CATL nebo EVE

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Martin P
Příspěvky: 580
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: CATL nebo EVE

Příspěvek od Martin P »

Kapacitu starých i nových baterií jsem zvolil tak, aby jak staré, tak i nové baterie byly schopny zvládat nabijecí/vybíjecí proudy samostatně. Max cca 280A.
Když to přirovnám, staré i nové baterie jsou jako dva běžci, kteří běží po rovině každý svým tempem, ale do/z kopce mohou běžet jen spolu. Mladší běžec (baterie) poběží po rovině rychleji, ale pod kopcem musí počkat na staršího až ho doběhne. Pak pokračují zase spolu.
Proto je nutné volit kapacitu baterií, nebo li výkon běžců tak, aby zátěž ustáli oba. Protože ze začátku běží rychleji ten mladší, ale jak čeká na staršiho přebírá podstatnou část zátěže starší než mladšího doběhne.

Tudíž paralelní spojení nových a starých sad lifepo4 baterií považuji za podmínečně proveditelné- onou podmínkou je dostatečná dimenzace bateriový bloků.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022)
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek