Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Revoluční Hyundai IONIQ 5: Velký skok pro elektromobilitu

Ak nemate na chate elektrinu, tak si mozete tahat 3.6 kW vykonu priamo z toho EV.

https://www.youtube.com/watch?v=OjK9sAooTiA
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Xixan
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 7:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Xixan »

rottenkiwi píše:
Revoluční Hyundai IONIQ 5: Velký skok pro elektromobilitu

Ak nemate na chate elektrinu, tak si mozete tahat 3.6 kW vykonu priamo z toho EV.

https://www.youtube.com/watch?v=OjK9sAooTiA
Z inich elektromobilov sa to neda nejak tahat ? :D nejake lacne homemade riesenie?
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Da, ma to napr. Audi ako aj Kia EV6

https://www.kia.com/sk/nove-auta/ev6/predstavenie/

https://www.youtube.com/watch?v=9cUu0NZz3dM

Maju to mat aj nove ID.3 a ID.4.

Tiez to ma aj Tesla.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

V autě samotném to mají zatím Honda, Audi GT a Ioniq 5 (Kia EV6). Tesla to nepodporuje HW, ale může v budoucnu.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Existuju bidirectional chargers.
https://www.youtube.com/watch?v=fLlYU1Sjzfo

Hovorilo sa este v r. 2020, ze aj CCS combo bude BiDirect.

Takze ked na to napojim napr. Leaf s Chademo, tak to bude fungovat
a ked Teslu 3, tak nie ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Matess
Příspěvky: 1749
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

no teoreticky by to Tesla 3 měla umět taky, ale Musk s tím nějak nepočítá a řekl že to Tesly umět nebudou. Na druhou stranu USA Tesla a zbytek Tesla je rozdíl...
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

No počkat. Bavíme se o tom, co umí auto. CCS to samozřejmě umí, ale k tomu potřebujete DCDC měnič a střídač a to nebude levná záležitost. Ioniq, Audi GT i Honda to umí nativně.
Xixan
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 7:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Xixan »

Mne ide o to ze keby kupim nejaky nissan leaf alebo peugeot ion z 2013 jak by ate to poriesili ? Co som nasiel cemu toho quasar-u tak je okolo 5000 euro :D
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

Řešil bych to přes v autě integrovaný DCDC měnič a tahal elektriku přes 12V baterku. Většina těch 12V měničů má aspoň 2 kW.
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

pokud pomineme jakékoliv otázky zda je to bezpečné a otázky zda to odpovídá předpisům,by měl jít použít jakýkoliv měnič,který má vstup z panelů vyšší než je napětí použité baterie,samozřejmostí ale potom je zabezpečit aby výstupní výkon nebyl vyšší tak aby nebyl překročen proud vstupu.....jedinej problém by se mohl vyskytnout jakým způsobem by na to reagovala elektronika auta...zda by stále nepovažovala auto za nabité..takovéto hrátky si může dovolit někdo kdo má přístup k servisním manuálům a umí z toho vyvodit odpovídající zásahy...pokud ten modul stojí dost peněz,neznamená to,že to nejde pokud někdo ví,o co jde vyřešit mnohem levněji,ono je to asi stejné jako servis elektroauta,na výměnu oleje prý podle nich je třeba mechanik s vyhláškou 50 ,proto je cena zcela nekde jinde,viz u mého PHEW,tož jsem si ho vyměnil sám a je po starostech..
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

Napojení přímo na DC baterku je jedno velké NOPE pro elektroniku auta. Vím, že třeba Leaf to zkousne, ale třeba BMW i3 už ne. A samozřejmě vám pak blbě ukazuje GOM apod.
Xixan
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 7:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Xixan »

Viac sa mi paci ten napad cez 12v batarku to tahat, myslim ze tam by ani ten mozny problem s elektronikou nebol ,narozdiel od pouzitia HV menica. Rozmyslam nad tym preto ,ze cez zimu ked je energie malo ,by som elektromobil dobil pri praci alebo u rodicov na navsteve a doma by som par kwh vypustil v pripade potreby naspat do domacej baterie. Alebo proste elektromobil nehat doma tie najhorsie 3-10 tyzdnov(podla potreby) a tym rozsirit domacu bateriu na zimu,co je extremne nutne ak cez zimu aj cely tyzden nevijde slnko. U mna by podla vypoctov 10 mesiacov uplne v pohode stacila 20 kwh bateria(vydrzala by na 5 dni total tmy), a kvoli zime kupovat dalsich 20 kwh ,nieje efektivne.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Xixan píše:
Viac sa mi paci ten napad cez 12v batarku to tahat, myslim ze tam by ani ten mozny problem s elektronikou nebol ,narozdiel od pouzitia HV menica. Rozmyslam nad tym preto ,ze cez zimu ked je energie malo ,by som elektromobil dobil pri praci alebo u rodicov na navsteve a doma by som par kwh vypustil v pripade potreby naspat do domacej baterie. Alebo proste elektromobil nehat doma tie najhorsie 3-10 tyzdnov(podla potreby) a tym rozsirit domacu bateriu na zimu,co je extremne nutne ak cez zimu aj cely tyzden nevijde slnko. U mna by podla vypoctov 10 mesiacov uplne v pohode stacila 20 kwh bateria(vydrzala by na 5 dni total tmy), a kvoli zime kupovat dalsich 20 kwh ,nieje efektivne.
Nevím jak jiná ale u phev pokud nezapnu všechny systémy,tak je 12 baterie za chvíli prázdná,protože se nedobíjí...pokud je zapnu,jede ohřev nebo chlazení baterie a nevím co ještě...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3304
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

12 V je na chod elektroniky a ked je vybita, tak EV nefunguje.
https://www.youtube.com/watch?v=h-dqcagHS4M

Vymena 12 V baterky.
https://www.youtube.com/watch?v=76PtZPF-Dvo

Mate niekto tuto verziu Tesly s LFP baterkami ?
https://ev-database.org/car/1320/Tesla- ... arge-table

Je tazsia ako ine Tesly s 18650 alebo 21700 NMC/NCA 3.5 - 4.2 V clankami ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
jahodovák
Příspěvky: 2025
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

PavelR píše:
k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
U plugin hybridu napájí vše co je na 12 voltů jako v obyčejném autu,jen startování není startérem na 12 ale generátorem z vysokonapětového.Ono asi ten měnič dc/dc by měl větší spotřebu než řešení s 12 baterkou,pokud by běžel stále,jen mi není jasné proč zrovna olovo i když je asi blbuvzdornější než jiné technologie....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3304
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

jahodovák píše:
PavelR píše:
k čemu je vlastne u elektrosamohybu to 12V olovo? Na 12V veci staci preci DCDC menic z velke baterie ne?
u hybridu jasný.
U plugin hybridu napájí vše co je na 12 voltů jako v obyčejném autu,jen startování není startérem na 12 ale generátorem z vysokonapětového.Ono asi ten měnič dc/dc by měl větší spotřebu než řešení s 12 baterkou,pokud by běžel stále,jen mi není jasné proč zrovna olovo i když je asi blbuvzdornější než jiné technologie....

u hybridu je me to jasny.
Ale ze by mel velkou spotrebu menic co by napajel jen poslouchatko na dalkovej central? Az se priblizim s klicem a vemu za kliku pak se zapne ten vetsi menic.
Ten menic tam tak jak tak uz je. Baterka je heblo navíc.
Nejsem autovyvojar jen se tak zamyslim.
Matess
Příspěvky: 1749
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Matess »

je to z důvodu bezpečnosti a kompatibility. Všechny prvky do aut jsou dělané na 12V - od vyhřívaní sedaček, rádia, světla, blinkry, centrál, ventilace, zařízení do autozapalovačů,... a tak se k tomu prostě ještě přidalo ovládání vysokonapěťové části. V případě nějakého selhání velké baterie je olovo dost blbuvzdorné na to aby to přežilo a třeba člověk mohl rozsvítit alespoň výstražná světla.

Navíc 12V je bezpečné napětí...
vanilka
Příspěvky: 327
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vanilka »

Takova skoda. Kdyz ten bateriovy modul spadnul do toho drtice, mel jsem slzy na krajicku
https://www.youtube.com/watch?v=Qi8Y2lF7Luw&t=398s
4512kg VRLA GEL / 20kWp+

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek