Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Fakticky nemá. 6,6 kW a 7,2 kW je rozdíl mezi 28 A a 32 A. To je zanedbatelné. Stále je to jednofáz.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ahojte pripravujem seriu infografik o EV, nakolko vacsina ludi sa ma pyta stale to iste dokoloa-spotreba, CO2, dojazd, vyroba a pod. Zatial som pripravil Infografiky ohladne spotreby a CO2. Čo Vy na to, skôr ako ich vypustím do sveta?
https://photos.app.goo.gl/Ushxdep63a3WrrUW6
https://photos.app.goo.gl/JTLakJMrbhxNE5mBA
https://photos.app.goo.gl/Ushxdep63a3WrrUW6
https://photos.app.goo.gl/JTLakJMrbhxNE5mBA
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
KOna ma 11 kW nabíjačku:
https://pushevs.com/2019/05/07/2020-hyu ... d-charger/
https://pushevs.com/2019/05/07/2020-hyu ... d-charger/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
NOvé baterky na obzore:
https://pushevs.com/2019/05/07/envision ... next-year/
https://asia.nikkei.com/Business/Busine ... -ownership
https://pushevs.com/2019/05/07/envision ... next-year/
https://asia.nikkei.com/Business/Busine ... -ownership
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A teď jeden kacířský pohled na baterky: http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Poznám ten blog, ale v tomto prípade si myslím, že si autor nenaštudoval problematiku
akumulácie energie, či už vo forme palív alebo forme LiB technológie, prip. článkov
so solid state electrolyte dostatočne.
akumulácie energie, či už vo forme palív alebo forme LiB technológie, prip. článkov
so solid state electrolyte dostatočne.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Unicast,
přečet jsem ten článek, přečetl jsem komentáře (jsou výživné), přečetl jsem i pár dalších článků na tom blogu, abych si udělal trochu obrázek.
Podle mne má autor ve spoustě věcí pravdu a je to nadprůměrně inteligentní a vzdělaný člověk. Například, že průmyslová výroba na jednom místě je efektivnější než samo-domo, nebo že převod slunce-elektřina-teplo-chemie není moc efektivní. Také úvaha o tom, že je-li v nějakém obalu uloženo velké množství snadno uvolnitelné chemické energie, bude to vždy sebou nést i větší rizika.
Chápu také, proč píše skandálně a sebestředně, ač sám určitě nebude takový hulvát, jak se prezentuje. Jedním z důvodů je, že hlas jedince bývá slyšet pouze v případě, pokud je právě skandální, neurvalý, arogantní. Je to podobný případ jako protesty Pussy Riot, které svoji nespokojenost s děním v Rusku vyjadřují tak, že se svléknou do naha, skočí na pravoslavného biskupa a teprve potom vytahují transparenty. Kdyby svoji nespokojenost vyjádřily dopisem zaslaným Putinovi, vůbec nikdo by se o nich nedozvěděl. Protože ale dělají tyto excesy, jsou jich plné noviny.
Výše uvedený autor nemusí zacházet tak daleko, ale moc dobře ví, že pokud bude psát tím svým stylem, bude pro spoustu lidí zajímavý. Jeho blog bude mít návštěvnost a jeho názory se budou lépe šířit. Podobně, jako je tomu u blogu D-FENS.
Ve spoustě věcí tedy s autorem souhlasím, ač nejsem odborník na chemii, průmysl ani politiku. Prostě to má hlavu a patu. Nicméně musím také souhlasit se spoustou rozčilených komentářů pod tím článkem. Například s těmi, které uvádějí, že tak trochu zapomněl zohledit i jiné věci, než jen pouhou efektivitu ukládání/získávání energie a rizika explozí. Úspěšnost nasazení všemožných technologií je dnes dána možností zdanění, kontroly, politikou, udržením pracovních míst, tlakem na ekologii atd. To, jestli je některá technologie dobrá nebo horší, už dávno nemá hlavní vliv na její adopci.
Já sice nejsem úplně odpůrce jaderné energetiky, ani se nevysmívám hledačům fúzní reakce. Nicméně autorem doporučované řešení velkých jaderních (fúzních) výroben paliva, tepla a elektřiny si snad ani nepřeji:
1) Vždyť i jen obyčejné jaderné elektrárny jsou technologie stará 60(?) let a pořád jsme je nedokázali bezpečně zvládnout. Ochočit si násobně složitější technologie naše společnost nedokáže ani náhodou.
2) Jakékoliv získávání energie, které je založeno na těžbě surovin, jen plundruje zásoby, které se ukládaly miliardy let. Ať už je to štěpný materiál, uhlovodíky nebo cokoliv jiného. Já to prostě nechci vytahovat z nitra planety Země, zasírat tím náš vzduch a zamořovat vodu.
Chováme se jako hromada červů. Zemi rozežíráme jak červi jablko a nakonec tu chcípneme ve vlastních výkalech. A protože už víme, že tuhle planetu jsme zabili, tak se chceme přesunout na další planety? Opravdu každý člověk potřebuje ke šťastnému životu přeorat 1000 tun materiálu a spotřebovat Petawatthodiny energie?
Co se třeba trochu uskromnit? Lehnout si na louce do trávy, přikusovat mrkev a pozorovat oblaka? U toho poslouchat cvrkající kobylky, koutkem oka sledovat mravence lezoucí po kmenu stromu nahoru do listí.... Nebo je důležitější vyplnit šéfovi excel, poslat ho elektronickou poštou, spotřebovat u toho mrtě elektrické energie a za vydělaných deset korun si kousnout do glycerínové koblihy sypané chemickým cukrem?
Každá velká historická říše nakonec zničila sama sebe. Nás to čeká také.
přečet jsem ten článek, přečetl jsem komentáře (jsou výživné), přečetl jsem i pár dalších článků na tom blogu, abych si udělal trochu obrázek.
Podle mne má autor ve spoustě věcí pravdu a je to nadprůměrně inteligentní a vzdělaný člověk. Například, že průmyslová výroba na jednom místě je efektivnější než samo-domo, nebo že převod slunce-elektřina-teplo-chemie není moc efektivní. Také úvaha o tom, že je-li v nějakém obalu uloženo velké množství snadno uvolnitelné chemické energie, bude to vždy sebou nést i větší rizika.
Chápu také, proč píše skandálně a sebestředně, ač sám určitě nebude takový hulvát, jak se prezentuje. Jedním z důvodů je, že hlas jedince bývá slyšet pouze v případě, pokud je právě skandální, neurvalý, arogantní. Je to podobný případ jako protesty Pussy Riot, které svoji nespokojenost s děním v Rusku vyjadřují tak, že se svléknou do naha, skočí na pravoslavného biskupa a teprve potom vytahují transparenty. Kdyby svoji nespokojenost vyjádřily dopisem zaslaným Putinovi, vůbec nikdo by se o nich nedozvěděl. Protože ale dělají tyto excesy, jsou jich plné noviny.
Výše uvedený autor nemusí zacházet tak daleko, ale moc dobře ví, že pokud bude psát tím svým stylem, bude pro spoustu lidí zajímavý. Jeho blog bude mít návštěvnost a jeho názory se budou lépe šířit. Podobně, jako je tomu u blogu D-FENS.
Ve spoustě věcí tedy s autorem souhlasím, ač nejsem odborník na chemii, průmysl ani politiku. Prostě to má hlavu a patu. Nicméně musím také souhlasit se spoustou rozčilených komentářů pod tím článkem. Například s těmi, které uvádějí, že tak trochu zapomněl zohledit i jiné věci, než jen pouhou efektivitu ukládání/získávání energie a rizika explozí. Úspěšnost nasazení všemožných technologií je dnes dána možností zdanění, kontroly, politikou, udržením pracovních míst, tlakem na ekologii atd. To, jestli je některá technologie dobrá nebo horší, už dávno nemá hlavní vliv na její adopci.
Já sice nejsem úplně odpůrce jaderné energetiky, ani se nevysmívám hledačům fúzní reakce. Nicméně autorem doporučované řešení velkých jaderních (fúzních) výroben paliva, tepla a elektřiny si snad ani nepřeji:
1) Vždyť i jen obyčejné jaderné elektrárny jsou technologie stará 60(?) let a pořád jsme je nedokázali bezpečně zvládnout. Ochočit si násobně složitější technologie naše společnost nedokáže ani náhodou.
2) Jakékoliv získávání energie, které je založeno na těžbě surovin, jen plundruje zásoby, které se ukládaly miliardy let. Ať už je to štěpný materiál, uhlovodíky nebo cokoliv jiného. Já to prostě nechci vytahovat z nitra planety Země, zasírat tím náš vzduch a zamořovat vodu.
Chováme se jako hromada červů. Zemi rozežíráme jak červi jablko a nakonec tu chcípneme ve vlastních výkalech. A protože už víme, že tuhle planetu jsme zabili, tak se chceme přesunout na další planety? Opravdu každý člověk potřebuje ke šťastnému životu přeorat 1000 tun materiálu a spotřebovat Petawatthodiny energie?
Co se třeba trochu uskromnit? Lehnout si na louce do trávy, přikusovat mrkev a pozorovat oblaka? U toho poslouchat cvrkající kobylky, koutkem oka sledovat mravence lezoucí po kmenu stromu nahoru do listí.... Nebo je důležitější vyplnit šéfovi excel, poslat ho elektronickou poštou, spotřebovat u toho mrtě elektrické energie a za vydělaných deset korun si kousnout do glycerínové koblihy sypané chemickým cukrem?
Každá velká historická říše nakonec zničila sama sebe. Nás to čeká také.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Pekny blog a dobre napisane, ale takto to nebude vecne vsetko ide dopredu aj vyskum baterii a ich bezpecnost. Napr. V tomto videu v USA uz maju separator na baze plastu a ani pri prerazeni obalu baterie nedojde k horeniu a kapacita oproti dnesku moze byt dvojnasobna v rovnakom obale. Nic nie je take zle ako sa zda.
Check out "NOVA: Search for the Super Battery" on Netflix
http://www.netflix.com/title/80991272?source=android
Check out "NOVA: Search for the Super Battery" on Netflix
http://www.netflix.com/title/80991272?source=android
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
V blogu autor ukazuje, že při nedostatku energie se musíme my přizpůsobovat (nekvalitním, náhodným) zdrojům, což se nám různé skupiny snaží vnutit jako přednost. Můžeme sledovat aktuálně třeba na https://www.lidovky.cz/byznys/auto/tesl ... n-auto_vag, kde už předem řidič (lepšího) elektrovozu zvažuje, jak to udělat, aby dojel do Paříže. Celý jeho rozbor "raději pojedu rychleji, baterie budu nabíjet jen rychlonabíjením a ne doplna, abych dlouho nečekal" ukazuje co vše musí chudák řidič vědět kvůli něčemu tak obyčejnému, jako chtít se někam dopravit. A jaký je to krok zpět od obyčejného spalovacího auta.
Když to někdo chce dělat dobrovolně, proč ne. Někoho to baví.
Když se podívám na mojí spotřebu v posledním měsíci, tak vidím něco obdobného - spotřeba elektřiny v různé dny není způsobená tím, že bych měl tak proměnlivou potřebu elektřiny, ale tím, že někdy bylo zataženo a musel jsem se uskromnit, odložit něco na jindy. A párkrát jsem potřeboval i elektřinu od distributora. Pokud to někdo dělá dobrovolně, tak fajn - může mít třeba i pocit, že zachraňuje planetu. Extrémní případy to mohou praktikovat třeba v rámci Amišů https://cs.wikipedia.org/wiki/Ami%C5%A1ov%C3%A9, ale ať to nenutí jiným, kteří mají úplně jiné preference a o elektrice chtějí vědět jenom to, že je levná a že jí je v zásuvce stále dost. A o autu jim taky stačí vědět jenom to, že se do něj sedne a jede.
Když to někdo chce dělat dobrovolně, proč ne. Někoho to baví.
Když se podívám na mojí spotřebu v posledním měsíci, tak vidím něco obdobného - spotřeba elektřiny v různé dny není způsobená tím, že bych měl tak proměnlivou potřebu elektřiny, ale tím, že někdy bylo zataženo a musel jsem se uskromnit, odložit něco na jindy. A párkrát jsem potřeboval i elektřinu od distributora. Pokud to někdo dělá dobrovolně, tak fajn - může mít třeba i pocit, že zachraňuje planetu. Extrémní případy to mohou praktikovat třeba v rámci Amišů https://cs.wikipedia.org/wiki/Ami%C5%A1ov%C3%A9, ale ať to nenutí jiným, kteří mají úplně jiné preference a o elektrice chtějí vědět jenom to, že je levná a že jí je v zásuvce stále dost. A o autu jim taky stačí vědět jenom to, že se do něj sedne a jede.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Lenže, keď takto ako priemerný Kalifornčan budú uvažovať všetci tí, čo ešte nemajú
spaľovacie auto doma, cca. 5.5 miliardy ľudí, tak sa nie len že nikam nedostaneme,
ale všetci sa tu uvaríme.
Preto treba nútiť k používaniu euta vzdelávaním alebo pofidernými dotáciami,
ak to zachráni život na zemi, v takej forme, v akej je teraz.
spaľovacie auto doma, cca. 5.5 miliardy ľudí, tak sa nie len že nikam nedostaneme,
ale všetci sa tu uvaríme.
Preto treba nútiť k používaniu euta vzdelávaním alebo pofidernými dotáciami,
ak to zachráni život na zemi, v takej forme, v akej je teraz.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
No a to je potřeba říkat těm v Africe. Že jich je mnoho a proto se nebudou mít nikdy lépe. Číňané rozhodli, že populaci pomocí restrikcí omezí a (alespoň u nich) to zafungovalo. V Evropě lidí už dávno nepřibývá.
Ale na tom, nutit Afričanům kondomy, se moc vydělat nedá. Lépe to jde na uhlíkové dani, kterou zaplatí bohatý Evropan.
Ale na tom, nutit Afričanům kondomy, se moc vydělat nedá. Lépe to jde na uhlíkové dani, kterou zaplatí bohatý Evropan.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak. Mně tam vůbec nejde o politické komentáře, jichž se, ke snížení kvality toho, co publikuje, bohužel dopouští také. On i Albert Einstein měl na některé záležitosti běžného života věci názory, s nimiž bychom se asi neztotožnili (což je příklad toho, že byť je někdo schopen úžasné analýzy, zdaleka to neznamená, že by musel být schopen i srovnatelně kvalitní syntézy). Dokonce tam má i chyby, třeba flavinadenindinukleotid neobsahuje jen C, H, N a O, ale i pátý prvek, byť v malém množství --- fosfor. To ale nepovažuji za důležité.youda píše:přečet jsem ten článek, přečetl jsem komentáře (jsou výživné), přečetl jsem i pár dalších článků na tom blogu, abych si udělal trochu obrázek.
Podle mne má autor ve spoustě věcí pravdu a je to nadprůměrně inteligentní a vzdělaný člověk. Například, že průmyslová výroba na jednom místě je efektivnější než samo-domo, nebo že převod slunce-elektřina-teplo-chemie není moc efektivní. Také úvaha o tom, že je-li v nějakém obalu uloženo velké množství snadno uvolnitelné chemické energie, bude to vždy sebou nést i větší rizika.
Zásadním důvodem, proč jsem to nalinkoval, je ta krátká pasáž o srovnání uhlovodíkových paliv s bateriemi z hlediska uložení energie. Zatím kupříkladu neznáme tekuté palivo, ze kterého bychom mohli na 1 kg získat spálením dvojnásobek energie, než získáváme z kerosinu nebo z motorové nafty (štěpení jader, fůzi a anihilaci teď ponechávám stranou). Kdybychom znali, můžeme ihned začít vyrábět jiná, lepší letadla. Je to náznak toho, že patrně existují nějaké fyzikální limity i pro množství energie uložené v hmotě a z této hmoty nejadernou cestou získatelné a že se k těmto limitům sice můžeme nějakými způsoby přiblížit, čím víc se přiblížíme, tím to bude technologicky náročnější, ale že je nedokážeme překročit (totéž platí třeba o rychlosti). Svou platnost má patrně i ta pasáž o kontrole a případném nekontrolovatelném uvolnění té uložené energie.
Ano, to už je ale jiné téma, dokládající opět to o té analýze a syntéze (byť třeba jaderné cementárny by možná smysl dávat mohly).youda píše:Nicméně autorem doporučované řešení velkých jaderních (fúzních) výroben paliva, tepla a elektřiny si snad ani nepřeji
To patrně nechce nikdo z nás. Ale obávám se, že totéž by mělo platit nejen pro získávání, ale i pro ukládání té energie. Těžba lithia či kobaltu, potřebných pro současné akumulátory, je nesporně také nemalou environmentální zátěží. Nedokáži srovnat, jestli větší, než ta těžba ropy, to bude asi různé podle nalezišť.youda píše:2) Jakékoliv získávání energie, které je založeno na těžbě surovin, jen plundruje zásoby, které se ukládaly miliardy let. Ať už je to štěpný materiál, uhlovodíky nebo cokoliv jiného. Já to prostě nechci vytahovat z nitra planety Země, zasírat tím náš vzduch a zamořovat vodu.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
By mne zajímala ta životnost auta 10 let to jako se pak rozpadne nebo co je životnost 10 let
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Bateky přežijí leaf dvojnásobně? To je úplnej blábol, Leafů se strhanejma baterkama je plno. Nakonec to může dopadnout tak, jak chlapík s Renaultem Fluence electric, kterej ujede cca 100km a musí dobíjet, v zimě je dobrej kabát a rukavice nutnost. Děkuji, nechci, to raděj pojedu vlakem.
Auto se nerozpadne hned, ale náklady na opravy budou takový, že se vyplatí pořídit jiný. Ostatně už jsem něco takovýho pozoroval na cca 20 let starým autě, kterýmu začlo být pořád něco, sice poměrně drobnosti, typu motorek od ostřikovačů, zámek kufru, stahování oken, netěsnost převodovky, ložisko v zadním kole... ale pořád, tomu se říká řízení životnosti a kvality ve výrobě. Za komančů bylo oddělení zvyšování kvality, dnes je to řízení kvality. Už ty názvy snad stačí.
Auto se nerozpadne hned, ale náklady na opravy budou takový, že se vyplatí pořídit jiný. Ostatně už jsem něco takovýho pozoroval na cca 20 let starým autě, kterýmu začlo být pořád něco, sice poměrně drobnosti, typu motorek od ostřikovačů, zámek kufru, stahování oken, netěsnost převodovky, ložisko v zadním kole... ale pořád, tomu se říká řízení životnosti a kvality ve výrobě. Za komančů bylo oddělení zvyšování kvality, dnes je to řízení kvality. Už ty názvy snad stačí.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektricka / hybridni auta
Auto se nerozpadne hned, ale náklady na opravy budou takový, že se vyplatí pořídit jiný. Ostatně už jsem něco takovýho pozoroval na cca 20 let starým autě, kterýmu začlo být pořád něco, sice poměrně drobnosti, typu motorek od ostřikovačů, zámek kufru, stahování oken, netěsnost převodovky, ložisko v zadním kole... ale pořád, tomu se říká řízení životnosti a kvality ve výrobě. Za komančů bylo oddělení zvyšování kvality, dnes je to řízení kvality. Už ty názvy snad stačí.[/quote]
To jsem si říkal celý život a je to pitomost, momentálně mám VW T4 starou 21 let a je faktem, že aby byla top je třeba vyšší náklady na údržbu, jenže když ji prodám tak si za novější připlatím pár set tisíc, pak něco do oprav a v konečné fázi budu mít sice novější auto, ale s dražším servisem, dražšími díly atd. Když porovnám cenu oprav za zhruba 10-15 let, tak jsem na rozdílu ceny co bych si přidal na koupi novějšího a taky horšího. Už jenom motoricky T4, hned tak někdo nepřekoná. když si někdy půjčím T6 s výrazně větším výkonem tak je na tom hůř než můj pětiválec a v komfortu jízdy nějak rozdíl nevidím. Kupovat si nové či novější auto, třeba co 5 let je největší žumpa na peníze, jen mi trvalo skoro celý život než jsem na to přišel.
