Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Ale to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
-
- Příspěvky: 2697
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Nechtěl protože v tom starém je baterie úplně marná. Když to bude mít 60kwh+ tak bych klidně 300 dal i za to 9 let staréfugas píše: ↑sob bře 30, 2024 12:23 pmJenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
-
- Příspěvky: 3374
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
projde projde, pokud ne bude to mít prostě důvod.
V žádném případě neomezuji ať si každej jede klidně odpočinout kam chce a klidně tam jede i dýmovnicí, ale nesmí se pak divit kdyby mu to nekdě náhodou odstavili jako nezpůsobilé provozu a pak nesmí plakat. Jen jsem podotkl že by bylo záhodno ty auta opravit, nebo odchytat ze strany pčr.
Návod jak zístkat půl mega na auto ala nejet 5let k moři po kilu jsem uvedl jak bych to řešil já osobně protože pokud nemám prachy tak ruším nejnišší priority kam patří pro mě nějaká rekreace. A nebo nejet jeden rok a za to kilo opravit auto. Opět moje metoda kterou aplikuji na sebe. Každej to má jinak nastavený.
Já bych třeba na tu rekreaci jel nejraději tou EV hračkou třeba. Ev jsem si zkoušel a vyloženě si tu jízdu užíval.
-
- Příspěvky: 3492
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám objednanou BMWI5 40 podle testu to má podobný dojezd i odpor vzduchu jak Tesla3.Tak to jsem sám zvědavý.Já počítám se spotřebou 20kWH/100km.NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3374
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
to je pěkný číslo. co to máš za EV?NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Je mi to jedno. Nejsem v pozici abych někoho moralizoval. Projde, tak projde. Neprojde, koupí něco podobného co měl a zase chvíli jezdí. Jeho problém. Třeba si místo toho auta raději vypije svých osm Radegastů každý večer a vykouří Startky. To není moje věc. Myslím, že jsem tu byl jeden z prvních, kdo to EV měl. Byl to ekonomicky nesmysl a moje okolí se nad tím podivovalo. Koupil jsem si místo něčeho jiného tu hračku. Ovšem stále platí a ještě dlouho bude, že je to ekonomicky nevýhodné. O ekologickém přínosu se budeme bavit tak za dvacet let, pokud se podaří ty baterky nějak smysluplně recyklovat. Do té doby můžeme spolehlivě říct jen to, že to nekouří z výfuku, páč to žádný nemá. To je ale celosvětově kapka v moři. Je to jiné svezení, je to zábavné, občas se to nabije z OZE. Naplňuje to tedy charakteristiku hračky pro nadšené a pak pro ty, kdo chtějí být pokrokoví, nebo se nějak lišit. Já patřím mezi ty nadšené, ale nikomu necpu že je v tom budoucnost, protože tomu prostě realisticky sám nevěřím.PavelR píše: ↑sob bře 30, 2024 12:58 pmprojde projde, pokud ne bude to mít prostě důvod.
V žádném případě neomezuji ať si každej jede klidně odpočinout kam chce a klidně tam jede i dýmovnicí, ale nesmí se pak divit kdyby mu to nekdě náhodou odstavili jako nezpůsobilé provozu a pak nesmí plakat. Jen jsem podotkl že by bylo záhodno ty auta opravit, nebo odchytat ze strany pčr.
Návod jak zístkat půl mega na auto ala nejet 5let k moři po kilu jsem uvedl jak bych to řešil já osobně protože pokud nemám prachy tak ruším nejnišší priority kam patří pro mě nějaká rekreace. A nebo nejet jeden rok a za to kilo opravit auto. Opět moje metoda kterou aplikuji na sebe. Každej to má jinak nastavený.
Já bych třeba na tu rekreaci jel nejraději tou EV hračkou třeba. Ev jsem si zkoušel a vyloženě si tu jízdu užíval.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dal jsi 400k za čtyřleté. Podle ceníku tedy někdo na tom za čtyři roky projel 500k minimálně. To je to o čem mluvím. Ať už to byli daňoví poplatníci, nebo fyzický člověk, svezení novým e-golfem prostě stalo 125kkč ročně. V tom smysl nevidím.glottis píše: ↑sob bře 30, 2024 12:52 pmNechtěl protože v tom starém je baterie úplně marná. Když to bude mít 60kwh+ tak bych klidně 300 dal i za to 9 let staréfugas píše: ↑sob bře 30, 2024 12:23 pmJenže 800 je prostě ranec. Jako uživatel to koupíš nové za 800. Pak máš dvě možnosti. Za dva až tři roky to prodat s obrovskou ztrátou, protože to si ještě za půl mega kupce najde. Nebo se smířit s tím, že to dojezdis.Pak si přesně někdo myslí, že za 9 let za to dostane 300, jako toho golfa, co jsme tu diskutovali. To je ta ojetina o které mluvím. Nikdo normální to nekoupi i když to má po 9 letech pouhých 60tkm. Ani ty bys to za ty prachy nechtěl a ten majitel zase nechce prověřit i kalhoty. Poněkud patová situace.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2697
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
A kolik padne cena nového spalovaku po 4 letech? Taková Superb za mega. Za kolik prodám takovou ojetinu? Ten výpočet co máš sedí na každé nové auto. Prostě prodělas. Jestli je to Ev nebo ne, nevidím rozdíl. Proto jsem do teď neměl nové auto ale jen ojetiny
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
EV6 zadokolkaPavelR píše: ↑sob bře 30, 2024 1:00 pmto je pěkný číslo. co to máš za EV?NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
-
- Příspěvky: 3492
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
A 60% z FVEFranta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 1:56 pm40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
-
- Příspěvky: 2697
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Až to budu prodávat tak to sem pak napíšu za kolik a jak to vyšlo jsme na začátkufugas píše: ↑sob bře 30, 2024 1:58 pmJsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
-
- Příspěvky: 3492
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Čez,arabi a rusáci nebudou mít co žrátNOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 2:32 pmA 60% z FVEFranta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 1:56 pm40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
V pohodě, já ti fandím Taky si tu hračku koupím. Teď pro začátek plánuju čtyřkolku na objížďky lesního rybníka, co jsme po letech rekutivovali a opravili hráz po desetiletích. Udržíme vodu v krajině. Taky s tím přivezu dřevo a taky se těším na nabíjení z FVE. Ale tak jsem realista a ohledně elektromobility chci zůstat pevně na zemi. Ale na podzim do toho taky skočím a P106 nechám nějakému nadšenci.glottis píše: ↑sob bře 30, 2024 3:01 pmAž to budu prodávat tak to sem pak napíšu za kolik a jak to vyšlo jsme na začátkufugas píše: ↑sob bře 30, 2024 1:58 pmJsou auta a auta. Některá si cenu drží mnohem lépe než jiná. Ale v globálu máš samozřejmě pravdu. Zásadní rozdíl je ten, že cena se odvíjí od stavu nabízeného kusu. A stav toho 9 let starého EV je prostě automaticky kriticky špatný, protože 9 let stará baterka je prostě už hodně stará a při tom znamená obrovské náklady na výměnu. Takže takový kus se dá označit za neprodejný. Takže když uvážíme, že budeš svého Golfa bez problémů a investic provozovat ještě 5 let, dostaneš se do stejné situace. Zatímco spalovací Golf ve slušném stavu si zase najde kupce za 150k a po dalších pěti letech za 60k. Tou dobou už ale bude ten elektrický po výměně baterky za hromadu peněz, která hravě předčí náklady za běžnou údržbu toho spalovaku. Výměna baterky sice udělá tu ojetinu, zase atraktivní pro Rh, ale ani ne za cenu tě baterky. Takže prostě platím hromadu peněz za požitek z jízdy elektromobilem. Jako jiné hračky a záliby je to moje věc a moje radost, jenže pořád drahý koníček.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Mě nikdo z nich nezajímá, ani RVHP neprovozuji. Vse za svoje, zadnej sponzoring. Od toho jsou tu jiní Fešáci co jsou na "cecku systému" přisátíFranta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 3:02 pmČez,arabi a rusáci nebudou mít co žrátNOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 2:32 pmA 60% z FVEFranta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 1:56 pm40% energie získané rekuperací.Spalovák je stroj na výrobu tepla:)))NOPARasito píše: ↑sob bře 30, 2024 12:24 pmAle to je klasika. Prumerna cca.67km/h. 262km.Franta2776 píše: ↑sob bře 30, 2024 10:50 amTa spotřeba 13kWh/100km při klidné jízdě po dálnici je masakr:))
Screenshot_2024-03-29-19-53-37-171_com.kia.connect.eu.jpg
-
- Příspěvky: 1826
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Fugas: Těch 110km/h u Tesly není zase žádná tragédie. S naftou nejezdím nikdy více jak 130Km/h a tempomat většinou zapnu na 125km/h. Na vyšších rychlostech to moc žere a hlavně mi kdysi při 140km/h na dálnici bouchla přední pneumatika, trvalo mi kilometr než jsem zastavil a nervy úplně v kýblu. Takže já už se nikam neženu. Jet 180km/h může jen dobytek.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Taky je běžně nejezdím. Ale upřímně, problém v tom nevidím. Zažívám na dálnici skutečné dobytky, jejichž jednání se mě dotýká. Jestli chce někdo jet rychle a nikoho tím neobtěžuje, nesvítí na ty, kteří jedou dovolenou rychlostí a nepodjizdi zprava, jeho věc. Jen mě zajímalo jak dlouho to vydrží tě Tesle, když tak naléhavě svitila. Na druhé straně je mi jedno, jestli jede 110, pokud nežije v iluzi, že já je chci jet za ním v levém pruhu také. Stačí trocha ohledu a všem se jede dobře.eman píše: ↑sob bře 30, 2024 5:08 pmFugas: Těch 110km/h u Tesly není zase žádná tragédie. S naftou nejezdím nikdy více jak 130Km/h a tempomat většinou zapnu na 125km/h. Na vyšších rychlostech to moc žere a hlavně mi kdysi při 140km/h na dálnici bouchla přední pneumatika, trvalo mi kilometr než jsem zastavil a nervy úplně v kýblu. Takže já už se nikam neženu. Jet 180km/h může jen dobytek.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 109
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Zcela s tebou souhlasim,jen je treba videt rozdil v prakticnosti mezi Cherokee a Wranglerem.unicast píše: ↑čtv bře 28, 2024 8:48 pmProvozuji nějakých 14 let kromě dalších taky Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 a ta čísla klidně zpochybním. Se servisem se ročně vejdu průměrně do 12 tisíc korun. Ok, vím kde co nakoupit a komu to svěřit. Spotřeba je sice drsná, ale na LPG je to za 2/5 ceny benzínu a to už se celkem dá. Rozhodně to auto nepovažuji a nikdy jsem nepovažoval za nástroj ke zviditelnění, je to drsný pracant, co projede ledacos a nevadí tomu ani sníh, ani špatná silnice, ani fest přetížený přívěs. Rozhodně bych netvrdil, že náklady jsou podružné, jenom je ta struktura jiná -- co majitel TDI utratí za odtahy, turba, dvouhmoty, vstřiky, vstřikovací čerpadla a náhradní vozidla po dobu opravy, to já utratím u pumpy za propan-butan Možná dokonce i míň.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.