E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Dnes na ebiku 128.9 km.
Takže na zraz by to bolo 4 x 130 = 520 km.
Z 4 dni a 3 nocľahy by sa to dalo.

https://youtu.be/dn7_G2SuP-I
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Nový příspěvek od rottenkiwi »

Čo používate ako držiak mobilu na ebike, aby to vydržalo aj nejaké otrasy
a mobil neskončil na asfalte ?
Přílohy
ebike_18112019.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3073
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: E-kolo

Nový příspěvek od youda »

Rottenkiwi,

ideální držák je nějaká baba na zadním sedadle. Akorát to chce tandemový kolo, víc se nadřeš a ještě ti po cestě kecá do řízení.

Druhá možnost pak "sportovní pouzdro na mobil" co se přidělá na ruku. Tam je mobil krásně odpruženej, nemůže spadnout, a ještě to člověka neláká, aby furt upřeně sledoval obrazovku. Což v případě kdy máš mobil na řídítkách prostě je. Tudíž se pak můžeš více kochat přírodou okolo ;)
sportovni-obal-pro-mobil-na-zapesti.jpg
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Nový příspěvek od rottenkiwi »

No ale keď jazdím v noci, okolo je tma a na mobile mám záber zo zadnej kamery,
tak potrebujem niečo na riadítka.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od kodl69 »

používám tohle na motorce - akorát to přes fólii blbě dotykuje, ale za jízdy to nepotřebuju, a na kole tohle
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rege
Příspěvky: 156
Registrován: úte bře 19, 2019 8:03 pm
Bydliště: Vychod SK

Re: E-kolo

Nový příspěvek od rege »

ten prvy mam na biku, ale hned na prvom obrubniku vyskocil z toho pantu, takze to mam napevno zlepene sekundovym lepidlom a drzi.
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 505
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Nový příspěvek od lemra79 »

Zdravím,
na příští sezónu bych si chtěl nastrojit e-kolo.

Vize:
kolo bude sloužit na cesty do práce a po okolí, hlavně asfalt, podhůří Orlických hor.
1 kW motor v zadním kole, středový motor je drahý, ale změna převodů by byla asi užitečná.
stavěná baterie 20p, 14s, 48V, 30Ah, mám články, jen to pospojit

Doporučte mi prosím na základě konkrétní zkušenosti motor + driver. Koukám po magicpie. Jdu po dobrém poměru výkonu, vlastností a ceny.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Nový příspěvek od matobabetak »

Ja by som asi volil ten stredový, veľká výhoda je využitie prevodoveho pomeru do pomalá alebo do rýchla, nezabudni akceleráciu packu a nejaký display
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 505
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Nový příspěvek od lemra79 »

u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Nový příspěvek od matobabetak »

Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: E-kolo

Nový příspěvek od mypower.cz »

matobabetak píše:
Oficiálne môžeš mať iba asistenciu motora v SR a ČR aj to len do 25km/h, videl som riadiace jednotky kde je režim na cesty a na terén, ak dáš terén ideš ako na motorke.... Treba pozrieť zákon, ale idú zase niečo meniť aj na e biky aj elektrokolebezky
Podivnost na tom celem je, ze elektrokolobezky asistenci nemaji (neni jak - nema to slapatka) a motor jede v rezimu ze funguje porad. Proc tedy u elektrokol legisltiva narizuje jen asistenci, to mi nejak zatim nedochazi.

K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 505
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Nový příspěvek od lemra79 »

zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od unicast »

lemra79 píše:
u stredovyho se musi furt slapat? lze neslapa a mit motor v zatahu?
U libovolnýho bys měl furt šlapat, plynová páčka smí podle platné vyhlášky resp. EU směrnice fungovat jen do 6 km/h. Nicméně řídící jednotky třeba od Bafangu tu směrnici nečetly :-) Navíc motor běží a maká, i když šlapeš velmi pomalu, klidně i 0.1 otáčky za sekundu.

lemra79 píše:
zajima me vylozene technicka stranka veci a konkretni osvedcene typy. prosim
Vyzkoušené a celkem slušné jsou Bafang BBS-02, Bafang BBS-HD, ale jsou relativně drahé.
Oproti tomu za skvělé peníze je Cyclone Mid Drive 3000W (o dost levnější než ty Bafangy), ale to abys postavil jinou baterii, pokud bys ho chtěl používat naplno.
mypower.cz píše:
K tomu stredovemu motoru u elektrokol, neni tam vetsi riziko, ze praskne retez (treba starsi, nebo nejaka skryta vada se projevi) pri nejakem extremnim zaberu s prevodem?
Riziko, že praskne řetěz, asi existuje, ale reálně spíš představuje problém to, že se řetěz dřív vytahá a nepasuje pak dobře do ozubení, což to ozubení opotřebovává a to nechcete, takže je vhodné řetězy včas měnit právě z tohoto důvodu. Navíc on ani tan krouťák těch motorů není neomezený a dřív mu spíš zničíš silonová ozubená kolečka vevnitř, než přetrhneš řetěz.
Matess
Příspěvky: 1777
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Nový příspěvek od Matess »

vse ma svoje vyhody a nevyhody. Opravdu je u nas limit pri pouziti na ceste v 250W trvale / 1000W spickove (ale nevim jak vam to chteji zmerit) Dalsi limit je ze motor smi pomahat jen do rychlosti 25km/h.

Co se tyka motoru v kole, tak do predniho kola bych nesel. Zkousel jsem to a u maleho zprevodovaneho motoru se to jako asistencni ke slapani da, ale proste to neni ono...

Ja bych vlastne do maleho 250W motoru uz vubec nesel.

Motor v zadnim kole... alespon magicpie 2 (3 je stejna jen ma integrovany regulator uvnitr motoru). S timto motorem je hodne srandy pokud se odvazite do vod nad 48V - u takovych 72V je zabavne svezeni jak svina, ale musite opatrne a hlidat teploty. 48V je napul cesty mezi zabavou a jo jede to, 36V je jako jo jede to.

BLDC motory v kole bez prevodu maji dobrou ucinnost, pokud jen udrzuji rychlost a cestujete nejakou vetsi vzdalenost - coz ale asi malokdo dela. Umi rekuperovat energii, ale ne kazde baterce se to zamlouva. Jsou docela tezske, hure se s nima opravuje defekt a nejsou vhodne na velkou zatez (jizda v terenu). Jako hlavni vyhodu bych zde zminil cenu...

Stredove motory jsou skvele ve zprevodovani krouticiho momentu. Z logiky veci jsou uzasne protoze i maly vykon vas dokaze slusne povozit a kolo pri spravnem prevodu ma potom silu vas ve vyjezdu kopce prevratit. Soucasne jste schopni to diky prevodum dostat i do rychlosti. Tento motor je ale hodne drahy, pokud se nepletu tak bafang ma varianty 36V/250W a 48V/750W - za me bych tady doporucoval tu 36V variantu. Diky prevodum to dostanete kam potrebujete a ta 48V uz ma tendenci likvidovat retez. Tento motor neumi rekuperaci, je relativne lehky, ma to lepsi rozlozeni vahy...

Takze pokud to chci na silnici nebojim se brat 48V magic pie, pokud to chci universalni i do terenu anebo mam financni charisma beru stredovy bafang.

plynova packa nebo otocny plyn byt muze mimo pozemni komunikace.
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 505
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Nový příspěvek od lemra79 »

Cenově je magic pie asi bezkonkurenční. Koukám, že v kole 26´´ dá asi cca 45 km/h, dokážete odhadnout, jaká je nejnižší rychlost do kopce, kterou to dá, aniž by se to extrémně hřálo? Jaká může být ideální rychlost pro maximální účinnost v této konfiguraci? A jakou řídící jednotku, koukám, že na tom taky dost záleží. Pokud možno řídící jednotku, kde jdou vypnout všechny restrikce, dejme tomu, že to bude na uzavřené okruhy, ať se zbavim nepotřebné názorové omáčky.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: E-kolo

Nový příspěvek od JiříK »

Já teda mám předohrab, 250 W jmenovitých, špičku to umí až 540 W a jsem spokojen. Mám to k tomu, aby mi to POMOHLO, nikoliv abych se jen VOZIL. Největší psina je s tím na sněhu, on pohon 2x2 má něco do sebe... Samozřejmě, 250 W mě do prudkého kopce nevytáhne, elektronika navíc omezuje výkon v rychlostech pod 10 km/h kvůli životnosti plastových satelitů planetové převodovky, ale jako významná přípomoc v kopci je to perfektní. Navíc váha malého motoru s převodovkou je poloviční proti přímému pohonu, neklade odpor při jízdě bez motoru. Ano, středový pohon má všechny stejné výhody, krom jedné podstatné nevýhody - brutálně rychle likviduje řetěz. Životnost řetězu u středového pohonu odhaduju na 500 - 1000 km maximálně... Já střídam dva řetězy na jedné kazetě a po 1500 km na jednom řetězu bych jej už po správnosti měl pomalu vyhodit. Takže střídám co 1000 km řetěz a po najetí 6000 km celkem vyhazuju dva řetězy a kazetu...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: E-kolo

Nový příspěvek od vlkazajac »

Pekné, úsmevné, praktické..... ? Na menej frekventovaných miestach celkom fajn :

http://jmk-innovation.se/
Framruta.jpg
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od jahodovák »

lemra79 píše:
Cenově je magic pie asi bezkonkurenční. Koukám, že v kole 26´´ dá asi cca 45 km/h, dokážete odhadnout, jaká je nejnižší rychlost do kopce, kterou to dá, aniž by se to extrémně hřálo? Jaká může být ideální rychlost pro maximální účinnost v této konfiguraci? A jakou řídící jednotku, koukám, že na tom taky dost záleží. Pokud možno řídící jednotku, kde jdou vypnout všechny restrikce, dejme tomu, že to bude na uzavřené okruhy, ať se zbavim nepotřebné názorové omáčky.
V mém ekole mám magic pie a řídící jednotku nám na 48v a 50 a max,k tomu mám cykloanalist a baterii 30 ah.Je to vybaveno 3 polohovým vypínačem kde lze nastavit legální mod do max 1000w krátkodobě a rychlost 25 kilometrů,druhá poloha 40 procent výkonu,to je cca do 40 km a třetí 110 procent výkonu motoru,je to jednotka sínus a tedy dovoluje zatížit víc motor bez zahřívání.Jelikož i na legál mod je dostatečný výkon,jezdil jsem v pohodě i po kopcích i mimo cyklostezky v Jeseníkách a dojezd jsem měl něco přez 80 kilometrů,cykloanalist uváděl spotřebu 22ah,hodně se vrátilo zpět při sjezdech rekuperací,cca 15 procent dle anylistu,Je ale třeba baterii,která to snese,zpět ukazoval cykloanalist až 22 ampér.Jelikož jsem jel s kolegy kteří si půjčily elektrokola na červenohorském sedle se středovým motorem,mohu trochu porovnat jak se mi to jeví,dvě kola měla po několika kilometrech defekt,přetržený řetěz,prý úplně nová a seřízená kola a další museli hodně šetřit energii aby vůbec do cíle dojeli,většinou jim došla baterie tak 10 kiláčků před cílem..nikde jsem nemusel kvuli kopci tlačit kolo,bez problémů to vše zvládlo a nakopečku na ně čekat.Dal jsem na doporučení pána z DHelektrokola a osadil motor místo do 18 do 16 kol a dal od něj plášt který má potom skoro stejný průměr jak ta 18 ,navíc není třeba tak hustit,čímž se jízda i na makadamu dá snést a nevyklepe z vás duši a nehrozí na dírách proražení duše,pokud ale jedete po silnici,není problém dohustit a jet s menší námahou.Zatím mám najeto jen 1900 kilometrů vše bez problémů baterie drží a nejsou s ní problémy ač není vybavena bms jen je vyveden z každé půlky konektor na připojení modelářské nabíječky na případné srovnání článků,vypínač je uprostřed,takže baterku rozdělí na 2 krát 24 v...na cesty beru obyčejnou nabíječku na 48 v,pro lifepo4 ač tam jsou lion,napětí je sníženo zapojením dvou diod.Před jízdou do konektorů zapojím hlídání pro lipol baterky od modelářů,za 100kč jeden a mám ta hlídání pokud by se něco dělo,zatím vše v pořádku a ani nebylo třeba dorovnávat jednotlivé články,za mě spokojenost a zatím to vypadá na dobrou volbu... :D
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: E-kolo

Nový příspěvek od matobabetak »

Pekná zostáva, objednával si z eshopu alebo kupoval v kamennom obchode? Batériu by som si poskladal stačilo by kúpiť box s bms
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Nový příspěvek od kodl69 »

já mám jednotku AM2 z e-pohon.cz dokonce i s legálním módem. Motor se s běžnou baterkou neutaví ani při 5km/h, jednotka omezuje proud někde na 38-40A. Při běžné jízdě do kopce ale někde okolo 15km/h nastoupí max. krouťák a pak se to najednou rozběhne až někam ke 30km/h v pořád stejným stoupání, takže se vyplatí na rozjezdu máknout, pak to okolostojící biciklisti bez motoru ani nechápou. Ale na nějaký extra horský traily se stoupáním přes 15% na nezpevněným povrchu to moc není, to je místo pro středovej pohon přes řetěz. Ne jenom, že tam není ten výkon, ale taky hrozně mizí elektrika z baterky. Ale trasy po zpevněnejch cestách s převýšením 500m na 5km jsou těžce v pohodě, obvykle mám spíš problémy s nájezdovejma rychlostna do prudkejch zatáček, někdy zdržují i důchodci s autama...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek