batérie z automobilu Tesla
Archiv ukončených inzerátů
-
- Příspěvky: 1783
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: batérie z automobilu Tesla
nezapomínat na to že liion stárne i sama o sobě. 15 let od přetěžované baterie je podle mě hodně optimistické očekávání. Tím nechci říct že vám to nepřeji... Za mě je velice rozumné jim takto dát druhý život ale přimlouvám se i k tomu že ta cena za kterou se to prodává není podle mě adekvátní.
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv pro 23, 2021 8:04 pm
Re: batérie z automobilu Tesla
Mám fungl novou baterii za 236/kWh se zárukou profesionálně sestavenou firmou tady odsud.kuli píše:Skúsme to vypočítať:
2,7 Ah x 3,7 V = 9,99 Wh x 444 článkové = cca 4,40 kWh x 2 ks = 8,8 kWh
batéria 2 ks x 800 = 1600 e
bms 60 A 1 ks x 60 = 60 e
bedňa 1 ks x 100 = 100 e
.............
1760 : 8,8 kWh = 200 e / kWh
Mám ich zapojených 10 ks. Pri mojom hladkaní ( nabíjanie a vybíjanie cca 0,2 C ) musia vydržať 15 rokov
200e/kWh za ohulené 18650 kde kterákoli z nich může z batpacku udělat zábavnou pyrotechniku a ještě si to bastlit sám - to se vyplatí.
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: batérie z automobilu Tesla
Je to tak, nemá to cenu za tie peniaze... Ja som tiež predbehol sám seba pri kúpe 2ks týchto modulov batérií, nakoniec skúška kapacity vyšla veĺmi biedne. A ešte bol urazený mojím testom kapacity a popritom nameral +-to isté. (a to ani nevravím aký bol v telefóne arogantný a nepríjemný, po tom ako ma prvý krát v telefóne zrušil a potom zavolal) keď som do jeho diskusie postol že tie batérie majú biednu kapacitu. Takmer som sa ani k slovu nedostal pri telefonáte.
Nech si majsterko kuli myslí čo chce, je to o ničom. Za tie peniaze dupľom. Som rád že som sa toho zbavil tak rýchlo ako som to kúpil a neprišiel o takmer nič.
Za tie peniaze som si radšej kúpil lifepo a som "asi" v pohode.
Nevraviac o tých kecoch o pár percentnej degradácii o ktorej ani sám nevedel ale neskôr na to prišiel... a o tom že packy 396 článkové boli dátum výroby 2012, takže vyťahané 10 ročné haraburdy z búračiek.
Keď neviem čo vlastne predávam, tak to radšej ani nepredávam. A to zamrzí, keďže, robíš s autami neviem ako na Orave, ale dátumy na dieloch sú smerodajné pre nás ostatných mechanikov myslím že na celom slovensku. Tie moduly majú reálnu cenu možno nanajvýš 400-500 eur (viac by som dnes po negatívnej skúsenosti za to nedal). Aj to musí človek veľmi dobre uvažovať ako s nimi bude zaobchádzať. A oháňať sa tým že majú vlastné poistky a podobné kraviny... no majú, ale vždy sa môže stať že ani tie poistky ťa nezachránia. Nech ti to Kuli funguje tak dlho ako si si sám sebe predpovedal aj 20 rokov
nevadí, popálil som sa, skúsenosť zlá. Ale každá skúsenosť sa do života ráta
baterkám a slnku zdar
PS: (asi) motto kuliho ma dostalo. Citujem: "Aspoň to vyzerá pekne"
Robíme to preto aby to bolo pekné? Alebo to robíme pre to, aby sme zo slnka mali energiu? neviem sám, asi sa strácam. och
Pps: Nemal som chuť to sem písať, ale snáď to bude pre niekoho ponaučenie a skúsenosť ktorej sa vyvarovať.
Pána kuliho poprosím nevyjadrovať sa k môjmu postu, všetko je pravdivé a neprifarbené. Ak máš pocit že so mnou potrebuješ komunikovať, zavolaj. Ale neviem či ti zdvihnem. Možno ti zavolám
Nech si majsterko kuli myslí čo chce, je to o ničom. Za tie peniaze dupľom. Som rád že som sa toho zbavil tak rýchlo ako som to kúpil a neprišiel o takmer nič.
Za tie peniaze som si radšej kúpil lifepo a som "asi" v pohode.
Nevraviac o tých kecoch o pár percentnej degradácii o ktorej ani sám nevedel ale neskôr na to prišiel... a o tom že packy 396 článkové boli dátum výroby 2012, takže vyťahané 10 ročné haraburdy z búračiek.
Keď neviem čo vlastne predávam, tak to radšej ani nepredávam. A to zamrzí, keďže, robíš s autami neviem ako na Orave, ale dátumy na dieloch sú smerodajné pre nás ostatných mechanikov myslím že na celom slovensku. Tie moduly majú reálnu cenu možno nanajvýš 400-500 eur (viac by som dnes po negatívnej skúsenosti za to nedal). Aj to musí človek veľmi dobre uvažovať ako s nimi bude zaobchádzať. A oháňať sa tým že majú vlastné poistky a podobné kraviny... no majú, ale vždy sa môže stať že ani tie poistky ťa nezachránia. Nech ti to Kuli funguje tak dlho ako si si sám sebe predpovedal aj 20 rokov
nevadí, popálil som sa, skúsenosť zlá. Ale každá skúsenosť sa do života ráta
baterkám a slnku zdar
PS: (asi) motto kuliho ma dostalo. Citujem: "Aspoň to vyzerá pekne"
Robíme to preto aby to bolo pekné? Alebo to robíme pre to, aby sme zo slnka mali energiu? neviem sám, asi sa strácam. och
Pps: Nemal som chuť to sem písať, ale snáď to bude pre niekoho ponaučenie a skúsenosť ktorej sa vyvarovať.
Pána kuliho poprosím nevyjadrovať sa k môjmu postu, všetko je pravdivé a neprifarbené. Ak máš pocit že so mnou potrebuješ komunikovať, zavolaj. Ale neviem či ti zdvihnem. Možno ti zavolám
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: batérie z automobilu Tesla
ja by som pouzite kupil za velmi nizku cenu. ale ceny uz klesli ze sa to velmi neoplati.
priklad :kupil som nove samsung sdi 94 ah z ( bmwi3) 14ks za 900€ cca 4,5kwh
to je 200€/kwh... su nove bez bms ta stala 60€ z aliexpresu.
pospajat 14 modulov je pohoda kazdy da cez 100A trvalo nabijanie ak vybijanie
ak hy mali 5 rokov a viac musela by byt cena pod 50€/kwh
priklad :kupil som nove samsung sdi 94 ah z ( bmwi3) 14ks za 900€ cca 4,5kwh
to je 200€/kwh... su nove bez bms ta stala 60€ z aliexpresu.
pospajat 14 modulov je pohoda kazdy da cez 100A trvalo nabijanie ak vybijanie
ak hy mali 5 rokov a viac musela by byt cena pod 50€/kwh
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu Tesla
To Adrianb : Nikomu som ich nenútil nasilu, iba som ich ponúkol, lebo 1000e na inernete sa mi zdalo dať za modul veľa, tak som pozháňal celú batérie z 85 s, t.j. 444 článkové - ktorá sa ihneď rozpredala. Keď si mi volal, tak som ti povedal, že mám už iba 396 článkové a tie sú slabšie a lacnejšie.
Na test som nebol urazený som, práveže som rád, keď ho niekto zopakuje. Dokonca som 1 modul rozobral, lebo bol záujem aj o články.
Niektoré ani nové nemajú kapacitu 2,7 Ah , možno iba papierovo.
Cena článku Tesla 18650 reálne 2,7 Ah + skladanie, material, práca. Skús si to požičiam ti bodovačku, mám dve.
Ľutoval a obdivoval som chlapov na fóre, čo to robili
Zbavovať si sa ich tak rýchlo nemusel povedal som ti dones ich dám ti 2Oe na pohonné hmoty a peniaze ti vrátim. Protirečíš si, keď boli také zle mal si ich vrátit a nie niekoho ojebať, lebo keď si ich posunul ďalej tak si to vlastne urobil. Dodávateľ mi povedal na tie 396č, že je sú také staré ako tie 444č. len on to myslel na počet kilometrov
Predali sa všetky, nechal som si 10 ks tých slabších pre seba.
