Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1781
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od eman »

Já třeba problém nikdy neměl, ale prý jsou páčky pod volantem docela poruchová komponenta a celkem se divím, že se v dnešní době automobilky nepokouší o jiné řešení. Většina už nabízí automatické dálkové světla, stěrač by se taky dal pořešit čudlem a blinkry si o čudly na volantu přímo říkají. Ale je fakt, že pak by ten volant vypadal jak ve Formuli 1.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

Čudlík na volantu pro blinkr stojí za to. Hlavně na kruhaku.
eman
Příspěvky: 1781
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od eman »

Taky pravda. :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Franta2776 »

Moje dieselové BMW 5 plachtí úžasně.Těžké,nízké auto s koeficientem odporu vzduchu 0,22 zpomaluje při vyřazení na dálnici velmi pomalu.Podle mě je škoda se o to ubírat,to je možná jeden z důvodů proč BMW nepoužívá motor s permanentními magnety.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od NOPARasito »

Franta2776 píše: pon dub 22, 2024 2:23 pm
Moje dieselové BMW 5 plachtí úžasně.Těžké,nízké auto s koeficientem odporu vzduchu 0,22 zpomaluje při vyřazení na dálnici velmi pomalu.Podle mě je škoda se o to ubírat,to je možná jeden z důvodů proč BMW nepoužívá motor s permanentními magnety.
Nechci hanit Tesláky, ale jejich uvažování jde mimo moje. Nechci nohou držet nulový stav, radši mám "docmrndávání" výkonu.
Já si projel pár EV. Zatím mi nejvíc vyhovuje Korejský způsob s pádly i ovládání tempomatu.(bezdůvodné brždění jsem zatím zažil u každé automobilky)
Plachtění je základ dobré spotřeby.(nemá to nic s technologií motoru, to již z dob CNC jde jednoduše vyřešit)
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

to uz je na pocitech kazdeho jak to chce. Kdo vyrazoval rychlost na dalnici muze vyradit i v tesle. Vyradit ve spalovaku z kopce pak nezastavi prisun paliva a auto neco bere. Treba kdyby EV plachtilo a rozjede se az na 150km/h tak jede sice zadarmo ale zase vic mari energii odporem vzduchu a muze byt lepsi jet 130 a prebytek davat do baterie.

Ve spalovaku jsme prakticky nikdy nevyrazoval rychlost. Leda z toho kopce jen tak pro pocit. V golfu kdyz jsem zkousel dat D a plachtit tak to bylo pro me mnohem horsi. Zmizi zpetna vazba mezi autem a ridicem a nebyl jsme schopny jet stalou rychlosti. Bud to zpomalovalo nebo zrychlovalo. Pri zvoleni minimalni rekuperace to uz slo ale porad tam drzim tu nohu, takze je mi pak uplne jedno jestli mam plnou nebo 1/3 rekuperace. Spoustu veci pak resi tempomat.

Co se mi treba nelibi na golfu (jine ev nez teslu a golfa jsme nezkousel tak nebudu psat o jinem) tak je davkovani plynu pro rozjezdu, parkovani a tak. Tuknu do plynu a auto se rozjede a jede, dopredu nebo dozadu. krokem ale jede. A zpomalit, musim uz brzdit. u fosila s manualem muzu ridit spojkou. U automatu nemuzu. A co se mi libi u tesly, ze to umi davkovat tak, ze to snad jede i po centimetrech. Treba chci popojet pri parkovani v rade 10cm a je mnohem jednodusi to udelat teslou nez golfem. U tesly to pustim a auto stoi a nemusm se desit, ze nekam drcnu. Treba pro manzelku idealni rizeni.
Miyuki
Příspěvky: 223
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Miyuki »

Někde byl test s Ioniqem, a mimo město plachtění vychází lépe než rekuperace. Pravděpodobně to bude u většiny aut podobně.
Ona ta její účinnost asi nebude žádný zázrak. Obecně se uvádí kolem 80% ale asi to bude hodně záležet na podmínkách.

Ale jako řešit tady nějaké vyřezování a podobné šílenosti? Jsou snad 80. léta?
Zapnu tempomat a a mám klid. Když bude adaptivní, tak naprostá dokonalost.
Tohle šaškování v dnešním autě ušetří kolik promile provozních nákladů?

Já čekám ja na smilování až někdo přijde konečně i s blbou základní dálniční autonomií. Potřebuju jet 200km rovně, tak ať prostě jede v pruhu za autem přede mnou a nic po mě nechce. A až se dojede ke sjezdu, tak si to klidně přeberu. Všichni to slibujou jako fůzi.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

Miyuki píše: pon dub 22, 2024 3:24 pm

Já čekám ja na smilování až někdo přijde konečně i s blbou základní dálniční autonomií. Potřebuju jet 200km rovně, tak ať prostě jede v pruhu za autem přede mnou a nic po mě nechce. A až se dojede ke sjezdu, tak si to klidně přeberu. Všichni to slibujou jako fůzi.
To už je vymyšleno 200 let. Jmenuje se to vlak a v cílové stanici to přebereš :D Jinak to co popisuješ je adaptivní tempomat a asistent vyjetí z pruhu. Že tě nějaká automobilka nechá spát za volantem, abys nemusel mít ani ty ruce na volantu, to legislativou nikdy neprojde, zaplať pánbůh.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2675
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od glottis »

Co te k tomu vede, ze nikdy?

V usa to maj, v britanii pro forda. Spat teda nesmis :) ale cist knizku by sis mozna mohl. Za par let mozna i to spani.

https://www.autorevue.cz/autonomni-rize ... ehem-jizdy

Takhle ridi tesla ted s nejnovejsim fsd

Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

U Tesly si naposledy vzpomínám na video s pomerančem na volantu. Připadá mi logické, aby bylo zajištěno, že i když už máš tedy takovou lenoru že nezvládáš řídit, měl bys aspoň udržet pozornost. K tomu určitě nepatří kniha. V některých amerických státech můžeš jet na čemkoliv co si vyrobíš. Jinde zase neznají TK. Jiný kraj, jiný mrav. Ale v Evropě to moc nepředpokládám. Možná do prvních deseti smrtelných ran. Pak přijde nápravné opatření.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Matess
Příspěvky: 1780
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Matess »

přechod z něčeho na co jsme přes 100 let zvyklí je prostě bolestivý... jednou se to ale dost možná otočí a bude se mluvit o tom jak jsou lidé nespolehliví řidiči a bourají na rozdíl od automatiky. Dnes je to nepředstavitelné, ale kdo z nás ví co bude za 100 let?
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

Třeba dopravní letadlo umí celý proces zvládnout samo. Tam se na ty technologie tlačí nepoměrně více. I na jejich spolehlivost, už desítky let. Přes to se to běžné nepoužívá a vzlet i přistání je běžně v rukou člověka. Jediný rozdíl je při velmi snížené viditelnosti a jen na k tomu vybavených letištích. Přes to musí v plné automatice oba piloti zůstat vzhůru a při plném vědomí, protože člověk má vždy poslední slovo. Těžko říct co bude za 100 let, ale dost možná budou ti šťastnější mít kozu a vlastní záhon.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já mám objednaný Driving asistent profesionál toto je generace 2,5,Mercedes už montuje generaci 3,BMW do třídy 7 taky začíná mntovat generaci 3.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Miyuki
Příspěvky: 223
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7640
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Miyuki »

fugas píše: pon dub 22, 2024 5:40 pm
Třeba dopravní letadlo umí celý proces zvládnout samo. Tam se na ty technologie tlačí nepoměrně více. I na jejich spolehlivost, už desítky let. Přes to se to běžné nepoužívá a vzlet i přistání je běžně v rukou člověka. Jediný rozdíl je při velmi snížené viditelnosti a jen na k tomu vybavených letištích. Přes to musí v plné automatice oba piloti zůstat vzhůru a při plném vědomí, protože člověk má vždy poslední slovo. Těžko říct co bude za 100 let, ale dost možná budou ti šťastnější mít kozu a vlastní záhon.
A taky většina leteckejch nehod se nakonec ukáže jako chyba nebo dokonce úmysl člověka.
Já je chápu, že nikdo nechce svěřovat život do rukou stroje, ale slabej článek je ten člověk a jeho naprosto nepředvídatelný chování.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

To je ale bohužel přechodem na západní styl. Dřív platilo, máš nalétáno stovky hodin, můžeš do komerčních letadel. Dnes platí, máš prachy a chceš prestižní povolání, můžeš do komerčních letadel. Na autobus bylo třeba mít za sebou nějaké ty km se soupravou, nebo kamionem. Dnes stačí projevit, že reaguješ na světlo. Bohužel to všechno celkový dojem trochu plevelí. Takže tam i tam čas od času sedí kde jaký mamlas. Ale budiž. B737MAX padaly, protože stroj to strojově jaksi nepobral. A ty co spadly, než je uzemnili, spadly protože je řídili lidé, kteří tam neměli co dělat. Ta situace byla pilotům obecně známá a uměli ji hravě vyřešit. To je druhá strana mince. Jestli propaguješ abychom se svěřili strojům, místo manželky si pořiď AI. Do auta si ji vezmi na flešce a můžeš si s ní čelo cestu povídat, jak tě dřív vysilovaly držet se volantu a koukat před sebe.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pon dub 22, 2024 5:40 pm
Já mám objednaný Driving asistent profesionál toto je generace 2,5,Mercedes už montuje generaci 3,BMW do třídy 7 taky začíná mntovat generaci 3.
Prázdná Něměcká dálnice. Zkus někdy adaptivní tempomat na D1 za běžného provozu :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Mex
Příspěvky: 895
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Mex »

fugas píše: pon dub 22, 2024 5:40 pm
... Přes to musí v plné automatice oba piloti zůstat vzhůru a při plném vědomí ...
Musí zůstat vzhůru aspoň jeden, aby nepřeletěli, jak už se několikrát stalo.
Problém je, že autopilot není vybaven budíkem, aby piloty vzbudil před cílovou destinací. ;)

Jinak skutečně musí být vzhůru jen jeden z nich. Při delších letech může jeden na omezenou dobu usnout v křesle.
Je tam nějaké časové omezení (snad 20 nebo 30 minut), aby nestačil upadnout do hluboké fáze spánku, ze které trvá probuzení do plného stavu dlouho.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

Ano. A ten druhý nesmí mezi tím odejít. Že jako ve všech oborech na pravidla kašlou, je věc druhá ;) Na dlouhých letech mají normálně pryčnu a je jich tam dost, aby se mohli střídat. Jestli přeletěli, když oba spali, pak museli spát tvrdě, protože na ně čas od času hulakaji ze země. Každopádně to evidentně umí spokojeně letět a přes to tam ti dva stále jsou. A budíků to má spoustu, ale jen když se něco zvrtne. Mají různé tóny, aby člověk reagoval co nejrychleji, protože situace přes veškerou automatizaci vyžaduje lidský zásah. Ale to je vcelku jedno. Stroj za mě může uvařit kafe, ale řídit za mě nikdy nebude :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 3429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: pon dub 22, 2024 7:10 pm
Franta2776 píše: pon dub 22, 2024 5:40 pm
Já mám objednaný Driving asistent profesionál toto je generace 2,5,Mercedes už montuje generaci 3,BMW do třídy 7 taky začíná mntovat generaci 3.
Prázdná Něměcká dálnice. Zkus někdy adaptivní tempomat na D1 za běžného provozu :D
D1 není dálnice, ale největší parkoviště v ČR:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Nový příspěvek od fugas »

Je to nejfrekventovanější tepna. Bohužel ve většině dvouproudá. Tak jako všechny ostatní tady. Pouhý adaptivní tempomat je masochismus. I kdybych se v tom autopilotu dokázal vyžívat jako vy, což vám neberu, prostě se vám to líbí, sem je to fakt zbytečný luxus. Navíc tomu chybí hlasový příkaz pro blinkry. Teď si vezmi, že budeš muset zvedat jednu ruku kvůli blinkru. Zbyde vůbec pak energie na přelezení na automatické vozítko, abys nemusel pěšky? Chlapi, neberte to ve zlém, ale pro mě jsou tohle nesmyslné divnosti. Hračky, jako EV. Jen tohle se mi ani trochu , na rozdíl od EV, nelíbí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek