Žvanírna 2

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2612
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: pát kvě 17, 2024 9:51 am
NOPARasito píše: pát kvě 17, 2024 9:36 am
NOPARasito píše: pát kvě 17, 2024 9:35 am
Franta2776 píše: pát kvě 17, 2024 9:31 am
NOPARasito píše: pát kvě 17, 2024 9:11 am
glottis píše: pát kvě 17, 2024 7:29 am to neni problem ani anglictiny ani cestiny. Ale chyba uzivatelu, ze to pouzijou bez kontextu a predpokladaji jedno pouziti.

buffer je proste jen zasobnik v obecnem slova smyslu. muze byt air buffer, water buffer, memory buffer, energy buffer. V kazdem odvetvi pak se rekne buffer a mysli se to, co v danem oboru frci. Vetsinou to pak funguje jako FIFO - first in first out

V cestine kdy zreknu zasobnik a nereknu na co je to uplne to same.

V cestine a IT pak zasobnik zase namena neco jineho a to LIFO. Last in first out
Tvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.

Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
Jestli se nepletu.Tak hrubá je 84,5kWh a použitelná 81,2kWh.
Mas o cca 8kWh k dispozici vice jako ja. Proto ten dojezd cca. 550. BMW si s aerodynamikou a efektivitou vyhralo.
A je to z 99% stejne o ridici. Automat zatim nebude dlouho umet efektivitu priblizit ridici, ktery se muze vymykat standartnim algoritmum.
Já bych řekl,že to auto v efektivitě řízení 99% řidičů překoná.Má třeba adaptivní rekuperaci,adaptivní navigaci, asistent omezení rychlosti atd .Ví o dopravních značkám několik stovek metrů dopředu tu rychlost automaticky přebírá a upravuje podle nich dopředu rychlost a jede přesně podle předpisů nebo + které si nastavím např +5km/h.
Zná nebo aktualně čte náhodně umístěné značky omezení rychlosti,začátky obcí,rychlostné zony apod.
To samé zatáčky podle navigace ví o zatáčce dopředu jaká je a podle ní upravuje rychlost a rekuperuje.
Toto vidím u EV největší posun.
Pekne jsi popsal dnesni ridice.
Ale mas pravdu.
U me neplati.
Algoritmus mi vůbec nevyhovuje
Treba jsem tu cetl, ze z kopce se nevyplati energeticky rozjet treba k 130-140km/h, ze se promrha v aerodynamice vice energie jako to nechat treba na 90km/h resp. obcas jeste rekuperovat, protoze EV se dost z kopce rozjizdi samo.
Raww
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

camel1cz píše: pát kvě 17, 2024 10:29 am Mně třeba tyhle adaptivní věci vadí - nejvíc zrovna ty rychlostní limity.
Prostě nikdo z normálních řidičů nezpomaluje tak daleko před značkou omezení rychlosti (už jen proto, že ji nevidí) a tak vlastně jdu v provozu "proti proudu" což je špatně. Stejně tak to úzkostlivé dodržování rychlosti - když máte na první třídě 90 a pak nějakou křižovatku před kterou je 70 tak to skoro nikdo nedodržuje, nebo dá jen nohu z plynu. Moje auto začne kus před značkou zpomalovat a u značky jede 70 a za mnou kolona - a to mám za sebou už 2 nebezpečná předjetí.
Rychlostní limity jsou kapitola sama pro sebe. Vůbec nechápu tu neopodstatněnou nekončící diskuzi kolem nich.

