Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Čo si myslite o tomto zastupeni zbernic u tychto modelov eut / automobiliek ?

Ako bude vyvoj pokracovat dalej a čo by sa dalo zmenit, aby sa napr.
zredukoval pocet komponentov a tym usetrilo na hmotnosti, napr.
hrubkou kablov, zbernicami na vyssi datovy tok, zmenou istenia a pod. ?
Přílohy
busses_automotive.png
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7641
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Já jsem u pohyblibejch věcí zastáncem jednoduchosti. Mám v garáži dvě auta, který nemají žádný datový sběrnice, jedno teda má minimum elektroniky (vstřikování+kat, euro 2, ABS) ale pořád tam není víc než 25 pojistek, ve druhým není vůbec žádná elektronika nutná k jízdě (kecám, je tam elektronickej regulátor v alternátoru a diody v něm). celkem 12 pojistek a 3 relátka.
Nasazení těchchle technologií značně snižuje spolehlivost. Příklad z praxe: skoro každej z vás někdy viděl autobus. Ještě onehdy měl páčku na ovládání stěračů, která měla kontakty, od ní vedlo 1.5m drátů ke stěračovýmu motoruku a jeden drát přes pojistku přívod. Dnes je jeden procesor v páčce, druhej v motorku a třetí v CML vlevo, pod oknem řidiče zvenku. Výsledek toho všeho je, že když je víc než -15°C, tak některej z těhle krámů odmítne komunikovat a stěrače nefungují. Tj linkovej autobus se musí odstavit, protože bez stěračů si nikdo v zimě nedovolí vyrazit na linku. Ještě nedávno by nikoho z těch mechaniků v garážích nejmenovanýho DP ani nenapadlo, že tohle budou muset řešit, a vlastně neví, jak to řešit...
P.S. tesla nemá žádný jištění na 12V pokruzích? to mi připomíná Ford Cortina z r. 1961, tam taky žádný pojistky nebyly...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Tesla Y ma automaticke resetovacie istice.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
dano
Příspěvky: 396
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dano »

Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Matematici vypočítali, že elektrický VW ID.3 vyprodukuje za 15 rokov a pri najazdení 220 000 km 30 ton CO2, namiesto 14 ton, ktoré vypočítala Európska komisia.
Neviem jak moze ID.3 / nabijane z jadra alebo FVE / pri najazdeni 220k km, vyprodukovat 30 ton CO2,
ked moje cisto bezinove Clio Grandtour vyprodukuje 24 ton, pri rovnakom najazde.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Xixan
Příspěvky: 117
Registrován: pát čer 05, 2020 7:09 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Xixan »

Vzdy ideo to ze ked pracujete z hypotetickymi buducimi vstupmi kazdy si ich vyhodnoti inak . Niekto nechtiac a niekto mozno aj naschval ako je spomenute v clanku " Tak napríklad profesor Koch bol obvinený z lobizmu, keďže je bývalým vývojárom Daimleru a špičkovým odborníkom na naftové motory. "
Uz ma nebavi to dohadovanie ci je elektromobil lepsi ako naftak ....kurnik jasne ze je a milionkrat len donho treba dat spravne vyrobenu elektrinu (napr. Z fotovoltaiky). A kedze nie vsade je elektrina "zelena" preto je zatial lepsi energeticky mix, ale ten by sa mal casom preklapat na stranu elektromobility. Cize nic nieje ciernobiele...v aucasnej dobe moze byt v konkretnom pripade lepsi naftak , ale urcite to nieje buducnost !
vanilka
Příspěvky: 326
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vanilka »

Selský rozum napovídá, že nejekologičtější auto je takový, který se nemusí vyrobit. Pro prskající ekology bych doplnil, že dejme tomu od EURO 4/5. Než mě tedy ekoteroristická lobby přinutí, obstarožní koncernový ropák je jasná volba.
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Presne tak, vzdy bude ekologickejsie 1200 kg auto za 10000 € ako 2600 kg auto za 50000 €.

Preto najekologickejsie auto je ebike. :)

Ale ludia nechcu kolobezky ani ebiky, ktorymi su o 2 min neskor v praci
a nestoja s nimi hodinu rano a 2 hod vecer v kolone.

Oni sa chcu vozit kazdy sam v 2600 kg aute za 50000 €.

Ludia nechcu studovat a urobit P2P siet a decentralizovanu siet ostrovnych FVE.

Oni chcu vsetko rychlo a lacno, ze.

Ale ani MD5, SHA-3, ani P2P, ani RSA neprisli do uzivania beznych ludi za par dni.
Trvalo to roky, kym sa cryptografia dostala z vojenskych do civilnych aplikacii.

Ani objavanie tranzistoru, solarneho clanku, litiovej baterky neprislo za den.

A namiesto toho, aby clovek, co chce prilozit ruku dielu,
ci uz pri stavbe FVE, ebiku, EV, crypta, mal peniaze na jedlo, lieky a studijny material,
tak ini vyhadzuju peniaze na zabavu, cestovanie po svete a sirenie RNA virusov.

Kde je tu logika ? Kde je tu udrzatelnost ? A kde ekologia ?

Ak nebudem robit tovarne, kde na vstupe budu suroviny a na vystupe panely, baterky, EVs,
ale budem to po celom svete vozit z A do B, a B do C, a z C do A,
a v tom retazci mi nieco vypadne lebo / virus, tornado, hurikan .... /,
tak mi stoji cely retazec.

Takze ak chcem nieco vyrobit, musim to robit ekologicky, nemozem
vozit tehly zlata, ked staci poslat crypto.

Nemozem robit 3 tonove EVs, v ktorych sa bude 99 % casu vozit 1. clovek
a vedla bude niekto jazdit 15 rocnym smradom, lebo sme 50000 € vyhodili
na drahe auto, za co sme mohli mat 5 aut za 10000 €.

Nemozem do ropakov davat bioetanol a bionaftu, lebo fotosynteza je ekonomicky
nezmysel a este zabijam zivot v pode pesticidmi, insekticidmi, hnojivami,
dochnu srny, zajace ci vcely, poda je po 5 r. rokoch znicena,
ako tam potom bude pestovat potraviny, ked tu podu niekto vydrancoval
a vysledok je, ze si len vozim zadok v ropaku + bionafta ?

A co ked mi dalsiu podu znici pocasie, polopuste tam, kde bola poda,
zniceny les tazbou a potom v dedine dole mam pravidelne zaplavy z bleskovych povodni,
lebo poda je strojmi znicena a voda tam nevsiakne ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

V USA uz testuju novu technologiu, ako dobijat spalovaky na superchargeroch.
Dufam ze to coskoro pride aj do EU.
Přílohy
usa.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Zaujimave video, kde vidno, ze od 90 do 40 % SOC velmi nezavisi zrychlenie
z 0 na 100 km.h-1, ani na teplote baterky ani na SOC.

Pri 30 a 20 % SOC, uz je tam nejaky pokles vykonu.

A az pri 10 % SOC je ten pokles vyrazny.

https://www.youtube.com/watch?v=LEWxBGYz-rA
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

A este je zaujimave v tom videu, ze ak je baterka pod 10 *C, vykon ide rapidne dole.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mypower.cz »

Strach z kolapsu: v USA a Německu řeší, jak omezit nabíjení elektromobilů

Lidská debilita je skutečně neomezená. Tím nemyslím majitele elektromobilů.
Kdyby se tak debilitou dalo nabíjet, to by bylo energie, panečku.
Franta2776
Příspěvky: 3172
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Franta2776 »

Když se podívám na lidi okolo sebe a jsou to většinou technici,tak cca 10% připouští,že elektromobilita bude.Podstatná část
je ochotna omustit EU kvůli zelené politice a migraci.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
jahodovák
Příspěvky: 2024
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jahodovák »

Na jednom webu píší že lidem nestačí říct co je čeká,je třeba aby se to stalo a stejně se najde dost lidí/tedy ovcí/ kteří tomu ani poté neuvěří a o to víc budou navrhovat nereálná řešení.Ale je to jen dočasné,zatím to chce klid a hlavně si posilovat imunitu a nenechat se strhnout k neuváženým činům,všeho je dostatek,jen někteří dělají vše pro to aby tomu tak nebylo a pomaličku brát lidem svobodu...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Energie === trh. Neviem co sa komu nepaci.
Dam casove intervaly a roznu cenu:
6 - 8 hod - 0.30 €
8 - 10 hod - 0.2 €.
10 - 15 hod - 0.1 €
15 - 21 hod - 0.30 €
21 - 6 hod - 0.05 €

Alebo sa cena bude menit dynamicky kazdych par min a ja si v
EV nastavim aku cenu akceptujem.
Ak ani jedna cena z DS nie je akceptoavana, taham z *batt* + ::pv::
Este mozem nastavit, ak ponukana cena za kWh do DS bude vyssia
ako cena z DS, budem z EV alebo z *batt* FVE dodavat do siete.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
bednto
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 08, 2013 10:16 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od bednto »

Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

To je sice pekne, v idealnych podmienkach, ale my potrebujeme nieco univerzalne,
aj do mesta, aj mimo mesto, aj na dialnice, aj v zime, aj v lete.

Ak si v zime nahrejem baterku doma na 25 - 30 *C, tak OK.
Ale ak ma niekto auto vonku a zohrieva ho s energiou z baterky ?
Baterka pod 11 *C u Tesly nedava vykon, ako ked je nad 30 *C.

Tie pneumatiky, ked maju byt efektivne, tak tam odporucaju vysoky tlak.
Tak si dajte do auta 3.3 atmosfery a potom 2.2 atmosfery, aky je tam
rozdiel v jazdnych vlastnostiach.

To vedia ti, co maju runflaty.

A ked sa to prederavi, tak co ? Mam tem rezervu alebo su tei Bridgestony
s tou technologiou, ako ma Continentel, ContiSeal, co aj 50 dier bez ubytku vzduchu zalepi ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
bednto
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 08, 2013 10:16 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od bednto »

http://www.emission-zero.de/cityel.php

mimo dálnici by to šlo...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mypower.cz »

Prodej nových automobilů se spalovacími motory v EU by měl skončit v roce 2035.
Nevim, zdali to je úplně chytré řešení, .... :idea:
Ale tak kdo ví co v té době bude. Jestli ještě nějaká auta vůbec budou potřeba s ohledem na možné budoucí celosvětové konflikty kvůli kdo ví jakým okolnostem. No nebuďme příliš pesimističtí, že jo... :))
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Daimler ===> 50 % osobnych EVs v 2030
Opel ===> 100 % EVs po 2028 v EU
Audi ===> 100 % EVs po 2030 v EU
Jaguar ===> 100 % EVs po 2025 v EU
Volvo ===> 100 % EVs po 2030 v EU
Bentley ===> 100 % EVs po 2030 v EU
Ford ===> 100 % EVs po 2030 v EU
BMW ===> 50 % EVs v 2030
Volkswagen ===> 100 % EVs v 2035 v EU
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek