží cca 4 kila a to tady hraje podstatnou roli, bohužel

a jako největší problém vidím, účinnost, jakmile budu točit menší otáčky než jmenovitý, tak je účinnost KO, vyšší zas tak moc nevadí do určité míry, takže by se předpokládám dalo zvýšit napětí z 48 na 55, jenže vzroste výkon a to podstatně a zase to neutáhne motor
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

v grafu je jasně vidět, že se musí točit mezi 2700 a 3000
a 1500W malej benzínovej motor nedá ani omylem

jedině udělat nějakej jednoduchej omezovač proudu, točit motor 3000 otáček a odebírat jen 700W, pak by byl příkon cca1kW a účinnost kolem 75%

akorát netuším jak takový omezovač proudu vypadá a jakou bude mít spotřebu
Přílohy
bm1109-1200W-48V-kl.jpg
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od pezizka »

Taky jsem zvažoval generátor z autoalternátoru ale to jsem rychle zavrhl. Taky jsem se díval po:
https://www.aliexpress.com/item/4001119 ... _ext_f=%7B
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

T ojsem taky hledal, ale nenašel jsem nic v 1kW výkonu
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
jahodovák
Příspěvky: 1921
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od jahodovák »

ZdZ píše:Motor do zadního kola 1kw váží 6,5 kilo motor do středu nebo jak tomu říkají váží cca 4 kila a to tady hraje podstatnou roli, bohužel

a jako největší problém vidím, účinnost, jakmile budu točit menší otáčky než jmenovitý, tak je účinnost KO, vyšší zas tak moc nevadí do určité míry, takže by se předpokládám dalo zvýšit napětí z 48 na 55, jenže vzroste výkon a to podstatně a zase to neutáhne motor
Účinnost těch motorů je stále stejná pokud jsou jako generátory,jen se mění frekvence výstupního napětí,jako motoru to samé,pokud ho nezatěžuješ moc a jede v otáčkách pro které ddodává regulátor,je téměř konstantní,změní se to jen pokud vypadne ze synchronizace....výhoda je že má skoro stejnou účinnost jako motor i generátor,se změnou otáček se mění jen proud do baterky,když na kole namáčknu brzdu a motor přejde do brždění,začne rekuperovat a tak asi při 5km za hodinu dá okolo 2 a při 45km za hodinu okolo těch 25 a s klesající rychlostí,klesá i proud.Doporučuje se použít rychlé diody ve třífázovém usměrnovači.Takže utáhne to i ten nejslabší motor a bude to dávat proud jen podle otáček a stále ve velké účinnosti,tož tak,mě ukazuje cykloanalist 13 procent rekuperace při mojich vyjížkách na kole,někdy víc,někdy mín,to podle toho kam jedu,pokud do hor víc a na rovině mín.Jinak ten motor není DCale AC generátor...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

3F AC to chápu, usměrňovač chápu

u toho motoru o dva přízpěvky výše, bude to fungovat následovně ? :

- baterka má 45V, chci nabíjet 700W takže motor roztáčím tak dlouho, až dává potřebných 700W, to bude 3400 otáček
- jak postupně vzrůstá napětí, tak musím přidávat otáčky, aby neklesl proud do baterky, ale ne moc, aby mi zase nechcípnul benzíňák kvůli velkému proudu

- skončím na 55V kdy pořád poteče 700W, ale otáčky už budou 4200

přitom celou dobu bude účinnost 75% protože jsem nad nominálníma otáčkama, na které je motor stavěnej
kdybych to roztočil o něco víc než je potřeba pro 700W, tak už by neteklo 700W, ale třeba 1kW a to by benzíňák nezvládl

chápu to tak správně ?

ovládání:
řídící elektronika bude sledovat nastavený proud a přidávat nebo ubírat pomocí modelářského serva plyn hondy
druhá varianta by byla roztočit motor na konstatních 4300 otáček rovnou - to by dával napětí 54,5V, ale to bych pak musel regulovat proud a to je další zařízení navíc
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
Arambajk
Příspěvky: 75
Registrován: pát zář 02, 2022 9:05 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od Arambajk »

BLDC (a ostatní generátory s konstantním buzením) se chovají jako zdroj napětí závislý na otáčkách, pokud je napětí menší než napětí baterky, proud bude nula, pokud by se motor nabíjením přetížil, klesnou mu otáčky, a tedy klesne nabíjecí proud a generátor ho odlehčí, myslím, že nijak složitá regulace nebude potřeba. Prostě se otáčky zvýší až se generátor "opře" o napětí baterky.
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od pezizka »

ZdZ píše:T ojsem taky hledal, ale nenašel jsem nic v 1kW výkonu
OK. A co tak 3kW a "kočírovat" to otáčkama. Problém? A nebo raději 1kW (samo že chinawatt) a dát motoru sodu?
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

takže se to nebude chovat jak jsem popsal ?
pořád nechápu co to dělá při připojení k baterce, kolik je potřeba otáček, aby to začalo nabíjet a kolik to dává proudu
na kolik to budu muset roztočit, aby to začalo nabíjet ?

regulaci otáček benzíňáku nějak vyřeším, jinak to stejně nepůjde
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
rezis
Příspěvky: 59
Registrován: čtv lis 25, 2021 10:10 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od rezis »

Nebude to fungovat jak jsi popsal.
Motor klidně může tahat 3kW generátor. Výkon generátoru se bude postupně zvyšovat se zvyšujícími se otáčkami až do doby kdy motor narazí na své omezení výkonem. Pak budeš přidávat, ale on už se nebude točit rychleji neboť na to nemá výkon. Tedy celá soustava se nějak sama stabilizuje na výkonu motoru jenž má v daných otáčkách.

Trochu jiná věc je při použití alternátoru s cizím buzením. Tam jsi schopen točit motorem v oblasti maximálního kroutícího momentu - tam má spalovák nejvyšší účinnost a pomocí regulace buzení z něj dostat maximum. Ano v tomto případě jsi schopen motor téměř zadusit.
Hlavně se z toho neposrat.
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

Aha. A co je teda pro moje použití výhodnější ?

Auto alternátor 24V s násobičem, nebo BLDC motor, když obě zařízení váží stejně ?
U BLDC motoru je asi výhoda, že nemusím řešit regulaci a měnič napětí, protože to nastartuju a ono se to bude regulovat samo. Účinnost by měla být také lepší, protože to má permanentní magnety. Ale není tam někde zakopaný pes ?
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !
ZdZ
Příspěvky: 801
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvek od ZdZ »

Kolega někde sehnal-zatím půjčil generátor 55V 100A na benzíňáku, váží to snad 25 kilo. Tak jsem chtěl zkusit nějaký jednoduchý omezovač proudu. Založil jsem na to extra téma, aby se to tady nemíchalo:
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 03#p204203

A rovnou jsem zjistil, že nějaké samoregulování bldc motoru s benzíňákem nefunguje, protože s klesajícími otáčkami klesá výkon benzíňáku a do baterek teče méně proudu. Když se nastaví otáčky na max výkon tak teče do baterek víc proudu než dá bldc motor a benzín chcípne.
Ostrov. Aktuálně v provozu 15 kWp 12+10+10 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 3x Must mppt 6kW + UPS 12V 500Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 9 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení a samozřejmě automat na uhlí. Protože jsem Eko a Wegan v jedné osobě :-) !

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek