Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to plnohodnotný závod, len tá zvuková kulisa asi nebude to pravé orechové (( Nie sme zvyknutí. Keď sa to tak vezme, hodne sa ušetrí na váhe klasického motora s prevodovkou, takže váha bateriek to až tak moc nepokazí. SUPEEEEER !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Dnes zahlásili v TV - VW musí po afére s nafťákmi sporiť a prepustí 30 000 zamestnancov. Pre program elektromobilov zas vytvorí 9 000 pracovných miest.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1749
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
mozna jim doslo ze cas elektromobilu opravdu prisel kdyz i posta jim vzala zakazky a nafta uz netahne.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak zrovna pošta je ideální věc pro elektromobil. Přes den to jezdí svojí určenou trasu, takže lze zvolit ideální kapacitu baterek, vesměs se jen popojíždí a v noci auto stojí.
U nás přece pošta taky měla eletro favority a to už před lety, ale nějak je potichu nechala sešrotovat a jen pár kousků se lidem povedlo zachránit.
U nás přece pošta taky měla eletro favority a to už před lety, ale nějak je potichu nechala sešrotovat a jen pár kousků se lidem povedlo zachránit.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono buducnost je jasna a to su specialne dane. uz dnes sa u nasich susedov plati dan podla vyprodukovanehi CO2 a nie su to male sumy. Ak by to zaviedli u nas hned by bolo menej starych dotiahnutych vrakov prestiznych hraciek ktorych majitelia nemaju ani na zaplatenie havarijnej poistky ale nabratych uverov na tie haraburdy habadej. Za mna kludne aj merace vyprodukovaneho co2 a nox a platit za to co vyprodukujem. Cena za tonu CO2 ak by realne trh z CO2 ako komoditov fungoval kludne 100eur na tonu. To by sme hned videli aki by vsetci zrazu boli enviro friendly akonahle sa nieco dotkne ich penazeniek.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Lenže dane majú byť nastavené tak, aby sa za produkciu CO2 platilo veľa, lebo nás to raz zabije
a bude tu na našom území púšť, ale na veci, ktoré pomáhajú človeku a súčasne neprodukujú
exhaláty, neničia mozgy človeka, ako napr. alkohol, cigarety, tak na eko veci by mala byť daň 0-vá.
a bude tu na našom území púšť, ale na veci, ktoré pomáhajú človeku a súčasne neprodukujú
exhaláty, neničia mozgy človeka, ako napr. alkohol, cigarety, tak na eko veci by mala byť daň 0-vá.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen taková odbočka, co se týká CO2 - dnes poslední výzkumy uvádějí, že Země a Venuše měly kdysi v podstatě stejné startovní podmínky. Jediný podstatný rozdíl byl, že na Venuši se kvůli velmi intenzivní sopečné činnosti dostalo do atmosféry vyšší množství CO2, než na Zemi.
Výsledek dnes známe asi všichni. Na Venuši je několik set stupňů Celsia a prostředí asi takové, jaké si literární umělci představují v pekle. To vše v podstatě díky vyšším koncentracím CO2. Tedy aspoň víme, co nás čeká, když se emise na Zemi nepodaří uřídit...
Výsledek dnes známe asi všichni. Na Venuši je několik set stupňů Celsia a prostředí asi takové, jaké si literární umělci představují v pekle. To vše v podstatě díky vyšším koncentracím CO2. Tedy aspoň víme, co nás čeká, když se emise na Zemi nepodaří uřídit...
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak je potřeba zachytit free energy ,udělat udělátko na komprimaci CO2 a přetvořit jej zase na malinko delší život na Zemi-hehe.Mě baví jak se My uvědomělí lidé pořád staráme a přitom každodenně ničíme vše,včetně své rasy.
Ale zase zábava musí být,Tesla má potíže u X modelu s cvakáním prstů u křídlových dveřích.Zároveň vypustila nejnižší model X s rozdílem 6000USD oproti další výbavě.Také zdražuje model S,asi kvůli trojkovému modelu za 1 000 000Kč,který vyjede 2017.
Ale zase zábava musí být,Tesla má potíže u X modelu s cvakáním prstů u křídlových dveřích.Zároveň vypustila nejnižší model X s rozdílem 6000USD oproti další výbavě.Také zdražuje model S,asi kvůli trojkovému modelu za 1 000 000Kč,který vyjede 2017.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Počúval som 4-hodinový report na Youtube, kde Musk aj s jeho kolegom hovoril o celej histórii,
ako začali a nemohli pokračovať, lebo dodávatelia boli neseriózni a tak si nakoniec museli
všetko vyrobiť sami, batt. packy, prevodovky do roadstera, lebo dodané ten krútiaci moment
rozomlel na šrot, karosériu, elektriku, všetko naprogramovať, debugovať.
Nakoniec aj napriek tomu, že už mali depozity, boli úplne na 0 a Musk chodil žobrať
peniaze a nikto mu nechcel požičať.
Podobne je to aj teraz, pochopil, že všetko musím byť v jednej továrni, lebo ak to bude
zvážať z celej Azie, EU a USA, tak len príde o ďalšie prachy.
ako začali a nemohli pokračovať, lebo dodávatelia boli neseriózni a tak si nakoniec museli
všetko vyrobiť sami, batt. packy, prevodovky do roadstera, lebo dodané ten krútiaci moment
rozomlel na šrot, karosériu, elektriku, všetko naprogramovať, debugovať.
Nakoniec aj napriek tomu, že už mali depozity, boli úplne na 0 a Musk chodil žobrať
peniaze a nikto mu nechcel požičať.
Podobne je to aj teraz, pochopil, že všetko musím byť v jednej továrni, lebo ak to bude
zvážať z celej Azie, EU a USA, tak len príde o ďalšie prachy.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen pro informaci, kde se hodnota CO2 spolu s globální teplotou pohybovala v historii Zeměhttp://www.okd.cz/cs/tezime-uhli/jak-uh ... jsiho-uhli
a popis podmínek na Zemi za vysokého obsahu CO2 _______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Stále to bylo zřejmě méně, než na Venuši.
Je jasné, že silná sopečná činnost tu byla kdysi taky - to je na tvém obrázku vidět.
My lidé bychom dnes v 7000ppm měli jen malou šanci přežít, snášíme velmi špatně už koncentrace nad 1500ppm, kdy začíná být absorpční rovnováha kyslíku v plicích povážlivě narušena.
CO2 dnes spotřebovávají hlavně rostliny při fotosyntéze a dál je podstatná část rozpuštěna ve vodě všech moří, kde pak tvoří vápencové usazeniny. Ovšem při dnešním nárůstu CO2 ročně už tyto procesy nepostačují k zachování rovnováhy a koncentrace CO2 se nezadržitelně zvyšuje. Tedy laicky řečeno - dáváme tomu pěkně na prdel:
Je jasné, že silná sopečná činnost tu byla kdysi taky - to je na tvém obrázku vidět.
My lidé bychom dnes v 7000ppm měli jen malou šanci přežít, snášíme velmi špatně už koncentrace nad 1500ppm, kdy začíná být absorpční rovnováha kyslíku v plicích povážlivě narušena.
CO2 dnes spotřebovávají hlavně rostliny při fotosyntéze a dál je podstatná část rozpuštěna ve vodě všech moří, kde pak tvoří vápencové usazeniny. Ovšem při dnešním nárůstu CO2 ročně už tyto procesy nepostačují k zachování rovnováhy a koncentrace CO2 se nezadržitelně zvyšuje. Tedy laicky řečeno - dáváme tomu pěkně na prdel:
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono nie je problém v tom, že sa CO2 zvyšuje, keby to bolo naďalej tak, tak to ešte prežijeme.
Problém je, že v určitom mieste krivky, je bod zlomu, kde už celá atmosféra začne fungovať
ako sklenník, lebo s zmení typ oblakov na také, ktoré viac bránia fotónom uniknúť do vesmíru,
začne sa uvoľňovať CH4 a už tá krivka bude exponenciálna, bez možnosti to vrátiť spať,
lebo nepoznáme taký mechanizmus, aby si s tým príroda poradila sama a po tomto
bode zlomu, už nie je cesty spať, a začneme sa v našich zem. šírkach zaujímať o to,
čo majú v Afrike, malária, rozne iné horúčkovité ochorenia etc.
Keď bude v BA alebo v Prahe o 5 *C viac, napr. 43 až 44 v lete, neviem si predstaviť,
ako to ľudia v panelákoch a nemocniciach prežijú, hlavne tí nad 70 r.
Roky som bol zapojený svojimi PC do tohto projektu, prekladal som niektoré články,
kto má záujem može, si to preštudovať.
http://www.climateprediction.net/publications/
Problém je, že v určitom mieste krivky, je bod zlomu, kde už celá atmosféra začne fungovať
ako sklenník, lebo s zmení typ oblakov na také, ktoré viac bránia fotónom uniknúť do vesmíru,
začne sa uvoľňovať CH4 a už tá krivka bude exponenciálna, bez možnosti to vrátiť spať,
lebo nepoznáme taký mechanizmus, aby si s tým príroda poradila sama a po tomto
bode zlomu, už nie je cesty spať, a začneme sa v našich zem. šírkach zaujímať o to,
čo majú v Afrike, malária, rozne iné horúčkovité ochorenia etc.
Keď bude v BA alebo v Prahe o 5 *C viac, napr. 43 až 44 v lete, neviem si predstaviť,
ako to ľudia v panelákoch a nemocniciach prežijú, hlavne tí nad 70 r.
Roky som bol zapojený svojimi PC do tohto projektu, prekladal som niektoré články,
kto má záujem može, si to preštudovať.
http://www.climateprediction.net/publications/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Elektricka / hybridni auta
Zdravím ,
ad daně - sou daně jako takové , uvalené na vše za účelem dojit toky chechtáků a motivační daně , což je to samý jako dotace , jen z opačného konce . Motivační daň penalizuje nežádoucí a dotace odměňuje žádoucí . Je jen na námi zvolých "mocných" udávt směr stádu , leč reálně nenaslouchají nikomu jinému než-li našeptávačům (lobbystům) a jejich obálkám či krabicím od bot .
Trh jako takový co dnes točí koly ekonomiky , soudruh klaus tomu říká "neviditelná ruka trhu" sám/a od sebe neopustí stále fungující a pěkně zažranej systém čmoudů , to se pohne jenom ze dvou důvodů - a) zachrčáním v ropných trubkách , nebo b) masivní celosvětovou politickou silou . Možnost b) moc nehrozí ... jednak by všichni "mocní" museli začít přemýšlet v duchu co tu zanecháme našim vnoučatům a zadhuhak , už jak se loni handrkovali v Paříži nad COP 21 . Možnost a) stále vidím jako tu reálnější , jenže málokdo si evidentně uvědomuje že to bude doprovázeno pořádným pozdvižením celé společnosti ... slušně řečeno - všechno se to sesere .
Ad CO2 - 1) v osobní dopravě jej majoritně emitují diesely a to díky vyšímu obsahu uhlíku .
2) trh s emisními povolenkami nebyl špatný nápad , ale ropákům se povedlo jej zbořit .
3) Venuše je na tom tak jak je především kvůli její vzdálenosti od , život tak jak jej kolem sebe známe je díky tak akorátní vzdálenosti od . Blž = výheň , dál = zima .
4) přetváření CO2 na paliva se už děje , sice zatím jen v experimentálním měřítku , nejslibnějších výsledků je v současnosti dosahováno pěstováním bakteríí a sinic živených CO2 přímu u zdrojů - huhelné elektrárny či chemičky . Ze sklizené biomasy se lisují oleje nebo se fermentuje s následnou destilací lihu .
5) nynější obsah CO2 v atmosféře nemá v zjistitelné historii Země obdoby . Podle nedávných studií začala průmyslová revoluce (začáte užívání fosilních paliv) v době inklinující k malé době ledové !!!!!! Korelací vzniklo klimatické podnebí jaké dnes zažíáme . Nebýt počátku malé doby ledové , za dnešních emisích nejen CO2 by sme všichni už "žili" na pouších .
6) pohlcovíní CO2 oceány je negativně ovlivňováno rostoucí teplotou nejen že masivně hinou korály , ale i plankton !!!
Ještě se vrátím k ekonomice Euto vs. čmoud .
Doposud nezmíněným faktorem ovlivňujíci rozhodování rozumných lidí zda-li to či ono jsou i skutečnosti ke komu mé peníze půjdou . Pominu-li finanční sendvič nového čmoud auta a finanční sendvič nového Euta srovnatelných parmetrů se čmoudem , zbidou provozní finanční náklady :
- čmoud - peníze za nákup PHM jsou rozdrobeny k mnoha zainteresovaným : DPH + spotřební daň + marže prodejce + platba dopravci za dopravu + cena za rafinaci z ropy + přeprava ropy + vytěžení ropy . Celá tento řetězec překupníků je živ a živen námi jež kupují fosilní PMH .
- Euto - peníze za odběr el. si rozdělí : DPH + ČEPS + distributor + výrobce . Na rozdíl od ropy téměř celá částka zůstává na území jednoho státu , max + sousední stát . Pokud je Euto napájeno domácí elektřinou , tak je to ještě kratší cesta chchtáků žádý chechtáky ... nebo si někdo sám sobě fakturuje elektřinu ?
... To toho zas je
Elektronům zdar
ad daně - sou daně jako takové , uvalené na vše za účelem dojit toky chechtáků a motivační daně , což je to samý jako dotace , jen z opačného konce . Motivační daň penalizuje nežádoucí a dotace odměňuje žádoucí . Je jen na námi zvolých "mocných" udávt směr stádu , leč reálně nenaslouchají nikomu jinému než-li našeptávačům (lobbystům) a jejich obálkám či krabicím od bot .
Trh jako takový co dnes točí koly ekonomiky , soudruh klaus tomu říká "neviditelná ruka trhu" sám/a od sebe neopustí stále fungující a pěkně zažranej systém čmoudů , to se pohne jenom ze dvou důvodů - a) zachrčáním v ropných trubkách , nebo b) masivní celosvětovou politickou silou . Možnost b) moc nehrozí ... jednak by všichni "mocní" museli začít přemýšlet v duchu co tu zanecháme našim vnoučatům a zadhuhak , už jak se loni handrkovali v Paříži nad COP 21 . Možnost a) stále vidím jako tu reálnější , jenže málokdo si evidentně uvědomuje že to bude doprovázeno pořádným pozdvižením celé společnosti ... slušně řečeno - všechno se to sesere .
Ad CO2 - 1) v osobní dopravě jej majoritně emitují diesely a to díky vyšímu obsahu uhlíku .
2) trh s emisními povolenkami nebyl špatný nápad , ale ropákům se povedlo jej zbořit .
3) Venuše je na tom tak jak je především kvůli její vzdálenosti od , život tak jak jej kolem sebe známe je díky tak akorátní vzdálenosti od . Blž = výheň , dál = zima .
4) přetváření CO2 na paliva se už děje , sice zatím jen v experimentálním měřítku , nejslibnějších výsledků je v současnosti dosahováno pěstováním bakteríí a sinic živených CO2 přímu u zdrojů - huhelné elektrárny či chemičky . Ze sklizené biomasy se lisují oleje nebo se fermentuje s následnou destilací lihu .
5) nynější obsah CO2 v atmosféře nemá v zjistitelné historii Země obdoby . Podle nedávných studií začala průmyslová revoluce (začáte užívání fosilních paliv) v době inklinující k malé době ledové !!!!!! Korelací vzniklo klimatické podnebí jaké dnes zažíáme . Nebýt počátku malé doby ledové , za dnešních emisích nejen CO2 by sme všichni už "žili" na pouších .
6) pohlcovíní CO2 oceány je negativně ovlivňováno rostoucí teplotou nejen že masivně hinou korály , ale i plankton !!!
Ještě se vrátím k ekonomice Euto vs. čmoud .
Doposud nezmíněným faktorem ovlivňujíci rozhodování rozumných lidí zda-li to či ono jsou i skutečnosti ke komu mé peníze půjdou . Pominu-li finanční sendvič nového čmoud auta a finanční sendvič nového Euta srovnatelných parmetrů se čmoudem , zbidou provozní finanční náklady :
- čmoud - peníze za nákup PHM jsou rozdrobeny k mnoha zainteresovaným : DPH + spotřební daň + marže prodejce + platba dopravci za dopravu + cena za rafinaci z ropy + přeprava ropy + vytěžení ropy . Celá tento řetězec překupníků je živ a živen námi jež kupují fosilní PMH .
- Euto - peníze za odběr el. si rozdělí : DPH + ČEPS + distributor + výrobce . Na rozdíl od ropy téměř celá částka zůstává na území jednoho státu , max + sousední stát . Pokud je Euto napájeno domácí elektřinou , tak je to ještě kratší cesta chchtáků žádý chechtáky ... nebo si někdo sám sobě fakturuje elektřinu ?
... To toho zas je
Elektronům zdar
Naposledy upravil(a) abrams dne sob lis 19, 2016 1:53 pm, celkem upraveno 1 x.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
RK: No ono důsledky jsou vidět už dnes. Ledovce tají ukrutnou rychlostí. V Evropě pomalu nastává "stepní počasí" - tedy to, co známe z USA - žádné jaro ani podzim, z léta rovnou do zimy a naopak. To už bylo pozorováno několik posledních let. To je dané hlavně nedostatkem zeleně/stromů a vodních ploch, které klimatizují podnebí. Jeden jediný strom funguje jako 11 kW klimatizace. Tak si udělejte představu, jaký má vliv.
Například - když jsem jel autem z Bruselu na západ k belgickému pobřeží, tak jsem za celou cestu (dlouhou několik set kilometrů), neviděl jediný les, což byl velmi smutný pohled. Když jedete od Prahy na západ, první větší lesy potkáte až u Velké Dobré, tedy cca 30km od Prahy. Až tam jsme to dopracovali a "dorubali". Je to ostuda.
Ale to stále nejsou projevy oteplování, i když k nim přispívají. Hlavní projevy dnes jsou nestabilita počasí, prudké změny, přívalové deště, záplavy, povodně, vichřice a tornáda už i v Evropě, což bylo dřív něco neslýchaného (viz minulý týden v Itálii). Matematické modely počasí selhávají a lze velmi těžko předpovídat na delší období právě v důsledku klimatických změn, spojených s oteplováním. Spoustu jsem toho samozřejmě zmínit zapomněl.
Například - když jsem jel autem z Bruselu na západ k belgickému pobřeží, tak jsem za celou cestu (dlouhou několik set kilometrů), neviděl jediný les, což byl velmi smutný pohled. Když jedete od Prahy na západ, první větší lesy potkáte až u Velké Dobré, tedy cca 30km od Prahy. Až tam jsme to dopracovali a "dorubali". Je to ostuda.
Ale to stále nejsou projevy oteplování, i když k nim přispívají. Hlavní projevy dnes jsou nestabilita počasí, prudké změny, přívalové deště, záplavy, povodně, vichřice a tornáda už i v Evropě, což bylo dřív něco neslýchaného (viz minulý týden v Itálii). Matematické modely počasí selhávají a lze velmi těžko předpovídat na delší období právě v důsledku klimatických změn, spojených s oteplováním. Spoustu jsem toho samozřejmě zmínit zapomněl.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen bych chtěl upozornit na zalesněnost, která se dle
http://www.cspop.cz/lesnic/crlesnic/crlesnic.htm
ze které přikládám tabulku už od doby Marie Terezie stále zvyšuje. Nadměrné plochy lesa už začínají mít neblahý vliv na některé živočichy.
http://www.cspop.cz/lesnic/crlesnic/crlesnic.htm
ze které přikládám tabulku už od doby Marie Terezie stále zvyšuje. Nadměrné plochy lesa už začínají mít neblahý vliv na některé živočichy.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:53 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Zajímavý a asi i poměrně překvapivý údaj. Pokud to tak je, budeme asi minimálně v Evropě výjimka a zaplať bůh za to. Jak jsem psal, například v některých oblastech Belgie v podstatě nevědí, co to "les" je. Známý pod Prahou má chatu v lesích (Hvozdnice) a má ji na celou letní sezónu vždy rezervovanou pro turisty z Holandska a Belgie, kteří se po příjezdu chovají jako u vytržení, protože les nikdy neviděli.
Otázkou je, co ostatní stromy v prostorách, co nejsou klasifikovány jako les. Tedy takové ty osamělé na remízkách mezi poli, které zmizely a podobně.
Co se týče vody - v dobách socializmu se masivně a celoplošně meliorovala pole v celé ČSSR. Což mělo v podstatě za následek, že se postupně z polí odplavily všechny jemné částice. Dnešní pole jsou ve velké míře díky tomu v podstatě směs písku a ostatních hrubých částic, které nemají šanci zadržet žádnou vodu, ta okamžitě proteče a odteče pryč. Tedy akumulační kapacita žádná. Proto je stále sucho i po delších deštích. Vzhledem k tomu, že pole jsou svou rozlohou podstatným prvkem krajiny u nás, bude tento fakt také silně ovlivňovat klimatizaci podnebí.
Tedy je to všechno se vším dohromady.
Otázkou je, co ostatní stromy v prostorách, co nejsou klasifikovány jako les. Tedy takové ty osamělé na remízkách mezi poli, které zmizely a podobně.
Co se týče vody - v dobách socializmu se masivně a celoplošně meliorovala pole v celé ČSSR. Což mělo v podstatě za následek, že se postupně z polí odplavily všechny jemné částice. Dnešní pole jsou ve velké míře díky tomu v podstatě směs písku a ostatních hrubých částic, které nemají šanci zadržet žádnou vodu, ta okamžitě proteče a odteče pryč. Tedy akumulační kapacita žádná. Proto je stále sucho i po delších deštích. Vzhledem k tomu, že pole jsou svou rozlohou podstatným prvkem krajiny u nás, bude tento fakt také silně ovlivňovat klimatizaci podnebí.
Tedy je to všechno se vším dohromady.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to presne naopak, lesov nie je viac, ako pred 16. storočím, len sa veľmi pomaly zalesňuje
územie, ktoré sa v 16. a 17. storočí na našom území odlesnilo.
Tu pri nás vo Vihorlatských vrchoch a na pomedzí Poľska, Ukrajiny sú pralesy, v ktorých
sa dobre pozoruje obloha, lebo je tu ešte skutočná tma, čo už na 98 % územia,
vďaku svetelnému znečisteniu nie je.
Cez Slovensko ide Európske rozvodie, takže ak lesy nebudú zachytávat vodu, ak v lesoch
hrádze nezachytia, čo najviac vody, ak lesné jazerá nezachytia vodu, tak si ju budeme
musieť kúpiť zo zahraničia.
25 km odomňa je toto:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Morsk%C3%A9_oko_(jazero)
územie, ktoré sa v 16. a 17. storočí na našom území odlesnilo.
Tu pri nás vo Vihorlatských vrchoch a na pomedzí Poľska, Ukrajiny sú pralesy, v ktorých
sa dobre pozoruje obloha, lebo je tu ešte skutočná tma, čo už na 98 % územia,
vďaku svetelnému znečisteniu nie je.
Cez Slovensko ide Európske rozvodie, takže ak lesy nebudú zachytávat vodu, ak v lesoch
hrádze nezachytia, čo najviac vody, ak lesné jazerá nezachytia vodu, tak si ju budeme
musieť kúpiť zo zahraničia.
25 km odomňa je toto:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Morsk%C3%A9_oko_(jazero)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
K zadržování vody v krajině může pomoci masivnější pěstování GMO plodin, protože řada z nich se může pěstovat bez potřeby orby - orba vede k vyššímu odplavování, nebo i odnášení půdy větrem. Takto se to řeší mimo Evropu.solárník píše:...Co se týče vody - v dobách socializmu se masivně a celoplošně meliorovala pole v celé ČSSR. Což mělo v podstatě za následek, že se postupně z polí odplavily všechny jemné částice. Dnešní pole jsou ve velké míře díky tomu v podstatě směs písku a ostatních hrubých částic, které nemají šanci zadržet žádnou vodu, ta okamžitě proteče a odteče pryč. Tedy akumulační kapacita žádná. Proto je stále sucho i po delších deštích. Vzhledem k tomu, že pole jsou svou rozlohou podstatným prvkem krajiny u nás, bude tento fakt také silně ovlivňovat klimatizaci podnebí...
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektricka / hybridni auta
to solarnik
Z Bruselu na pobřeží několik set km? To jsi kličkoval jak zajíc ne?
Ale jinak máš pravdu, lesů tam moc nemají. Je ale otázkou jestli tam někdy nějaké byly.
Z Bruselu na pobřeží několik set km? To jsi kličkoval jak zajíc ne?
Ale jinak máš pravdu, lesů tam moc nemají. Je ale otázkou jestli tam někdy nějaké byly.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
A nielen to, v okolí Zemplínskej Šíravy je poda, ktorá nie len že bola zle udržiavaná,
tým, že sa odvodnila, ale súčasne sa tam naplavilo DDT a PCB, lebo "múdri" rozhodli,
že pacneme do Vranova bukózu a do Strážskeho chem. výrobu DDT a PCB, ako aj
výbušnín pre zbrojárenský priemysel. A ešte sem tresneme Vojany na uhlie
a mazut.
Vidíte kde to vedie, kde vedie to, že 100 rokov sme išli, nie cestou el. pohonu
vlakov, aut, autobusov, nákladiakov, ale robili sme vz. a záž. motory, prevodovky
spojky, čo sa v konečnom dosedku ukázalo ako absolútne zbytočné.
AK by sa viac študovalo a LiFE či LiIOn prišli pred 100 r., tak by svet vyzeral ináč,
a pár ľudí v okolí MI, HE by ešte žilo, a žili by aj ich deti a vnuci.
tým, že sa odvodnila, ale súčasne sa tam naplavilo DDT a PCB, lebo "múdri" rozhodli,
že pacneme do Vranova bukózu a do Strážskeho chem. výrobu DDT a PCB, ako aj
výbušnín pre zbrojárenský priemysel. A ešte sem tresneme Vojany na uhlie
a mazut.
Vidíte kde to vedie, kde vedie to, že 100 rokov sme išli, nie cestou el. pohonu
vlakov, aut, autobusov, nákladiakov, ale robili sme vz. a záž. motory, prevodovky
spojky, čo sa v konečnom dosedku ukázalo ako absolútne zbytočné.
AK by sa viac študovalo a LiFE či LiIOn prišli pred 100 r., tak by svet vyzeral ináč,
a pár ľudí v okolí MI, HE by ešte žilo, a žili by aj ich deti a vnuci.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5149 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1352 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 904 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69