Mám známého, stěžoval si na to, že ho jeden radar opakovaně vypokutoval, než mu začaly chodit složenky (asi 5). Nadával jak špaček, že je to hnus, že se na něm chce obec napakovat. Argument, že kdyby všichni jezdili jak mají, nevyberou žádné peníze a tudíž do budoucna již nic nepořídí, nechtěl slyšet.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2612
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

camel1cz píše: pát kvě 17, 2024 10:29 am Mně třeba tyhle adaptivní věci vadí - nejvíc zrovna ty rychlostní limity.
Prostě nikdo z normálních řidičů nezpomaluje tak daleko před značkou omezení rychlosti (už jen proto, že ji nevidí) a tak vlastně jdu v provozu "proti proudu" což je špatně. Stejně tak to úzkostlivé dodržování rychlosti - když máte na první třídě 90 a pak nějakou křižovatku před kterou je 70 tak to skoro nikdo nedodržuje, nebo dá jen nohu z plynu. Moje auto začne kus před značkou zpomalovat a u značky jede 70 a za mnou kolona - a to mám za sebou už 2 nebezpečná předjetí.
Cely 2 "nebezpečná předjetí" mam 2x tejdne. Na 90ce kdyz jedu tachecem 100 jsem brzda provozu.
glottis
Příspěvky: 2225
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

NOPARasito píše: pát kvě 17, 2024 9:11 am Tvoje priklady v anglictine maji ale v cestine svoje specificke protejsky. Omezenost anglictiny je fakt.
Vzdusnik, vodni nadrz, pocitacova pamet, zasobnik energie.
Vidis tam nekde opakujici se slovo???
To jen tak.
Komunikuji i s Anglicky i Nemecky mluvicima technikama a nemcina ma dokonce ještě presnejsi definice, kde v technickem odvetvi stejna vec z pohledu lajka ma jiny nazev, protoze je to unikat.

Franto: Lifepo4 je v automobilech prosazovano kvuli cene. Take to nese svoje omezeni. Si kazdej musi zvazit sam.
Ale je to postaveno na nevědomosti lidi a ty pujdou po cene.
Kolikatku baterku tam mas hroubou a cistou kapacitu?
vzdusnik uz je specificky vyraz z oboru. Vzduchovy zasobnik je bezny vyraz co se obcas pouzije a kazdy vi o co jde, ikdyz je to teta od pokladny
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Pánové jde o to co si na autě nastavím.
např
1)Režim efektivita.Auto jede a ví o dopravních značkách a na 80km/h jede opravdu již 80km/h a rekuperuje před značkou.
2)Běžný režim.Auto jede po značku 80km/h a teprve za ní začne rekuperovat.Takže vlastně porušuje předpisy.

U mě jde nastavit korekce rychlosti např +5km/htzn ,že na značce 80km/h jede 85km/h.

Jinak se s autem terve seznamuji.

Co vím,že neumí ve městě:
1)Neobjede cyklistu ,vidí ho,ale zpomalí za ním a čeká,až převezmu řízení a objedu ho.
2)Neprojede Stopkou.Vidí ji zastaví signalizuje a předá mí řízení.
3)Semafor vidí signalizuje ,ale nemám prověřeno jak funguje.

Co vím,že neumí na dálnici:
1)Na dálnici předjede pouze, když dám ručně blinkr do té doby jede bezpečně za autem přede mnou .Po dání blinkru, celý manévr udělá sám a hlídá mě jestli nějaké auto nejede vedle mě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
camel1cz
Příspěvky: 786
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od camel1cz »

Raww píše: pát kvě 17, 2024 10:39 am Rychlostní limity jsou kapitola sama pro sebe. Vůbec nechápu tu neopodstatněnou nekončící diskuzi kolem nich.

Mám známého, stěžoval si na to, že ho jeden radar opakovaně vypokutoval, než mu začaly chodit složenky (asi 5). Nadával jak špaček, že je to hnus, že se na něm chce obec napakovat. Argument, že kdyby všichni jezdili jak mají, nevyberou žádné peníze a tudíž do budoucna již nic nepořídí, nechtěl slyšet.
To nekomentuji - já se snažím jet pokud možno "s davem". Ono se to sbírá - jedete na 90 tachometrových 90, za vámi celý říčný závodník, pak ho ještě "vybrzdíte" u značky 70 a on vás předjede na prvním místě, kde má pocit, že může a průser je na obzoru - vztek je sviňa.

Mám tolik "zážitků" hlavně z prvních tříd, že by to snad stačilo na knížku. Lidi jezdí strašně - část jezdit neumí a absolutně nedokáže odhadnout, co se stane s jejich autem a už vůbec nedokaže předvídat provozu kolem nich. A další pěkná část má zase potřebu jet na první třídě 140 a předjíždět i tam kde to fyzikálně nejde.

Zrovna včera jsem na cestě od OC Letňany na D8 potkal řidiče, kterému bych z fleku vzal řidičák. Nejdříve mi schválně znemožnil se zařadit do průběžného pruhu (bylo před ním dost místa, ale začal se spalovákem zrychlovat stejně jako já - takže noha na podlaze). Říkám si OK, jeď si - a pak ho vídím už na D8 (v tom místě 3 pruhy) a jezdil slalom s použitím všech pruhů a nakonec odbočil na Ďáblice - asi pacient. Ale to sem se zbytečně rozkecal.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [12x AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono]
5 kVA Axpert King II @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
camel1cz
Příspěvky: 786
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od camel1cz »

NOPARasito píše: pát kvě 17, 2024 10:47 am Cely 2 "nebezpečná předjetí" mam 2x tejdne. Na 90ce kdyz jedu tachecem 100 jsem brzda provozu.
Jo, tak to chodí... na přehledných místech to ještě beru, ale fakt jsou situace, kdy mám strach. Předjíždění přes odbočovací pruhy, vyšrafovaná zůžení atd. v týdnu sem viděl zase experta s nějakým autem stylu Ford F150 (i když to byla větší šunka) a ten zas předjížděl kamion o 2 km/h rychleji. A měl takové nervy, že ho předjel i přesto, že protijedoucí auto muselo do okraje silnice stejně jako ten předjížděný kamion. To prostě nepochopíš...

Taky se mi stane, že to netipnu, ale sakra vidím a mám brzdu a volant - tak se zase zařadím, a předjedu ho příště...
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [12x AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono]
5 kVA Axpert King II @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Raww píše: pát kvě 17, 2024 10:39 am Rychlostní limity jsou kapitola sama pro sebe. Vůbec nechápu tu neopodstatněnou nekončící diskuzi kolem nich.

Mám známého, stěžoval si na to, že ho jeden radar opakovaně vypokutoval, než mu začaly chodit složenky (asi 5). Nadával jak špaček, že je to hnus, že se na něm chce obec napakovat. Argument, že kdyby všichni jezdili jak mají, nevyberou žádné peníze a tudíž do budoucna již nic nepořídí, nechtěl slyšet.
Problém radarů je, že je obce schválně dávají tam, kde se překročení čeká a úplný top level jsou radary, před kterými je elektronická značka s různými rychlostmi. Například v Praze na Petřinách je omezení na 40km/h a magistrát rozesílá pokuty za 35km/h, protože značku lze přestavit na 30km/h, ale nikdo nikdy tam tuto nastavenou rychlost neviděl. Ikdyž máš palubní kameru a pošleš jim fotku, tak to samozdřejmě neuznají, protože "záznam lze zmanipulovat". Strakonická...radar a omezení na 50km/h je jenom v jednom směru, pak bych tu mohl napsat asi 10 radarů co jsou mimo zastavěnou oblast, prakticky v pustině. Praxi, kdy obce schválně posouvali značky konec obce, aby měšťáci mohli v polích vybírat pokuty musel zatrhnout soud.
Tím neobhajuji lidi, co jezdí jak dobytek.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pát kvě 17, 2024 10:59 am Pánové jde o to co si na autě nastavím.
např
1)Režim efektivita.Auto jede a ví o dopravních značkách a na 80km/h jede opravdu již 80km/h a rekuperuje před značkou.
2)Běžný režim.Auto jede po značku 80km/h a teprve za ní začne rekuperovat.Takže vlastně porušuje předpisy.

U mě jde nastavit korekce rychlosti např +5km/htzn ,že na značce 80km/h jede 85km/h.

Jinak se s autem terve seznamuji.

Co vím,že neumí ve městě:
1)Neobjede cyklistu ,vidí ho,ale zpomalí za ním a čeká,až převezmu řízení a objedu ho.
2)Neprojede Stopkou.Vidí ji zastaví signalizuje a předá mí řízení.
3)Semafor vidí signalizuje ,ale nemám prověřeno jak funguje.

Co vím,že neumí na dálnici:
1)Na dálnici předjede pouze, když dám ručně blinkr do té doby jede bezpečně za autem přede mnou .Po dání blinkru, celý manévr udělá sám a hlídá mě jestli nějaké auto nejede vedle mě.
Tohle se hezky čte. Měl jsem za to, že tyhle blbinky umí jen Tesla, ale ostatní automobilky evidentně umí taky zabrat. Škoda, že je to auto tak drahé.
Teď ješte funkce "Přijeď pro mě do hospody a odvez mě domů" :D Ikdyž do hospody nechodím.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2225
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: pát kvě 17, 2024 11:45 am Tohle se hezky čte. Měl jsem za to, že tyhle blbinky umí jen Tesla, ale ostatní automobilky evidentně umí taky zabrat. Škoda, že je to auto tak drahé.
Teď ješte funkce "Přijeď pro mě do hospody a odvez mě domů" :D Ikdyž do hospody nechodím.
bmw, mercedes a mozna dalsi jsou v tomhle dal nez tesla. Tesla snad treba necte znacky, bere je z navigace a zpomaluje az to precte z map. Ale je to asi tim, ze makaj na FSD a na tohle kaslou. Evropske automobilky, aspon ty lepsi, na to jdou jinak
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

1)Tesla je v těchto blbinkách pozadu,umí autonomnî řízení stupeň 2.
2)Nejdále je Mercedes ten montuje snad do všech modelů stupeň 3.A do nějaké rychlosti přebral v Německu pravní odpovědnost.tzn:že řidič se vůbec nemusí věnovat řízení
3)Bmw montuje stupeň 2,5 a do třidy 7 někdy od jara stupeň 3.Bmw chce do roku 2030 nabídnout aby auto samo odvezlo třeba děti do školy.Takových slibů už bylo hodně.

Bmw a Marcedes v Německu nevyžaduje na dálnici ruce na volantu u nás musím volant pravidelně přidržovat I když auto by jelo bez problémů samo.

To je to co jsem nějak načetl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Já se jim nedivím, že jen slibujou. Podle mě, je řešení autonomního řízení boj s lidskou demencí. Pořád musíte předpokládat, že se najde blbec, co udělá nepředvídatelnou, nelogickou věc. Úplně mi stačí jezdit každý den po Praze.

Jinak díky za info. Moc vývoj nesleduji a měl jsem za to, že Tesla je etalonem v oboru. Ale je fakt, že občas vidím v diskuzích, že poslední update vylepšil blikání Tesly na hudbu, takže mají asi jiné priority. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240515_161008_Chrome.jpg
Oni ty asistenty v kombinaci z EV zcela mění způsob řízení auta a nestojí to žádnou raket cca 50000kč.Toto obsahuje hlavní modul.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

[attachment=0]Screenshot_20240515_161048_Chrome.jpg[/attachment]
Přílohy
Screenshot_20240515_161048_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2225
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

v americe to mozna bude jinak a tam to fsd bude konkurenceschopne. Mozna dal nez bmw a mercedes. A evropa treba casem prijde.

cim vede a proc sem si ji vybral ja je

cena
cena servisu
uspornost
automobilka nekasle na aktualizace ikdyz pak prijdou opravy chyb, ktere by tam vubec v produkci byt nemely :) Ale u skodovky se nedocka clovek niceho
ekosystem

a bude jista sance, ze treba kdyz ted auto znacky necte, ze za cas je cist bude. U jine automobilky to by se musel stat zazrak, aby to dodelali


ale jinak se mi nelibi vzhled a spousta jinych veci :) Srdcem bych si ji nevybral. Ale vysolit dalsich 500 000+ to fakt ne :)
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: pát kvě 17, 2024 1:28 pm v americe to mozna bude jinak a tam to fsd bude konkurenceschopne. Mozna dal nez bmw a mercedes. A evropa treba casem prijde.

cim vede a proc sem si ji vybral ja je

cena
cena servisu
uspornost
automobilka nekasle na aktualizace ikdyz pak prijdou opravy chyb, ktere by tam vubec v produkci byt nemely :) Ale u skodovky se nedocka clovek niceho
ekosystem

a bude jista sance, ze treba kdyz ted auto znacky necte, ze za cas je cist bude. U jine automobilky to by se musel stat zazrak, aby to dodelali


ale jinak se mi nelibi vzhled a spousta jinych veci :) Srdcem bych si ji nevybral. Ale vysolit dalsich 500 000+ to fakt ne :)
Já jsem taky prvotně uvažoval o Tesle,ale čím hlouběji jsem pronikal,tím víc jsme se přikláněl buď k BMW nebo Mercedesu.Ona rozměrově k I5 je Tesla S.
To BMWi5 je o 3cm ještě delší. Potom je cena otázka.Mám vzduchový podvozek vzadu,natáčecí zadní nápravu,pěkný M interier,super světla atd. Na BMW si umím domluvit výraznou slevu atd
K servisu:
BMW mi nabízí servisní balíček bez omezení kilometrů na 6let za 32000kč s DPH a první návštěvu servisu mi v APP píše za dva roky.

Co je na mém autě špatně je ta díra vepředu místo frunku.I když si myslím, že bych ho nikdy nepotřeboval, ale vlezlo by se tam dalších 20-30kWh baterii:))
Kdyby mělo auto dvojité zasklení bylo by v něm větší ticho.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1116
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Ono v záruce je to jedno, ale já bych měl ze všech těch "fičur" strach. Natáčení zadní nápravy nebo vzduchový odpružení je super, když to funguje, ale jinak ty měchy bývají pekný kurvítko.
Není servisní balíček u EV blbost? Co tam tak můžou servisovat? Brzdové obložení? Vždyť pokud nemáš v plánu s tím autem dělat kurýra, tak za 6 let ani nezhuntuješ silentbloky na podvozku. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: pát kvě 17, 2024 2:13 pm Ono v záruce je to jedno, ale já bych měl ze všech těch "fičur" strach. Natáčení zadní nápravy nebo vzduchový odpružení je super, když to funguje, ale jinak ty měchy bývají pekný kurvítko.
Není servisní balíček u EV blbost? Co tam tak můžou servisovat? Brzdové obložení? Vždyť pokud nemáš v plánu s tím autem dělat kurýra, tak za 6 let ani nezhuntuješ silentbloky na podvozku. :D
Přesně nevím v App mi to nabízí takto,stačí dát do košíku a zaplatit.Blíž jsem to zatím nestudoval.
Screenshot_20240517_141950_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2649
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Ještě v čem je ten Mercedes softwarově před všemi je hlasové ovládàni auta.Mercedes umí hlasové ovládáni v češtině.BMW ani Tesla to neumí.BMW slibuje češtinu již několik let.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2225
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát kvě 17, 2024 2:46 pm Ještě v čem je ten Mercedes softwarově před všemi je hlasové ovládàni auta.Mercedes umí hlasové ovládáni v češtině.BMW ani Tesla to neumí.BMW slibuje češtinu již několik let.
tak tesla neumi ani cestinu v navigaci. To je fail v dnesni dobe AI. Ted aspon zvetsili o par pixemu cislo ukazujici rychlost :D

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek