Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
S tymi mestami je to velmi zlozite.
Tak najskor vyrobime problem (husto osidlene mesta)
a potom zakazame celoplosne pohyb ludi vlastnymi autami (do tych miest z inych miest, okrem ineho)
To je take.. ehm.. "moderne"...
Ale nikomu nevadi, ze moj sused na dedine pali ktovieco a ja to musim dychat od jesene, cez zimu az po jar..
Tych problemov v "modernej" spolocnosti je vela..
Musim ale suhlasit, ze EV v centre mesta, je asi lepsi napad, nez ICE, logicky, kedze to spalovanie je "prenesene" mimo centrum mesta..
Tak najskor vyrobime problem (husto osidlene mesta)
a potom zakazame celoplosne pohyb ludi vlastnymi autami (do tych miest z inych miest, okrem ineho)
To je take.. ehm.. "moderne"...
Ale nikomu nevadi, ze moj sused na dedine pali ktovieco a ja to musim dychat od jesene, cez zimu az po jar..
Tych problemov v "modernej" spolocnosti je vela..
Musim ale suhlasit, ze EV v centre mesta, je asi lepsi napad, nez ICE, logicky, kedze to spalovanie je "prenesene" mimo centrum mesta..
-
- Příspěvky: 472
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
presne tuto pataliu mam aj ja...Ale nikomu nevadi, ze moj sused na dedine pali ktovieco a ja to musim dychat od jesene, cez zimu az po jar..
pristahovany tmavsi obcan, co vari, kuri, ohrieva vodu na starom nabytku, porezanom na 30cm, ktore mu okolite stolarske firmy vozia, lebo "on chudacik" to ma tazke...
ked som pisal na obec, ze tu lietaju sadze velkosti palca, dychat sa neda, pradlo na dvore po hodine susenia suce do pracky, tak nic...
mrtvy chrobak.
dopis na regionalne zivotne skoncil odpovedou, ze situaciu preveria a uz je to rok. asi stale preveruju...
ale podme sa hrat na zelenu europu, kde sa zakazu spalovacie auta, ale kurenie bordelom sa tichucko prehliada, aby z toho nebolo rasove obvinenie.
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 1011
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 14kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 28kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Měli jsme před pár lety zážitek ve Švýcarsku. Turistický zájezd hory a ferraty, mimo jiné návštěva Zermattu, samozřejmě vlakem, protože je to extra eko město a auta tam nesmí, dál jsme pokračovali pěšky na Schwartzsee - vyhlídka na Matterhorn. Místní sedlák vytáhl snad 100let starý traktor a jel před náma po polní cestě, no inverze v Třineckých železárnách byla proti tomu tomu průzračný vzduch. Bonbónek navrch 2x v životě jsem jel ve Švýcarsku vlakem a 2x měl zpoždění přes 20min.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah LiFePO4 + 2xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jasně, ale je jen otázka času, kdy to někdo zlomí... Já hodně věřím v lidskou vynalézavost.
Končí tlačenka elektromobily. Dotace pomalu končí (časem i u nás).
Brzy se bude elektromobilita prosazovat komerčně/zdravě. A co víme, mozna je i dobře, že dostala ten kickstart. Ted ma šanci se poprat o místo na slunci. A ruku na srdce - porazit spalováky na začátku nemělo žádnou šanci. Vnímám to trochu jako rozbití technologického oligopolu.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Každý fyzikální proces, při kterém z principu jeho funkce vzniká teplo, je pro akumulaci problematický.camel1cz píše: ↑čtv kvě 09, 2024 6:57 pm...
Motivace k výzkumu je obrovská a dříve nebo později se objeví vhodná technologie k akumulaci - dneska mi kamarád poslal tenhle odkaz:
https://www.osel.cz/13465-baterie-barom ... ergie.html
Nízkopotenciálové teplo je ta nejnižší forma energie, ze které už zpětně vyrobit elektřinu je prakticky nemožné.
A stlačování plynů je takový proces, při kterém to teplo principiálně vzniká.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Všem v tomhle "eko elektro" byznysu jde primárně o dotace a peníze diletantů. Takže článků o zázračných bateriích bude tisíc do roka, ale realita je úplně jiná.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Nemyslím si, že je na místě tak ostrá formulace. To teplo, které vzniká obvykle představuje ztráty, které snižují účinnost - to jistě. Ale problematická?
V obnovitelných zdrojích je přece logika taková, že rád vyměním desítky procent účinnosti za akumulaci energie z léta na zimu. Vždyť skoro každý z lidí s FVE má přebytky, které buď nevyrobí, neefektivně spotřebuje a/nebo daruje do distribuce.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Dotace nekomentuji, protože o ně jde ve všech odvětvích, je to pochopitelné, pokud někdo dává ..., ale to není chyba technologie.
Diletant? Jako, kdo si koupí elektroauto je diletant? Jako proč? Aha, asi patříš do té většinové skupiny, která všemi vozidly co vlastní jezdí pravidelně bez zastavení do Chorvatska na otočku a kdo takto nežije bude asi ten diletant
Už jsi asi také pochopil, že nejlepší je nastartovat svou naftovou čističku vzduchu ideálně s vytlučeným DPF a katalyzátorem a jezdit s tím po městě. Ještě že tuto suprovou technologii máme, tak se jí drž co nejdéle, všichni to ocení, je také vidět, jak je dnešní společnost zdravější a odolnější, žádná alergie ani rakovina, zejména lidé ve městech a u silnic, ti jsou nejzdravější.
Takže se všem omlouvám, že jezdím po městě v elektroautě, snažím se jej nabíjet ze slunce. Už jsem se zde dověděl, že jeho pořízení byla zásadní finanční prohra a protože neumím počítat, tak mi to omylem vycházelo vcelku dobře. A už mi začíná být jasné, že těch mimořádně špinavých 5MWh, které se spotřebovali navíc při výrobě (oproti spalovacímu autu) se jistě při provozu mého EV nikdy nevyplatí.
Počítal jsem, že číňan má 640kgCO2/1MWh a já ušetřím nějakých 200gCO2/km, tak mi vycházelo, že bilance po 16tis km na solár bude už nulová, ale to jsem se určitě spletl. To jsem se už ale také dověděl, že CO2 je vlastně potravinářský plyn a je úplně v pohodě, tak nic kluci, třeba příště si otevřem lahev CO2 a pokecáme v nějakém sklípku.
Máte pravdu, nevím jak jsem ty první dva roky a 30tis km vůbec přežil, dneska si dotáhu popelnici s plastem domu a zapálím si jí tam, ať se mi udělá konečně lépe, budu mít všechno to zdraví - prach, nanočástice i to CO2 v ideální koncentraci.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
- Lokalita: Morava
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Od 21.3. najeto 3780km 2 autaNOPARasito píše: ↑ned kvě 05, 2024 11:37 pmOdpověď je jednoducha.
At tu napise kazdej kdo provozuje EV jak zatezuje DS.
Ja za sebe pocitam, ze me momentalne DS nezajima.
36kWh z gridu doma
14kWh veřejná nabíječka
780kWh z ostrova
Budu se snažit tu síť míň přetěžovat!
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
OT: jak počítáte ty statistiky? Ideálně v HA. Data z wallboxu mám, ale nevím, jak spočítat nabíjení jinde - vidím jen graf průběhu SOC, který jezdí nahoru dolu, podle toho jak nabíjím a jezdím. Spočítat z toho spotřebu nebude triviální. Počítám, že to máte nějak lépe nastavené.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 3428
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A auto nemá Appku??camel1cz píše: ↑pát kvě 10, 2024 12:25 pmOT: jak počítáte ty statistiky? Ideálně v HA. Data z wallboxu mám, ale nevím, jak spočítat nabíjení jinde - vidím jen graf průběhu SOC, který jezdí nahoru dolu, podle toho jak nabíjím a jezdím. Spočítat z toho spotřebu nebude triviální. Počítám, že to máte nějak lépe nastavené.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 806
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
No... Má, ale je to škodovka. Takže méně než minimum funkcionality. Není tam ani celková spotřeba. Jsem rád za stav tachometru.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 3422
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Začátek konce elektromobility?
Já su tedy hlupý sedlák,ale jak ponoří do těch hloubek dané nádrže?To budou cestou dolů do nich tlačit protitlak? A jaké rozpětí pude využít ,aby se nádrž neroztrhla a nesplaskla v těch 700m Nějak neumím přijít na tu úsporu konstrukce,vždyť bude pořád stejná,jen uzpůsobená tlakovým podmínkám z okolí.camel1cz píše: ↑čtv kvě 09, 2024 6:57 pmVůbec tu nechci hájit nesmyslnou tlačenku elektromobility (která ostatně pomalu, ale jistě, končí), ale...
V místech, kde jsou auta hodně koncentrovaná (města), může být dopad na lidi dominantní. Takže když si pro sebe spojím fakt, že ropa pochází převážně od geopolitických nepřátel a její spalování významně ovlivňuje ne klima planety, ale životní prostředí lidí... tak mi to vycházi docela jasně.
Motivace k výzkumu je obrovská a dříve nebo později se objeví vhodná technologie k akumulaci - dneska mi kamarád poslal tenhle odkaz:
https://www.osel.cz/13465-baterie-barom ... ergie.html
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Z e-golfa taky nic nedostanu. To je bolest koncernu. Ty app a ekosystem stoji za starou backoru. Pristupujou k tomu jak ke spalovaku, kdy jsem tankoval jednou za mesic a pak jsme si to zapsal do aplikace.
Co se da tak se pres OBD2 napojit a vycist si data a tam pak se da neco vykoukat. Snad tam je i celkova energie co sla pres baterii.
Ja si pres HA stahuju data z VW a teoreticky by se nad temi daty dala delat nejaka matematika. Hrne to tam prumerne spotreby jizd, kolik mela jizda km. Z toho by se dala pocitat spotrebovana energie. Snad to tam ukazuje i dlouhodobou spotrebu a za kolik km. Ale to se asi resetuje, kdyz to vynuluju v aute.
Teslisti pak hojne pouzivaj sluzbu treti strany ... teslafy nebo jak se to jmenuje
Co se da tak se pres OBD2 napojit a vycist si data a tam pak se da neco vykoukat. Snad tam je i celkova energie co sla pres baterii.
Ja si pres HA stahuju data z VW a teoreticky by se nad temi daty dala delat nejaka matematika. Hrne to tam prumerne spotreby jizd, kolik mela jizda km. Z toho by se dala pocitat spotrebovana energie. Snad to tam ukazuje i dlouhodobou spotrebu a za kolik km. Ale to se asi resetuje, kdyz to vynuluju v aute.
Teslisti pak hojne pouzivaj sluzbu treti strany ... teslafy nebo jak se to jmenuje
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Koukám, že některým majitelům EV to leze fakt na mozek.misif píše: ↑pát kvě 10, 2024 10:28 amDotace nekomentuji, protože o ně jde ve všech odvětvích, je to pochopitelné, pokud někdo dává ..., ale to není chyba technologie.
Diletant? Jako, kdo si koupí elektroauto je diletant? Jako proč? Aha, asi patříš do té většinové skupiny, která všemi vozidly co vlastní jezdí pravidelně bez zastavení do Chorvatska na otočku a kdo takto nežije bude asi ten diletant
Už jsi asi také pochopil, že nejlepší je nastartovat svou naftovou čističku vzduchu ideálně s vytlučeným DPF a katalyzátorem a jezdit s tím po městě. Ještě že tuto suprovou technologii máme, tak se jí drž co nejdéle, všichni to ocení, je také vidět, jak je dnešní společnost zdravější a odolnější, žádná alergie ani rakovina, zejména lidé ve městech a u silnic, ti jsou nejzdravější.
Takže se všem omlouvám, že jezdím po městě v elektroautě, snažím se jej nabíjet ze slunce. Už jsem se zde dověděl, že jeho pořízení byla zásadní finanční prohra a protože neumím počítat, tak mi to omylem vycházelo vcelku dobře. A už mi začíná být jasné, že těch mimořádně špinavých 5MWh, které se spotřebovali navíc při výrobě (oproti spalovacímu autu) se jistě při provozu mého EV nikdy nevyplatí.
Počítal jsem, že číňan má 640kgCO2/1MWh a já ušetřím nějakých 200gCO2/km, tak mi vycházelo, že bilance po 16tis km na solár bude už nulová, ale to jsem se určitě spletl. To jsem se už ale také dověděl, že CO2 je vlastně potravinářský plyn a je úplně v pohodě, tak nic kluci, třeba příště si otevřem lahev CO2 a pokecáme v nějakém sklípku.
Máte pravdu, nevím jak jsem ty první dva roky a 30tis km vůbec přežil, dneska si dotáhu popelnici s plastem domu a zapálím si jí tam, ať se mi udělá konečně lépe, budu mít všechno to zdraví - prach, nanočástice i to CO2 v ideální koncentraci.
Příště se dovzdělej a zkus si zjistit, kdo je diletant. Slovník cizích slov je i na Internetu, ke kterému máš evidentně přístup.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Mozna to chtej udelat jako zvon, tedy to potopi zaplavene a jen polozi na dno. Tlacenim vzduchu vytlaci vodu a zpetne tam zase voda vtece. Na nadobu to pak opravdu nebude klast zadne velke naroky a vlastne by to mohl byt i gumovy vak. 700m je pak tlak 70 baru. "Jen" to teda budou muset zatizit, asi tim betonem jak bylo na obrazkumarko250 píše: ↑pát kvě 10, 2024 1:17 pmJá su tedy hlupý sedlák,ale jak ponoří do těch hloubek dané nádrže?To budou cestou dolů do nich tlačit protitlak? A jaké rozpětí pude využít ,aby se nádrž neroztrhla a nesplaskla v těch 700m Nějak neumím přijít na tu úsporu konstrukce,vždyť bude pořád stejná,jen uzpůsobená tlakovým podmínkám z okolí.camel1cz píše: ↑čtv kvě 09, 2024 6:57 pmVůbec tu nechci hájit nesmyslnou tlačenku elektromobility (která ostatně pomalu, ale jistě, končí), ale...
V místech, kde jsou auta hodně koncentrovaná (města), může být dopad na lidi dominantní. Takže když si pro sebe spojím fakt, že ropa pochází převážně od geopolitických nepřátel a její spalování významně ovlivňuje ne klima planety, ale životní prostředí lidí... tak mi to vycházi docela jasně.
Motivace k výzkumu je obrovská a dříve nebo později se objeví vhodná technologie k akumulaci - dneska mi kamarád poslal tenhle odkaz:
https://www.osel.cz/13465-baterie-barom ... ergie.html
edit: tak kdyz jsme si to precetl tak to tak opravdu je a i na obrazku jsou videt otvory na vstup vody
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
- Lokalita: Morava
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Podle počítadla v nabíječce. Má apku, kde se to dá vyčíst přímo v kWh. Nevím, jak je to přesné.camel1cz píše: ↑pát kvě 10, 2024 12:25 pmOT: jak počítáte ty statistiky? Ideálně v HA. Data z wallboxu mám, ale nevím, jak spočítat nabíjení jinde - vidím jen graf průběhu SOC, který jezdí nahoru dolu, podle toho jak nabíjím a jezdím. Spočítat z toho spotřebu nebude triviální. Počítám, že to máte nějak lépe nastavené.
Veřejná nabíječka podle faktury.
Jinak auta mají svoje počítadla kWh (celková/okamžitá/průměrná spotřeba), ale tam je spotřeba cca o 20 procent nižší, než sežere nabíječka. Čím rychlejší nabíjení, tím menší odchylka. Čím větší teplota baterií, tím větší odchylka.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano a protože už sis evidentně našel, že diletant není z definice "kdokoliv koho neznám" tak si laskavě dopusť takovéto titulování lidí o kterých nic nevíš. Nebo nám chceš tvrdit, že jsi dokonalý odborník přes všechno a ostatní co mají jiný názor jsou diletanti?
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Koukám, demagogie je tvůj obor.
Jediné co jsem napsal je, že se ze zázračnými bateriemi roztrhl pytel a jedinný účel těhle vynálezů je vytáhnout peníze ze státu a diletantů...tedy neodborníků na danou problematiku. Dokonce jsem ani nemmluvil o EV. Ale asi píšu moc odborně.
Jediné co jsem napsal je, že se ze zázračnými bateriemi roztrhl pytel a jedinný účel těhle vynálezů je vytáhnout peníze ze státu a diletantů...tedy neodborníků na danou problematiku. Dokonce jsem ani nemmluvil o EV. Ale asi píšu moc odborně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 895
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
To je něco jiného. Ztráty, vzniklé nedokonalostí techniky, jsou něco jiného.camel1cz píše: ↑pát kvě 10, 2024 8:53 amNemyslím si, že je na místě tak ostrá formulace. To teplo, které vzniká obvykle představuje ztráty, které snižují účinnost - to jistě. Ale problematická?
V obnovitelných zdrojích je přece logika taková, že rád vyměním desítky procent účinnosti za akumulaci energie z léta na zimu. Vždyť skoro každý z lidí s FVE má přebytky, které buď nevyrobí, neefektivně spotřebuje a/nebo daruje do distribuce.
Ale tady jde o ztráty, dané principem toho procesu. Resp. o nevratnou přeměnu části vzácné energie (elektřiny) na prakticky bezcennou energii (nízkopotenciálové teplo).
Dělicí rovina se dá snadno najít. Budu počítat, že danou technologii vyrobím z ideálních komponent. Ložiska nebudou mít tření, dráty nebudou mít odpor atd. Tak, jak se počítají fyzikální příklady na základní nebo střední škole.
Pak některé technologie budou mít účinnost 100%. Třeba přečerpávačka, roztočený setrvačník atd. A vlastně i baterky.
Ale u procesu, založeném na stlačování plynu, to tak nebude. Ten bude silně ztrátový i když technologické ztráty zanedbám.
Proto taky skončila všelijaká ta "auta na vzduch", což byl svého času taky šlágr. A snad to i někde na letišti jezdilo jako služební vozidla.