Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1533
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
I na takových místech, jako jsou Azory nebo Madeira, kam nejezdí trajekty z kontinentu a většina místních vozidel se nikdy mimo ostrov nikdy nepodívá a o auto s jinou než místní značkou se nezavadí, je elektromobilů vyloženě poskrovnu, na Azorách jsem neviděl vůbec žádné. A to je nejdelší jízda do 50 km a jezdí se neustále do kopce a z kopce (a jsou to pořádné kopce, ne jako u nás), nad 100 km/h prakticky nikdy. V autopůjčovnách taky nejsou, nabíječky taky skoro žádné.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tady jde spíš o to, že při nájezdu většiny lidí jsou dneska nabízené EV naprostý nesmysl. A chtít kvůli tomu šrotovat funkční auto je největší hovadina, co může být.
Kdyby tu byly levné EV, tak je to jiná věc, ale ty asi nebudou.
Když někdo najede pár tisíc km ročně, tak prostě EV je aktuálně mnohem dražší, tím, že je dražší na koupi a pak mu klesá hodnota výrazně rychleji.
Pokud někdo jezdí hodně je to jiné, ale to je relativně malé procento uživatelů.
Kdyby tu byly levné EV, tak je to jiná věc, ale ty asi nebudou.
Když někdo najede pár tisíc km ročně, tak prostě EV je aktuálně mnohem dražší, tím, že je dražší na koupi a pak mu klesá hodnota výrazně rychleji.
Pokud někdo jezdí hodně je to jiné, ale to je relativně malé procento uživatelů.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Miyuki píše: ↑ned dub 14, 2024 8:52 pmTady jde spíš o to, že při nájezdu většiny lidí jsou dneska nabízené EV naprostý nesmysl. A chtít kvůli tomu šrotovat funkční auto je největší hovadina, co může být.
Kdyby tu byly levné EV, tak je to jiná věc, ale ty asi nebudou.
Když někdo najede pár tisíc km ročně, tak prostě EV je aktuálně mnohem dražší, tím, že je dražší na koupi a pak mu klesá hodnota výrazně rychleji.
Pokud někdo jezdí hodně je to jiné, ale to je relativně malé procento uživatelů.
Nejsem fanatik, mam rad fakta
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
99% lidí nebude platit opravu v týhle sumě, ale vezmou jiný auto
"V segmentu ojetin byla v roce 2023 průměrná prodejní cena 190 673 Kč" a "Průměrné stáří vozu meziročně drobně vzrostlo z 11,5 roku na 11,7 roku."
Bavit se o jakékoliv takhle drahé opravě v reáliích ČR a většiny světa je zcestné.
"V segmentu ojetin byla v roce 2023 průměrná prodejní cena 190 673 Kč" a "Průměrné stáří vozu meziročně drobně vzrostlo z 11,5 roku na 11,7 roku."
Bavit se o jakékoliv takhle drahé opravě v reáliích ČR a většiny světa je zcestné.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Tomu moc neverim. Kdo si koupi takove auto, ma vetsinou i na opravu. Kdo chce opici, musi mit na banany. Pokud uz to byla ojetina za par korun tak mozna ale jestli to bylo nove auto za mega, 250 do nej daj. Kamaradovi nedavno kleknul motor ve starem volvu. Oprava se nakonec vysplhala nekam ke 100k a to shanel novou hlavu motoru kde si po republice. Je to adekvatni k nevim 12 let stare ojetine? Jeste do toho vstupuje takovy ten faktor ... ted to vymenim a verim ze to bdue 3 roky dobry za mesic zase a zase. A pora to bdue dobry
Jiank co mi rikal jiny kamarad, co ma dve tesly doma, baterie v tesl euz jsou rozdelene na 3 bloky a daji se menit zvlast. Takze by to zase mohlo snizit cely pripadne pozarucni opravy. Dokonce uz jsou pry firmy, co meni i clanky. Resime tu neco, co na strane 50 tohoto vlakna uz nebude pravda
Jiank co mi rikal jiny kamarad, co ma dve tesly doma, baterie v tesl euz jsou rozdelene na 3 bloky a daji se menit zvlast. Takze by to zase mohlo snizit cely pripadne pozarucni opravy. Dokonce uz jsou pry firmy, co meni i clanky. Resime tu neco, co na strane 50 tohoto vlakna uz nebude pravda
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5350
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Hele, jaký je ten fakt, že se musí měnit motor v autě? Za celý život jsem slyšel o jediné výměně motoru v autě, a to, když to zadřel kámoš po projetí extra velké díry na silnici a urváním vany. Okamžitě vypl motor, hned jak se rožlo mazání, ale ničemu to nepomohlo. Neoznačená zákeřná díra, nějak se to řešilo s pojišťovnou a co já vím co ...
Jinak kolem sebe vůbec o ničem nevím, a ještě, aby se dával nový motor ...
A v novém autě nemá co zdechnout motor, to je snad na záruku, ne?
Jinak kolem sebe vůbec o ničem nevím, a ještě, aby se dával nový motor ...
A v novém autě nemá co zdechnout motor, to je snad na záruku, ne?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
uplne stejny jako ze se meni ta bateriecipis píše: ↑ned dub 14, 2024 11:02 pmHele, jaký je ten fakt, že se musí měnit motor v autě? Za celý život jsem slyšel o jediné výměně motoru v autě, a to, když to zadřel kámoš po projetí extra velké díry na silnici a urváním vany. Okamžitě vypl motor, hned jak se rožlo mazání, ale ničemu to nepomohlo. Neoznačená zákeřná díra, nějak se to řešilo s pojišťovnou a co já vím co ...
Jinak kolem sebe vůbec o ničem nevím, a ještě, aby se dával nový motor ...
A v novém autě nemá co zdechnout motor, to je snad na záruku, ne?
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Minuta 4:30cipis píše: ↑ned dub 14, 2024 11:02 pmHele, jaký je ten fakt, že se musí měnit motor v autě? Za celý život jsem slyšel o jediné výměně motoru v autě, a to, když to zadřel kámoš po projetí extra velké díry na silnici a urváním vany. Okamžitě vypl motor, hned jak se rožlo mazání, ale ničemu to nepomohlo. Neoznačená zákeřná díra, nějak se to řešilo s pojišťovnou a co já vím co ...
Jinak kolem sebe vůbec o ničem nevím, a ještě, aby se dával nový motor ...
A v novém autě nemá co zdechnout motor, to je snad na záruku, ne?
Dokonce z vlastní zkušenosti. Kolega 180tis km. Výměna motoru 2.0btdi 140kW. Spoluúčast 170tis Kč. 6let staré auto.
Nebo stačí věřit servisním intervalům rozvodových řemenů a polomotor na nějakém 1,5tdci může vyjít i na kilečko.
-
- Příspěvky: 1820
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jako promiň, ale tohle je zrovna ta nejhorší demagogie. Nový motor nekoupí ani korporát a to těch aut sakra máme. Nekupujeme Oktavie RS, ale u těch desítek aut nebyla nikdy žádná drahá závada nad 50tis. A to musíme jezdit do autorizáku. Navíc se ktomu lidi chovají jak dobytek a většina oprav jsou "bouračky".
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
a co je na tom presne za demagogii? chlapik ma auto servis a porovnal ceny nahradnich dilu. Dovolil si srovnat ty nejdulezitejsi a nejdrazsi dily. Jestli to nekdo opravit chce nebo ne je uplne jina otazka. Ze korporat neoparvuje auta je uplne jasny kdyz se toho po par letech hned po odpisu zbavi a za tech par let to nezdechne. Vedemeu tu reci hlavne o bazarovkach, protoze na baterie byva zaruka 8 let a 160kkm (s mym prumernym najezdem je to taky 8 let). Na motory asi podobne?
Video chapu jako reakci na lidi, co porad melou jako kolovratek ale ale ale baterie odejde, je draha. Ano, jednou odejde, ted je relativne draha a bude levnejsi a levnejsi. Pokud se mi nelibi servisni ceny a obecne cenova politika nekterych automobilek tak do toho proste nejdu. Motor taky jednou odejde a je drahy.
Ja osobne se oprav na EV, tech zasadnich taky bojim a proto pujdu do Tesly ikdyz se mi evropske auta designem libi vic. Bojim se jich ale min nez oprav na spalovaku.
minuly tyden u me byl kamarad s 5 let starym peugeot exprtem (myslim ze expert, pracovni verze traveleru). Abych mu precetl chyby z pocitace, ze mu to tam pise neco o spalovani a nefunkcnim adBlue. Tak jsme to precetli i v diagnostice a v servisu mu rekli ze je vadne cerpadlo na adBlue. Maj to jen jako celek s nadrzkou za asi 21 000. Plus prace samozrejme
A uz vubec nerozumim tomu zaklinadlu ... me se to libi ALE nelibi se mi jak se to tlaci na silu ... Zatim mi nikdo, kdo to rika nedal zadne poradne argumenty, kdo mu co zakazuje a narizuje. Ikdyz by se po roce 35 nemeli vyrabet spalovaky (moc v tom neverim ze to pak bude nula spalovaku ale rekneme nula) tak tu jeste dalsich 20-30 let budou ojetiny v kterych vetsina jezdi. Osobne ale spis verim v tom, ze evoluce EV a vse kolem nej pujde tak rychle dopredu, ze prakticky na zadnej zakaz nedojde.
Video chapu jako reakci na lidi, co porad melou jako kolovratek ale ale ale baterie odejde, je draha. Ano, jednou odejde, ted je relativne draha a bude levnejsi a levnejsi. Pokud se mi nelibi servisni ceny a obecne cenova politika nekterych automobilek tak do toho proste nejdu. Motor taky jednou odejde a je drahy.
Ja osobne se oprav na EV, tech zasadnich taky bojim a proto pujdu do Tesly ikdyz se mi evropske auta designem libi vic. Bojim se jich ale min nez oprav na spalovaku.
minuly tyden u me byl kamarad s 5 let starym peugeot exprtem (myslim ze expert, pracovni verze traveleru). Abych mu precetl chyby z pocitace, ze mu to tam pise neco o spalovani a nefunkcnim adBlue. Tak jsme to precetli i v diagnostice a v servisu mu rekli ze je vadne cerpadlo na adBlue. Maj to jen jako celek s nadrzkou za asi 21 000. Plus prace samozrejme
A uz vubec nerozumim tomu zaklinadlu ... me se to libi ALE nelibi se mi jak se to tlaci na silu ... Zatim mi nikdo, kdo to rika nedal zadne poradne argumenty, kdo mu co zakazuje a narizuje. Ikdyz by se po roce 35 nemeli vyrabet spalovaky (moc v tom neverim ze to pak bude nula spalovaku ale rekneme nula) tak tu jeste dalsich 20-30 let budou ojetiny v kterych vetsina jezdi. Osobne ale spis verim v tom, ze evoluce EV a vse kolem nej pujde tak rychle dopredu, ze prakticky na zadnej zakaz nedojde.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5350
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
20-30 let ojetiny? Asi jsi nezaregistroval to, že chtějí nakázat neopravovat auta starší x let?
Protekční místa na parkovištích, protekční cena za známku, vlastně dokonce zdarma dálnice, úleva na odpisech, ekoteroristický index firmy, když nemá to správné procento EV a dalo by se pokračovat. Už rozumíš, co se třeba mně na tom nelíbí?
Úplně stejně jako obyčejné žárovky. Místo žárovek, co akorát žraly elektřinu navíc, tak se nutilo do nákupu úsporek, plných rtuti a dalších sraček. A nakonec jsou z toho ledky na jedno použití a tepelné koule se prodávají dál. Klidně se to mohlo nechat na lidech samotných. Ona ta cena za elektřinu by lidi donutila, aby časem přešli na úspornější zdroj světla. Ač se tehdy spotřeba světla podílela tak 5% na celkové spotřebě, tak i tak to dělalo měsíčně dost. Viz. ty komunistické cedulky "Nesvítí se někde zbytečně?".
Jo, a evoluce, když je EV starší než spalovák, tuším o 50 let ...
Protekční místa na parkovištích, protekční cena za známku, vlastně dokonce zdarma dálnice, úleva na odpisech, ekoteroristický index firmy, když nemá to správné procento EV a dalo by se pokračovat. Už rozumíš, co se třeba mně na tom nelíbí?
Úplně stejně jako obyčejné žárovky. Místo žárovek, co akorát žraly elektřinu navíc, tak se nutilo do nákupu úsporek, plných rtuti a dalších sraček. A nakonec jsou z toho ledky na jedno použití a tepelné koule se prodávají dál. Klidně se to mohlo nechat na lidech samotných. Ona ta cena za elektřinu by lidi donutila, aby časem přešli na úspornější zdroj světla. Ač se tehdy spotřeba světla podílela tak 5% na celkové spotřebě, tak i tak to dělalo měsíčně dost. Viz. ty komunistické cedulky "Nesvítí se někde zbytečně?".
Jo, a evoluce, když je EV starší než spalovák, tuším o 50 let ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Zakaz opravopvani jsem nezaznamenal, neznam podminky. Dokud bude nekdo vyrabet dily tak se bude opravovat dokud te nevyhodi z technicke a emisi. To podle me bude realita. Protekcni mista na parkovisti jsem jeste nevidel (ale treba jsou). Jen ty s kabelem kde kolikrat stoji spalovak jako na Melniku. Moneta uprostred mesta si postavi nabijecku na dve auta ale je soukroma, nikdo tam nabijet nesmi, ani jejich klient. Ale EV nemaj tak tam parkujou spalovak Jestli mam znamku na dalnici zadarmo je mi uplne jedno. 2 tisice rocne nebo co to stoji jsou v nakladech na auto uplna nula. Mas stres s odpisu aut firem? Zakaz vjezdu starym spalovakum jsem videl.
Tepelne koule se prodavaj ale neznam nikoho kdo je kupuje. Me ten zakaz zarovek absolutne neomezil ani nikoho v rodine. Treba to ty ledky dostalo mezi lidi driv. Treba ne.
Nevim proc porad tahas to prvni EV v cem se to podoba tomu co je dneska? Kola, volant, sedacky. Vychazelo to dobre, lip nez jiny pohon tak ho pouzili. A psal jsem evoluce, ne revoluce, velky tresk nebo zazrak. Co jineho nez evoluce by to bylo? Proste bylo auto a pak se tam menili pohony podle toho jak to vychazi nejlip.
Tepelne koule se prodavaj ale neznam nikoho kdo je kupuje. Me ten zakaz zarovek absolutne neomezil ani nikoho v rodine. Treba to ty ledky dostalo mezi lidi driv. Treba ne.
Nevim proc porad tahas to prvni EV v cem se to podoba tomu co je dneska? Kola, volant, sedacky. Vychazelo to dobre, lip nez jiny pohon tak ho pouzili. A psal jsem evoluce, ne revoluce, velky tresk nebo zazrak. Co jineho nez evoluce by to bylo? Proste bylo auto a pak se tam menili pohony podle toho jak to vychazi nejlip.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5350
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
To nikdo vyrábět nebude, protože tě k technické nepustí, jak jednoduché. Prostě se to nařídí a hotovo, ne?
Do terárek, ke slepicích a pod. se kupují. Neseženeš žádný levný zdroj tepla. I malé blbé infra panely jsou drahé jak prase.
Jestli to někoho neomezilo, tak proč vůbec byl zákaz? Přece by pak byl zbytečný.
Kvůli tomu zákazu je mezi lidmi tuna rtuťových tzv. úsporných žárovek/zářivek, protože to stálo děsné prachy a přece to nevyhodí ... Pro nějakou nevýznamnou úsporu v oběhu tuna sraček.
EV má náskok ve vývoji 50 let. A začínají být použitelné možná až teď.
Do terárek, ke slepicích a pod. se kupují. Neseženeš žádný levný zdroj tepla. I malé blbé infra panely jsou drahé jak prase.
Jestli to někoho neomezilo, tak proč vůbec byl zákaz? Přece by pak byl zbytečný.
Kvůli tomu zákazu je mezi lidmi tuna rtuťových tzv. úsporných žárovek/zářivek, protože to stálo děsné prachy a přece to nevyhodí ... Pro nějakou nevýznamnou úsporu v oběhu tuna sraček.
EV má náskok ve vývoji 50 let. A začínají být použitelné možná až teď.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 240
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale jo kupujou je lidi co levně zařizujou dům/byt na pronájem Protože oni to platit nebudou a na nákup jsou levnější.
A pak samozřejmě terarijní havěť a kuřata, ale ty mají většinou speciální žárovku.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Lidi nejsou blbci, jdou po tom co jim zrona dana doba nabizi. Pokud EV brzdila technologie tak se proste cekalo. Ale elektricky pohon samozrejme byl. Tramvaje, vlaky. Porad nechapu kam tim naskokem miris. Laser se taky znal ale zelezo se tim nepalilo a jelo se to autogenem. Princip od 1917, vyrobit sel az 1960 a masovka je to az v posledni dobe.
-
- Příspěvky: 2686
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Zajimave povidani
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Počki, kde jsem byl, že jsem zaspal souběžný vývoj spalovák vs. EV. Tuším je to tak, že spalovak se vyvíjí 120let a EV tak 30 a efektivitou jsme kde???cipis píše: ↑pon dub 15, 2024 11:11 amTo nikdo vyrábět nebude, protože tě k technické nepustí, jak jednoduché. Prostě se to nařídí a hotovo, ne?
Do terárek, ke slepicích a pod. se kupují. Neseženeš žádný levný zdroj tepla. I malé blbé infra panely jsou drahé jak prase.
Jestli to někoho neomezilo, tak proč vůbec byl zákaz? Přece by pak byl zbytečný.
Kvůli tomu zákazu je mezi lidmi tuna rtuťových tzv. úsporných žárovek/zářivek, protože to stálo děsné prachy a přece to nevyhodí ... Pro nějakou nevýznamnou úsporu v oběhu tuna sraček.
EV má náskok ve vývoji 50 let. A začínají být použitelné možná až teď.
Stojím nohama na zemi.
Mimochodem elektromotory s permanentními magnety se dělají klidně i 25let v CNC, dokonce ty jedou na 600VDC pro střídače. To že Tesla nastavila vše špatně je jiná věc. Ale pomalu se to narovná, nemám strach
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5350
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
EV byly v provozu asi tak 50 let, než vyjel první spalovák.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: čtv dub 28, 2022 8:52 am
- Lokalita: Ostrava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13760
- Kapacita baterie [kWh]: 21.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Ostrava
Re: Začátek konce elektromobility?
Oktavka2 diesel v 60kkm odešla převodovka, prý výrobní vada, leasingovka to natlačila na záruku.eman píše: ↑pon dub 15, 2024 5:38 amJako promiň, ale tohle je zrovna ta nejhorší demagogie. Nový motor nekoupí ani korporát a to těch aut sakra máme. Nekupujeme Oktavie RS, ale u těch desítek aut nebyla nikdy žádná drahá závada nad 50tis. A to musíme jezdit do autorizáku. Navíc se ktomu lidi chovají jak dobytek a většina oprav jsou "bouračky".
Oktavka3 diesel 120kkm přeskočil nějaký řemen a potkali se nějaké věci v motoru a nový motor, vyměněn na záruku.
Teď už mám 4 tak jsem zvědavý co zase odejde.
To jen k tomu že nejsou drahé závady. A nebýt to korporát a operativní leasing tak si to člověk určitě zaplatí sám.
A možná i ta leasingovka měla nějakou spoluúčast ale tyhle informace už nemám.
3x380Wp,12x385Wp,18x445Wp, celkem 13760Wp, 3s11p, jih, 2xVictron 150/100 , Victron Phoenix a MP2 v sérii, oba 5000VA 48V, 6xpylontech us3000c,21.6kWh
-
- Příspěvky: 3487
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
KYBOS něco levnýho poptávál.
Nový EV za pár Kč,záruka do 04/2031 a po odpočtu a dotaci 330000kč.
https://www.tipcars.com/mg-zs/suv/elekt ... 87001.html
Nový EV za pár Kč,záruka do 04/2031 a po odpočtu a dotaci 330000kč.
https://www.tipcars.com/mg-zs/suv/elekt ... 87001.html
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W