Autoalternátor předělat na 55V a účinnost • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv čer 01, 2023 4:21 pm


Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
PředchozíDalší

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod Franta2776 » úte kvě 09, 2023 2:35 pm

10640Wp=5940Wp Jinko 12x495Wp jihovýchod, 4690Wp Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA.
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
?
Franta2776
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1684
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » úte kvě 09, 2023 4:11 pm

20 kilo je moc, chtělo by to kolem 12kil maximálně
to co jsem našel je ale jen 700W a kilowatový už stojí 15 tisíc, nebo špatně hledám

ještě by bylo řešení koupit samotnej generátor co se namontuje na motor a k tomu blok řízení, ale jestli se to ve finále vyplatí
mm doma téměř novej motor gx35 tak bych ho využil
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod Franta2776 » stř kvě 10, 2023 4:03 pm

Tady je pěkné srovnání Hondy a klonů
https://www.youtube.com/watch?v=vtUtORbNLsA
10640Wp=5940Wp Jinko 12x495Wp jihovýchod, 4690Wp Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA.
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
?
Franta2776
podporuje fórum
 
Příspěvky: 1684
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » čtv kvě 11, 2023 6:36 am

to je jasný, honda je lepší, tiší a asi i míň žere
akorát ecentrála s hondou stojí 34 tisíc a nějakej kipor 12
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 8:01 am

Alternátor asi vypadává ze hry, 24V nejlehčí téměř 5kilo. Jsou i lehčí, ale dát 8 tisíc za alternátor teda ne.
BLDC motor 48V 1000W váží cca 4 kila a účinnost bude minimálně o 10% vyšší než u alternátoru, nemusí se řešit měniče a násobiče. A cena 2.6 tisíc. Má kuličková ložiska, takže by to mohlo něco vydržet.

Jenom si nejsem jist, jestli z motoru dostanu 55V, když je na 48V. Ale zase si říkám, že když by se trochu zvýšily otáčky z 3500 na třeba 4000 tak by to napětí mohlo dát.


tady píšou 48V 1800W 4500ot
https://www.ebay.ca/itm/125663003482

tady je 48V 1000W 3500ot
https://www.electronicscomp.com/brushle ... -1000w-48v

hmotnosti jsou zhruba stejné, napětí je stejné, ale výkony se podstatně liší, takže to naženou otáčkama ?
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod PetrDubi » pon kvě 15, 2023 9:17 am

To je možný, nezapomeň že výkon je kvadratická veličina, takže výkon bude procentuelně stoupat víc než napětí a proud.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68, 3x MPP modul, vše řízené přes arduino
doma 3280 Wp JV, 2460 Wp JZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
?
PetrDubi
podporuje fórum
 
Příspěvky: 914
Registrován: úte říj 12, 2021 9:43 am

Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5740
Kapacita baterie [kWh]: 13

Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 9:30 am

takže při přímém napojení by zase mohl nastat problém s tím, že by to neutáhl benzínový motor a kdybych otáčky snížil, tak zase nebude stačit napětí a účinnost bude v pytli

a podle grafu co jsem kdesi našel, se musí točit jmenovité otáčky, jinak účinnost docela prudce klesá

takže aby elektro motor měl deklarovanou účinnost, tak musí mít svoje jmenovitý otáčky, nebo vyšší, ale určitě ne nižší
a mechanický příkon - náhon od benzíňáku je teda potřeba 1,4x vyšší (75% účinnost), protože baterky sežerou veškerý výkon co motor při těch otáčkách dá

Tudíž je to zase naprd, protože 1kW gx35 utáhne jen 700W motor. Na 1000W motor je potřeba minimálně 1,5kW GX50. A ta by byla stejně na hraně.

700W BLDC motor na 48V jsem zatím nenašel.

Už mě to přestává bavit, je to past v pasti.
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod jahodovák » pon kvě 15, 2023 10:01 am

Asi hledáš někde jinde,než jsou,co takhle elektromotor do kola tam takové jsou,některé i s větším výkonem,výhoda je,že výkon jako generátoru se dá řídit jednoduše otáčkami.jedinej trošku menší problém je v tom,že osa stojí a točí se obal,v tvém výkonu je třeba zde http://www.elektrokola-dh.cz/19-elektromotory já od nich mám jen 1kw a v kole dává jako motor i 2,5kw a při rekuperaci z kopce do 48v baterky i více než 25A.Navíc se jako generátor dá použít i s nefunkčnímy halovými sondami,takže jde sehnat i levněji,ty jsou potřeba jen pokud se používá jako motor.
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1758
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 11:06 am

Motor do zadního kola 1kw váží 6,5 kilo motor do středu nebo jak tomu říkají váží cca 4 kila a to tady hraje podstatnou roli, bohužel

a jako největší problém vidím, účinnost, jakmile budu točit menší otáčky než jmenovitý, tak je účinnost KO, vyšší zas tak moc nevadí do určité míry, takže by se předpokládám dalo zvýšit napětí z 48 na 55, jenže vzroste výkon a to podstatně a zase to neutáhne motor
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 11:37 am

v grafu je jasně vidět, že se musí točit mezi 2700 a 3000
a 1500W malej benzínovej motor nedá ani omylem

jedině udělat nějakej jednoduchej omezovač proudu, točit motor 3000 otáček a odebírat jen 700W, pak by byl příkon cca1kW a účinnost kolem 75%

akorát netuším jak takový omezovač proudu vypadá a jakou bude mít spotřebu
Přílohy
bm1109-1200W-48V-kl.jpg
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod pezizka » pon kvě 15, 2023 12:11 pm

Taky jsem zvažoval generátor z autoalternátoru ale to jsem rychle zavrhl. Taky jsem se díval po:
https://www.aliexpress.com/item/4001119 ... _ext_f=%7B
?
pezizka
 
Příspěvky: 722
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 12:21 pm

T ojsem taky hledal, ale nenašel jsem nic v 1kW výkonu
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod jahodovák » pon kvě 15, 2023 12:57 pm

ZdZ píše:Motor do zadního kola 1kw váží 6,5 kilo motor do středu nebo jak tomu říkají váží cca 4 kila a to tady hraje podstatnou roli, bohužel

a jako největší problém vidím, účinnost, jakmile budu točit menší otáčky než jmenovitý, tak je účinnost KO, vyšší zas tak moc nevadí do určité míry, takže by se předpokládám dalo zvýšit napětí z 48 na 55, jenže vzroste výkon a to podstatně a zase to neutáhne motor

Účinnost těch motorů je stále stejná pokud jsou jako generátory,jen se mění frekvence výstupního napětí,jako motoru to samé,pokud ho nezatěžuješ moc a jede v otáčkách pro které ddodává regulátor,je téměř konstantní,změní se to jen pokud vypadne ze synchronizace....výhoda je že má skoro stejnou účinnost jako motor i generátor,se změnou otáček se mění jen proud do baterky,když na kole namáčknu brzdu a motor přejde do brždění,začne rekuperovat a tak asi při 5km za hodinu dá okolo 2 a při 45km za hodinu okolo těch 25 a s klesající rychlostí,klesá i proud.Doporučuje se použít rychlé diody ve třífázovém usměrnovači.Takže utáhne to i ten nejslabší motor a bude to dávat proud jen podle otáček a stále ve velké účinnosti,tož tak,mě ukazuje cykloanalist 13 procent rekuperace při mojich vyjížkách na kole,někdy víc,někdy mín,to podle toho kam jedu,pokud do hor víc a na rovině mín.Jinak ten motor není DCale AC generátor...
6,4kWp-
aexpert MKS,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
?
jahodovák
 
Příspěvky: 1758
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 1:49 pm

3F AC to chápu, usměrňovač chápu

u toho motoru o dva přízpěvky výše, bude to fungovat následovně ? :

- baterka má 45V, chci nabíjet 700W takže motor roztáčím tak dlouho, až dává potřebných 700W, to bude 3400 otáček
- jak postupně vzrůstá napětí, tak musím přidávat otáčky, aby neklesl proud do baterky, ale ne moc, aby mi zase nechcípnul benzíňák kvůli velkému proudu

- skončím na 55V kdy pořád poteče 700W, ale otáčky už budou 4200

přitom celou dobu bude účinnost 75% protože jsem nad nominálníma otáčkama, na které je motor stavěnej
kdybych to roztočil o něco víc než je potřeba pro 700W, tak už by neteklo 700W, ale třeba 1kW a to by benzíňák nezvládl

chápu to tak správně ?

ovládání:
řídící elektronika bude sledovat nastavený proud a přidávat nebo ubírat pomocí modelářského serva plyn hondy
druhá varianta by byla roztočit motor na konstatních 4300 otáček rovnou - to by dával napětí 54,5V, ale to bych pak musel regulovat proud a to je další zařízení navíc
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod Arambajk » pon kvě 15, 2023 3:52 pm

BLDC (a ostatní generátory s konstantním buzením) se chovají jako zdroj napětí závislý na otáčkách, pokud je napětí menší než napětí baterky, proud bude nula, pokud by se motor nabíjením přetížil, klesnou mu otáčky, a tedy klesne nabíjecí proud a generátor ho odlehčí, myslím, že nijak složitá regulace nebude potřeba. Prostě se otáčky zvýší až se generátor "opře" o napětí baterky.
?
Arambajk
 
Příspěvky: 59
Registrován: pát zář 02, 2022 8:05 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod pezizka » pon kvě 15, 2023 6:37 pm

ZdZ píše:T ojsem taky hledal, ale nenašel jsem nic v 1kW výkonu

OK. A co tak 3kW a "kočírovat" to otáčkama. Problém? A nebo raději 1kW (samo že chinawatt) a dát motoru sodu?
?
pezizka
 
Příspěvky: 722
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 7:32 pm

takže se to nebude chovat jak jsem popsal ?
pořád nechápu co to dělá při připojení k baterce, kolik je potřeba otáček, aby to začalo nabíjet a kolik to dává proudu
na kolik to budu muset roztočit, aby to začalo nabíjet ?

regulaci otáček benzíňáku nějak vyřeším, jinak to stejně nepůjde
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod rezis » pon kvě 15, 2023 9:15 pm

Nebude to fungovat jak jsi popsal.
Motor klidně může tahat 3kW generátor. Výkon generátoru se bude postupně zvyšovat se zvyšujícími se otáčkami až do doby kdy motor narazí na své omezení výkonem. Pak budeš přidávat, ale on už se nebude točit rychleji neboť na to nemá výkon. Tedy celá soustava se nějak sama stabilizuje na výkonu motoru jenž má v daných otáčkách.

Trochu jiná věc je při použití alternátoru s cizím buzením. Tam jsi schopen točit motorem v oblasti maximálního kroutícího momentu - tam má spalovák nejvyšší účinnost a pomocí regulace buzení z něj dostat maximum. Ano v tomto případě jsi schopen motor téměř zadusit.
?
rezis
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv lis 25, 2021 10:10 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » pon kvě 15, 2023 9:48 pm

Aha. A co je teda pro moje použití výhodnější ?

Auto alternátor 24V s násobičem, nebo BLDC motor, když obě zařízení váží stejně ?
U BLDC motoru je asi výhoda, že nemusím řešit regulaci a měnič napětí, protože to nastartuju a ono se to bude regulovat samo. Účinnost by měla být také lepší, protože to má permanentní magnety. Ale není tam někde zakopaný pes ?
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


Re: Autoalternátor předělat na 55V a účinnost

Příspěvekod ZdZ » čtv kvě 18, 2023 10:12 am

Kolega někde sehnal-zatím půjčil generátor 55V 100A na benzíňáku, váží to snad 25 kilo. Tak jsem chtěl zkusit nějaký jednoduchý omezovač proudu. Založil jsem na to extra téma, aby se to tady nemíchalo:
viewtopic.php?f=17&t=11180&p=204203#p204203

A rovnou jsem zjistil, že nějaké samoregulování bldc motoru s benzíňákem nefunguje, protože s klesajícími otáčkami klesá výkon benzíňáku a do baterek teče méně proudu. Když se nastaví otáčky na max výkon tak teče do baterek víc proudu než dá bldc motor a benzín chcípne.
Ostrov. Aktuálně v provozu 12,5 kWp 10+10+8 55°jih, 30kWh 48V + 3kWk 12V Lifepo4 a 2x Easun smp 5kW sfázovaný + 2x Must mppt 6kW + UPS 12V 800Va + 3F měnič 3x400V 6kW.
Nabíječka 1kW z generátoru. Elektro koltel 48V DC, 9kW 6 stupňů regulace. 750lt aku nádrž, 200l bojler. 3x split klima na topení a chlazení.
?
ZdZ
 
Příspěvky: 709
Registrován: pon led 24, 2022 7:27 pm


PředchozíDalší

Zpět na Elektrocentrály, agregáty, alternátory, záložní zdroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'