Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Šest let stará baterka v tom inzerátu. O jejím stavu ani slovo. A 330k. Strašně moc. Ten výkon sám o sobě nehraje roli. Jde spíš o graf průběhu kroutícího momentu. Ten je u EV od nuly, což je na průběh zrychlení jasný bod pro EV. Ten spalovák to má obvykle od 2000 ot. Pokud nekoupím Superb 1.4, tak ustrim palivo i investice do mrtvého motoru a průběh kroutícího momentu je naprosto dostačující už v těchto nízkých otáčkách.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Život těch HTP 1,2 Fabii končil okolo 250000km.Podobně jako ta baterka v Dacii.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 7:46 pmPromiň, ale neušetří nic. Vzhledem k tomu, že ta Dakota je rozvrzaný krám už jako nová, je ta cena neúměrně vysoká. Ten rozdíl v palivu se srovná někdy ve chvíli, kdy bude třeba koupit tu baterku do shnilé Dacie. Důchodce ušetří, když si koupí benzínový litr. Ten výkon v elektrice je naprosto dostačující a nedevastuje zdaleka tolik tu malou baterku. Je to začarovaný kruh, kdy otázka ekonomie provozu vždy skončí v ideálním případě šul nul. V případě tě zmíněné i3 spíš hluboko ve ztrátě.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1787
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
A to je staví za dotace a EV je tu minimum. Až začnou být trochu populární, tak ČEZ a spol ještě přitlačí a vytřou si s námi ******.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Franta: Tolik bych té baterce nefandil, ale to není úplně možné relevantně podložit. Ale ten příměr sedí. Ta malá baterka má šanci na život jako ten Hitlerův Tajný Projekt. Kamarád myslel, že na to může šlapat. Mrtvé po 43k. Švagrová s tim najezdila 220k na LPG, protože ji brácha udělal rysku na otáčkoměru. Za dvacku loupila nový motor, štěstí na inzerát. Nový se těžko shání. Fobie má před sebou dalších 200k na LPG. Z hlediska ekologie i ekonomie jasně vede před EV.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
My měli těch 1,2HTP na LPG cca 15Ks.Taky jsme kupovali motory na inzeráty a vrakáčích, problém je, že každý druhý se nepovedl.A nedá se to brát jako standard.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 8:25 pmFranta: Tolik bych té baterce nefandil, ale to není úplně možné relevantně podložit. Ale ten příměr sedí. Ta malá baterka má šanci na život jako ten Hitlerův Tajný Projekt. Kamarád myslel, že na to může šlapat. Mrtvé po 43k. Švagrová s tim najezdila 220k na LPG, protože ji brácha udělal rysku na otáčkoměru. Za dvacku loupila nový motor, štěstí na inzerát. Nový se těžko shání. Fobie má před sebou dalších 200k na LPG. Z hlediska ekologie i ekonomie jasně vede před EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To si už jen vzájemně vyměňujeme konkrétní zkušenosti, které opravdu nelze paušalizovat k nějakému všeobecnému výsledku diskuze. Snažím se dojít k tomu, že ekonomický přínos EV je pro uživatele nula a to v ideálním případě. A ten ekologický je při nejmenším velmi sporný. Baví mě to, je to jiné svezení, pěkná hračka pro bezzubý pocit nezávislosti, že to sem tam nabije slunce. Ale už jsem vystřízlivěl, abych někomu podkládal, že je ekonomické. To prostě není. Na ekologii začnu věřit, až ty auta najezdí 500k na recyklovatelné baterky. Jediné co beru, že vzhledem k účinnosti je to pozitivní krok ohledně rychlosti konečného spotřebování ropy. To ale chce špetku zeleného fanatismu, protože tam jde samozřejmě o prachy, nic jiného.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 8:37 pmMy měli těch 1,2HTP na LPG cca 15Ks.Taky jsme kupovali motory na inzeráty a vrakáčích, problém je, že každý druhý se nepovedl.A nedá se to brát jako standard.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 8:25 pmFranta: Tolik bych té baterce nefandil, ale to není úplně možné relevantně podložit. Ale ten příměr sedí. Ta malá baterka má šanci na život jako ten Hitlerův Tajný Projekt. Kamarád myslel, že na to může šlapat. Mrtvé po 43k. Švagrová s tim najezdila 220k na LPG, protože ji brácha udělal rysku na otáčkoměru. Za dvacku loupila nový motor, štěstí na inzerát. Nový se těžko shání. Fobie má před sebou dalších 200k na LPG. Z hlediska ekologie i ekonomie jasně vede před EV.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Bohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 9:26 pmPokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
na watte je elektřina za poslední rok za 2,507 (to bude sakum prdum cca 4Kč za kWh)
roční fix bude aktuálně se dát sehnat kolem 4,5Kč za kWh
litr benzínu je víceméně za 40
litr lpg je za 19
budu elektroautu škodit a řeknu že jezdí za 20kWh / 100km - tzn domácí nabíjení je 0,8-0,9Kč na km.
nabíjení z FVE nepočítám, protože to spadá do návratnosti FVE nikoliv auta.
Dacia na LPG (mám logana mcv2 0.9Tce) a jezdí ročním průměru za 7,5LPG + 1l benzínu - 1,8Kč na km.
Moderní auto co jezdí v průměru za 6l benzínu / nafty (které ale stojí už jako tesla), 2,4Kč na km.
U všech aut počítám s životností 200 000km - pokud nemáte něco s litinovým motorem z 90tých let je tohle podle mě horní hranice toho co auto za 10 let najede a vydrží bez nějakého masakr servisu.
Elektro auto pojede za 175tkč
lpg auto pojede za 360tkč
úsporné klasické auto pojede za 480tkč
neřešil bych to víc do podrobna, servis na elektroautě by měl být menší, ale zase se rychleji sjíždí pneu.
Elektro auto pokud bude jezdit jen na rychlonabíječky a nebude jeho značka začínat na T a končit na esla a nebude mít supercharging zdarma, tak může stát i 12kč za kWh a dostat se tak na stejnou cenu jako spalovák.
Elektroauto má stále vyšší cenu a proto musím počítat i s tím že pokud na to auto nemám a budu si na něj muset půjčit tak přeplatím i víc na úrocích. U spalovacího auta mě bude více stát pravidelný servis, ale jeho cena je více rozložena do delšího období, takže tam ty úroky hrají menší roli.
LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
roční fix bude aktuálně se dát sehnat kolem 4,5Kč za kWh
litr benzínu je víceméně za 40
litr lpg je za 19
budu elektroautu škodit a řeknu že jezdí za 20kWh / 100km - tzn domácí nabíjení je 0,8-0,9Kč na km.
nabíjení z FVE nepočítám, protože to spadá do návratnosti FVE nikoliv auta.
Dacia na LPG (mám logana mcv2 0.9Tce) a jezdí ročním průměru za 7,5LPG + 1l benzínu - 1,8Kč na km.
Moderní auto co jezdí v průměru za 6l benzínu / nafty (které ale stojí už jako tesla), 2,4Kč na km.
U všech aut počítám s životností 200 000km - pokud nemáte něco s litinovým motorem z 90tých let je tohle podle mě horní hranice toho co auto za 10 let najede a vydrží bez nějakého masakr servisu.
Elektro auto pojede za 175tkč
lpg auto pojede za 360tkč
úsporné klasické auto pojede za 480tkč
neřešil bych to víc do podrobna, servis na elektroautě by měl být menší, ale zase se rychleji sjíždí pneu.
Elektro auto pokud bude jezdit jen na rychlonabíječky a nebude jeho značka začínat na T a končit na esla a nebude mít supercharging zdarma, tak může stát i 12kč za kWh a dostat se tak na stejnou cenu jako spalovák.
Elektroauto má stále vyšší cenu a proto musím počítat i s tím že pokud na to auto nemám a budu si na něj muset půjčit tak přeplatím i víc na úrocích. U spalovacího auta mě bude více stát pravidelný servis, ale jeho cena je více rozložena do delšího období, takže tam ty úroky hrají menší roli.
LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
My máme vyšší počty Capturú na LPG a 2ksJoggerů.Až bude mít to tvoje auto najeto cca 150000km odejde mu lamda sonda v katalyzátoru.Nejde to povolit ani autogenem a zalomi se v katalyzátoru.(zmrši se závit)Matess píše: ↑stř dub 17, 2024 9:58 pmna watte je elektřina za poslední rok za 2,507 (to bude sakum prdum cca 4Kč za kWh)
roční fix bude aktuálně se dát sehnat kolem 4,5Kč za kWh
litr benzínu je víceméně za 40
litr lpg je za 19
budu elektroautu škodit a řeknu že jezdí za 20kWh / 100km - tzn domácí nabíjení je 0,8-0,9Kč na km.
nabíjení z FVE nepočítám, protože to spadá do návratnosti FVE nikoliv auta.
Dacia na LPG (mám logana mcv2 0.9Tce) a jezdí ročním průměru za 7,5LPG + 1l benzínu - 1,8Kč na km.
Moderní auto co jezdí v průměru za 6l benzínu / nafty (které ale stojí už jako tesla), 2,4Kč na km.
U všech aut počítám s životností 200 000km - pokud nemáte něco s litinovým motorem z 90tých let je tohle podle mě horní hranice toho co auto za 10 let najede a vydrží bez nějakého masakr servisu.
Elektro auto pojede za 175tkč
lpg auto pojede za 360tkč
úsporné klasické auto pojede za 480tkč
neřešil bych to víc do podrobna, servis na elektroautě by měl být menší, ale zase se rychleji sjíždí pneu.
Elektro auto pokud bude jezdit jen na rychlonabíječky a nebude jeho značka začínat na T a končit na esla a nebude mít supercharging zdarma, tak může stát i 12kč za kWh a dostat se tak na stejnou cenu jako spalovák.
Elektroauto má stále vyšší cenu a proto musím počítat i s tím že pokud na to auto nemám a budu si na něj muset půjčit tak přeplatím i víc na úrocích. U spalovacího auta mě bude více stát pravidelný servis, ale jeho cena je více rozložena do delšího období, takže tam ty úroky hrají menší roli.
LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
Oprava na Capturu 65000kč:)))
Takže všichni skončíme za pár let v EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Hlásím se, že popíráním všechna tvoje tvrzení nevýhod. 10 měsíců v roku jen z FVE. U mě je problém, že s EV není možné díky mému vytížení najezdit více jako 25tis/rok. Nabíjení přes noc z momentální 88kWh baterky je s prstem v nose.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 9:43 pmBohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 9:26 pmPokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Co tam máš dál???
Čekám na rozumnou dodafku 120kWh/240kW minimum. Žádnej zapadoevropskej fejkovej montážní bastlíř. Radši kvalitní Čínskej produkt .
Ekologie i ekonomika je mi u zadele.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jo to je ta trochu větší FVE, 88kWh? A pokud je ti ekonomika a ekologie u zádele, neřadíš se do zelené sekty, ale chceš si prostě hrát jako já. V tom případě přidej dalších 88kWh a klidně nech před domem celou noc běžet lunapark, pokud ti to dělá radost. Ale nechystáš se hádám nikomu tvrdit, že tak zacharaníš planetu. Vyhazuj třeba peníze z balónu a směj se jak se o ně dole lidi poperou, ale nebudeš asi nikomu tvrdit jak je to výhodné. Prostě to uděláš pro zábavu. A o těch principech je tu řeč. Co tam máš dál?NOPARasito píše: ↑stř dub 17, 2024 11:04 pmHlásím se, že popíráním všechna tvoje tvrzení nevýhod. 10 měsíců v roku jen z FVE. U mě je problém, že s EV není možné díky mému vytížení najezdit více jako 25tis/rok. Nabíjení přes noc z momentální 88kWh baterky je s prstem v nose.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 9:43 pmBohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 9:26 pmPokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Co tam máš dál???
Čekám na rozumnou dodafku 120kWh/240kW minimum. Žádnej zapadoevropskej fejkovej montážní bastlíř. Radši kvalitní Čínskej produkt .
Ekologie i ekonomika je mi u zadele.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1787
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Já myslím, že ekologie a ekonomika je u zadele každému majiteli EV. Jinak by nemohli pro nic za nic jezdit po republice, "protože je to zdarma móre" a natáčet se přitom na "jutub". Noparasito to aspoň drze přiznává.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: pát srp 25, 2023 7:10 pm
- Lokalita: Prievidza
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 25
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Zdravim pani, musim sa pridat do diskusie...