To jsem si říkal celý život a je to pitomost, momentálně mám VW T4 starou 21 let a je faktem, že aby byla top je třeba vyšší náklady na údržbu, jenže když ji prodám tak si za novější připlatím pár set tisíc, pak něco do oprav a v konečné fázi budu mít sice novější auto, ale s dražším servisem, dražšími díly atd. Když porovnám cenu oprav za zhruba 10-15 let, tak jsem na rozdílu ceny co bych si přidal na koupi novějšího a taky horšího. Už jenom motoricky T4, hned tak někdo nepřekoná. když si někdy půjčím T6 s výrazně větším výkonem tak je na tom hůř než můj pětiválec a v komfortu jízdy nějak rozdíl nevidím. Kupovat si nové či novější auto, třeba co 5 let je největší žumpa na peníze, jen mi trvalo skoro celý život než jsem na to přišel.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdo nemá na nové auto, nebo raději utratí peníze za něco jiného, tak udržuje při životě auto staré. Ale už ho nedává do značkového servisu, klidně si řadu neoriginálních dílů vymění sám. Proto jsou u nás auta stará 15 let, v Německu 9 roků https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/ ... olaci.html
Staré auto znamená menší spolehlivost, já mám 3 auta (2000 - 2005 - 2005), protože potřebuji mít dvě pojízdná a abych při závadě mohl opravu dělat v klidu. Ale na to člověk musí mít jednak místo, jednak ho to musí trochu bavit, pak nějaké nářadí a trochu času.
Staré auto znamená menší spolehlivost, já mám 3 auta (2000 - 2005 - 2005), protože potřebuji mít dvě pojízdná a abych při závadě mohl opravu dělat v klidu. Ale na to člověk musí mít jednak místo, jednak ho to musí trochu bavit, pak nějaké nářadí a trochu času.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Co budou lidi dělat ,když se auta budou dělat na výdrž?Nedejbože bezporuchová,jednoduchá,elektrická,vše se vším souvisí.To že je T4 na tom lépe z pohledu užívatele,než T6 je jasná věc,až na tu rez,která ji žere.Celá Zem je založená na konzumu do plusu a je to jako s TČ .Použije se placená 1kWh el. energie člověkem a 4kWh se berou ze Země.Ale ta Zem se mění(reaguje) a lidská bytost se tomu přizpůsoboju pomaleji,vítěz je tedy dopředu znám .Jen člověku je to vzhledem k své lenosti a krátkému časovému úseku žití jedno.
Ale zpět k autům,dokud nevznikne sdílená síť FVE+baterie ,včetně autobaterií,tak to nikdy nebude fungovat velkoplošně.Ideální by byla typizovaná baterie do každého auta kompaktibilní a "benzinky" s výměnou.Lišila by se jen kapacita dle typu vozu,nebo stejná a více baterií pro větší těžší vozy.Zároveň by fungovaly jako úložiště Zemské FVE,přijedeš do Itálie a "natankuješ" stejnou baterku jako kdekoli na Zemi,za poplatek.Samozřejmě to pude dobíjet i v autě doma.
Ale zpět k autům,dokud nevznikne sdílená síť FVE+baterie ,včetně autobaterií,tak to nikdy nebude fungovat velkoplošně.Ideální by byla typizovaná baterie do každého auta kompaktibilní a "benzinky" s výměnou.Lišila by se jen kapacita dle typu vozu,nebo stejná a více baterií pro větší těžší vozy.Zároveň by fungovaly jako úložiště Zemské FVE,přijedeš do Itálie a "natankuješ" stejnou baterku jako kdekoli na Zemi,za poplatek.Samozřejmě to pude dobíjet i v autě doma.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Co by dělali? Prostě něco jiného...marko250 píše:Co budou lidi dělat ,když se auta budou dělat na výdrž?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69