Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
S lithiem by pry problem byt nemelvolente píše:A s těžbou Lithia už začínají být problémy v Chile, protože devastuje přírodu. A tak by jsme mohli pokračovat s Kobaltem v Kongu atd. atd. .
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 5118302927
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
No jo, ale to asi nebude zdaleka tak ziskové. Jinak http://www.enviweb.cz/rss/209237
A o tomhle se ví už minimálně 2 roky. A až ho bude potřeba 10x víc tak za nima zůstane mrtvá země a my si budeme říkat jak jsme v té naší západní civilizaci ekologičtí.
A o tomhle se ví už minimálně 2 roky. A až ho bude potřeba 10x víc tak za nima zůstane mrtvá země a my si budeme říkat jak jsme v té naší západní civilizaci ekologičtí.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Na dojíždění do práce potřebuju méně elektriky, než na ohřev vody v bojleru pro dvě osoby. Zkuste si to napřed spočítat. Jsou sice výjimky, které najezdí každý den 500km a více, ale je jich tak málo, že jim ty superchargers stačí. Ostatní nabíjí doma, ty z paneláku zase jedou MHD. Nikde nevidím chybějící elektriku, ono to má totiž o dost vyšší účinnost to ježdění na elektriku v porovnání s ohřevem spalovacího motoru.chatař píše:Pak budeme chodit pěšky všichni, protože majitelé elektromobilů nebudou mít čím dobíjet. Bez zvládnuté termojaderné fůze nelze o elektromobilitě ani uvažovat. Je to hudba daleké budoucnosti.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Zdravím,
Učinnost benzinového motoru je 27%. Naftového až 33%. Učinnost
Elektromotoru v e-autě je kolem 90%.
Jsem fanda do e -aut, přesto si žádné nekoupím.Důvodem je vysoká
Pořizovací cena a vysoká cena náhradního aku. Např. Opel Apméra, cena
Náhradního aku 300tis.Kč informace z prodejny Opel. Za 300tis.Kč mám nové
Auto se spalovacím motorem. Cena náhradního aku
K TESLA 900tis.Kč pro verzi aku 100kWh. Informace z jedné výstavy .Apéru. A že
Aku v e-autě nedosáhnou životnosti ani 8mi roků zde na foru potvrdil loni i dracevo
U svého e-auta zveřejnil výpis kapacity jednotlivých článků a pak názorově osciloval
Mezi možností auto prodat nebo si články svépomocí opravit a sám se stát
Opravářem vadných článků pro jiná e-auta. Na jednom
Ampéru jsem také vyslechl náhodně dvě věty z rozhovoru prodejců elektrické
Dodávky. Cituji. Tohle si nikdo rozumný za ty peníze nekoupí. Půjde do nafty a
Nebude nikdy řešit novou baterku. Konec citace.
Na strojírenském veletrhu před roky jsem se také svezl vodíkovým autobusem.
Ptal jsem se, kdy se tahle technologie začne masově využívat.
Odpověd byla, až 1 litr nafty bude stál 137Kč. Jednalo se o autobus s palivovými články.
Druhá možnost je přímé spalování vodíku v upravených klasických
Spalovacích motorech.
To ale vyžaduje uložení vodíku v nádrži v kapalném skupenství. Při -253°C
Z automobilek ve světe má prototypy Mazda a možná další výrobce.
Vodík jako palivo má zřejmě perspektivu. Ve světě ale i u nás se intenzivně pracuje
Na technologii přímého rozkladu z vody za pomocí sluníčka tedy bez elektrolýzy.
Možností pohonu z hlediska paliva je více. Ale očima obyčejného spotřebitele , který
se dívá na pořizovací cenu, se mně zdá
Vhodné auto na CNG nebo LPG a to upravené přímo z fabriky. Protože se mně nelíbí
představa vysokotlaké nádrže na CNG, raději bych zvolil nízkotlaké LPG.
Učinnost benzinového motoru je 27%. Naftového až 33%. Učinnost
Elektromotoru v e-autě je kolem 90%.
Jsem fanda do e -aut, přesto si žádné nekoupím.Důvodem je vysoká
Pořizovací cena a vysoká cena náhradního aku. Např. Opel Apméra, cena
Náhradního aku 300tis.Kč informace z prodejny Opel. Za 300tis.Kč mám nové
Auto se spalovacím motorem. Cena náhradního aku
K TESLA 900tis.Kč pro verzi aku 100kWh. Informace z jedné výstavy .Apéru. A že
Aku v e-autě nedosáhnou životnosti ani 8mi roků zde na foru potvrdil loni i dracevo
U svého e-auta zveřejnil výpis kapacity jednotlivých článků a pak názorově osciloval
Mezi možností auto prodat nebo si články svépomocí opravit a sám se stát
Opravářem vadných článků pro jiná e-auta. Na jednom
Ampéru jsem také vyslechl náhodně dvě věty z rozhovoru prodejců elektrické
Dodávky. Cituji. Tohle si nikdo rozumný za ty peníze nekoupí. Půjde do nafty a
Nebude nikdy řešit novou baterku. Konec citace.
Na strojírenském veletrhu před roky jsem se také svezl vodíkovým autobusem.
Ptal jsem se, kdy se tahle technologie začne masově využívat.
Odpověd byla, až 1 litr nafty bude stál 137Kč. Jednalo se o autobus s palivovými články.
Druhá možnost je přímé spalování vodíku v upravených klasických
Spalovacích motorech.
To ale vyžaduje uložení vodíku v nádrži v kapalném skupenství. Při -253°C
Z automobilek ve světe má prototypy Mazda a možná další výrobce.
Vodík jako palivo má zřejmě perspektivu. Ve světě ale i u nás se intenzivně pracuje
Na technologii přímého rozkladu z vody za pomocí sluníčka tedy bez elektrolýzy.
Možností pohonu z hlediska paliva je více. Ale očima obyčejného spotřebitele , který
se dívá na pořizovací cenu, se mně zdá
Vhodné auto na CNG nebo LPG a to upravené přímo z fabriky. Protože se mně nelíbí
představa vysokotlaké nádrže na CNG, raději bych zvolil nízkotlaké LPG.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Dnes 8 let je zaruka na Aku od kazdeho vyrobce e-aut. Tak toho bych se neobaval.kyocera píše:Zdravím,
A že Aku v e-autě nedosáhnou životnosti ani 8mi roků zde na foru potvrdil loni i dracevo
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Ohledně výměny aku. Zkuste si někdo zavolat do autorizovaného servisu, za kolik vám prodají celý náhradní spalovací motor. https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... livejsich/
Prostě nesmysl, stejně tak jako když si zavoláte do autorizáku o nový aku. Vznikne spolek garážníků, kteří budou schopni provést výměnu za nějaké zánovní články z bouraček, případně náhradou za nějaký úplně jiný článek.
Podle mě se s tím bude dát kševtovat, aspoň ze začátku. Koupíte za pár peněz elektromobil se špatnou baterkou, vyměníte pár článků a prodáte jako plně funkční za běžnou cenu.
Třeba u iMiev a klonů je problém, že nové články LEV50 nejsou sehnat a za bazarové lidi chtějí nesmysl. Viz. třeba ten anglán, co je prodává za 50 liber. Proto pomalinku probíhájí pokusy tam osadit nějaký jiný článek. Ale zatím to nikdo moc neřeší, protože nikomu baterka neodešla jako celek, ale vždy jen pár článků.
Prostě nesmysl, stejně tak jako když si zavoláte do autorizáku o nový aku. Vznikne spolek garážníků, kteří budou schopni provést výměnu za nějaké zánovní články z bouraček, případně náhradou za nějaký úplně jiný článek.
Podle mě se s tím bude dát kševtovat, aspoň ze začátku. Koupíte za pár peněz elektromobil se špatnou baterkou, vyměníte pár článků a prodáte jako plně funkční za běžnou cenu.
Třeba u iMiev a klonů je problém, že nové články LEV50 nejsou sehnat a za bazarové lidi chtějí nesmysl. Viz. třeba ten anglán, co je prodává za 50 liber. Proto pomalinku probíhájí pokusy tam osadit nějaký jiný článek. Ale zatím to nikdo moc neřeší, protože nikomu baterka neodešla jako celek, ale vždy jen pár článků.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Hej 8 let, ale po pár mesiacoch može baterka vyzerať takto:
https://secondlifestorage.com/image/jdpjmw
https://secondlifestorage.com/image/jdpjmw
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Ja mam po 18 mesicich a 45t km stale 100% SOHrottenkiwi píše:Hej 8 let, ale po pár mesiacoch može baterka vyzerať takto:
https://secondlifestorage.com/image/jdpjmw
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
LEV50 baterii je malo ale mozna by to slo vymenit za clanky z Golfu GTE a radit je 2P88S. ty se daji poridit zanovni a levneji nez LEV50dracekvo píše:Třeba u iMiev a klonů je problém, že nové články LEV50 nejsou sehnat a za bazarové lidi chtějí nesmysl. Viz. třeba ten anglán, co je prodává za 50 liber. Proto pomalinku probíhájí pokusy tam osadit nějaký jiný článek. Ale zatím to nikdo moc neřeší, protože nikomu baterka neodešla jako celek, ale vždy jen pár článků.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Pro Mikel a text 8 roků
Zdravím,
Máte pravdu, že se 8 roků uvádí, ale když přijde na lámání chleba, tak
Se tomu brání. Např. že uživatel nedodržel všechna doporučení
A sám svým stylem jízdy zapříčinil stav, který vedl ke vzniku daného stavu.
Prodejce se bude bránit tím více, čím je náhradní díl dražší.
Důvodem je to, že auto bylo prodáno před mnoha roky a mezi tím
Se stále upravují vylepšují předpisy , prodejce potřebuje prodávat další nová
Auta a ne dávat zdarma nové aku. Stačí se podívat na prodej zde nejvíce rozšířeného
Žlutého LIFEPO4. Jeden můj známý si koupil od jistého prodejce 16ks nových 100Ah LIFEPO4
Po roce mu 1ks odešel, vinou vadného balaceru. Prodejce mu uznal
Vadný balancer ale nechtěl mu dát nový článek 100Ah, který odešel v důsledku
Vadného balanceru. Jako argument uváděl prodejce, že distributor mu
Výměnu vadného článku neuzná. K soudu s tím nešel.
Pak mu odešel další 100Ah článek, ale už bylo po záruce. Tak si koupil nový
Článek 100Ah od jiného prodejce . Uběhl čas a opět mu odešel jiný článek 100Ah.
Řekl, že toho má dost a od té doby provozuje sestavu jen 15 článků. Stejně tak mu po 4
Rocích odešlo TČ , kde byla záruka 2 roky a v mat bylo uvedena životnost TČ 10 roků.
Nejprve zaplatil doplnění chladiva 6tis.Kč, Pak výměnu řídící jednotky 5,5 tis.Kč a
Nakonec mu řekli, že je potřeba vyměnit kompresor. Tak 3 dny přemýšlel a pak
Koupil kamna na dřevo. Těch 5,5 tis. Kč za novou řídící jednotku mu vrátili, ale
TČ už nechce. Přitom to byla drahá sestava za 250tis.Kč.
Příkladů je zřejmě hodně a pokud budete tvrdit, že je nutné se vždy o vše soudit
Tak bych také nesouhlasil. Spíše si vše předem promyslet a problémům raději předcházet
než jen problémy řešit..
Zdravím,
Máte pravdu, že se 8 roků uvádí, ale když přijde na lámání chleba, tak
Se tomu brání. Např. že uživatel nedodržel všechna doporučení
A sám svým stylem jízdy zapříčinil stav, který vedl ke vzniku daného stavu.
Prodejce se bude bránit tím více, čím je náhradní díl dražší.
Důvodem je to, že auto bylo prodáno před mnoha roky a mezi tím
Se stále upravují vylepšují předpisy , prodejce potřebuje prodávat další nová
Auta a ne dávat zdarma nové aku. Stačí se podívat na prodej zde nejvíce rozšířeného
Žlutého LIFEPO4. Jeden můj známý si koupil od jistého prodejce 16ks nových 100Ah LIFEPO4
Po roce mu 1ks odešel, vinou vadného balaceru. Prodejce mu uznal
Vadný balancer ale nechtěl mu dát nový článek 100Ah, který odešel v důsledku
Vadného balanceru. Jako argument uváděl prodejce, že distributor mu
Výměnu vadného článku neuzná. K soudu s tím nešel.
Pak mu odešel další 100Ah článek, ale už bylo po záruce. Tak si koupil nový
Článek 100Ah od jiného prodejce . Uběhl čas a opět mu odešel jiný článek 100Ah.
Řekl, že toho má dost a od té doby provozuje sestavu jen 15 článků. Stejně tak mu po 4
Rocích odešlo TČ , kde byla záruka 2 roky a v mat bylo uvedena životnost TČ 10 roků.
Nejprve zaplatil doplnění chladiva 6tis.Kč, Pak výměnu řídící jednotky 5,5 tis.Kč a
Nakonec mu řekli, že je potřeba vyměnit kompresor. Tak 3 dny přemýšlel a pak
Koupil kamna na dřevo. Těch 5,5 tis. Kč za novou řídící jednotku mu vrátili, ale
TČ už nechce. Přitom to byla drahá sestava za 250tis.Kč.
Příkladů je zřejmě hodně a pokud budete tvrdit, že je nutné se vždy o vše soudit
Tak bych také nesouhlasil. Spíše si vše předem promyslet a problémům raději předcházet
než jen problémy řešit..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 1495
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Tak nějak bych to rád viděl taky, souhlasím. Jenže když už automobilka přijde s plynovým autem, je to zpravidla verze s nějakým malým a slabým motorem a dělají to obvykle automobilky zaměřené na nižší třídu (například Dacia). Takže nezbývá, než před koupí vozidla zkoumat, jak moc se ten který konkrétní motor k přestavbě hodí, čili buď projet česká a zejména zahraniční fóra nebo začít shánět a studovat výrobní nebo servisní dokumentaci, která zase ale obvykle není úplně veřejná; podle výsledků pak vybírat konkrétní auto. Prodávající ale zase zpravidla nikde přesně neuvádějí typové označení motoru (a většinou ani VIN, ze kterého by to šlo rozkódovat). Je to boj. Vychází mi z toho, že dvacet let staré V8 si ještě nějaký ten pátek nechám.kyocera píše:Vhodné auto na CNG nebo LPG a to upravené přímo z fabriky. Protože se mně nelíbí
představa vysokotlaké nádrže na CNG, raději bych zvolil nízkotlaké LPG.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
to kyocera:
nemuzes srovnavat prodejce zlutaku s prodejci auta ( nemyslim bazary ). Uz jen proto, ze prodejce ( dovozce ) zlutaku to plati ze sveho. U auta to servis neplati, ridi se dle servisnich pokynu vyrobce. Servis to nautuje dovozci, ten to nautuje vyrobci aut a ten to uctuje vyrobci clanku. Je to zcela jine nez prodej zlutaku zde. Znam ze zahranicnich for nekolik pripadu, kdy v prubehu zaruky doslo ke ztrate kapacity baterie, ale ani v jednom pripade nikde nebyl problem s vymenou v zaruce. A je uplne jedno jestlo to bylo Nemecko, Norsko nebo Kanada. Vzdy byla reklamace resena stejne a v zaruce baterie vymenena. Napriklad u KIA SOUL EV prvni generace 27KWh byla menena za novou baterii 30KWh.
nemuzes srovnavat prodejce zlutaku s prodejci auta ( nemyslim bazary ). Uz jen proto, ze prodejce ( dovozce ) zlutaku to plati ze sveho. U auta to servis neplati, ridi se dle servisnich pokynu vyrobce. Servis to nautuje dovozci, ten to nautuje vyrobci aut a ten to uctuje vyrobci clanku. Je to zcela jine nez prodej zlutaku zde. Znam ze zahranicnich for nekolik pripadu, kdy v prubehu zaruky doslo ke ztrate kapacity baterie, ale ani v jednom pripade nikde nebyl problem s vymenou v zaruce. A je uplne jedno jestlo to bylo Nemecko, Norsko nebo Kanada. Vzdy byla reklamace resena stejne a v zaruce baterie vymenena. Napriklad u KIA SOUL EV prvni generace 27KWh byla menena za novou baterii 30KWh.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
"Kyocera" zde moc hezky popsal problém "ekošidítek". Mají jediný smysl: byznys. Vytáhnout co nejvíc peněz z kapes naivních lidí, kteří jim skočí na lep. Ano, tepelné čerpadlo, soused ho má. Třikrát do roka je u něj servisní auto a mordují se mu s tím technici, aby to fungovalo. Kolik ho ten ekologický zázrak techniky už stál se nepochlubil, a já se ho na to neptám, nechci narušit dobré sousedské vztahy. Podobné to bude s elektrovozy. Hračka pro excentrické boháče, bez praktického významu. Nedej bože, aby se ten nesmysl zavedl hromadně. Při odporu k jádru a k fosilním elektrárnám by nebylo čím nabíjet. Spoléhat se na fotovoltaiku? Na větrné turbíny? Civilizace energeticky odkázaná pouze na rozmary atmosféry své planety je prostě ztracena, a člověk nemusí mít tři tituly před jménem, a dva za ním, aby to pochopil. Ale věřit mi nikdo nemusí, já jsem starý, blbý "fosil".
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
-
- Schválený prodejce
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Je dobre, pokud nekdo neco hodnoti, tak ne podle toho, ze si nekde precetl nejaky clanek na autoforu.cz apod ale podle vlastni zkusenosti.chatař píše:"Kyocera" zde moc hezky popsal problém "ekošidítek". Mají jediný smysl: byznys. Vytáhnout co nejvíc peněz z kapes naivních lidí, kteří jim skočí na lep. Ano, tepelné čerpadlo, soused ho má. Třikrát do roka je u něj servisní auto a mordují se mu s tím technici, aby to fungovalo. Kolik ho ten ekologický zázrak techniky už stál se nepochlubil, a já se ho na to neptám, nechci narušit dobré sousedské vztahy. Podobné to bude s elektrovozy. Hračka pro excentrické boháče, bez praktického významu. Nedej bože, aby se ten nesmysl zavedl hromadně.
Tak vsem skeptikum EV doporucuji zapujcit si EV alespon na mesic a pote z vlastiho srovnani a na zaklade vlastnich zkusenosti hodnotit. Nerozumim tomu, jak muze nekdo neco hodnotit a porovnavat, kdyz s patricnou veci nema zadne zkusenosti.
Pro CHATARE " nejsem zadny excentricky bohac a ani mladik, je me 50 let "
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Práveže doležitá pri solárnej a veternej el. je aj decentralizácia + úložisko.
A že euto može byť použité ako úložisko a v prípade špičky dokonca ochraňovat
siet, lebo tá špička vačšinou netrvá dlho + nejaké lacné stacionárne úložisko,
ktoré može mať aj 10-násobne vačšiu hmotnosť, ako baterka v eute, toto všetko
pomože k tomu, že zatvoríme čmudy ako Vojany a postupne 90 % energetickej
spotreby populácie Zeme bude z obnoviteĹných zdrojov, i keď Slnko je v princípe
neobnoviteĹný zdroj.
A že euto može byť použité ako úložisko a v prípade špičky dokonca ochraňovat
siet, lebo tá špička vačšinou netrvá dlho + nejaké lacné stacionárne úložisko,
ktoré može mať aj 10-násobne vačšiu hmotnosť, ako baterka v eute, toto všetko
pomože k tomu, že zatvoríme čmudy ako Vojany a postupne 90 % energetickej
spotreby populácie Zeme bude z obnoviteĹných zdrojov, i keď Slnko je v princípe
neobnoviteĹný zdroj.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Elektromobilita urcite ma svoje miesto, ale tlacit ju za kazdu cenu je hlupost. Uz tu bolo asi 1000x opakovane, ze medzi nevyhody patri kapacita baterie, teda dojazd a hlavne cena vozidla. To ze EU presadzuje elektromobilitu za kazdu cenu je ina vec. EU napriklad presadzuje od noveho roku na Slovensku aj "ekobenzin" E10 a pritom to nieje nic ine, iba pancovany benzin za ucelom znizovania CO2 pri spalovani, ze ma horsie vlastnosti a neda sa dlhodobo skladovat nevadi. Zaujimave, ze nikto priamo nenapise, ze bioetanol sa vyraba za posobenia alkoholoveho kvasenia z biomasy a odpadnym produktom je prave CO2. 100kg sacharozy sa rozlozi za vzniku 51kg (bio)etanolu a 49kg CO2, pri skrobe je to trocha menej CO2. Keby som mal zbytocne peniaze, tak by som si elektromobil kupil a idelne by bolo mat dva, kym jednym cez den jazdim, druhy mozem dobijat z FVE (alebo druha vymenna bateria). No ale pre zenu urcite nie, nemal by som chut ju kazdu chvilu tahat, keby mala prazdne baterky. Elektromobily som zazil zaciatkom 90-tych rokov, ako sluzobne vozidlo pre viac soferov absolutne nevhodne, nic ine sa neriesilo ako to, kto ho nechal vybite a nenabil. Ked som ho pouzival sam tak sa to dalo, ale bolo to na hrane, lebo tych 80-90km co bol realny dojazd niekedy ani nestacilo. Dnesna trieda najlacnejsich elektromobilov ma ten dojazd len o nieco vacsi.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
A aký mali výkon prvé čmudy a koľko žrali a ako to bolo s ich ekológiou ?
Aký výkon mali prvé mobily a kolko vážila tá tehla ?
Že automobilky produkujú drahé eutá je preto, lebo každý koncern si platí
vlastný vývoj, robí vlastný battery pack, vlastné /ne/chladenie, etc.
Keby sa akumulátory, podvozky, motory, prevodovky, diferenciály štandardizovali,
keby výrobcovia nabíjačiek používali jeden druh nabíjania a eutá mali tiež
napr. 11 kW základnú nabíjačku pre prípad núdze, tak vy to všetko bolo lacnejšie.
Pretože vzdelanie je u bohatých, nie u chudobných, tak asi preto cielia automobilky
na tých, ktorí sú vzdelaní a ktorí si to možu dovoliť a ktorí niečo o ekológii vedia.
Priem. človek s minimálnym vzdelaním si euto nekúpi, lebo o baterkách o FVE
a ekológii nič nevie a nebudú to vedieť ani jeho deti, lebo ich on k tomu nesmeruje.
Keby to čo EU robili aj v USA, Rusku, Indii a Čine, tak by sa tu žilo lepšie.
Aký výkon mali prvé mobily a kolko vážila tá tehla ?
Že automobilky produkujú drahé eutá je preto, lebo každý koncern si platí
vlastný vývoj, robí vlastný battery pack, vlastné /ne/chladenie, etc.
Keby sa akumulátory, podvozky, motory, prevodovky, diferenciály štandardizovali,
keby výrobcovia nabíjačiek používali jeden druh nabíjania a eutá mali tiež
napr. 11 kW základnú nabíjačku pre prípad núdze, tak vy to všetko bolo lacnejšie.
Pretože vzdelanie je u bohatých, nie u chudobných, tak asi preto cielia automobilky
na tých, ktorí sú vzdelaní a ktorí si to možu dovoliť a ktorí niečo o ekológii vedia.
Priem. človek s minimálnym vzdelaním si euto nekúpi, lebo o baterkách o FVE
a ekológii nič nevie a nebudú to vedieť ani jeho deti, lebo ich on k tomu nesmeruje.
Keby to čo EU robili aj v USA, Rusku, Indii a Čine, tak by sa tu žilo lepšie.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne ned led 05, 2020 11:34 am, celkem upraveno 2 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Zdravím,
osobní zkušenost mám se všemi druhy e-aut kromě TESLY. Vždy jsem využil možnost
si e-auto kousek řídit. U všech e-aut byla shoda a sice byly znát ta velká hmotnost
e-aut, jako bych jel v benzinovým, plně naloženým na maximální zatížení.
Ta hmotnost e-auta byla znát při rozjíždění i při brždění. A seděli jsme tam jen 2 lidi.
Naproti tomu v benzinovým je cítit lehkost , ten rozdíl hmotnosti jsem vždy vnímal
za volantem. Víc osobních zkušeností s e-auty nemám. I když se říká, že vlastní zkušenost
je nesdělitelná, je dobré se poučit z chyby druhého a chyby neopakovat. Věc výběru auta nebo jiných věcí
podle určitých priorit a kriterií je vždy věcí každého z nás.
osobní zkušenost mám se všemi druhy e-aut kromě TESLY. Vždy jsem využil možnost
si e-auto kousek řídit. U všech e-aut byla shoda a sice byly znát ta velká hmotnost
e-aut, jako bych jel v benzinovým, plně naloženým na maximální zatížení.
Ta hmotnost e-auta byla znát při rozjíždění i při brždění. A seděli jsme tam jen 2 lidi.
Naproti tomu v benzinovým je cítit lehkost , ten rozdíl hmotnosti jsem vždy vnímal
za volantem. Víc osobních zkušeností s e-auty nemám. I když se říká, že vlastní zkušenost
je nesdělitelná, je dobré se poučit z chyby druhého a chyby neopakovat. Věc výběru auta nebo jiných věcí
podle určitých priorit a kriterií je vždy věcí každého z nás.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
Tomu veľmi neverím, že 2.5 tonové euto s 500 kW motorom a 2.5 tonové auto s 500 kW
motorom bude tak výrazne vplývať na vodiča, že v eute si bude uvedomovať jeho hmotnosť
a v benzíne nie ?
Skor naopak, v eute je ťažisko dole, tak sedi v zákrute lepšie, ako auto.
Vektoring v eute + natáčanie zadných kolies tiež ovplyvňujú jazdné vlastnosti.
motorom bude tak výrazne vplývať na vodiča, že v eute si bude uvedomovať jeho hmotnosť
a v benzíne nie ?
Skor naopak, v eute je ťažisko dole, tak sedi v zákrute lepšie, ako auto.
Vektoring v eute + natáčanie zadných kolies tiež ovplyvňujú jazdné vlastnosti.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm
Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod
"Pretože vzdelanie je u bohatých, nie u chudobných, tak asi preto cielia automobilky
na tých, ktorí sú vzdelaní a ktorí si to možu dovoliť a ktorí niečo o ekológii vedia.
Priem. človek s minimálnym vzdelaním si euto nekúpi, lebo o baterkách o FVE
a ekológii nič nevie a nebudú to vedieť ani jeho deti, lebo ich on k tomu nesmeruje."
Gratuluji, rottenkiwi. Tak jsem se konečně dozvěděl, že když nechci eauto jsem nevzdělaný blb. Co se mnou? Asi do plynu, "převýchova" je v mém věku nemožná.
na tých, ktorí sú vzdelaní a ktorí si to možu dovoliť a ktorí niečo o ekológii vedia.
Priem. človek s minimálnym vzdelaním si euto nekúpi, lebo o baterkách o FVE
a ekológii nič nevie a nebudú to vedieť ani jeho deti, lebo ich on k tomu nesmeruje."
Gratuluji, rottenkiwi. Tak jsem se konečně dozvěděl, že když nechci eauto jsem nevzdělaný blb. Co se mnou? Asi do plynu, "převýchova" je v mém věku nemožná.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
další státní podvod na FVE a OZE?
od tomas » » v Legislativa a právo
další státní podvod na FVE a OZE?
- 2 Odpovědi
- 1185 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomas
-
-
-
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
od uvp » » v Ekonomika solárních systémů
Hybridní FVE na RD - legalizovaný podvod s účastí státu.. !!
- 66 Odpovědi
- 6653 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PapoS
-
-
- 29 Odpovědi
- 6104 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jakub
-
-
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Místo benzínky nabíječka pro elektromobily
- 25 Odpovědi
- 1839 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
-
- 17 Odpovědi
- 1513 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NOPARasito