Správné zacházení s LIFePO4
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Veľmi poučné čítanie, je toho dosť. A kapitola 6.2 a 6.3 ja presne o tom, aké sú riziká
dovozu a znovupoužitia bateriek z EV doma v FVE.
https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/ ... sequence=3
dovozu a znovupoužitia bateriek z EV doma v FVE.
https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/ ... sequence=3
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 384
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Skvělá práce. Všechno podloženo včetně zdroje. Potvrzeno stárnutí samo o osobě i bez cyklování. str 129. obr 85.rottenkiwi píše:Veľmi poučné čítanie, je toho dosť. A kapitola 6.2 a 6.3 ja presne o tom, aké sú riziká
dovozu a znovupoužitia bateriek z EV doma v FVE.
https://uwspace.uwaterloo.ca/bitstream/ ... sequence=3
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Bohužel je to jen simulace. Práce má zásadní nedostatek tvrdých dat. Z mého pohledu jsou to jen věštby z křišťálové koule. Na základě jednoročního pozorování simulují výsledky na deset let dopředu. Možná nejsou daleko od pravdy ale možná také ano. Poměr jednoročního zkoumání a desetileté předpovědi mi připadá tak vysoký, že už mohou mít výsledky malou pravděpodobnost souladu s realitou. Myslím si, že po delší době reálného provozu se mohou projevit skutečnosti a souvislosti, které podstatně ovlivní životnost ale v relativně krátkém úseku pozorování reálného chování je nebylo možno zjistit. Je to asi tak, jako bych dnes bedlivě celý den pozoroval teploty v Praze a sledoval kolik dnes napršelo a ze získaných informací bych udělal předpověď kolik naprší za deset dalších dní v Liberci a v Uherském Hradišti.Ronn píše:Všechno podloženo včetně zdroje. Potvrzeno stárnutí samo o osobě i bez cyklování. str 129. obr 85.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Správné zacházení s LIFePO4
V práci jsou zajímavé i vlastní experimenty. Zvlášť odstrašující je časové stárnutí skladovaných článků za zvýšené teploty - strana 44, obr.14. Ty teploty se u nás solárníků asi naštěstí nevyskytují (60 st. C), ale těch 35 st. C přes léto už někde být může. A degradaci dále podporuje skladování za plně nabitého stavu, což se u nás přes léto, kdy jsou (nevyužívatelné) přebytky, též vyskytuje.
Takže snaha by měla být držet články za rozumné teploty a nesnažit se je nabít na maximum. A když už je nabít potřebuji, aby vydržely celou noc, tak je raději dobít až před večerem a během dne s předstihem využívat různé vytěžovače.
Takže snaha by měla být držet články za rozumné teploty a nesnažit se je nabít na maximum. A když už je nabít potřebuji, aby vydržely celou noc, tak je raději dobít až před večerem a během dne s předstihem využívat různé vytěžovače.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Správné zacházení s LIFePO4
To přirovnání je jako srovnávat jabka s hruškama, řekl bych trochu vedle. Nicméně Li aku starých kolem deseti let se u nás vyskytuje celkem dost a co tak zaznamenávám mají 70-80% kapacity, neboli ten graf zhruba odpovídá stárnutí aku + tam jsou dle mě velmi mírné ztráty v důsledku předchozího provozu(aby bylo jasno bavím se o zde se vyskytujících použitých bateriích)
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Tu je iná práca z CZ.
http://agronomy.emu.ee/wp-content/uploa ... pezova.pdf
http://agronomy.emu.ee/wp-content/uploa ... pezova.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Naprosto ukazkove prebijeni lifepo az do 4,0v. Tato hodnota uz snad v zadnych datasheetech dnes nefiguruje a vsude je hranicni 3,6v. Vysledne opotrebeni a degradace by byly uplne jine. Tuto studii hodnotim jako fail a nepochopeni principu napetoveho rozsahu pouziti lifepo.rottenkiwi píše:Tu je iná práca z CZ.
http://agronomy.emu.ee/wp-content/uploa ... pezova.pdf
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Mohli skončit s dobíjením dříve, nebo přejít z CC na CV, ale to by testování trvalo déle. Při pouhým nabíjení konstantním proudem je docela dobře možné, že k žádnému přebíjení ještě nedocházelo. Ty 4,0 V totiž na svorkách naměřili při dobíjecím proudu C/4 a možná, že články ještě nebyly na 100% SOC.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Nemohli. To by to měření stála za no h.... Každý výrobce udává charakteristiku nabíjení a ta je snad u všech baterek CC CV. Jen u OLOVA následuje float u ostatních odpojení.rva píše:Mohli skončit s dobíjením dříve, nebo přejít z CC na CV.....
Probůh proč stále omýláme staré zavržené postupy a nechceme přijmout výrobci doporučený postup. Ta jako výrobce neprovedl mnohá měření, nevyhodnotil je a vaří tím ve svých doporučení z vody?
Uvedu zde oblíbené LG 18650 HE2 2500mA
Standard charge:
CC 1250mA
CV 4,2V
End condition(cut off) 50mA.
Co je na tomto doporučení výrobce k diskusi. Je ještě nějaký správnější způsob jak s baterkou zacházet?
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Správnější způsob zacházení s baterií samozřejmě existuje - je to dobíjení na nižší konečné napětí a raději při nižších proudech.
Cílem zmíněné práce pravděpodobně nebylo zjistit, jak se chovají baterie při nabíjení a vybíjení dle specifikace výrobce, ani navrhnout lepší postup, než navrhl výrobce, ale ověřit vliv cyklického nabíjení a vybíjení na kapacitu článku. Celkem chápu, že nezvolili CC CV, protože část CV může značně prodlužovat celý experiment a nemusí přinést ani nic podstatně nového. Podstatné je, aby při cyklování nedocházelo k přebití článku. Přebití není dáno svorkovým napětím při proudu C/4, ale tehdy, když se vyčerpá kapacita volného Lithia. Vlivem vnitřního odporu článku je toto svorkové napětí dosaženo samozřejmě dříve, než je baterie nabitá. Proto i tady někteří hloubali nad tím, jestli není možné při znalosti vnitřního odporu bezpečně článek nabíjet ještě dál vyšším proudem, protože článek není nabitý, energii je stále možno kam ukládat a nemusí zůstat na střeše.
Cílem zmíněné práce pravděpodobně nebylo zjistit, jak se chovají baterie při nabíjení a vybíjení dle specifikace výrobce, ani navrhnout lepší postup, než navrhl výrobce, ale ověřit vliv cyklického nabíjení a vybíjení na kapacitu článku. Celkem chápu, že nezvolili CC CV, protože část CV může značně prodlužovat celý experiment a nemusí přinést ani nic podstatně nového. Podstatné je, aby při cyklování nedocházelo k přebití článku. Přebití není dáno svorkovým napětím při proudu C/4, ale tehdy, když se vyčerpá kapacita volného Lithia. Vlivem vnitřního odporu článku je toto svorkové napětí dosaženo samozřejmě dříve, než je baterie nabitá. Proto i tady někteří hloubali nad tím, jestli není možné při znalosti vnitřního odporu bezpečně článek nabíjet ještě dál vyšším proudem, protože článek není nabitý, energii je stále možno kam ukládat a nemusí zůstat na střeše.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
I to zde bylo probíráno minimálně mnou, a nebylo ta tok úplně mou zkušeností, i když jsem si ověřil, že by to tak mohlo i být. Konečné napětí LFP je 3,33V. Při větších kapacitách by nabíjení CC, ale hlavně CV bylo neúměrně dlouhé, tudíž bylo navrženo, přičítat vnitřní odpor k nabíjecímu napětí. Což by zcela určitě obstálo i u správného nabíjecího postupu s tím, že ono konečné napětí musí klesat s poklesem proudu na napětí 3,33V.rva píše:.....Vlivem vnitřního odporu článku je toto svorkové napětí dosaženo samozřejmě dříve, než je baterie nabitá. ....
Je li vnitřní odpor baterky 5mOhm, pak je nabíjecí křivka daná 3,33+i*0,005, což je asi při 10A 3,38V s tím, že toto je ono "virtuální" dílčí CV. Pokud by proud klesl na 5A muselo by ono virtuální CV klesnout na 3,355V, atd až k 3,33.
Je pravda, že výrobce uvádí nabíjecí napětí o dost vyšší, například 3,55V při 40A, což tak trochu koresponduje i s myšlenkou vnitřního odporu.
Nečetl jsem u žádného výrobce, jak by měl onen okamžik odpojení CV uskutečnit. Vysvětluji si to tak, že část CV není a při dosažení 3,55V a 40A utnu nabíjení.
Potom mi přijde jako dost velký hazard udržovat trvalé napětí na LFP baterce trvale nad napětím 3,33V, jak je zde často uváděno. Nad 3,33V a plném vměstnání li iontů se veškerá dodaná energie přemění jen na teplo a to jak jistě všichni víme je největší škůdce baterek.
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Zde bych ne zcela souhlasil. Ještě hůře by bylo, pokud by se energie podílela na chemických reakcích, které nemají s ukládáním energie nic společného (obvykle více či méně ireverzibilní). Toto je možný zdroj spekulací o časové stálosti akumulátorů.střídač_N píše:....... Nad 3,33V a plném vměstnání li iontů se veškerá dodaná energie přemění jen na teplo a to jak jistě všichni víme je největší škůdce baterek.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Měl jsem možnost si sáhnout na zápornou elektrodu LiFePo hodně starého akumulátoru. Ta elektroda byla jak starej papír. Ve své podstatě tvar držel pohromadě jen zbytek mědi a uhlíku. Měď byla "strávena" asi elektrolitem.brumlaj píše:....... Toto je možný zdroj spekulací o časové stálosti akumulátorů.
Zde je asi důvod k tvrzení, že jakýkoli Li akumulátor vydrží těch 10-12 roků.
Dovolím si svůj závěr. Pokud má akumulátor zvýšený vnitřní odpor, je příčinou zkorodovaná záporná elektroda a jeho životnost se limitně blíží k nule.
Zde je možno přisvědčit i Kyocera, že staré akumulátory jsou prodávány dost předraženě. Utěšujeme se, že na elektrárně zvýšený vnitřní odpor nevadí, leč právě on, nebo spíš koroze záporné elektrody, je známkou snižující se životnosti akumulátoru.
Můžeme ještě spekulovat co se na oné korozi podílí nejvíce. V každém případě je obecná fyzikální zákonitost, že se zvyšující se teplotou se chemické procesy urychlují.
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Zdravím,
K tomu co píše střídač – N,
obecně platí, že když je nějaká informace potvrzená z více nezávislých
Zdrojů, měla by se brát za pravdivou. V případě časové životnosti LIFE
Aku se sešlo ze tří nezávislých zdrojů stejné číslo. 10 až 12 roků.
Vysoké ceny starých aku nedělají ani tak obchodníci, ale právě kupující , kteří
Jsou ochotni vysoké ceny za staré aku platit. A kupující platí velké ceny
Za starý aku , protože kupující nemá
povědomí o časové životnosti aku. Pokud si kupující začnou údaj
O časové životnosti uvědomovat a měřit i vnitřní odpor, nebudou ochotni
Vysoké ceny za použité aku platit. A cena použitých aku začne klesat.
Pokud je kupující ochotný se starým aku zabývat, tak
Zbytková využitelnost starého aku by měla být pro kupujícího bonus navíc.
Tedy kupující by měl zaplatit za cenu kovu ve starém aku. Ideální stav – tedy
Starý ojetý aku zdarma asi zatím není reálný. Jak i Ota v jiném vláknu psal, že
by prodávající přišel o peníze , kdyby starý jen aku daroval.
A když jsem poprvé o časové životnosti
Psal, nebylo to myšleno proti obchodníkům, protože ani obchodníci si časovou životnost
Aku neuvědomovali . Informaci o časové životnosti aku 10 až 12 roků
jsem napsal opakovaně aby si ji začali členové fora i externí čtenáři uvědomovat.
A už dřív jsem napsal, jak bychom se měli na časovou životnost aku dívat. Pozitivně.
A sice že těch prvních 10 až 12 roků by nám měl nový aku vydržet a když budeme
mít štěstí třeba i déle.
K tomu co píše střídač – N,
obecně platí, že když je nějaká informace potvrzená z více nezávislých
Zdrojů, měla by se brát za pravdivou. V případě časové životnosti LIFE
Aku se sešlo ze tří nezávislých zdrojů stejné číslo. 10 až 12 roků.
Vysoké ceny starých aku nedělají ani tak obchodníci, ale právě kupující , kteří
Jsou ochotni vysoké ceny za staré aku platit. A kupující platí velké ceny
Za starý aku , protože kupující nemá
povědomí o časové životnosti aku. Pokud si kupující začnou údaj
O časové životnosti uvědomovat a měřit i vnitřní odpor, nebudou ochotni
Vysoké ceny za použité aku platit. A cena použitých aku začne klesat.
Pokud je kupující ochotný se starým aku zabývat, tak
Zbytková využitelnost starého aku by měla být pro kupujícího bonus navíc.
Tedy kupující by měl zaplatit za cenu kovu ve starém aku. Ideální stav – tedy
Starý ojetý aku zdarma asi zatím není reálný. Jak i Ota v jiném vláknu psal, že
by prodávající přišel o peníze , kdyby starý jen aku daroval.
A když jsem poprvé o časové životnosti
Psal, nebylo to myšleno proti obchodníkům, protože ani obchodníci si časovou životnost
Aku neuvědomovali . Informaci o časové životnosti aku 10 až 12 roků
jsem napsal opakovaně aby si ji začali členové fora i externí čtenáři uvědomovat.
A už dřív jsem napsal, jak bychom se měli na časovou životnost aku dívat. Pozitivně.
A sice že těch prvních 10 až 12 roků by nám měl nový aku vydržet a když budeme
mít štěstí třeba i déle.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Užívateľa, ktorý cykluje LiFEPO / LTO od 0 do 100 % DOD, nemusí časová živ. zaujímať,
lebo tých 2000 či 10000 cyklov príde skor, ako za 12 r.
Ak však niekto cykluje 30 až 70 % DOD, tak by to mal robiť pri teplote článku cca. 18 *C,
potom je pravdepodobné, že časová živ. sa predĺži a mal by baterky udržiavať čo najkratší
čas na vysokom SOC, ktoré sa blíži 100 %. Tiež by ich nemal hlboko vybíjať.
Bolo by dobré, dostať sa k štatistikám, ako baterky využívajú vodiči v EV, BUS EV, etc.
Ako zistím, či som dostal baterku od niekoho, čo má euto celý deń na slnku,
a nabité na 95 %, ktorý chodí 200 km do roboty, alebo od niekoho, čo ju udržuje
na 70 % SOC a má 15 km do roboty ?
lebo tých 2000 či 10000 cyklov príde skor, ako za 12 r.
Ak však niekto cykluje 30 až 70 % DOD, tak by to mal robiť pri teplote článku cca. 18 *C,
potom je pravdepodobné, že časová živ. sa predĺži a mal by baterky udržiavať čo najkratší
čas na vysokom SOC, ktoré sa blíži 100 %. Tiež by ich nemal hlboko vybíjať.
Bolo by dobré, dostať sa k štatistikám, ako baterky využívajú vodiči v EV, BUS EV, etc.
Ako zistím, či som dostal baterku od niekoho, čo má euto celý deń na slnku,
a nabité na 95 %, ktorý chodí 200 km do roboty, alebo od niekoho, čo ju udržuje
na 70 % SOC a má 15 km do roboty ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Předpokládám, že z e-auta se baterky vyndávají, když je bms označí, jako na konci životnosti (pro použití v e-autě), což snad bývá při poklesu kapacity pod 80%. A pak je možná jedno, jak s baterkama řidič zachází. Když špatně, tak je bude měnit za 3 roky a když lépe, tak třeba za 8 let. V obou případech ale budou mít pokles kapacity na 80%.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Zdravím ,
Střídačem popisovaný stav elektrod LiFe jsem viděl ve dvou situacích - po "testu" žehem a u totálně zhuntovanýho článku . Rozpad kovů elektrod nastává za fatálních okolností , při běžném provozu ne . Za nárůstem vnitřního odporu článku může degradace aktivních hmot elektrod používáním se opotřebovávají . Chcete-li "zesulfatují" , vyřadí se z činného provozu . Na čemž není nic nepřirozeného , rozdíly jsou jen v rychlosti postupu .
Všichni a všechno má omezený čas . Vše jednou skončí , LiFe nevyjímaje . Avšak opakuji , někým vypočítaná životnost LiFe na kusu papíru má pro mne hodnotu jako leštění křišťálový kule .
Za 1-vé , teprve teď oslavují první LiFe první kulatiny , že by měli býti na zdechnutí nic zásadního nevypovídá . Za 2-hé , netvrdím že LiFe jsou nesmrtelné , ale "věštba" 10 až 12 let a šlus mi připadá jako přání byznysu . Avšak je také možné , že oněch 10 až 12 let je pouhé sdělení o intervalu probuzení kurvítka . O čemž budou reálné důkazy až za pár let .
Pochopitelně že jeté nejsou zadarmo , ani nemohou . Důkazem budiž nejen Kyocerovo 500kWh použitých LTO pro členy Mypower zdarma přeprava + papírování + DPH + CLO + kdovícoještě zadarmo není , tudíž každá kWh použitých LTO by nebyla zdarma ale za XXX peněz . Pokud máte za zlé provizi jež si oprávněně a zaslouženě počítá ten jež si dal tu práci se získáním a zakoupením jetých z hrobníkovy lopaty , následně přepravou až Vám pod nos , tak si to zkuste sami . Výsledná cena je součtem všech relevantních nákladů , nikoli z prstu výcuc .
Enviromentální faktor tu doposud téměř nikdo nezmínil , nechat zničit fungující (o recyklaci Lithiových se dodnes téměř nejedná , jsou barbarsky páleny ) a kupovat jen a pouze nové je krátkozraké a nezodpovědné .
Má-li někdo koule pořídit si jeté , neměl by být terčem nepochopení . Pes z útulku bude také žít kratší dobu než-li štěně , i tak nachází druhou šanci , což je jen dobře .
Elektronům zdar
Střídačem popisovaný stav elektrod LiFe jsem viděl ve dvou situacích - po "testu" žehem a u totálně zhuntovanýho článku . Rozpad kovů elektrod nastává za fatálních okolností , při běžném provozu ne . Za nárůstem vnitřního odporu článku může degradace aktivních hmot elektrod používáním se opotřebovávají . Chcete-li "zesulfatují" , vyřadí se z činného provozu . Na čemž není nic nepřirozeného , rozdíly jsou jen v rychlosti postupu .
Všichni a všechno má omezený čas . Vše jednou skončí , LiFe nevyjímaje . Avšak opakuji , někým vypočítaná životnost LiFe na kusu papíru má pro mne hodnotu jako leštění křišťálový kule .
Za 1-vé , teprve teď oslavují první LiFe první kulatiny , že by měli býti na zdechnutí nic zásadního nevypovídá . Za 2-hé , netvrdím že LiFe jsou nesmrtelné , ale "věštba" 10 až 12 let a šlus mi připadá jako přání byznysu . Avšak je také možné , že oněch 10 až 12 let je pouhé sdělení o intervalu probuzení kurvítka . O čemž budou reálné důkazy až za pár let .
Pochopitelně že jeté nejsou zadarmo , ani nemohou . Důkazem budiž nejen Kyocerovo 500kWh použitých LTO pro členy Mypower zdarma přeprava + papírování + DPH + CLO + kdovícoještě zadarmo není , tudíž každá kWh použitých LTO by nebyla zdarma ale za XXX peněz . Pokud máte za zlé provizi jež si oprávněně a zaslouženě počítá ten jež si dal tu práci se získáním a zakoupením jetých z hrobníkovy lopaty , následně přepravou až Vám pod nos , tak si to zkuste sami . Výsledná cena je součtem všech relevantních nákladů , nikoli z prstu výcuc .
Enviromentální faktor tu doposud téměř nikdo nezmínil , nechat zničit fungující (o recyklaci Lithiových se dodnes téměř nejedná , jsou barbarsky páleny ) a kupovat jen a pouze nové je krátkozraké a nezodpovědné .
Má-li někdo koule pořídit si jeté , neměl by být terčem nepochopení . Pes z útulku bude také žít kratší dobu než-li štěně , i tak nachází druhou šanci , což je jen dobře .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1321
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Zdravím,
údaj 10 až 12 roků není žádná věštba, jak píše Abrams , ale údaje od elektrochemiků, kteří sami aku LIFE vyrábí
a testují. Pokud by bylo nutné, tak ty 3 nezávislé zdroje informací opět uvedu.
1 zdroj informací popsal fukuši, když osobně mluvil s panem Procházkem. Druhý zdroj informací
jsem uvedl já, a to číslo mně řekl sám od sebe majitel a výrobce českých LIFE na Amperu 2018, když popisoval
výrobu LIFE aku. které vyrábí.
Třetí zdroj informací byl jeden elektrochemik, který udělal nezávislý kvalifikovaný
odhad na základě použitých surovin, které se k LIFE nebo LTO používají.
Takže nesouhlasím s Abramsem, že se jedná leštění křištálové koule.
Já už jsem dříve psal, že pokud kupujeme použité aku, měli bychom dělat technickou přejímku
a měřit použité aku, měřit vnitřní odpor. A někde v jiné diskuzi o elektromobilech jsem četl, jak jeden
majitel uváděl, že byl s elektromobilem u moře a během jízdy za horkého dne teplota
aku dosahovala 110°C ale, že aku to vydržely, jen indikátor pak ukazoval po nějaké době o
jeden dílek méně.
A ten kdo kupuje neznámé aku, tak ani neví, jaký kus těžkého života použité aku už
mají za sebou.
Takže pokud někdo kupuje použité aku, měl by kromě technické přejímky přihlédnout i k
časové životnosti aku 10 až 12 roků. A použité aku jsou často jen nějaký rok před smrtí.
Tak jejich cena by měla být za cenu kovu ve starých aku obsažená a zbytková kapacita
starých aku by měla být bonus navíc pro toho, kdo je ochotný se starými aku zabývat. Pokud si
časovou životnost 10 až 12 roků začnou členové fora i externí čtenáři jako návštěvníci
mypower uvědomovat, nebudou platit za použité aku vysoké ceny a ceny použitých aku poklesnou.
Cenu použitého aku dělá hlavně kupující, který je ochotný za použitý aku platit.
údaj 10 až 12 roků není žádná věštba, jak píše Abrams , ale údaje od elektrochemiků, kteří sami aku LIFE vyrábí
a testují. Pokud by bylo nutné, tak ty 3 nezávislé zdroje informací opět uvedu.
1 zdroj informací popsal fukuši, když osobně mluvil s panem Procházkem. Druhý zdroj informací
jsem uvedl já, a to číslo mně řekl sám od sebe majitel a výrobce českých LIFE na Amperu 2018, když popisoval
výrobu LIFE aku. které vyrábí.
Třetí zdroj informací byl jeden elektrochemik, který udělal nezávislý kvalifikovaný
odhad na základě použitých surovin, které se k LIFE nebo LTO používají.
Takže nesouhlasím s Abramsem, že se jedná leštění křištálové koule.
Já už jsem dříve psal, že pokud kupujeme použité aku, měli bychom dělat technickou přejímku
a měřit použité aku, měřit vnitřní odpor. A někde v jiné diskuzi o elektromobilech jsem četl, jak jeden
majitel uváděl, že byl s elektromobilem u moře a během jízdy za horkého dne teplota
aku dosahovala 110°C ale, že aku to vydržely, jen indikátor pak ukazoval po nějaké době o
jeden dílek méně.
A ten kdo kupuje neznámé aku, tak ani neví, jaký kus těžkého života použité aku už
mají za sebou.
Takže pokud někdo kupuje použité aku, měl by kromě technické přejímky přihlédnout i k
časové životnosti aku 10 až 12 roků. A použité aku jsou často jen nějaký rok před smrtí.
Tak jejich cena by měla být za cenu kovu ve starých aku obsažená a zbytková kapacita
starých aku by měla být bonus navíc pro toho, kdo je ochotný se starými aku zabývat. Pokud si
časovou životnost 10 až 12 roků začnou členové fora i externí čtenáři jako návštěvníci
mypower uvědomovat, nebudou platit za použité aku vysoké ceny a ceny použitých aku poklesnou.
Cenu použitého aku dělá hlavně kupující, který je ochotný za použitý aku platit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 916
- Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Re: Správné zacházení s LIFePO4
Nechápem..
Zasa ta istá diskusia s bludom o 10-12 rokov?????
Nestačí že tu viacej užívateľov ma tak stare batérie a nikam "neodišli"... Ja sám mám také kusky doma...
Takže nemám veriť tomu co mam v ruke ani reálnym skúsenostiam ľudí tu na fóre.. Ale mam veriť "inžinierom"...
Nie.. Prepáčte.. Verím tomu co vidím.. Nie tomu co dakto povedal.
Zasa ta istá diskusia s bludom o 10-12 rokov?????
Nestačí že tu viacej užívateľov ma tak stare batérie a nikam "neodišli"... Ja sám mám také kusky doma...
Takže nemám veriť tomu co mam v ruke ani reálnym skúsenostiam ľudí tu na fóre.. Ale mam veriť "inžinierom"...
Nie.. Prepáčte.. Verím tomu co vidím.. Nie tomu co dakto povedal.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí , dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Správné zacházení s LIFePO4
"ale údaje od elektrochemiků, kteří sami aku LIFE vyrábí"
Jak dlouho je vyrábí?
Jak dlouho je vyrábí?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 10 Odpovědi
- 2020 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od timpomat
-
-
Správné uzemnění zařízení
od Toul » » v Jističe, přepěťové ochrany, ochrana proti blesku
Správné uzemnění zařízení
- 3 Odpovědi
- 1395 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Toul
-
-
- 0 Odpovědi
- 550 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 007ToMMaS
-
- 19 Odpovědi
- 3089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od davis
-
- 42 Odpovědi
- 3354 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC