Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To je asi věc názoru. Ale z mých osobních zkušeností vyšlo, že šestiválec do V, je při jízdě elegantnější, než zvuk regulátoru Ale ten reprák je celkem efektní. Do Škodovek to dávají i do spalováku, aby to dělalo dojem že tam montují motory.NOPARasito píše: ↑pát dub 19, 2024 8:40 pmNo, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.skybor píše: ↑pát dub 19, 2024 4:18 pmChlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Dobře, výhoda EV je v "tichosti" celku. Ale chápu, že někomu chybí pocit výkonu. "Pocit"fugas píše: ↑sob dub 20, 2024 3:46 pmTo je asi věc názoru. Ale z mých osobních zkušeností vyšlo, že šestiválec do V, je při jízdě elegantnější, než zvuk regulátoru Ale ten reprák je celkem efektní. Do Škodovek to dávají i do spalováku, aby to dělalo dojem že tam montují motory.NOPARasito píše: ↑pát dub 19, 2024 8:40 pmNo, problem bude, ze ti hluk motoru chybet nebude.skybor píše: ↑pát dub 19, 2024 4:18 pmChlapi, vidím, že se tomuhle tématu věnujete opravdu intenzívně. Až dospějete k nějakému závěru, dejte vědět. Abych řekl pravdu nikdy by mne pořízení nějaké elektrovozítka ani nenapadlo, dokud jsem loni nezačal experimentovat s FVE. Představa, že si budu muset pouštět zvuk pořádného motoru z nějakého přehrávače je sice hrozná, ale zase provoz (minimálně v létě) z přebytků FVE zase není tak úplně proti mému gustu. Doufám, že relevantní cena EV auta přijde dřív než budu potřebovat EV invalidní vozík
Jj po mojí zkušenosti s Enyaqem ti musím dát za pravdu. Škodofka hraje na pocity lidí ze spalovacího světa, ale třeba za mě jsou to věci, které mě a okolí dost ruší.(Napr.: Matrix světla dobré pro řidiče, ale okolí to občas i nepěkně schytá "osvícením". Komplikovanost infotaimentu a kultivovanost jízdy také trpí.
Já když přesedám fosil a EV, tak z fosila jsem tim "pocitem" unavenej. (Vibrace, hluk, trhanost jízdy)
Ale každej má jiné chutě.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Trhanost jízdy je v rukou řidiče. Já třeba ani u fosila nemám rád automat. Ty repráky vnímám jako gumovou panu. Ale jinak máš pravdu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Hlavně, kdyby to dávalo smysl, tak už je to dávno realizovaný. Ale tam je tolik problémů s reálným provozem.Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 11:41 am
Celý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
Při nehodě, závadě nebo i při tom přečerpávání. Mát někde valících se pár kubíků vařící vody U toho opravdu nikdo nechce bejt. Když někoho poleje nafta, nebo třeba i benzín a i kdyby ho někdo zapálil (s tím benzínem, ta nafta jde špatně zapálit), tak má nějakou šanci na uhašení třeba dekou. Ale taková 90°C sprcha
Napojování nějakejch hadic na tahle nebezpečnou věc? Čirá šílenost, nebo příšerně drahé zabezpečení.
A i když bysme brali třeba 6 měsíců topení, tak sebou budou tahat auta něco těžkýho a složitýho, co zvětšuje opotřebení a prodražuje údržbu.
A rozvážet teplo třeba jednotlivejm malejm domkům třeba z těch továren by taky chtělo dost odvahy teda.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Úplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.Miyuki píše: ↑sob dub 20, 2024 6:10 pmHlavně, kdyby to dávalo smysl, tak už je to dávno realizovaný. Ale tam je tolik problémů s reálným provozem.Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 11:41 amCelý koncept nebere v potaz:
Topit potřebuju v moderním domku 4 měsíce v roce. Zbývajících 8 měsíců se bude dál vypouštět z auta ven.Takže sniží emise celoročně ,tak o 15%. To je lepší pálit fosil v zimě v kogeneraci ne v plynovém kotli a nabíjet baterky v EV a 8 měsíců v roce nabíjet z FV.
Cesta je napálit plyn v domácích kotlích, ale spalovat v paroplynu, el roztáčet TČ a nabíjet EV a odpadní teplo použít na vytápění.Němci to mají spočítane dobře.
Při nehodě, závadě nebo i při tom přečerpávání. Mát někde valících se pár kubíků vařící vody U toho opravdu nikdo nechce bejt. Když někoho poleje nafta, nebo třeba i benzín a i kdyby ho někdo zapálil (s tím benzínem, ta nafta jde špatně zapálit), tak má nějakou šanci na uhašení třeba dekou. Ale taková 90°C sprcha
Napojování nějakejch hadic na tahle nebezpečnou věc? Čirá šílenost, nebo příšerně drahé zabezpečení.
A i když bysme brali třeba 6 měsíců topení, tak sebou budou tahat auta něco těžkýho a složitýho, co zvětšuje opotřebení a prodražuje údržbu.
A rozvážet teplo třeba jednotlivejm malejm domkům třeba z těch továren by taky chtělo dost odvahy teda.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
jako sbirat to z kamionu nebo jinych velkych aut je zajimave. Treba u palivovych clanku na vodik taky vyfici 50% jako teplo pryc. Ale ta bolest to uvest rozumne do provozu by byla asi velika. Ale divim se tem fabrikam, ze nejake zpracovani tepla neresi. Kor kdyz ho je tolik. Docela by me zajiamala nejaka kalkulace, pokud o tom nekde premysleli.
Treba prazsky pragoboard sbira teplo z lampy pro osvit Zamecnicke provozy, kde maj laser, se da taky pekne vytopit odpadem. A to je peknych par kilowat. Kamarad ma restauraci a udelali tam super vec, kdy sbiraji odpadni teplo z chladaku, mrazaku a chlazeni z pivovaru a rvou to do ohrevu vody.
Treba prazsky pragoboard sbira teplo z lampy pro osvit Zamecnicke provozy, kde maj laser, se da taky pekne vytopit odpadem. A to je peknych par kilowat. Kamarad ma restauraci a udelali tam super vec, kdy sbiraji odpadni teplo z chladaku, mrazaku a chlazeni z pivovaru a rvou to do ohrevu vody.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Úplně nejjednodušší v průmyslu je teplo z kompresoru na stlačený vzduch.(Dokonce mají většinou předchystaný výměník)Stačí se vždy cvičně zeptat a víš na čem jsi.glottis píše: ↑sob dub 20, 2024 7:01 pmjako sbirat to z kamionu nebo jinych velkych aut je zajimave. Treba u palivovych clanku na vodik taky vyfici 50% jako teplo pryc. Ale ta bolest to uvest rozumne do provozu by byla asi velika. Ale divim se tem fabrikam, ze nejake zpracovani tepla neresi. Kor kdyz ho je tolik. Docela by me zajiamala nejaka kalkulace, pokud o tom nekde premysleli.
Treba prazsky pragoboard sbira teplo z lampy pro osvit Zamecnicke provozy, kde maj laser, se da taky pekne vytopit odpadem. A to je peknych par kilowat. Kamarad ma restauraci a udelali tam super vec, kdy sbiraji odpadni teplo z chladaku, mrazaku a chlazeni z pivovaru a rvou to do ohrevu vody.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já chápu snahu o efektivitu, ale efektivita je reálně tam, kde jsou nejmenší celkové náklady.NOPARasito píše: ↑sob dub 20, 2024 6:47 pmÚplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
V ČR je třeba hodně elektráren v režimu kogenerace, ale jak se dneska zateplují domy a klesá celková spotřeba teplo, tak se leckde nerazí na zajímavý problém. Přestane to ekonomicky vycházet.
Ta infrastruktura má obrovské náklady na údržbu a výsledná cena tepla je při malé spotřebě větší než lokální zdroj tepla. Navíc když to teplo může být půl roku "zdarma" na střeše.
A distribuce tepla je možná jenom do husté zástavby, jinak by to zase nedávalo smysl.
Když by se udělaly kalkulace na zachycení tepla z těch továren, co to nedělají a vybudování infratruktury na posílání toho tepla někam, tak by to teplo bylo tak drahé, že by ho nikdo nekoupitl.
S tím FVE je to trochu podobné. Dneska když má samotný panel při ceně kolem 5 kč/Wp návratnost 2-3 roky, tak to je jiná písnička, než před 10-15 lety. Když v roce 2012 to bylo kolem 50 kč/Wp a návratnost byla asi tak po 30 letech. Natož ještě dřív.
Tehdy byla instalace panelů v našich podmínkách naprostá ***** a čirý plejtvání zdrojema, který nic nepřineslo.
Jediný, k čemu to bylo tehdy dobrý je aby se z toho udělal velkej tunel a napakovalo se pár lidí. A lidi to jenom utvrdilo v tom, že je to špatný pro "obyčený lidi".
A jak přibývají panely a elektřina bývá kolem 0 i teď z jara a asi bude i na podzim, tak bude jednodušší prostě ohřívat zásobník tou elektřinou (třeba i přes tepelné čerpadlo), než se snažit uvést do provozu tu šílenost s převážením tepla, na kterou neexistuje ověřená technologie ani infrastruktura.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
I VW nabizí na EV úrok 0%Matess píše: ↑sob dub 20, 2024 1:09 amjo já koukal na aurise s tímto motorem... problém je za mě v tom že tenhle motor dělá z 0 na 100 za 11s a to je horší jak ta dacie. Abych jen neplival a nenadával, tak jsem si toto auto jel do bazaru projet. Mám z toho následující poznatky... atmosféra ikdyž v atkinsonově cyklu v kombinaci s elektromotorem má velice ochotnou reakci na plyn. Na to nejsem u svého turbo kafemlejnku zvyklej. Pokud s tím člověk jede normálně plynule, opatrně a slušně auto vám dává signál, že je vše v pohodě, výkonu je dostatek. Problém ale přijde kdy chcete něco víc.... chtěl jsem předjet. V tu chvilku se motor roztočil co to umělo, klid a jistotu vystřídal nepříjemný hluk a to nejhorší ale bylo že krom toho že to dělalo rachot to nejelo nějak lépe. Takže ano rozumím každému kdo nespěchá... je to super motor, krásně se to řídí, ale výkon nečekejte.unicast píše: ↑pát dub 19, 2024 9:18 amTy překážky nejsou zásadní, přímý vstřik je řešitelný, prostě se vstřikuje něco málo benzínu a zbytek LPG, dokud se vyrábělo Vialle pro vstřik kapalné fáze, tak to bylo vyřešené zcela, co neměli vyřešené a bylo poruchové, to bylo to jejich čerpadlo, které u vstřikování plynné fáze není. Vážně zvažuji, že nechám dát LPG do Coroly, motor 2ZR-FXE to podle všeho snáší velmi dobře.
Ještě mě u toho aurise celkem překvapil tuhej podvozek a sice v tom není rachot jako v dacii, ale octavia je podle mě odhlučněná lépe. Počítám že tohle bude asi lepší v corolle - tu jsem ještě netestoval.
U corolly je na výběr i 2.0l hybrid a tento motor už má výkonu akorát... jen je to přímej vstřik.
to pro mě vůbec nemá smysl....
3ka má pro mě nepoužitelnej kufr...
a navíc já si na to odečtu DPH a můžu vzít dotaci...
Pokud teda nová trojka stoji 1 050 000, tak
182000 je DPH
868000 bez DPH
200000 dotace
668000 cena bez DPH po dotaci...
nema pro me smysl brat bazarovou pokud nepujde alespon 100-150k pod cenu nove.
Ale jak rikam i 500k uz je na uplne horni hranici co zvladnu...
kdybych vedel ze by tu byl nekdo kdo by si ode me za 2 roky koupil ojety model y s najezdem 60tkm za 800tkč, tak do toho jdu.
https://www.volkswagen.cz/akce-financov ... fvd0F-3#ID
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Na reálně použitelný spád 90/45 dokonce jenom 55kWh na m3Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 8:51 pm1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
Ale určitě by na to šla brát nějaká ta dotace
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
jj však to bude nějaký dlouhodobý výzkumný projekt, vozit vlaky horké vody po Slovensku za prachy té zlé EU tedy násMiyuki píše: ↑sob dub 20, 2024 9:33 pmNa reálně použitelný spád 90/45 dokonce jenom 55kWh na m3Franta2776 píše: ↑sob dub 20, 2024 8:51 pm1m3 takto ohřáté vody má cca 100kWh energie.
V plynu cca 150kč,vagón 20 tun vody 3000kč.
Škoda,že přednášející nepoužije sčot:)))
Ale určitě by na to šla brát nějaká ta dotace
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dnes chalupník, když si počká koupí nové panely i za 2,5kČ/Wp.Několikrát prodával chlapík z Brna zbytky z velkých instalací na FAcebooku..Minulý týden proádával 2palety 400Wp po 1000kč/ks.Miyuki píše: ↑sob dub 20, 2024 7:56 pmJá chápu snahu o efektivitu, ale efektivita je reálně tam, kde jsou nejmenší celkové náklady.NOPARasito píše: ↑sob dub 20, 2024 6:47 pmÚplně jiná otázka! A snad cítíš snahu o efektivitu využití energie a procesů? Vládne generace "po nás potopa". Nikdo nechce za svého života udělat změnu, protože je strach. Tak jako EV a fosil.
Já se soukromě pohybuju v FVE od roku cca. 1999. A i v roce 2010 jsem byl v okolí za blázna, tam jsem vizitkou pořád s čímkoliv začnu.
Holt mě stádo nezajímá.
Slyšel jsem, že jede "Mainstrem", ale po proudu umí plavat i "MRTVÉ RYBY".
V ČR je třeba hodně elektráren v režimu kogenerace, ale jak se dneska zateplují domy a klesá celková spotřeba teplo, tak se leckde nerazí na zajímavý problém. Přestane to ekonomicky vycházet.
Ta infrastruktura má obrovské náklady na údržbu a výsledná cena tepla je při malé spotřebě větší než lokální zdroj tepla. Navíc když to teplo může být půl roku "zdarma" na střeše.
A distribuce tepla je možná jenom do husté zástavby, jinak by to zase nedávalo smysl.
Když by se udělaly kalkulace na zachycení tepla z těch továren, co to nedělají a vybudování infratruktury na posílání toho tepla někam, tak by to teplo bylo tak drahé, že by ho nikdo nekoupitl.
S tím FVE je to trochu podobné. Dneska když má samotný panel při ceně kolem 5 kč/Wp návratnost 2-3 roky, tak to je jiná písnička, než před 10-15 lety. Když v roce 2012 to bylo kolem 50 kč/Wp a návratnost byla asi tak po 30 letech. Natož ještě dřív.
Tehdy byla instalace panelů v našich podmínkách naprostá ***** a čirý plejtvání zdrojema, který nic nepřineslo.
Jediný, k čemu to bylo tehdy dobrý je aby se z toho udělal velkej tunel a napakovalo se pár lidí. A lidi to jenom utvrdilo v tom, že je to špatný pro "obyčený lidi".
A jak přibývají panely a elektřina bývá kolem 0 i teď z jara a asi bude i na podzim, tak bude jednodušší prostě ohřívat zásobník tou elektřinou (třeba i přes tepelné čerpadlo), než se snažit uvést do provozu tu šílenost s převážením tepla, na kterou neexistuje ověřená technologie ani infrastruktura.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tesla 3 dalších cca 50000kč dolů.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ta cena je uz vratane DPH? Ak ano, tak je o cca 4000€ lacnejsia ako v SK konfiguratoreFranta2776 píše: ↑ned dub 21, 2024 9:30 amScreenshot_20240421_092843_Chrome.jpg
Tesla 3 dalších cca 50000kč dolů.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj měla by být včetně DPH.V SK konfigurátoru se to určitě projeví během pár dnů.V USA klesla cena o 2000USD.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Začátek konce elektromobility?
To nejspíš ušetřili na těch páčkách na blinkry.
Další ušetřený díl bude nejspíš volant a bude se zatáčet na touch screenu nebo hlasovými povely...
Další ušetřený díl bude nejspíš volant a bude se zatáčet na touch screenu nebo hlasovými povely...
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2675
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak oni naopak zdrazili o 50k uz driv Y, tak mozna jen ladi ceny podle prodeju
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty EV umí zajímavý věci. BMW i5 nemá páčku rekuperace pod volantem na manuální nastavení,taky ušetřili za páčku. Sílu rekuperace volí podle akruální cesty v navigaci.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W