Citujem: "Aspoň to vyzerá pekne" - To bola recesia, lebo som si nevedel rady s bms a prišla mi bez spínača na BT a blbla.
Dobré je keď je to v rozvádzači aj pekne, učesané. Na streche to moc netrčí. Ono je to potom aj bezpečnejšie.
Som rád za rady, čo mi tu chlapi dajú a keď budem vedieť niečo ja tak tiež poradím. Len o tebe na fore moc nepočuť, okrem kritiky.
Určite všetci, by sme tu chceli polyntech, len ... . Tak sa tu trápime a skladáme. Ak na niečo prídeš tak poraď,
P.S.: Keď si bojíš Lion, tak sa toho nechytaj - ja nemám nič proti ostatným technológiám a skúšam všeličo.
Pps: Na to ako si nemal chuť písať si sa rozbehol. Nechce sa mi hádať, len som musel reagovať.
Na test som nebol urazený som, práveže som rád, keď ho niekto zopakuje. Dokonca som 1 modul rozobral, lebo bol záujem aj o články.
Niektoré ani nové nemajú kapacitu 2,7 Ah , možno iba papierovo.
Cena článku Tesla 18650 reálne 2,7 Ah + skladanie, material, práca. Skús si to požičiam ti bodovačku, mám dve.
Ľutoval a obdivoval som chlapov na fóre, čo to robili
Zbavovať si sa ich tak rýchlo nemusel povedal som ti dones ich dám ti 2Oe na pohonné hmoty a peniaze ti vrátim. Protirečíš si, keď boli také zle mal si ich vrátit a nie niekoho ojebať, lebo keď si ich posunul ďalej tak si to vlastne urobil. Dodávateľ mi povedal na tie 396č, že je sú také staré ako tie 444č. len on to myslel na počet kilometrov
Predali sa všetky, nechal som si 10 ks tých slabších pre seba.
Citujem: "Aspoň to vyzerá pekne" - To bola recesia, lebo som si nevedel rady s bms a prišla mi bez spínača na BT a blbla.
Dobré je keď je to v rozvádzači aj pekne, učesané. Na streche to moc netrčí. Ono je to potom aj bezpečnejšie.
Som rád za rady, čo mi tu chlapi dajú a keď budem vedieť niečo ja tak tiež poradím. Len o tebe na fore moc nepočuť, okrem kritiky.
Určite všetci, by sme tu chceli polyntech, len ... . Tak sa tu trápime a skladáme. Ak na niečo prídeš tak poraď,
P.S.: Keď si bojíš Lion, tak sa toho nechytaj - ja nemám nič proti ostatným technológiám a skúšam všeličo.
Pps: Na to ako si nemal chuť písať si sa rozbehol. Nechce sa mi hádať, len som musel reagovať.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: batérie z automobilu Tesla
Neviem prečo ma nútiš znovu reagovať tvojou reakciou. Chápem že prešiel určitý čas, niečo sa utriaslo, ale zrekapitulujme si to. Takže:
A nejaký vysnívaný pylontech mám úplne niekde hlboko v anále. Nie je to žiadna vesmírna technológia za tie ceny. Takže nejak to sem zas nepleť úplne zbytočne.
Hlavne veľa
Predával si teda 210Ah 396 článkové moduly( 3,2Ahx66 =211,2Ah nominálne) s tvojou degradáciou 5% a vekom 5 rokov. ( chápem oklamal ťa dodávateľ). Ďalej neriešim, došli sme na iné čísla. Reálne na degradáciu kapacity 25% a vek dvoj-násobný.Moduly 24 V 210 Ah cca 5 kWh sa predali. Ešte mám Moduly 24 V - 396 článkov Panasonic 18650, 3200 mAh. Zapojené sú 6 seriovo x 66 paralelne. Staré sú 5 rokov, degradácia 5 %, odhadovaná energia 4,5 kWh
Prevádzkové napätie ideálne 21 V až 24,5 V . Minimálne napätie 18 V, Maximálne 25,1 V
Cena 720 euro za modul. Pri väčšom odbere zľava.
Nebol si urazený na test? no nehovor... Mal si 100 čertov v sebe že som to publikoval. A nechcem napísať presne tú frázu od teba v telefóne ktorú si mi povedal. Mnoho ľudí ktorí ti tu na fóre fandí a pomohlo by možno otočila svoj názor voči tebe.Ale nie je mojím cieľom ti spraviť zle, to som ti povedal aj vtedy v tefóne. No bola s tebou ťažká reč. O nejakých tvojich bodovačkách a podobne neviem čo to sem pletieš, bavili sme sa o 18650 článkoch? úplne mimo... OK ďalejNa test som nebol urazený som, práveže som rád, keď ho niekto zopakuje.
Máš dojem že potrebujem tvojich 20 korún? Nie, proste nemám čas pri dvoch deťoch a práci voziť sa hore dole xy kilometrov a stratiť pol dňa času. Protirečím? Vôbec. Skôr si myslím že tebe aj mne som spravil službu a batérie šli do sveta. No narozdiel od teba, ja som povedal pravdu. Batérie majú za sebou 25% života čo sa týka kapacity. A taktiež som ich predával aj s tým faktom že majú 9 rokov. Takže kde si nadobudol dojem že som podľa teba niekoho oklamal? teda v tvojom podaní ojebal???Zbavovať si sa ich tak rýchlo nemusel povedal som ti dones ich dám ti 2Oe na pohonné hmoty a peniaze ti vrátim. Protirečíš si, keď boli také zle mal si ich vrátit a nie niekoho ojebať, lebo keď si ich posunul ďalej tak si to vlastne urobil. Dodávateľ mi povedal na tie 396č, že je sú také staré ako tie 444č. len on to myslel na počet kilometrov
Vieš čo, mám taký skromný názor ako aj ty, len ho trochu inak prezentujem. Som možno prostý ale vôbec nie som sprostý. Som vyučený elektrikár ale bohužiaľ som sa dostal do inej sféry práce ktorá ma začala baviť viac. Ale využívam tú elektriku a hlavne elektroniku ktorá ma baví aj pri svojej práci. Ak ti ide o moje príspevky, proste nie sú. Pretože 90% vecí si viem vymyslieť sám a nepotrebujem rady z fóra. A či už je to spravené u mňa všetko s kostolným poriadkom alebo nie, koniec koncov to funguje k spokojnosti a bezpečne. Takže nepotrebujem zaťažovať fórum otázkami a tým pádom moje príspevky nenabúdajú také množstvo ako tvoje. Keď bude ten správny čas, uverejním sem svoju skromnú FVE. Nemám k tomu čo ďalej dodať.Len o tebe na fore moc nepočuť, okrem kritiky.
Určite všetci, by sme tu chceli polyntech, len ... . Tak sa tu trápime a skladáme. Ak na niečo prídeš tak poraď,
A nejaký vysnívaný pylontech mám úplne niekde hlboko v anále. Nie je to žiadna vesmírna technológia za tie ceny. Takže nejak to sem zas nepleť úplne zbytočne.
Hlavne veľa
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv srp 18, 2022 11:14 am
Re: batérie z automobilu Tesla
Ahoj, prosím ťa čím si testoval kapacitu týchto blokov/modulov?
Tiež sa mi dostala pod ruku jedna bateria z Tesly S/X.. štítky tam neboli... ale podla vyrazených čísiel by sa malo jednať o 100kW verziu...
Taktiež som sa nevedel dopatrať nikde k nejakemu dátumu výroby...
Len viem že moduly maju všetky okolo 23.2V na výstupnych svorkach...
Ďakujem za odpoveď.
Tiež sa mi dostala pod ruku jedna bateria z Tesly S/X.. štítky tam neboli... ale podla vyrazených čísiel by sa malo jednať o 100kW verziu...
Taktiež som sa nevedel dopatrať nikde k nejakemu dátumu výroby...
Len viem že moduly maju všetky okolo 23.2V na výstupnych svorkach...
Ďakujem za odpoveď.
Adrianb píše:Je to tak, nemá to cenu za tie peniaze... Ja som tiež predbehol sám seba pri kúpe 2ks týchto modulov batérií, nakoniec skúška kapacity vyšla veĺmi biedne. A ešte bol urazený mojím testom kapacity a popritom nameral +-to isté. (a to ani nevravím aký bol v telefóne arogantný a nepríjemný, po tom ako ma prvý krát v telefóne zrušil a potom zavolal) keď som do jeho diskusie postol že tie batérie majú biednu kapacitu. Takmer som sa ani k slovu nedostal pri telefonáte.
Nech si majsterko kuli myslí čo chce, je to o ničom. Za tie peniaze dupľom. Som rád že som sa toho zbavil tak rýchlo ako som to kúpil a neprišiel o takmer nič.
Za tie peniaze som si radšej kúpil lifepo a som "asi" v pohode.
Nevraviac o tých kecoch o pár percentnej degradácii o ktorej ani sám nevedel ale neskôr na to prišiel... a o tom že packy 396 článkové boli dátum výroby 2012, takže vyťahané 10 ročné haraburdy z búračiek.
Keď neviem čo vlastne predávam, tak to radšej ani nepredávam. A to zamrzí, keďže, robíš s autami neviem ako na Orave, ale dátumy na dieloch sú smerodajné pre nás ostatných mechanikov myslím že na celom slovensku. Tie moduly majú reálnu cenu možno nanajvýš 400-500 eur (viac by som dnes po negatívnej skúsenosti za to nedal). Aj to musí človek veľmi dobre uvažovať ako s nimi bude zaobchádzať. A oháňať sa tým že majú vlastné poistky a podobné kraviny... no majú, ale vždy sa môže stať že ani tie poistky ťa nezachránia. Nech ti to Kuli funguje tak dlho ako si si sám sebe predpovedal aj 20 rokov
nevadí, popálil som sa, skúsenosť zlá. Ale každá skúsenosť sa do života ráta
baterkám a slnku zdar
PS: (asi) motto kuliho ma dostalo. Citujem: "Aspoň to vyzerá pekne"
Robíme to preto aby to bolo pekné? Alebo to robíme pre to, aby sme zo slnka mali energiu? neviem sám, asi sa strácam. och
Pps: Nemal som chuť to sem písať, ale snáď to bude pre niekoho ponaučenie a skúsenosť ktorej sa vyvarovať.
Pána kuliho poprosím nevyjadrovať sa k môjmu postu, všetko je pravdivé a neprifarbené. Ak máš pocit že so mnou potrebuješ komunikovať, zavolaj. Ale neviem či ti zdvihnem. Možno ti zavolám
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu Tesla
Neviem ako to kto testuje, ja som celé moduly testoval cez iCharger x 6.
Najskôr som modul vybil na 18 V do druhej batérie, potom som nabíjal na 24 V z batérie do batérie.
Nie je to laboratórny výsledok, ale myslím si, že to na odhad stačí.
Najskôr som modul vybil na 18 V do druhej batérie, potom som nabíjal na 24 V z batérie do batérie.
Nie je to laboratórny výsledok, ale myslím si, že to na odhad stačí.
Naposledy upravil(a) kuli dne ned zář 25, 2022 8:48 pm, celkem upraveno 1 x.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu Tesla
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu Tesla
Rok výroby som tiež nenašiel, dôveroval som dodávateľovi a to čo AdrianB spomínal 2012 bol dátum vyleptaný na plošáku originálnej Bms t.j. rok zhotovenie návrhu plošného spoja.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: batérie z automobilu Tesla
Lebo nevieš čítať štítky, nebolo to o BMS a aj keby. Je to raz diel súčasti (v tomto prípade batériového bloku) ktorý podlieha automotive, takže žiadny dátum vyhotovenia návrhu PCB ale dátum výroby a s tým spojené nasadenie do aktuálnej výroby. Na tých moduloch boli pri každej nálepke s QR kódom aj číselné formy a záhadne všetky končili dvojčíslim 12.
Ak by tie bloky vyrábali 10 rokov tak každá BMS by bola podľa teba z 2012 podľa teba? och..
Ak by tie bloky vyrábali 10 rokov tak každá BMS by bola podľa teba z 2012 podľa teba? och..