PB kabeyl k ragulatoru
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
>> Je to moc, olovo 100/200 Ah v dobrom stave po prechode do float nemá brať celkom určite viac ako 0,5 A.
>> Osobne sa mi osvedčili autobatérie typu Ca/Ca, referoval som o nich.
suhlas & suhlas. 2.7 ampera nie je ziadny float, to je uplne regularne nabijanie pomale a setrne, ale nabijanie. Ja osobne som 100Ah baterky nabijal dvomi az tromi ampermi ked som mal cas (24 hodin x 3A = 72Ah). Vyrobcovia sami hovoria ze viac nez "C10" cize desatinovy prud v pomere ku kapacite by sa nemalo nabijat = 10A v pripade 100Ah baterky, inak sa zbytocne skracuje zivotnost (krúti dosky vnutri, drolí sa ich štruktura).
Ca/Ca mam rad aj ja : v aute mi vydrzala Motorcraft cize "original Ford" 14 rokov, teraz mam v druhom aute Red Optima 16 rocnu [!], blizka rodina takisto nema jedinu Ca/Ca ktora by umrela pod 10 rokov. Nikdy negarazovane. Ano pouzitie v aute je uplne inaksie nez pouzitie na solar, len pisem osobnu skusenost.
>> Autobatérie majú nadsadený údaj o kapacite, odporúčam počítať kapacitu z hmotnosti batérie, dobrá zhoda je 3 Ah / 1 kg.
navyse olovo je citlive ako velkym prudom vybijas : pri C20 dokazu dodat vacsiu "kapacitu" nez keby si ich vybijal C5 alebo C2. Cize ked zo 100Ah baterky beres 5A, tak doda celkovo viacej energie nez keby si z nej bral 20A (vymyslim si : 100Ah baterka da pri vybijani prudom 5A povedzme 95Ah co bude trvat 19 hodin, pricom tu istu bateriu ked budes vybijat 20A, tak pusti len 80Ah po styroch hodinach a fajront). Tusim sa to vola Peukertova rovnica (zavislost).
Takze ked solarom casto a dlho krmis stovky Wattov z olova... tak dostava pekne na papulu. Pises ze mas 2x 100Ah, z takejto zostavy by som ja osobne bral nieco okolo 24Vx10A = ~250W max, prisamvačku by som mal stres z toho tahat viac nez stvrt kilowattu. Ked na tie baterky pustis fen na vlasy, vysavac, pracku, umyvacku, proste cokolvek co zere ~2000W, tak z KAZDEJ tej baterky tahas skoro 100 Amper (2x 12V x 100A = 2400W minus nejake neefektivity na tej 16mm čínskej dvojlinke co mas minus este menič). 100 Amper je katastrofa na olovenu 100Ah baterku, pri takomto pouziti sa zivotnost rata doslova a dopismena NA MINUTY.
>> Osobne sa mi osvedčili autobatérie typu Ca/Ca, referoval som o nich.
suhlas & suhlas. 2.7 ampera nie je ziadny float, to je uplne regularne nabijanie pomale a setrne, ale nabijanie. Ja osobne som 100Ah baterky nabijal dvomi az tromi ampermi ked som mal cas (24 hodin x 3A = 72Ah). Vyrobcovia sami hovoria ze viac nez "C10" cize desatinovy prud v pomere ku kapacite by sa nemalo nabijat = 10A v pripade 100Ah baterky, inak sa zbytocne skracuje zivotnost (krúti dosky vnutri, drolí sa ich štruktura).
Ca/Ca mam rad aj ja : v aute mi vydrzala Motorcraft cize "original Ford" 14 rokov, teraz mam v druhom aute Red Optima 16 rocnu [!], blizka rodina takisto nema jedinu Ca/Ca ktora by umrela pod 10 rokov. Nikdy negarazovane. Ano pouzitie v aute je uplne inaksie nez pouzitie na solar, len pisem osobnu skusenost.
>> Autobatérie majú nadsadený údaj o kapacite, odporúčam počítať kapacitu z hmotnosti batérie, dobrá zhoda je 3 Ah / 1 kg.
navyse olovo je citlive ako velkym prudom vybijas : pri C20 dokazu dodat vacsiu "kapacitu" nez keby si ich vybijal C5 alebo C2. Cize ked zo 100Ah baterky beres 5A, tak doda celkovo viacej energie nez keby si z nej bral 20A (vymyslim si : 100Ah baterka da pri vybijani prudom 5A povedzme 95Ah co bude trvat 19 hodin, pricom tu istu bateriu ked budes vybijat 20A, tak pusti len 80Ah po styroch hodinach a fajront). Tusim sa to vola Peukertova rovnica (zavislost).
Takze ked solarom casto a dlho krmis stovky Wattov z olova... tak dostava pekne na papulu. Pises ze mas 2x 100Ah, z takejto zostavy by som ja osobne bral nieco okolo 24Vx10A = ~250W max, prisamvačku by som mal stres z toho tahat viac nez stvrt kilowattu. Ked na tie baterky pustis fen na vlasy, vysavac, pracku, umyvacku, proste cokolvek co zere ~2000W, tak z KAZDEJ tej baterky tahas skoro 100 Amper (2x 12V x 100A = 2400W minus nejake neefektivity na tej 16mm čínskej dvojlinke co mas minus este menič). 100 Amper je katastrofa na olovenu 100Ah baterku, pri takomto pouziti sa zivotnost rata doslova a dopismena NA MINUTY.
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Né probuh olovo do aut.... průmyslové články s hafo kilama olova a tlustýma panceřovýma deskama stráví i horší zacházení. typycky pořid si PZS nebo OPZS nebo PZB články a budeš spokojen. Já tahám z toho 2-5 kW a mám to rok. nabíjím cca C10, vybíjím max C5 vyjímečně C4 takže uplně v pohodě.
Ano lithium je jiná písnička ale tuším, že o to zřejmě autorovi zde nejde...
Ano lithium je jiná písnička ale tuším, že o to zřejmě autorovi zde nejde...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Ale Vítku, nestraš. Pre 400 Wp a striedme plány rozširovať FVE je aktuálnych 2,5 kWh v batériach celkom dosť, snáď by si nechcel k nej priparkovať VZV.
Ak olovo, tak sa treba oň starať v každom prípade, aj o štartovačky.
Čo je nateraz dôležité - mať pod kontrolou fázu absorpcie a vedieť, ako dlho trvá a aké je presne napätie - toto treba odmeriavať na svorkách aku. Tieto údaje by som rád videl TU. Tiež nevieme, čo sa na regulátore dá nastaviť - prosil by som identifikovať ho.
Ak olovo, tak sa treba oň starať v každom prípade, aj o štartovačky.
Čo je nateraz dôležité - mať pod kontrolou fázu absorpcie a vedieť, ako dlho trvá a aké je presne napätie - toto treba odmeriavať na svorkách aku. Tieto údaje by som rád videl TU. Tiež nevieme, čo sa na regulátore dá nastaviť - prosil by som identifikovať ho.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
tak datum vyroby je dohledatelné na akumulatoru , jestli je prodejce udržoval to těžko lze zistit ale zatím jsem tam kde kupuji nemněl jediný problém ) ale i když má neblahé tušení že tyhle akuma vortek bylo šlapnutí vedle co se kvality týká
počítat 3Ah na 1 kg akumulatou no nevím akuma 100Ah váží 21.7 kg čili podle tebe 21.7 * 3Ah= 65.1Ah ?
to se mi moc nezdná, to by bylo na řadnou žalobičku ))
https://www.topbattery.cz/autobaterie-p ... 05534.html
počítat 3Ah na 1 kg akumulatou no nevím akuma 100Ah váží 21.7 kg čili podle tebe 21.7 * 3Ah= 65.1Ah ?
to se mi moc nezdná, to by bylo na řadnou žalobičku ))
https://www.topbattery.cz/autobaterie-p ... 05534.html
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ten matematicky prepocet bohuzial nevychadza pretoze najst 33kg 100Ah bateriu je dost slusny problem.
Vorteka ja osobne radim k priemeru az lahkemu podpriemeru. V kombinacii s minimalnou hmotnostou je to aj maximalny prud ktory dokaze dodat (800A) co ukazuje, ze tento akumulator ma vnutri TENKE DOSKY. To znamena ze
- je menej odolny vybijaniu vacsimi prudmi (bez ohladu na to co definujeme ako vacsi prud)
- dosiahne mensiu cyklovatelnost a zivotnost v zmysle "pocet cyklov" nez akumulatory s hutnejsou konstrukciou
- je viac citlivy pri nabijani, cim vyssi prud, tym rychlejsie pokrutis dosky, zacnu sa drolit -> koniec zivota
- nabija sa pomalsie, energiu absorbuje pomalsie, vyzaduje celkovo jemnejsi pristup "ziadne pecky"
Vsetky 100Ah baterie ktore maju 800A alebo mensi prud su proste v tejto triede, "ekonomickej".
Nadpriemerne baterky ktory vydrzia viac vyzeraju napriklad takto :
https://www.najlacnejsiabateria.sk/prod ... 100ah-920a
[nepisu hmotnost ale max. prud je 920A. Pre porovnanie, rovnaka 100Ah Bjorn bateria existuje aj s 750A max. prudom, uhadni kde je rozdiel a ktora vydrzi viac]
https://akonaauto.sk/ztartovacia-bateria-yuasa-ybx5019
900A, hmotnost 23.3kg
https://www.battery-import.sk/start-sto ... v--el1000/
900A, 26kg
a volakde som videl aj 1000A len to teraz neviem rychlo najst.
http://autokes-delovi.com/proizvod/akum ... a-reactor/
https://www.batcar.de/hammer-agm-starte ... 3f03300d03
Keby si chcel vybrat horsie pre solar, uz ti zostala len jedna moznost - mohol si kupit 100Ah/720A.
Vorteka ja osobne radim k priemeru az lahkemu podpriemeru. V kombinacii s minimalnou hmotnostou je to aj maximalny prud ktory dokaze dodat (800A) co ukazuje, ze tento akumulator ma vnutri TENKE DOSKY. To znamena ze
- je menej odolny vybijaniu vacsimi prudmi (bez ohladu na to co definujeme ako vacsi prud)
- dosiahne mensiu cyklovatelnost a zivotnost v zmysle "pocet cyklov" nez akumulatory s hutnejsou konstrukciou
- je viac citlivy pri nabijani, cim vyssi prud, tym rychlejsie pokrutis dosky, zacnu sa drolit -> koniec zivota
- nabija sa pomalsie, energiu absorbuje pomalsie, vyzaduje celkovo jemnejsi pristup "ziadne pecky"
Vsetky 100Ah baterie ktore maju 800A alebo mensi prud su proste v tejto triede, "ekonomickej".
Nadpriemerne baterky ktory vydrzia viac vyzeraju napriklad takto :
https://www.najlacnejsiabateria.sk/prod ... 100ah-920a
[nepisu hmotnost ale max. prud je 920A. Pre porovnanie, rovnaka 100Ah Bjorn bateria existuje aj s 750A max. prudom, uhadni kde je rozdiel a ktora vydrzi viac]
https://akonaauto.sk/ztartovacia-bateria-yuasa-ybx5019
900A, hmotnost 23.3kg
https://www.battery-import.sk/start-sto ... v--el1000/
900A, 26kg
a volakde som videl aj 1000A len to teraz neviem rychlo najst.
http://autokes-delovi.com/proizvod/akum ... a-reactor/
https://www.batcar.de/hammer-agm-starte ... 3f03300d03
Keby si chcel vybrat horsie pre solar, uz ti zostala len jedna moznost - mohol si kupit 100Ah/720A.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Samozrejme že takú autobatériu nenájdeš. Dávaj pozor, čo píšem :lubomirz píše:ten matematicky prepocet bohuzial nevychadza pretoze najst 33kg 100Ah bateriu je dost slusny problem. ....
"Autobatérie majú nadsadený údaj o kapacite, odporúčam počítať kapacitu z hmotnosti batérie, dobrá zhoda je 3 Ah / 1 kg."
Autobatéria BJORN, ktorú linkuješ, je nejaká baterka z jednej z 15 manifaktúr vo východnom Poľsku, kde po neúspešnej privatizácii JRD sa chytili olova .... Dokazovať Ti to nebudem, ale ak dáš link získaný z vyhľadávania:
"BJORN 12V 100AH 920A datasheet" alebo ......pdf, tak sa môžeme ďalej baviť o kvalitách tej batérie. Zatiaľ som nezistil, ako bola meraná kapacita 100 Ah. Ak to bolo náhodou C20, tak to si fotovoltaik môže strčiť za klobúk. Nestačí údaj o kapacite novej batérie, pretože už po desiatom pumpovaní do dna na 1,75 V / článok pri C5 pôjde batéria do kolien. Takže tento údaj o kapacite je silne abstraktný, tak ako spotrebiteľská recenzia typu :
"...silná batéria, uvidíme po rokoch, koľko vydrží."
Bolo by krajne neférové porovnávať olovo s marketingovým odrbom "C100" s lítiom, budeš mať z toho len hanbu.
Tak ešte raz pre kámošov fotovoltaikov :
Autobatérie majú nadsadený údaj o kapacite, odporúčam počítať kapacitu z hmotnosti batérie, dobrá zhoda je 3 Ah / 1 kg.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ja nevyzdvihujem Bjorny konkretne, je mi to jedno, ziadnu som v zivote nemal. Su tam aj ine znacky - to bolo pre ilustraciu.
Co sa tyka vyroby na JRD, priznajme si uprimne ze Johnson&Johnson and Johnson kde sa vyraba od Exide, cez Varty, Bosche a janeviemcoeste, takisto nie je ziadna kozmicka technologia. Je tam nejaka žbrnda, nejake doštičky v hrubke podla objednavky (pretoze cena), fajront. Ziadny technologicky cirkus, ziadna komplikacia, primitivne jednoduchy vyrobok. Ja osobne som bol dekadu dozadu zobrat vo fabrike Fiamm "original" baterie Maserati, pretazili sme 3.5t dodavku.
Ano, drtiva vacsina startovacich akumulatorov udava kapacitu pri vybijani C20, pretoze C5 by vyslo marketingovo daleko horsie. Taky svet zijeme.
Ja osobne by som do olova nesiel pri solaroch ; jedine vtedy ked by som z roboty cmajzol vyradeny VZV a mal to gratis. Ajtak je tam problem samovybijania, slabej ucinnosti nabijania, kolumbickej efektivity, cyklovatelnosti, doplnania elektrolytu, smradu a vybuchu v nevetranych priestoroch... v zime udrzat pri zivote nejaku 20kWh zostavu je sialenost. Proste ta technologia bola stavana v inych dobach na uplne ine pouzitie. Ked nad tym tak rozmyslam tak akakolvek olovena zostava ku ktorej by som sa dostal skonci v bazari a pre seba by som si kupil lifepo s polovicnou alebo tretinovou kapacitou.
Vysvetlil som preco su 100Ah/800A baterie viac citlive na zaobchadzanie nez 100Ah/1000A, na tom sa nic nemeni bez ohladu na vyrobcu.
Co sa tyka vyroby na JRD, priznajme si uprimne ze Johnson&Johnson and Johnson kde sa vyraba od Exide, cez Varty, Bosche a janeviemcoeste, takisto nie je ziadna kozmicka technologia. Je tam nejaka žbrnda, nejake doštičky v hrubke podla objednavky (pretoze cena), fajront. Ziadny technologicky cirkus, ziadna komplikacia, primitivne jednoduchy vyrobok. Ja osobne som bol dekadu dozadu zobrat vo fabrike Fiamm "original" baterie Maserati, pretazili sme 3.5t dodavku.
Ano, drtiva vacsina startovacich akumulatorov udava kapacitu pri vybijani C20, pretoze C5 by vyslo marketingovo daleko horsie. Taky svet zijeme.
Ja osobne by som do olova nesiel pri solaroch ; jedine vtedy ked by som z roboty cmajzol vyradeny VZV a mal to gratis. Ajtak je tam problem samovybijania, slabej ucinnosti nabijania, kolumbickej efektivity, cyklovatelnosti, doplnania elektrolytu, smradu a vybuchu v nevetranych priestoroch... v zime udrzat pri zivote nejaku 20kWh zostavu je sialenost. Proste ta technologia bola stavana v inych dobach na uplne ine pouzitie. Ked nad tym tak rozmyslam tak akakolvek olovena zostava ku ktorej by som sa dostal skonci v bazari a pre seba by som si kupil lifepo s polovicnou alebo tretinovou kapacitou.
Vysvetlil som preco su 100Ah/800A baterie viac citlive na zaobchadzanie nez 100Ah/1000A, na tom sa nic nemeni bez ohladu na vyrobcu.
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Píšeš že olovo jsi neměl, vidíš já olovo mám a mám s tím zkušenosti. za rok přes to přeteklo cca 1,297 MWh a z ní vyšlo 1,067 MWh, nepřijde mi to špatné. samovybíjení nepozoruji. ale co vim tak nemusím řešit nabíjení, balancování.lubomirz píše:ja nevyzdvihujem Bjorny konkretne, je mi to jedno, ziadnu som v zivote nemal. Su tam aj ine znacky - to bolo pre ilustraciu.
Co sa tyka vyroby na JRD, priznajme si uprimne ze Johnson&Johnson and Johnson kde sa vyraba od Exide, cez Varty, Bosche a janeviemcoeste, takisto nie je ziadna kozmicka technologia. Je tam nejaka žbrnda, nejake doštičky v hrubke podla objednavky (pretoze cena), fajront. Ziadny technologicky cirkus, ziadna komplikacia, primitivne jednoduchy vyrobok. Ja osobne som bol dekadu dozadu zobrat vo fabrike Fiamm "original" baterie Maserati, pretazili sme 3.5t dodavku.
Ano, drtiva vacsina startovacich akumulatorov udava kapacitu pri vybijani C20, pretoze C5 by vyslo marketingovo daleko horsie. Taky svet zijeme.
Ja osobne by som do olova nesiel pri solaroch ; jedine vtedy ked by som z roboty cmajzol vyradeny VZV a mal to gratis. Ajtak je tam problem samovybijania, slabej ucinnosti nabijania, kolumbickej efektivity, cyklovatelnosti, doplnania elektrolytu, smradu a vybuchu v nevetranych priestoroch... v zime udrzat pri zivote nejaku 20kWh zostavu je sialenost. Proste ta technologia bola stavana v inych dobach na uplne ine pouzitie. Ked nad tym tak rozmyslam tak akakolvek olovena zostava ku ktorej by som sa dostal skonci v bazari a pre seba by som si kupil lifepo s polovicnou alebo tretinovou kapacitou.
Vysvetlil som preco su 100Ah/800A baterie viac citlive na zaobchadzanie nez 100Ah/1000A, na tom sa nic nemeni bez ohladu na vyrobcu.
jediný servis a údržba je dolití destilky a změření hustoty, po nějakým 1 měsíci. ted je pravda tak 5 měsíců krom dolití demi jsem nedělal.
Rozhodně se s účinností dostávám nad 82,3 procent.
Kolik mají místní členové reálně s Lithiem, prosím? má někdo reálné měření??
Jsem rád že jsem si olovo poctivě zakoupil a že poctivě běhá.
Naopak baterie zadarmo vyřazené z VZV jsou ta nejhorší volba, pokud už to nejezdí ve VZV, tak to má důvod - a to údržba a servis, většinou baterky tohoto ražení jsou po smrti a rozhodně je vubec nedoporučuju do solaru.
Automotive baterky dřív nebo později se rozpadnou, desky sou chatrný slabý, nepoužitelný...
ale jak říkám jsem člověk co má olovo rád pro jeho jednoduchost, bezúdržbovost, stabilitu a prozřetelnost na základě mV metru a refraktoměru.. cca 40 litrů destilky za rok , ted co mám rekombinery tak je to daleko lepší....
Tož asi tak,..
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Traktáty máme za sebou, pokročme v tej veci. Aký máš prosím regulátor ? Máš externý teplotný senzor ( ak je tá možnosť ) ?vlkazajac píše:....
Čo je nateraz dôležité - mať pod kontrolou fázu absorpcie a vedieť, ako dlho trvá a aké je presne napätie - toto treba odmeriavať na svorkách aku. Tieto údaje by som rád videl TU. Tiež nevieme, čo sa na regulátore dá nastaviť - prosil by som identifikovať ho.
Na žalobu nepomysli, bol by si za blázna. Že sa kapacita udáva odmeraná za nezmyselných podmienok aj pre automobilistu, na veci nič nezmení.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: PB kabeyl k ragulatoru
V celém řetězci nabíječ (Tristar 99%) - LiFePO - střídač (8kW LF max 84%) se teď v létě pohybuji kolem 75%.Vitek píše:Rozhodně se s účinností dostávám nad 82,3 procent.
Kolik mají místní členové reálně s Lithiem, prosím? má někdo reálné měření??
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Kybos díky, tzn tzn zpětnou kalkulací u LiFePO docházím k číslu 90 % čistě baterie vybíjení děleno nabíjení. je tak? Díkkybos píše:V celém řetězci nabíječ (Tristar 99%) - LiFePO - střídač (8kW LF max 84%) se teď v létě pohybuji kolem 75%.Vitek píše:Rozhodně se s účinností dostávám nad 82,3 procent.
Kolik mají místní členové reálně s Lithiem, prosím? má někdo reálné měření??
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: PB kabeyl k ragulatoru
LiFePO bude mít účinnost lepší než 90%, jelikož střídač má účinnost menší nebo rovnou 84% ale spíš menší, jelikož převážně pracuje s nižším výkonem, kde již nedosahuje tak dobré účinnosti. Do energetických ztrát je v této větvi započítána i BMS a ekvalizační vyrovnávání článků. Odhaduji, že samotné články LiFePO budou mít účinnost 95 až 98%.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------vlkazajac píše:Traktáty máme za sebou, pokročme v tej veci. Aký máš prosím regulátor ? Máš externý teplotný senzor ( ak je tá možnosť ) ?vlkazajac píše:....
Čo je nateraz dôležité - mať pod kontrolou fázu absorpcie a vedieť, ako dlho trvá a aké je presne napätie - toto treba odmeriavať na svorkách aku. Tieto údaje by som rád videl TU. Tiež nevieme, čo sa na regulátore dá nastaviť - prosil by som identifikovať ho.
Na žalobu nepomysli, bol by si za blázna. Že sa kapacita udáva odmeraná za nezmyselných podmienok aj pre automobilistu, na veci nič nezmení.
předpokldám že tohle je na mně ?
regulator mněnič tohle : https://www.hadex.cz/g508-kombinovany-m ... lator-pwm/
ne tanhle mněnič / ragulator nemá možnost ext teplotního senzoru
hm tak pokud vyrobce klame ! v kapacitě ! tak zažalovat vyrobce resp v čr prodejce a proč bych byl za blazna ? ono to je jednoduché ja sem koupil akumulator 12v 100Ah ! pokud nový akumulator nemá kapacitu 100Ah je to podovod ! jako třeba řešít že má jen kapacitu 97Ah je blbost ,ale pokud by třeba mněl kapacitu jako nový jen 65Ah tak to už se jedná o očividný povod !
protože pokud to věmu podle tvého přepočtu tak 12v 100Ah podle váhy by mněla mít jen 65 Ah ,
např 225Ah akumulátor by mněl važít 75Kg což nevaží ani jeden co jsem se dival
ale množná špatně chápu přepočet ?
kapacitu akumulatoru zmněřím hned jak zakoupim dostatečný počet halogenek )
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
Dobre, už je to jasnejšie. Máš PWM regulátor a dve 100Ah batérie paralelne ( predpokladám podľa napätí, ktoré uvádzaš ). Nejasné sú panely a ich pripojenie. Ak si na 12 Voltoch, mal by si mať 36 článkové panely pripojené paralelne. Teda otázka musí padnúť : Aké je Vmp panelov ( koľko majú článkov ) a sú tiež pripojené paralelne ?
Musím sa pýtať polopate, pretože mám podozrenie na nešťastné pomery...
Predovšetkým by si nás mal uistiť, ako to máš, keď bez zaťaženia meniča necháš regulátor pracovať alebo menič vypneš, myslím. že sa dá. Mal by vyhnať napätie na 14,6 V na obvyklé 2 hodiny ( možno menej ) a po prechode do floatu prejsť na 13,5 V. Regulátor sa riadi pochopiteľne napätím na svojich svorkách, preto ho musíš konfrontovať v tom istom čase s napätím na svorkách batérie. Jasné, že treba merať tým istým multimetrom. Potom sa pohneme ďalej.
Predpokladám, že máš nastavenie batérie na flood, teda zaplavenú batériu. Iné možnosti nastavenia okrem napätí / okrem voľby AGM ) tam nie sú, bohužiaľ.
Ešte k tej kapacite. Ak kúpiš od predajcu batériu v dobrom stave, správne ju nabiješ, pravdepodobne nameriaš kapacitu C20 = 100 Ah pri správnej teplote rovnakým prúdom 5 A, ale až do hlbokého vybitia ( napr. 1,75 V na článok ). Už takáto jediná skúška znamená útok na životnosť batérie, pretože budeš potrebovať prinajmenšom ďalších 20 hodín, aby si ju znovu dokonale nabil. V Tvojej FVE potrebuješ v zimných dňoch nabiť batériu za 5 - 6 hodín ( ak svieti slnko ) a iste tušíš, že podmienky pre test C20 sú na hony vzdialené reálnym potrebám. Preto máš vážne obmedzenie v hĺbke čerpania energie, reálne sa používa max. 20 % kapacity v každom cykle. Ergo, batériu používaš úplne ináč ako v teste kapacity a úplne ináč, ako vo Fiatke, preto už nerieš, že Ťa oklamali - je to ináč.
Uver tomu, že na olovenej 12 V štartovacej batérii sa nedá moc vymyslieť, aby bola lepšia ako ostatné. Všelijaké Dual Purpose, DeepCycle, Start/Stop, Silver, Gold alebo Ca sú z veľkej časti marketingové spôsoby ako Ťa prinútiť kúpiť si práve tú NAŠU najlepšiu hviezdnu batériu. NEDÁ sa však oklamať podielom olova v konštrukcii autobatérie. Preto je najobjektívnejší spôsob odhadovať kapacitu podľa hmotnosti olova a odvodene podľa hmotnosti celej batérie.
EDIT
V jedinom prípade som urobil meranie kapacity štyroch olovených batérií, lebo som ich potreboval spárovať do sériovo-paralelného zapojenia. Ináč nie je dôvod batérie poškodzovať hlbokým vybíjacím cyklom.
Musím sa pýtať polopate, pretože mám podozrenie na nešťastné pomery...
Predovšetkým by si nás mal uistiť, ako to máš, keď bez zaťaženia meniča necháš regulátor pracovať alebo menič vypneš, myslím. že sa dá. Mal by vyhnať napätie na 14,6 V na obvyklé 2 hodiny ( možno menej ) a po prechode do floatu prejsť na 13,5 V. Regulátor sa riadi pochopiteľne napätím na svojich svorkách, preto ho musíš konfrontovať v tom istom čase s napätím na svorkách batérie. Jasné, že treba merať tým istým multimetrom. Potom sa pohneme ďalej.
Predpokladám, že máš nastavenie batérie na flood, teda zaplavenú batériu. Iné možnosti nastavenia okrem napätí / okrem voľby AGM ) tam nie sú, bohužiaľ.
Ešte k tej kapacite. Ak kúpiš od predajcu batériu v dobrom stave, správne ju nabiješ, pravdepodobne nameriaš kapacitu C20 = 100 Ah pri správnej teplote rovnakým prúdom 5 A, ale až do hlbokého vybitia ( napr. 1,75 V na článok ). Už takáto jediná skúška znamená útok na životnosť batérie, pretože budeš potrebovať prinajmenšom ďalších 20 hodín, aby si ju znovu dokonale nabil. V Tvojej FVE potrebuješ v zimných dňoch nabiť batériu za 5 - 6 hodín ( ak svieti slnko ) a iste tušíš, že podmienky pre test C20 sú na hony vzdialené reálnym potrebám. Preto máš vážne obmedzenie v hĺbke čerpania energie, reálne sa používa max. 20 % kapacity v každom cykle. Ergo, batériu používaš úplne ináč ako v teste kapacity a úplne ináč, ako vo Fiatke, preto už nerieš, že Ťa oklamali - je to ináč.
Uver tomu, že na olovenej 12 V štartovacej batérii sa nedá moc vymyslieť, aby bola lepšia ako ostatné. Všelijaké Dual Purpose, DeepCycle, Start/Stop, Silver, Gold alebo Ca sú z veľkej časti marketingové spôsoby ako Ťa prinútiť kúpiť si práve tú NAŠU najlepšiu hviezdnu batériu. NEDÁ sa však oklamať podielom olova v konštrukcii autobatérie. Preto je najobjektívnejší spôsob odhadovať kapacitu podľa hmotnosti olova a odvodene podľa hmotnosti celej batérie.
EDIT
V jedinom prípade som urobil meranie kapacity štyroch olovených batérií, lebo som ich potreboval spárovať do sériovo-paralelného zapojenia. Ináč nie je dôvod batérie poškodzovať hlbokým vybíjacím cyklom.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
panely 22v max 4x 80watu paralelně, ano vím je to malo , ale je planováno rozšíření
https://www.hadex.cz/g957c-fotovoltaick ... x770x30mm/
aku 2x 100 Ah akuma vortek
v ragulátoru/mněniči má nastavení AGM / flood / manual : používám manual , floatu 13,8 V nastaveno , boost nabijení 14.4v nastaveno
ja neřeším jeslti mně někdo odrbal , ale je mi divny tan přepočet vaha x 3 podle toho přepočtu nemá žadný akumulator spravnou uvaděnou kapacitu např 100Ah podle přepočtu ma tedy 65Ah (nebo si myslel jako přirovnání ? )
https://www.hadex.cz/g957c-fotovoltaick ... x770x30mm/
aku 2x 100 Ah akuma vortek
v ragulátoru/mněniči má nastavení AGM / flood / manual : používám manual , floatu 13,8 V nastaveno , boost nabijení 14.4v nastaveno
ja neřeším jeslti mně někdo odrbal , ale je mi divny tan přepočet vaha x 3 podle toho přepočtu nemá žadný akumulator spravnou uvaděnou kapacitu např 100Ah podle přepočtu ma tedy 65Ah (nebo si myslel jako přirovnání ? )
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
ten prepocet neber ako vytesany do kamena... budes mat ukrutny problem najst jednu jedinu 30kg 100Ah bateriu na svete. Niektore sa priblizia, ale v ziadnom pripade vsetky nemaju 30kg.
A prave v tom je sranda, proste to neber az tak tragicky : z Nuselaku skočiť rozhodne netreba
A prave v tom je sranda, proste to neber az tak tragicky : z Nuselaku skočiť rozhodne netreba
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: PB kabeyl k ragulatoru
copper99 píše:.... ale je mi divny tan přepočet vaha x 3 podle toho přepočtu nemá žadný akumulator spravnou uvaděnou kapacitu např 100Ah podle přepočtu ma tedy 65Ah (nebo si myslel jako přirovnání ? )
Pozri pre ilustráciu sem :
https://www.neosolar.sk/images_content/ ... -100ah.pdf
Všimni si, 24 kg batéria má kapacitu C5 = 75 Ah a C20 = 100 Ah.
Alebo kvalitná batéria Rolls 21,5 kg má C5 = 69 Ah.
https://www.hlumar.sk/index.php?id_prod ... er=product
Takže nemusíš ani hľadať u bežných autobatérií, za akých podmienok bola meraná kapacita, pre nás to nebude nikdy lepšie ako 3 Ah / 1 kg.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
tak už najk chápem i když jsem někdy nechápávý )
jinak C5 je kolik ? resp co přesně je C ?
da se někde sehnat datascheet k akumě ? nebo to je pase
jinak C5 je kolik ? resp co přesně je C ?
da se někde sehnat datascheet k akumě ? nebo to je pase
-
- Příspěvky: 1982
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
C je jmenovita kapacit.copper99 píše:tak už najk chápem i když jsem někdy nechápávý )
jinak C5 je kolik ? resp co přesně je C ?
da se někde sehnat datascheet k akumě ? nebo to je pase
Pro 1000 ah baterku je
C10 kapacita delena 10 cili vyjadreny proud 100A
C20 kap delena 20 cili proud 50 A
C5 kap delena 5 cili proud 200A
1C je 1000A
2c je 2000A atd.
Za C dosadis tvou nominalni kapacitu v Ah
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: čtv srp 13, 2020 9:30 am
Re: PB kabeyl k ragulatoru
tak tedka už jsem uplně jelen pokud to chápu dobře tak čím více C tím min Amper ?
čili když mám aku 2x 100Ah tak 1C je 200Amper ? ale 2C je 100Amper ? chápu to dobře ?
čili když mám aku 2x 100Ah tak 1C je 200Amper ? ale 2C je 100Amper ? chápu to dobře ?