Baterie CALB na Alixpresu

Archiv ukončených inzerátů
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3073
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 910

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od youda »

rottenkiwi píše:
No on asi vidí lepšie ako my, že:
https://secondlifestorage.com/image/kchacm

Alebo si pletie pojmy s dojmami a fazónu so sezónou.
Rottenkiwi, já ty "nekvalitní válcové články" na fotce z tvého odkazu vidím jasně. A dokonce jsou v té baterce jenom dva! To je pak jasné, že ta baterka nemůže nic vydržet. Asi je ta její kapacita nahnaná nějakou mimozemskou elektronikou. Čínský partner by to určitě uměl vysvětlit. Jo, ty černý kvádry tam, to jsou jenom cihly na zátěž.
valce.PNG
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2300
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od ota »

Je pravda že někteří diskutéři se nechávají při podpoře svých tvrzení unést literární tvořivostí.

Uvedu konkrétní příklad reklamace Pylontech u distributora GBC solino sro minulou středu:
Telefonát:
: Dobrý den, odešla mi jedna cihla Pylontech US2000. Hlásí alarm červenou LED, po vybalení jsme zjistili že byla celou cestu z továrny zapnutá , nejspíš podbití a už nabít nejde. Můžu jít pod plombu a dobít jednotlivé články stabilizovaným zdrojem?
Distributor: To zatím nedělejte, zkuste laboratorním zdrojem 48V/300mA na hlavní svborky dobít než se rozsvítí první zelená LED, pak cihlu zapojte do soustavy k ostatním. Pokud se nabít nepovede, dovezte, vyměníme.

Prosil bych diskutéra "radot" o konkrétní návod reklamování vadného článku CALB. To že jsou vysoce kvalitní je irelevantní.
Titanic, Concorde i Fukušima byly taky kvalitní výrobky.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od diablo007 »

Jestli on nemá k ruce Ovčáčka to je taky odborník na slovo vzatý
Jozef51
Příspěvky: 493
Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
Reputace: 86
Bydliště: Rosovice

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od Jozef51 »

radot píše:
...
Pripravuje sa nová celosvetová legislatíva na základe ktorej bude mať každá batéria svoj pamäťový čip a GPS. Štáty budú sledovať využívanie batérií. Budú vedieť kto ich vlastní, kedy dosiahnu stav konca životnosti, nadväzovať bude povinná recyklácia. Budú sa tým minimalizovať podvody s batériami...
Velmi zaujimava informacia a velmi uzitocny a potrebny pocin. Co este chysta nasa mudra NWO vlada? A kto tu celosvetovu legislativu pripravuje? Mozno by potrebovali pomoc.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 286
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Štáty sa nevedia dohodnút ani na tom, kade povedie 5500 km HVDC 1.1 MV
vedenie z Číny do západnej EU, nie to ešte na tom, že by trackovali baterky.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
shuty
Příspěvky: 727
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Reputace: 56

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od shuty »

Hlasim ze baterky konecne dorazili aj mne. na prvy pohlad vyzeraju OK. narychlo zmerana kapacita jedneho clanku ukazuje kusok nad 100Ah. co ma trosku znervoznuje je zapach elektrolytu po otvoreni krabice. neviem ako to prepravovali a ci nieco neuniklo cez ventily ale vsetko som riadne skontroloval a nic vytecene nie je. teraz mam clanky na stole v dielni a ked tam pridem je to tam troska citit. mozno sa potrebuju clanky trochu vyvetrat. vy ostatni ste nespozorovali nieco take? alebo je to normalne?
IMG_20200902_115127_copy_2080x1560.jpg
IMG_20200902_115016_copy_2080x1560.jpg
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
hobzik
Příspěvky: 32
Registrován: ned črc 19, 2020 10:53 am
Reputace: 11

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od hobzik »

Taky jsem cítil elektrolyt, ale nikde nebylo nic vyteklého. V mém případě to bude asi tím, že balíky přepravovali vzhůru nohama, takže ventilkem směrem dolů...
Jinak jsem se zásilkou spokojen, zbytek se ukáže časem.
Hybridní ostrovní systém 6kWp východ/západ, baterie 20 kWh lead-carbon +10 kWh LiFePo4, měnič paralelně Axpert 2x 5kW
+ fotovoltaický ohřev vody 2kWp boiler 200l
havrla
Příspěvky: 54
Registrován: čtv črc 09, 2020 12:07 am
Reputace: 2
Lokalita: Benesov

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od havrla »

rva píše:
Tak dnes to přivezli. Články vypadají nové a stejné, jako jeden článek, který mám už 3 roky. 16x 100 Ah za 1122 EUR = 70,1 EUR/článek.
2020-08-12 16x Calb 100 Ah.jpg
Ahoj
hele tehle obor jsem nijak moc zatim nestudoval... nicmene me to brzo ceka .... a tak ... proc kupujete clanek za 70E od pochybneho vyrobce, a nekoupite treba baterku z BMW I3 kde je clanku mraky a jeden vychazi rekneme 35E ?

Koupit proste baterku z I3, nechat ji jak je a k ni menic z/na 300-410V DC a nazdar papik, nebo to neexistuje ?
napr: https://www.secondlife-evbatteries.com/bms.html


Dikes :-)
rva
Příspěvky: 4071
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 666
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od rva »

Do auta jsou články, které mají max. hustotu energie - aby to nebylo tak těžké. U FV extra váha nevadí a důležitější je životnost (a třeba nehořlavost). Proto bývá rozdílná chemie a i cena. Ale u FV funguje jakákoliv baterie když se jí přizpůsobí to ostatní.
A ještě snad je rozdíl koupit nové CALB (což je osvědčený výrobce) nebo použité z e-auta, které jsou třeba před koncem životnosti.
Naposledy upravil(a) rva dne pát zář 04, 2020 4:29 pm, celkem upraveno 1 x.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Reputace: 26

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od lubomirz »

okrem toho ze si prave teraz prezradil zdroj jednej alebo dvoch akcii co tu boli rozpredavane v bazare s nejakym ziskom :) je tam aj rozdiel v chemii : I3 pouziva Li-Ion horlave Samsung clanky, kdezto v tejto teme su riesene LiFePo clanky ktore prakticky nedostanes do run-away stavu kedy zacnu horiet.

Ukrutne lepsie svoj barak ochranis pri pouziti LiFePo (mas viacej casu reagovat, kludne aj automatizovane) nez pri pouziti LiIonu. Tam to bafne bez zdlhavejsieho varovania a uz to nezastavis - uz sa stalo dvom clenom odtialto z fora, boli tu aj fotky.

Navyse ani cenovy rozdiel nie je taky dramaticky ako pises, som prilis nacucaný počítať, ale mam dojem ze tie cinske vyjdu lacnejsie. Nezabudnut k anglickemu zdroju priratat dopravu ktora je HODNE mastna...
josse
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 143

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od josse »

havrla píše:
rva píše:
Tak dnes to přivezli. Články vypadají nové a stejné, jako jeden článek, který mám už 3 roky. 16x 100 Ah za 1122 EUR = 70,1 EUR/článek.
2020-08-12 16x Calb 100 Ah.jpg
Ahoj
hele tehle obor jsem nijak moc zatim nestudoval... nicmene me to brzo ceka .... a tak ... proc kupujete clanek za 70E od pochybneho vyrobce, a nekoupite treba baterku z BMW I3 kde je clanku mraky a jeden vychazi rekneme 35E ?

Koupit proste baterku z I3, nechat ji jak je a k ni menic z/na 300-410V DC a nazdar papik, nebo to neexistuje ?
napr: https://www.secondlife-evbatteries.com/bms.html


Dikes :-)
Nelíbí se mi například že není vůbec myšleno na dlouhodobou bezpečnost, jediná Tesla je na tom dobře z automobilek. Chci vidět co ty automobilové obrovské články udělají v nabitém stavu za 10-15 let... Tesla je na tom líp a stejně sem tam nějaká hoří... Momentální tržní cena je příšerná, je to prostě drahé a dost opotřebované.

A ještě lepší bezpečnost mají LiFePO4. Které jsou zatím asi do domu nejlepší řešení.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 286
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Počkajme si na: / možno predstavia baterky s troma elektródami /
Možno tam budú aj LiFePO4.
Přílohy
tesla_battery_day.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
hobzik
Příspěvky: 32
Registrován: ned črc 19, 2020 10:53 am
Reputace: 11

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od hobzik »

havrla píše:
Ahoj
hele tehle obor jsem nijak moc zatim nestudoval... nicmene me to brzo ceka .... a tak ... proc kupujete clanek za 70E od pochybneho vyrobce, a nekoupite treba baterku z BMW I3 kde je clanku mraky a jeden vychazi rekneme 35E ?

Koupit proste baterku z I3, nechat ji jak je a k ni menic z/na 300-410V DC a nazdar papik, nebo to neexistuje ?
napr: https://www.secondlife-evbatteries.com/bms.html

Dikes :-)
Co jsem se díval na ten odkaz, tak i ty použité články vychází cenově srovnatelně a často dráž než CALB a ještě nejsou ani LiFePo + k tomu BMS za nějakých 1000 liber (cca 30.000kč). Osobně používám Ant BMS (cca 2000 kč, Čína) a jsem spokojen - jde tam přes BT nastavit všechny parametry a sledovat jednotlivé články.
Hybridní ostrovní systém 6kWp východ/západ, baterie 20 kWh lead-carbon +10 kWh LiFePo4, měnič paralelně Axpert 2x 5kW
+ fotovoltaický ohřev vody 2kWp boiler 200l
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am
Reputace: 39

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od Plazivec »

Sleduju toto téma, i když prozatím nehodlám stavět baterii, považuji ale tuto záležitost za jakousi osvědčenou klasiku ve světě svépomocí stavěných baterií. Uzrál ve mě dotaz. Je moc těžké, pro slaboproudaře ze střední po 30 letech, pracujícíhov diametrálně jiném oboru (ouřada) postavit funkční, realtivně bezpečnou CALB baterii? Svedu to?
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
ikovlabs
Příspěvky: 572
Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Reputace: 61

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od ikovlabs »

Spravny dotaz od nekoho kdo provozuje FVE i s 200Ah baterkama...Znas to - uzvednuto?NE..a ted? Ted uz jo ...
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am
Reputace: 39

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od Plazivec »

ikovlabs píše:
.......Znas to - uzvednuto?NE..a ted? Ted uz jo ...
Jako fakt, ale neznám, no.
A co se týče FVE, propojit pár baterek a dvě krabice různejma kablíkama do 10mm2 přes nějakou tu pojistku a jistič je něco jiného. na ty baterky je potřeba asi, nevim, jen tlachám, víc vědomostí kolem BMS a propojování silových věcí. A pak to řízení nabíjení a vybíjení, studovat ty parametry, abych si ty baterky nezabil, umět to nastavit na regleru, BMS a cojávímkde. Olovo, co mám, bylo zdarma, CALB bude bolet.
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
ikovlabs
Příspěvky: 572
Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Reputace: 61

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od ikovlabs »

Ale tak jiste - bude s tim vice hrani a chyba bude vice bolet .Ale zaklad stejny. BMS asi vyvijet nebudes takze holt si to jen odsedis dele....Jina vec je ma oblibena rentabilita - ale to furt dokola :-)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 286
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Cieľ: 4.5 - 5.0 kWh NMC / NCA - 14S28P
Zdroj článkov: https://nexun.pl/czesci-do-e-bike/panas ... 0a-3100mah
1 ks - 1.65 € / 14 * 28 * 1.65 = 392 čl. x 1.65 = 647 €.
Nejakú spájkovačku, spájku, el. en., trasúce sa ruky, aspoň jedno funkčné oko,
nejaké dôtiky 1.5 mm2 Cu - 17 m
Krabičky od čaju, tie majú zázračný stabilizačný účinok, lepší ako čajna BMS.

Výsledok:
5kWh_Panasonic_18650.jpg
Po cca. 1.5 roku bez BMS a bez vyrovnávania.
392 * 3.1 * 3.7 V = 4.5 kWh / 17 kg

Dnešné meranie:
K1 až K14:
4.18, 4.14, 4.15, 4.16, 4.14, 4.18, 4.13, 4.14, 4.14, 4.13, 4.15, 4.13, 4.18, 4.18 V
Vybíjanie ráno: 48.49 V
Večer: podľa počasia.

Cena dnes: 145 až 150 € / kWh
Cena akcia 1.5 r dozadu: 105 až 115 € / kWh

Pre porovnanie, za 600 € sa dá kúpiť s BMS napr. toto:
https://www.neosolar.sk/renogy-lifepo-b ... 2-8v-100ah

Alebo 2 x 2,4 Pylon .... za cca. 2000 €.

Alebo iná skladačka:
3 x 110 Ah x 8 LiFePO - 4 - 5 r. bez BMS
Ráno: 25.85 V
Popoludní max. 28.16 V
Přílohy
terminals_brass.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Plazivec
Příspěvky: 458
Registrován: čtv kvě 07, 2020 2:35 am
Reputace: 39

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od Plazivec »

rottenkiwi píše:
Cieľ: 4.5 - 5.0 kWh NMC / NCA - 14S28P.......
Na tohle musí být 16 100Ah CALB, jestli se nemýlím?
7,5 kWp
--východ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
--Jih ===== 3,00 kWp == Epever Tracer 8420AN
--Západ == 2,25 kWp == Epever Tracer 5415AN
2x Axpert king1 Parallel
3x150ah Lion
ikovlabs
Příspěvky: 572
Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Reputace: 61

Re: Baterie CALB na Alixpresu

Nový příspěvek od ikovlabs »

JJ ale vyhnes se potrebe ocelove vany pro hasebni ucely toho retizkoveho kolotoce .

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Google [Bot] a 0 hostů