Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Hele já měl před cca 2 lety cukání,že si koupím Toyotu Landcrusera se střešním stanem a budu jezdit třeba do rumunských hor, místo obytného auta. Pak jsem to zhodnotil, že na to nemám využití. Nakonec mě to přešlo, už tak mám 3auta před barákem.Většinu času stojí, jsme s manželkou sami a máme 3 auta+7motorekunicast píše: úte srp 05, 2025 9:35 am
Nějak tam nevidím žádné elektromobily... Ale chápu to, vyzkratované baterie při brodění udělají svoje![]()

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1923
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 336
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, taky mám tři auta před barákem a v zásadě by mi nevadilo, kdyby jedno z nich jezdilo čistě na elektřinu (zatím je jedno z nich hybrid bez výrobcem dané možnosti dobíjení, jasně, ohackovat to jde), takové to auto na běžné pojížďky, s tím bych neměl problém. Ale ten masochismus s cestováním od nabíječky k nabíječce a brainwashing, že to vlastně už je plnohodnotné auto, to fakt ne.
Landcruisera mi nabízel obchodník z Toyoty nedávno. Dieselového, to znamená spoustu krámů, co se tam může pokazit. Brrr, ani nápad. Když jsem mu řekl, že pokud by tam měli benzínový V8 model bez turba, EGR, dvouhmoty, přímého vstřiku atd., tak že by mě to zajímalo, tak odpověděl, že bohužel to nemají...
Landcruisera mi nabízel obchodník z Toyoty nedávno. Dieselového, to znamená spoustu krámů, co se tam může pokazit. Brrr, ani nápad. Když jsem mu řekl, že pokud by tam měli benzínový V8 model bez turba, EGR, dvouhmoty, přímého vstřiku atd., tak že by mě to zajímalo, tak odpověděl, že bohužel to nemají...
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě to to co jezdí na elektřinu, by zvládlo v něděli Přerov-Vídeň a zpět 440km bez dobíjení a to na dálnici 97% spalováků předjíždím.Manželka chtěla zastavit v Brně u Ikei, tak jsem to chvíli připojil na AC 11kW. Nevidím omezení.Ujel jsem těch 440km s náklady napalivo asi 50Kč. A vyzkoušel nabíjecí kartu, kterou jsem cca 1/2roku nepoužil.
Ev si nekupuj nebudeš potom chtít spalovákem jezdit.
Ev si nekupuj nebudeš potom chtít spalovákem jezdit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 6039
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 796
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Prej bez dobíjení a vzápětí napíšeš, že jsi dobíjel u ikea ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Pro pochopení.To auto by to zvládlo i bez toho dobíjení.Dojel jsme domu s 9% baterie.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Tankuju v podstate jen na ONO sestivalce benziny leta k jejich maximalni spokojenosti, proc za to same platit jinde vic. Jsem EV velmi pozitivni, jen ladim jeste rozpocet, ta porizovacka neni uplne nejnizsi. Dalsi auto co budu porizovat je uplne jasne EV.eman píše: úte srp 05, 2025 8:43 amTank ONO je ale vyloženě sociální pumpa. Asi jako Penny market, kam chodí jenom důchodci. Když uděláš anketu u ONO, tak 100% klientů budou odpůrci elekra.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Hlavne to EV jede naprosto spolehlive az do uplne nuly, narozdil od ropaku ktere si ke konci nekde v prudsi zatacce natahnou vzduch a bordel ze spodu nadrze a zacne velka radost.Franta2776 píše: úte srp 05, 2025 11:14 amMě to to co jezdí na elektřinu, by zvládlo v něděli Přerov-Vídeň a zpět 440km bez dobíjení a to na dálnici 97% spalováků předjíždím.Manželka chtěla zastavit v Brně u Ikei, tak jsem to chvíli připojil na AC 11kW. Nevidím omezení.Ujel jsem těch 440km s náklady napalivo asi 50Kč. A vyzkoušel nabíjecí kartu, kterou jsem cca 1/2roku nepoužil.
Ev si nekupuj nebudeš potom chtít spalovákem jezdit.
-
- Příspěvky: 91
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 12
Re: Elektricka / hybridni auta
Taky jsem mel donedavna 3, proste 2 je nekdy malo a 3 uz zbytecne moc. Kdyz to nestoji v suchu reznou tomu zbytecne brzdy.TomHC píše: ned srp 03, 2025 6:22 pmMať jedno auto v zálohe mi príde divné. To by som riešil horúcou ihlou - keby bolo treba, tak z bazoša niečo do 500€![]()
-
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
- Reputace: 26
- Lokalita: BA-SC
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: on grid
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: okr Senec
Re: Elektricka / hybridni auta
Pre mňa ideál by bol plug-in diesel pickup s odnímateľnou strechou
a stačilo by mi jedno

-
- Příspěvky: 172
- Registrován: pát kvě 06, 2022 10:39 am
- Reputace: 15
- Lokalita: Galanta
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5730
- Kapacita baterie [kWh]: 14,3
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
plug in celkovo je kravina, prinasa to aj nevyhody z oboch svetov. Ja som si 3 roky dozadu kupil hybridnu toyotu a momentalne by som za rovnake peniaze mohol kupit zabehnute EV. Tych par dlhsich ciest rocne som ochotny postat aj 30 minut na nejakej nabijacke 

6x Longi 370 JV+ 6x Longi 370 JZ 4440 Wp, 3x430 Longi JZ 1290 Wp | Victron 150/35 MPPT | Must PV1800 Pro 5,2 kW | 16x LiFePo4 280Ah
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Narazil jsem na tento zdroj pro BMW i4.a i5,který slouží jako AC nabíječka baterie.K čemu je v EV15,5V a 254A???
Vypadá to že AC nabijeni jede z 230V a 400V nevyužívá.
Vypadá to že AC nabijeni jede z 230V a 400V nevyužívá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2091
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Reputace: 217
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak třeba pro 12V systém? Je to jen necelých 4kW. Tedy infotaiment, nějaké to světlo, klima a je to v čudu.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 4347
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 338
Re: Elektricka / hybridni auta
Nin ale to jede jenom, když to nabíjí AC z 230V..Což je divný.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů