Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
gupa
Příspěvky: 2525
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

Veles píše:

A jak vysvětlíš, že na Škoda 100 a Škoda 120 sem tažné měl? V techničáku? A dokud jsem nedal do šrotu, procházelo to technickou?. Ano byl jsem omezen taženou vahou, ale to jsem i teď (stačí si přečíst předpisy). Takže laskavě nepiš nepravdy. Já toto fórum chápu jako místo kde se píší fakta ne dojmy, které někdo předkládá jako fakta, protože autobus.
Nevím, předpisy hovoří tak, že výrobce nějakým přesně daným zápisem do velkého TP umožní nebo neumožní montáž kuly. Je jedno co to je, jestli motorka náklaďák nebo malé auto. Takže ještě jednou, jestli to není ve velkém TP že je to možné, jedinou krajní možností co je asi možná, je zkušební laboratoř.

Takže Škoda 100 a 120 měla tu možnost, koupila se kula, v servisu se to namontovalo, na STK se to otypovalo a na úřadě to za 50,- zapsaly. Jenže může být elektromobil nebo Smárt, u kterého to prostě nepůjde aj kdyby se majital na hlavu stavěl. Jo tak natu laboratoř mít pár desítek Kč navíc a jde vše samozřejmě když se chce.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Veles
Příspěvky: 63
Registrován: úte čer 05, 2012 3:52 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Veles »

Gupo:

Já reagoval na Rogera, který tvrdil škoda nikdy nemohla mít tažné, což odporuje tomu co já vlastnil a měl zapsáno do techničáku.

Pak jsem reagoval na brin, kde jsem si ujasnili, že ANO každé auto nemůže táhnout cokoliv. A dal jsem příklad Octávie, kde pohotovosní hmotnost ovlivňuje to co může táhnout.

Jinak co se týká tažného a techničák. Tam je zápis, zda lze montovat tažné musí projít zkušebnou a to překvapivě nemusí dovolit výrobce, ale ten kdo to "narpoejtuje" a nechá protáhnout zkušebnou. Tedy může nastat situace, kdy výrobce nemá a nenabízí tažné, ale číňan prodává a je to legální i když výrobce bude tvrdit opak (druhá věc, že u většinou na málosériovku každý kašle a nelze koupit).

Takže ještě jednou (jak jsi napsal ty), pokud si to někdo nechá schválit na škodovku nebo něco jiného i přes "nesouhlas" výrobce a projde to zkušebnou, můžeš to namontovat a napíší ti to do techničáku. Viz případ jako LPG a CNG co výrobce tvrdí nelze, a přesto si to někdo nechal schválit a dá se to zapisovat do techničáku. Ano má chyba, že kromě omezení ve vyhlášce, jsem opoměl napsat "musí to být scháleno zkušebnou, aby se to dalo zamontovat do vozidla". A je mi jasné, že se najde x dalších zákonů co můsí výrobce splnit a já do nedoplnil.
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od střídač »

Veles píše:
pokud si to někdo nechá schválit na škodovku nebo něco jiného i přes "nesouhlas" výrobce a projde to zkušebnou, můžeš to namontovat a napíší ti to do techničáku.
Pokud výrobce neumožňuje montáž tažného zařízení, žádná zkušebna v EU nevystaví prohlášení o shodě a tudíž ani nikdo nezapíše do TP. S tímhle číňan nemá nic společného. Nelze "někdo nechá schválit".
gupa
Příspěvky: 2525
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

To není tak přesné, výrobce to v podstatě nezajímá, jednou nedopsal údaj do velkého TP a víc ho to nezajímá. Ohledně vyřizování s kulou myslím mohu překopírovat výsledek. Jde o zastoupení MB - homologace, Praha. Jde o komunikaci někdy v létě loni 2013.
Dobrý den,

Výrobce vozidel tovární značky SMART ( v době výroby vozidla Vašeho známého se jednalo
o společnost Micro Compact Car SMART GmbH ) bohužel u svých vozidel nepovoluje instalaci
závěsného zařízení a vozidlo jako celek není určeno k tažení přípojných vozidel.

Vzhledem k výše uvedenému Vám tedy nemohu ani sdělit zatížení spojovacího zařízení, které
po Vás požaduje technik na STK.

Je ovšem možné, že instalaci závěsného zařízení na vozidlo SMART má schválenou nějaká
společnost, která se touto problematikou zabývá (např. Westfalia, Oris atd. ). V takovém případě
by Vám požadovaný údaj musel sdělit výrobce daného spojovacího zařízení, protože výrobce
vozidla takové domontáže nepodporuje a takovými úpravami vozidel nezabývá.

V případě že na vozidle je spojovací zařízení osazeno, jeho montáž musí mít schválenou subjekt,
který Vám spojovací zařízení prodal a namontoval. Za účelem zápisu údajů do TP dodavatel TZ
vydá tzv. "Typový list", který obsahuje veškeré potřebné parametry.

Přeji hezký zbytek dne!
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od střídač »

gupa píše:
To není tak přesné
Je to naprosto přesné. Když to výrobce nepovoluje žádná zkušebna neprovede zkoušku.

Pokud někdo (Westfalia) udělá svoji homologaci automobilu a schválí pro tuto svoji homologaci tažné zařízení, bude to mít tažné zařízení. Býť by byla auta identická, na auto kde výrobce neumožnil montovat tažné to ani tak nelze namontovat.
gupa
Příspěvky: 2525
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od gupa »

No já to chápu tak, že schválený výrobce kul si zaplatí na nějaký typ vozidla homologaci a prodává to jak rohlíky, protože může vypsat k výrobku typový list.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Roger »

Veles píše:
Ani nejsilnejsi skodovka nemela povoleny tazny, pry sportak a nechteli kazit vzhled...
A jak vysvětlíš, že na Škoda 100 a Škoda 120 sem tažné měl? V techničáku? A dokud jsem nedal do šrotu, procházelo to technickou?. Ano byl jsem omezen taženou vahou, ale to jsem i teď (stačí si přečíst předpisy). Takže laskavě nepiš nepravdy. Já toto fórum chápu jako místo kde se píší fakta ne dojmy, které někdo předkládá jako fakta, protože autobus.
Co to meleš, jaké nepravdy? Psal jsem o Fabii RS 96kWh ( sportak podle wrc), ktera byla v dobe vydani technicaku nejsilnejsi v rade a soucasne nejtezsi a v TP mela 0,00 Kg pto tazne zarizeni :-) tak co mam vysvetlovat a kde je neprvda? Vim to naprosto bezpecne ze v TP ma 0, nevim ale, zda to jde obejit...

Joaha tys myslel, ze pisu o skoda 100? To byl jako sportak? Anatomicky sedacky, spojlery, gpsko navigacka ...;-)
JirkaK
Příspěvky: 116
Registrován: čtv zář 27, 2012 1:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od JirkaK »

Roger píše:
... Psal jsem o Fabii RS 96kWh ...
Nějaký nový způsob ve značení jednotek výkonu? ;-)
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

JirkaK píše:
Roger píše:
... Psal jsem o Fabii RS 96kWh ...
Nějaký nový způsob ve značení jednotek výkonu? ;-)
U Fobie standardní jednotky.Na našich silnicích s tím totiž nikdo déle,než hodinu drncat nevydrží.Po celou časovou jednotku je k dispozici výkon 96kW.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
i4wifi a.s.
Příspěvky: 73
Registrován: stř črc 25, 2012 8:20 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od i4wifi a.s. »

Jeden elektromobil k prodeji:

http://www.sbazar.cz/marusinec/detail/5 ... -o-tovarni

Prodám za 130 000 Kč

Solární elektromobil Peugeot. Jedná se o tovární originální elektromobil Peugeot 106 electric. Najeto 93 600 km. Trakřní baterie 160V jsou originální NiCD, jedna baterie z 20ti je vyměněná. Dojezd 80km. Vozidlo je doplněno o denní svícení, přední blikač KnightRider, střešní zahrádku a na ní solární fotovoltaický panel 160 Wp. Fotovoltaický panel přes speciální zakázkový DC/DC měnič nabíjí trakční baterii. Během slunečného dne se baterie nabijí asi na 5 až 8km běžné jízdy. Doba nabíjení z 0% do 90% jsou 3h. Možnost zapůjčení nebo pronájmu rychlonabíječky 0% do 90% za 20minut. Nebylo nikdy havarováno. Podvozek je udržovaný, bez koroze, tlumiče a čepy v pořádku. Spotřeba elektřiny je 10 až 12kWh/100km. Neobsahuje převodovku, není třeba řadit, jezdí se jako s automatem. Zpátečka tlačítkem. Mazimální rychlost omezena na 95km/h. Možnost dopravy kamkoli za 5kč/km.
i4wifi a.s.
Příspěvky: 73
Registrován: stř črc 25, 2012 8:20 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od i4wifi a.s. »

Další solární elektromobil "Made in CZ"

http://www.youtube.com/watch?v=EQaO15hMkOI
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od LIX »

Vyzerá to parádane, škoda len PWM regulátora a volantu v strede. Najväčšia škoda je nelegálnosť takejto jazdy vozidlom. :/
havran
Příspěvky: 44
Registrován: pát bře 30, 2012 4:32 pm

Re: Elektricka / hybridni auta - VW GOLF

Příspěvek od havran »

VW Golf CityStromer (1995) s LiFePO4 - 297 000 Kč (již prodáno)
http://www.ev-power.eu/docs/web/2014/VW ... Prodej.pdf
Tady jsem našel další elektromobily na prodej VW Golf CityStromer :

http://www.elektroauto-forum.de/Kleinan ... php?id=234
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Dnešná správa z TV: Slovenské elektrárne nasadia 15 služobných elektromobilov, K dispozícii je aktuálne 17 dobíjacích staníc na Slovensku.
To je ale chytré!!! Niekdo by povedal, že pomalé... Dobrý počin v každom prípade.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

A jak to vůbec mají všechny tyhle auta s topením?
Dále pak tesla slibuje že do 10 let by chtěla stáhnout cenu bateríí na 100$ za 1kWh. Což už by nemuselo být pro Eauta špatné.
Mě osobně by se líbilo nějaké auto jako je ten golf. s dojezdem cca 200-400km, integrovanou centrálou s rekuperací tepla na LPG a bufíka na LPG a už integrovanou nádrží na LPG s rozumnou velikostí. A hlavně za rozumnou cenu.
Každý den jezdím cca 50km a aby se mi vyplatil elektromobil, tak by musel stát do 200 tis. Jinak bohužel je pro mě výhodnější pálení LPG v motoru.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

pokud vím, tak nisan leaf má od 2014 tepelný čerpadlo na elektriku, jinak je to obvykle naftovej bufík....
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Consom pocul ze je hybridy maju zapnuty motor ked kuris, proste stojis na krizovatke a ak kuris tam motor zostane nastartovany aby sa zohriala kvapalina. :-)
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

:P Ja teda v autě zásadně nekouřím, navíc jsem nekuřák. . Joke
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
mobilik
Příspěvky: 2679
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mobilik »

Hehe, ani ja. :mrgreen:
Najprv sa učíme chodiť a hovoriť, neskôr sa učíme sedieť a držať hubu... :stupidme:
Hybridná FVE dom: 6,3kWp, Victron Energy, 12kWh Pylontech+GB-Aku
On-Grid FVE dom: 3,6kWp, FRONIUS AC Coupling+VB
OFF-Grid FVE chata: 1,5kWp, Axpert, PCM, 200Ah/24V 18650
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od hurvayz »

Je potřeba začít nový uprseny týden s úsměvem.. Pekný pozdrav na SK..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek