Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
nevíte jak se na BMS u Studeru nastaví 100% SOC?... mám to trošku rozjeté
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: úte úno 05, 2013 8:32 pm
- Lokalita: Zábřeh 78901
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 10500
- Kapacita baterie [kWh]: 24
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Zkrátit dobu parametru 6026 např na 120sec. A potom pustit 10010... samo že záleží i na jiném nastavení ..mopadzi píše:nevíte jak se na BMS u Studeru nastaví 100% SOC?... mám to trošku rozjeté
Ale manualně jako u Victronu to asi nejde... alespoň o tom nevím...
Prostě musí BSP poznat že klesl nabíjecí proud pod nastvenou hodnotu , dle napětí , času a procent ... 6024,6026a 6025.
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Díky. Hezký víkend
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Takže fugasi, mám pro tebe slibovaný experiment. Zkoušel jsem to ve fázi nabíječem ukončeného nabíjení - tj. ukazatel procent na nule, kontrolka dobíjení neblikala. Klidové napětí baterií naprázdno, když jsem do auta sednul, je 136V. Potom jsem zkusil jednoduše odpojit a znovu připojit zásuvku, nabíjení se spustilo uplně normálně a nabíječka začla do baterek prát asi 3,1kW. Bohužel jsem neměl vůbec čas sledovat, kam až to napětí vystoupá a kde se přejde na přebíjecí fázi atd., můžu kdyžtak někdy vysledovat i toto... Snad aspoň tato informace pomůže
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Ahoj.
Díky mc za ochotu ResHacker.Teď už je nad míru jasné že nabíječka je po smrti.Jak jsem totiž zjistil ,jedná se o typ Y1000 ,který ještě jaksi neumí ohlídat sám sebe před přehřátím ,přes to ,že prvky snímající teplotu jsou tam nainstalovány.Takže pokud z jakéhokoliv důvodu vyteče voda během nabíjení a nebudeš u toho ,máš jaksi kosočtverec.Sice moc nechápu proč ,jelikož takovou ochranu bych tam zvládnul vestavět i já a to o elektrice vím dohromady to že má konečnou v Dejvicích.Asi soudruzi ve Francii neměli v roce 1998 tak rozsáhlé vědomosti Osobně to u stroje s nuceným chlazením,řízeným PIC ,považuji za naprostý vrchol diletantsví a nebál bych se říci kretenismu.Vylepšený model Y3000 už to umí a po přehřátí mu stačí jednoduchý restart.Takový pokrok programátora si dle mého soudu zaslouží aplaus.
Takže teď než to vyřeším ,bych potřeboval nějaký AC/DC zdroj ,kterým budu zatím nabíjet jelikož zbytek Sagemboxu je OK.
Díky mc za ochotu ResHacker.Teď už je nad míru jasné že nabíječka je po smrti.Jak jsem totiž zjistil ,jedná se o typ Y1000 ,který ještě jaksi neumí ohlídat sám sebe před přehřátím ,přes to ,že prvky snímající teplotu jsou tam nainstalovány.Takže pokud z jakéhokoliv důvodu vyteče voda během nabíjení a nebudeš u toho ,máš jaksi kosočtverec.Sice moc nechápu proč ,jelikož takovou ochranu bych tam zvládnul vestavět i já a to o elektrice vím dohromady to že má konečnou v Dejvicích.Asi soudruzi ve Francii neměli v roce 1998 tak rozsáhlé vědomosti Osobně to u stroje s nuceným chlazením,řízeným PIC ,považuji za naprostý vrchol diletantsví a nebál bych se říci kretenismu.Vylepšený model Y3000 už to umí a po přehřátí mu stačí jednoduchý restart.Takový pokrok programátora si dle mého soudu zaslouží aplaus.
Takže teď než to vyřeším ,bych potřeboval nějaký AC/DC zdroj ,kterým budu zatím nabíjet jelikož zbytek Sagemboxu je OK.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 586
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Možná má nějaké náhradní díly nebo celou nabíječku na P 106 p. Vegr, www.elektromobily-os.cz
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Neni zač, Davide.. Vegr určitě mít bude, ale chce za to náležitě zaplatit... co oprava? Anebo zahraniční fóra.. Bude tam nejspíš odešlá nějaká výkonová část..?
Jinak dotaz - jak zjistím typ té nabíječky? Mám P106 rok 2000 a nedávno jsem nabíjel při asi 25° a moc to do baterek nelezlo, než jsem zjistil, že furt jede věrák a že tam minulý majitel nechal na zimu kus gumy, aniž by mi to ráčil oznámit.. ale voda tam byla...tak nevim jestli mám tu novější nabíječku nebo ne
Jinak dotaz - jak zjistím typ té nabíječky? Mám P106 rok 2000 a nedávno jsem nabíjel při asi 25° a moc to do baterek nelezlo, než jsem zjistil, že furt jede věrák a že tam minulý majitel nechal na zimu kus gumy, aniž by mi to ráčil oznámit.. ale voda tam byla...tak nevim jestli mám tu novější nabíječku nebo ne
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Pěkná DC rychlonabíječka, ale pro NiCD. Pokud by se Davidovi nechtělo řešit opravu té stávající, šel bych asi cestou dokoupení nabíječky pro LiFePO napojenou na BMS a vestavěnou někam do auta...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Díky pánové.
Typ Sagemboxu lze prý vyčíst z toho kódu.Ale obecně ,pokud se do toho někdo nevložil ,by v roce 2000 měl být ten novější Y3000.Snad proto ti omezil proud když mu bylo horko.Ten můj se řídil heslem "lepší mrtvej ,než druhej".Ale prodávám jak jsem koupil ,tolik o tom ještě nevím.Na zahraničních fórech už jsem poměrně jako doma.Dost mi to objasnil jeden kolega z Polska.Sagemboxů je dost.Mám nabídku z Polska a dvě z Francie.Ceny jsou poměrně jednotné ,kolem 500Eur.Ve francii se dá sehnat Y1000 za 300Eur.
Nabíječku jsem včera vyndal.Vypájím výkonové diody ,protože jsem je napoprvé měřil na desce.Osadit to novými je otázkou stokorun.Jinak okem vše vypadá zdravé a co jiného by se sakra mělo upéct
Tišťáky mají léty také svoje za sebou ,ale na funkci rostlináře by to nemělo mít vliv.Pak jsem ještě dostal kontakt na pána který se zabývá opravami ,tak uvidíme.Každopádně až/jestli se mi to podaří rozběhat ,dodělám tepelnou ochranu ,protože prasklá hadice během nabíjení nebo jízdy znamená totální destrukci ,což se mi duševně ještě stále nepodařilo vstřebat.Vždycky jsem měl Citroena ,kvůli odpružení a nevšednímu vzhledu a dělal jsem na tom snad všechno.Ale takovouhle chybu v konstrukci a návrhu ,to by fakt zasloužilo slavnostní dlaždici v chodníku
Typ Sagemboxu lze prý vyčíst z toho kódu.Ale obecně ,pokud se do toho někdo nevložil ,by v roce 2000 měl být ten novější Y3000.Snad proto ti omezil proud když mu bylo horko.Ten můj se řídil heslem "lepší mrtvej ,než druhej".Ale prodávám jak jsem koupil ,tolik o tom ještě nevím.Na zahraničních fórech už jsem poměrně jako doma.Dost mi to objasnil jeden kolega z Polska.Sagemboxů je dost.Mám nabídku z Polska a dvě z Francie.Ceny jsou poměrně jednotné ,kolem 500Eur.Ve francii se dá sehnat Y1000 za 300Eur.
Nabíječku jsem včera vyndal.Vypájím výkonové diody ,protože jsem je napoprvé měřil na desce.Osadit to novými je otázkou stokorun.Jinak okem vše vypadá zdravé a co jiného by se sakra mělo upéct
Tišťáky mají léty také svoje za sebou ,ale na funkci rostlináře by to nemělo mít vliv.Pak jsem ještě dostal kontakt na pána který se zabývá opravami ,tak uvidíme.Každopádně až/jestli se mi to podaří rozběhat ,dodělám tepelnou ochranu ,protože prasklá hadice během nabíjení nebo jízdy znamená totální destrukci ,což se mi duševně ještě stále nepodařilo vstřebat.Vždycky jsem měl Citroena ,kvůli odpružení a nevšednímu vzhledu a dělal jsem na tom snad všechno.Ale takovouhle chybu v konstrukci a návrhu ,to by fakt zasloužilo slavnostní dlaždici v chodníku
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Tahle diplomová práce je bohužel zatížena mnoha chybami a je typickým příkladem nedostatečného dozoru školitele, který ponechává studenta vykoupat ve vlastních chybách a to jak praktických, tak i teoretických. Jen pro názornost uvedu některé z nich: Student složitě řeší balancování DC meziobvodu a následné ošetření havarijních stavů při jeho nevyvážení a při tom stačí nabíječku připojit ne třídrátově ale čtyřdrátově včetně nulového vodiče do středu mezi polovinami DC meziobvodu a všechny tyto starosti odpadnou. V práci jsou i hrubé teoretické chyby, díky kterým potom student není schopen dosáhnout projektovaného výkonu a supervizor je tam až do finále bez korekce ponechává. Jeden příklad za všechny: Magnetická intenzita není skalární veličina a proto se její jednotlivé složky v prostoru vektorově sčítají. Není proto možné tvrdit, že lze použít jedno jádro pro dvě indukčnosti, jejichž siločáry jsou navzájem kolmé a proto se neovlivňují. Důsledkem je potom přesycení jádra v důsledku vektorového součtu magnetických intenzit a následná nemožnost použít nabíječku na plný projektovaný výkon.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Pro kybos : Tato diplomová práce byla dovedena do konečného výsledku s funkčním vzorkem v roce 2011.
Nová rychlonabiječka je na kmitočtu 100kHz, s polovodiči SiC, s podřízenou proudovou smyčkou a nadřízenou
napětovou smyčkou. Využití je ale vázáno licenčním poplatkem.
V jednom čísle elektrorevue najdete popis automatického vyvažování DC meziobvodu.
Automatické vyvažování DC meziobvodu se používalo v generaci Cool Mosfet tranzistorů , které měly U do 600V.
S příchodem nové generace SiC tranzistorů , s malou kapacitou gate a napětím přes 1200V a zvýšením kmitočtu
na 100kHz už se volí opět nová odlišná topologie DC DC měničů. Co se týče dvou cívek v sobě, kdy se
jedna indukčnost neovlivní druhou indukčnost a ušetří se prostor a objem , tak toto zapojení se stále používá.
Stručný popis s barevným obrázkem a popisem najdete na straně 3 zde.
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Owner/Dokumenty/Downloads/Elektrorevue__2011_15%20(1).pdf
Nová rychlonabiječka je na kmitočtu 100kHz, s polovodiči SiC, s podřízenou proudovou smyčkou a nadřízenou
napětovou smyčkou. Využití je ale vázáno licenčním poplatkem.
V jednom čísle elektrorevue najdete popis automatického vyvažování DC meziobvodu.
Automatické vyvažování DC meziobvodu se používalo v generaci Cool Mosfet tranzistorů , které měly U do 600V.
S příchodem nové generace SiC tranzistorů , s malou kapacitou gate a napětím přes 1200V a zvýšením kmitočtu
na 100kHz už se volí opět nová odlišná topologie DC DC měničů. Co se týče dvou cívek v sobě, kdy se
jedna indukčnost neovlivní druhou indukčnost a ušetří se prostor a objem , tak toto zapojení se stále používá.
Stručný popis s barevným obrázkem a popisem najdete na straně 3 zde.
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Owner/Dokumenty/Downloads/Elektrorevue__2011_15%20(1).pdf
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
odkaz do tvýho PC fakt neotevře nikdo, kromě tebe. Navíc s na sebe práskl, že používáš wokna jako uživatel jménem Owner , což není moc chytrý (pak ještě User a Admin)...
To řešení nabíječky by mě fakt zajímalo.
To řešení nabíječky by mě fakt zajímalo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Tohle už se mně stalo podruhé. Když kliknu na soubor pdf, tak čtecí program pdf dělá ihned
odkaz na můj C disk. I když zdrojový program na C disku nemám. Stačí trochu spěchat a nevšimnout si toho.
Je to nějaké číslo elektrorevue , jenže tedˇto hledám znovu a už se mi to nedaří najít.
Zkusím to později. kodl 69 když tak zkuste hledat v elektrorevue.
odkaz na můj C disk. I když zdrojový program na C disku nemám. Stačí trochu spěchat a nevšimnout si toho.
Je to nějaké číslo elektrorevue , jenže tedˇto hledám znovu a už se mi to nedaří najít.
Zkusím to později. kodl 69 když tak zkuste hledat v elektrorevue.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
V uvedeném odkazu je soubor v pdf. U toho pdf je text. Stáhnout článek. Na ten pdf už musíte kliknout sami
Barevný obrázek s popisem je tedy na 3 straně.
http://elektrorevue.cz/cz/clanky/energe ... umulatoru/
Barevný obrázek s popisem je tedy na 3 straně.
http://elektrorevue.cz/cz/clanky/energe ... umulatoru/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Zdá se mi jednodušší přivést nulák na střed DC meziobvodu. Pak není co vyvažovat, jelikož každý z kondenzátorů se nabíjí z příslušné půlvlny strídavého sinusového průběhu. Předpokládám, že napájení bude prováděno střídavým napětím bez stejnosměrné složky téměř ideálně sinusového průběhu, jaký bych v distribuční síti očekával.kyocera píše:Pro kybos :V jednom čísle elektrorevue najdete popis automatického vyvažování DC meziobvodu.
Automatické vyvažování DC meziobvodu se používalo v generaci Cool Mosfet tranzistorů , které měly U do 600V.
O takovém šetření si myslím, že je provedeno na nepravém místě. Materiál jádra musí být v takovém uspořádání dimenzován na vektorový součet magnetických intenzit. Plocha středního sloupku jádra se tedy neušetří. Vnější cívka pro tlumivku pak má v tomto uspořádání velkou střední délku závitu a z toho vyplývají velké ztráty v mědi. Navíc je potřeba vzít v úvahu i fakt, že vnější tlumivka bude generovat magnetické pole, které bude v určitých částech vodičů toroidního transformátoru umístěného uvnitř tlumivky vytláčet proud k jedné straně vodiče, což bude zvyšovat skinefekt a tím ztráty v transformátoru. Otevřený magnetický obvod jádra tlumivky bude mít při daném uspořádání za následek velké rozptylové pole a tak bude ze zařízení při uvažovaných výkonech a frekvencích slušný vysílač.kyocera píše:Co se týče dvou cívek v sobě, kdy se
jedna indukčnost neovlivní druhou indukčnost a ušetří se prostor a objem , tak toto zapojení se stále používá.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 1315
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
1.Viděl jsem hodně schémat zapojení s usměrněním 3f, ale nikdy se tam nulák nikam nezapojoval.
Proč se nulák nikdy do usměrnovačů 3f nezapojuje, jak navrhujete , Vám okamžitě neumím říct.
2. Všude je dnes trend vyrábět zařízení co s nejmenším objemem, co s nejmenší spotřebou mat.
To jsou trendy, které já neurčuji. Když si budete doma něco navrhovat, tak to uděláte pro svůj jeden
kus jinak. Pokud je trend takové transforátoru a cívky používat je to asi z důvodů, že víc převažuje
těch využitelných věcí. A 150kHz na cívce se asi dá spoutat do stínění v kovové krabičce. Protokol
k EMC jsem neviděl a sám zkouším doma dělat odrušovací filtry a měřit je na SA.
Proč se nulák nikdy do usměrnovačů 3f nezapojuje, jak navrhujete , Vám okamžitě neumím říct.
2. Všude je dnes trend vyrábět zařízení co s nejmenším objemem, co s nejmenší spotřebou mat.
To jsou trendy, které já neurčuji. Když si budete doma něco navrhovat, tak to uděláte pro svůj jeden
kus jinak. Pokud je trend takové transforátoru a cívky používat je to asi z důvodů, že víc převažuje
těch využitelných věcí. A 150kHz na cívce se asi dá spoutat do stínění v kovové krabičce. Protokol
k EMC jsem neviděl a sám zkouším doma dělat odrušovací filtry a měřit je na SA.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
To Kybos: zrovna tahle "finta" s tlumivkou je použitá v DC DC měničích používaných v lokomotivách, autobusech a lodích pro napájení radiostanice. Měnič je sice v plechové krabičce, ale obyčejné, ne poměrně pěkně vodivě spojené kolem dokola jako u značkovýho PC. A o problémech s rušením fakt nevím.
Je taky zajímavý se zamyslet nad tím, že asi není maximum proudu v trafu a v tlumivce ve stejnou chvilku, tím pádem k jevům co píšeš nejspíš vůbec nedojde, nebo aspoň nijak významně. To, že se spotřebuje na tlumivku víc mědi je fakt, ale stejně by musela mít na tyhle proudy dost velkou vzduchovou mezeru a feritu by byl taky pořádnej kus, počítal jsem si nějakej step-down na 50kHz a pro 2kW už to byla půlkilová masa feritu.
Je taky zajímavý se zamyslet nad tím, že asi není maximum proudu v trafu a v tlumivce ve stejnou chvilku, tím pádem k jevům co píšeš nejspíš vůbec nedojde, nebo aspoň nijak významně. To, že se spotřebuje na tlumivku víc mědi je fakt, ale stejně by musela mít na tyhle proudy dost velkou vzduchovou mezeru a feritu by byl taky pořádnej kus, počítal jsem si nějakej step-down na 50kHz a pro 2kW už to byla půlkilová masa feritu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2783
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Realizoval jsem tlumivky do 6 kW a 8 kW střídačů, pracují s proudy kolem 100 A, jsou na uzavřených půlkilových toroidních jádrech a i tak mám problémy s rozptylovým tokem. Občas se mi stává, že se zaruší signál z teplotních čidel i přesto, že jsou signály vedeny krouceným párem hustě opředeným mědí a navíc je celý kabel k čidlům obalen několika vrstvami hliníku. Nedokážu si představit, jak by se konstrukce chovala s tlumivkou s otevřeným jádrem. Tam už by šlo nejen o zarušení ale i o bezpečnost komponent. Magnetické stínění tlumivky je problematické z důvodu potřeby odvodu ztrátového tepla vzduchem. Ale to už jsme tu poněkud OT.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel
Takže konečně došlo na reálnou zkoušku provozu ,která ukázala ,že mohu počítat reálně a bezpečně se 120km dojezdu.Spokojen že už mi to tak nějak funguje jsem se vozil ve dvou osobách bez ohledu na spotřebu.Konečné napětí pod zátěží 2,95V na článek.Uvidíme co ukáže test EKOrally S LiFePo je to opravdu jiné svezení.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 45 Odpovědi
- 6161 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tjencek
-
- 4 Odpovědi
- 901 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od luge
-
- 9 Odpovědi
- 2207 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od DanoP
-
- 5 Odpovědi
- 1437 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od martin2190
-
- 48 Odpovědi
- 4087 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zbek