Co tyka nakladov tak treba poravnavat porovnatelne, teda rovnake triedy aut a aj vstupne podmienky, teda ak nove EV, tak s novym spalovakom. A poto si tu poziadavky uzivatela. V mojom pripade bolo zadanie taketo:
Cez tyzden poskakovanie po meste a prilahlom okrese, vikend tahanie obytneho privesu a rodiny na vylet, dovolenku. Rocny najazd cca 30.000km. A teraz co vybrat? Vzhladom na karavan nieco co je tazsie (~2000kg) je vyhoda vzhladom na stabilitu supravy, 4x4 sa hodi aj na mokrej trave v kempe, kratky previsy, hlavne ten zadny, viac zatazena zadna naprava oproti standartu (sedany, kombiky). Vysla z toho kasna SUV. Po viacerych moznostiach zostal v hre Kodiaq 2.0TSI/2.0TDI 140kW vs RAV4plugin. V kodiaku diesel by trpel v meste, ja vsade, lebo reakcie na plynovy pedal... TSI v meste ma tiez problemy, lebo karbon - priamy vstrek, a spotreba cca 9l/100km. Vyhrala RAV4 a nelutujem. Po meste a okoli 80km na elektriku, s karavanom nema problem, motor ma priamy aj nepriamy vstrek, celkovy vykon na rozdavanie... a to najlepsie? Rocny priemer spotreby mam 1,5 l/100km a to aj vratane cca 4000km tahania karavanu. Financny rozdiel voci spalovaku je na palive viac ako 2000€ rocne. V kupnej cene to bolo 45k€ kodiak vs 50k€ rav4. Ekonomiku a ekologiu nech si spocita kazdy sam...
Co tyka nakladov tak treba poravnavat porovnatelne, teda rovnake triedy aut a aj vstupne podmienky, teda ak nove EV, tak s novym spalovakom. A poto si tu poziadavky uzivatela. V mojom pripade bolo zadanie taketo:
Cez tyzden poskakovanie po meste a prilahlom okrese, vikend tahanie obytneho privesu a rodiny na vylet, dovolenku. Rocny najazd cca 30.000km. A teraz co vybrat? Vzhladom na karavan nieco co je tazsie (~2000kg) je vyhoda vzhladom na stabilitu supravy, 4x4 sa hodi aj na mokrej trave v kempe, kratky previsy, hlavne ten zadny, viac zatazena zadna naprava oproti standartu (sedany, kombiky). Vysla z toho kasna SUV. Po viacerych moznostiach zostal v hre Kodiaq 2.0TSI/2.0TDI 140kW vs RAV4plugin. V kodiaku diesel by trpel v meste, ja vsade, lebo reakcie na plynovy pedal... TSI v meste ma tiez problemy, lebo karbon - priamy vstrek, a spotreba cca 9l/100km. Vyhrala RAV4 a nelutujem. Po meste a okoli 80km na elektriku, s karavanom nema problem, motor ma priamy aj nepriamy vstrek, celkovy vykon na rozdavanie... a to najlepsie? Rocny priemer spotreby mam 1,5 l/100km a to aj vratane cca 4000km tahania karavanu. Financny rozdiel voci spalovaku je na palive viac ako 2000€ rocne. V kupnej cene to bolo 45k€ kodiak vs 50k€ rav4. Ekonomiku a ekologiu nech si spocita kazdy sam...
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Fugasi, a víš co je na tom nejhorší, že neudělám větší baterii jako 100kWh. Pak už mi to nedává smysl. A ještě je skládaná komplet homemade, takže cenou nikoli vesmírnou. A taky se přiznám, že po sobě tady nechci zanechat "bordel". Nejsem nastavenej na záchranu planety, ale spolupráci.(Např. jeden z mnoha bodů: využívám minimálně služeb komunálního odpadu). Je málo lidí co chápe moje postoje.fugas píše: ↑čtv dub 18, 2024 5:00 amJo to je ta trochu větší FVE, 88kWh? A pokud je ti ekonomika a ekologie u zádele, neřadíš se do zelené sekty, ale chceš si prostě hrát jako já. V tom případě přidej dalších 88kWh a klidně nech před domem celou noc běžet lunapark, pokud ti to dělá radost. Ale nechystáš se hádám nikomu tvrdit, že tak zacharaníš planetu. Vyhazuj třeba peníze z balónu a směj se jak se o ně dole lidi poperou, ale nebudeš asi nikomu tvrdit jak je to výhodné. Prostě to uděláš pro zábavu. A o těch principech je tu řeč. Co tam máš dál?NOPARasito píše: ↑stř dub 17, 2024 11:04 pmHlásím se, že popíráním všechna tvoje tvrzení nevýhod. 10 měsíců v roku jen z FVE. U mě je problém, že s EV není možné díky mému vytížení najezdit více jako 25tis/rok. Nabíjení přes noc z momentální 88kWh baterky je s prstem v nose.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 9:43 pmBohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 9:26 pmPokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Co tam máš dál???
Čekám na rozumnou dodafku 120kWh/240kW minimum. Žádnej zapadoevropskej fejkovej montážní bastlíř. Radši kvalitní Čínskej produkt .
Ekologie i ekonomika je mi u zadele.
Kdo mě zná blíže, tak ví o čem mluvím.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak to sedí A já proti tomu osobně nic nemám. Chceš si hrát, hraj si. Ale opatrně s fanatickými šílenci, jako ten co natáčel tu páru z výfuku auta před sebou. Pak to zveřejní a nejraději by toho člověka udal, kamenoval a křižoval, protože je ovce.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vždyť úplně v pohodě. Za mě máš bod. Mluvím stejně jako výše o tom fanatismu. Abychom nedostali do období histerie, jako v nedávné minulosti. Nemáš obojek v podobě roušky, budeš lynčován nebo před zraky svých malých dětí zbit policejní hlídkou. A ne protože jsi něco provedl, ale protože máš výhrady k nepodložené totalitní ideologii. Histerie, kde objektivní názory jsou umlčeny.NOPARasito píše: ↑čtv dub 18, 2024 6:59 amFugasi, a víš co je na tom nejhorší, že neudělám větší baterii jako 100kWh. Pak už mi to nedává smysl. A ještě je skládaná komplet homemade, takže cenou nikoli vesmírnou. A taky se přiznám, že po sobě tady nechci zanechat "bordel". Nejsem nastavenej na záchranu planety, ale spolupráci.(Např. jeden z mnoha bodů: využívám minimálně služeb komunálního odpadu). Je málo lidí co chápe moje postoje.fugas píše: ↑čtv dub 18, 2024 5:00 amJo to je ta trochu větší FVE, 88kWh? A pokud je ti ekonomika a ekologie u zádele, neřadíš se do zelené sekty, ale chceš si prostě hrát jako já. V tom případě přidej dalších 88kWh a klidně nech před domem celou noc běžet lunapark, pokud ti to dělá radost. Ale nechystáš se hádám nikomu tvrdit, že tak zacharaníš planetu. Vyhazuj třeba peníze z balónu a směj se jak se o ně dole lidi poperou, ale nebudeš asi nikomu tvrdit jak je to výhodné. Prostě to uděláš pro zábavu. A o těch principech je tu řeč. Co tam máš dál?NOPARasito píše: ↑stř dub 17, 2024 11:04 pmHlásím se, že popíráním všechna tvoje tvrzení nevýhod. 10 měsíců v roku jen z FVE. U mě je problém, že s EV není možné díky mému vytížení najezdit více jako 25tis/rok. Nabíjení přes noc z momentální 88kWh baterky je s prstem v nose.fugas píše: ↑stř dub 17, 2024 9:43 pmBohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 9:26 pmPokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Co tam máš dál???
Čekám na rozumnou dodafku 120kWh/240kW minimum. Žádnej zapadoevropskej fejkovej montážní bastlíř. Radši kvalitní Čínskej produkt .
Ekologie i ekonomika je mi u zadele.
Kdo mě zná blíže, tak ví o čem mluvím.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1781
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
zrovna minulý týden jsem se přehoupl přes 150tkm..Franta2776 píše: ↑stř dub 17, 2024 10:44 pm
My máme vyšší počty Capturú na LPG a 2ksJoggerů.Až bude mít to tvoje auto najeto cca 150000km odejde mu lamda sonda v katalyzátoru.Nejde to povolit ani autogenem a zalomi se v katalyzátoru.(zmrši se závit)
Oprava na Capturu 65000kč:)))
Takže všichni skončíme za pár let v EV.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Franto, nemohl bych ti opravovat auta? Bude to oboustranně výhodné. Já mohu ukončit činnost a ty ušetříš. Toho Captura bych ti udělal za 50k. Když budou tři auta do měsíce, ty za rok budeš mít na malé EV a já na malý domek.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3431
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Problém bude v tom, že já budu technicky zdatnější než ty. Teď si čuchtám jeden 6-ti válec boxer a subaru to není.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne čtv dub 18, 2024 8:23 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W