FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
- antoni_sk
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Reputace: 80
- Bydliště: Liptov
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
A kolko ťa vyšla tá sranda ? 

FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
940 €
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
- youda
- Příspěvky: 3087
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
- Reputace: 920
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Rottenkiwi,
ale tak dojdeš na sraz, když už máš elektromotorku, viď?
Mimochodem, normálně jsem viděl na zahraničním fóru, že elektro-cyklisti si dělají redukce Mennekes, aby si mohli kola nabíjet z veřejných AC nabíječek pro Tesly!
ale tak dojdeš na sraz, když už máš elektromotorku, viď?
Mimochodem, normálně jsem viděl na zahraničním fóru, že elektro-cyklisti si dělají redukce Mennekes, aby si mohli kola nabíjet z veřejných AC nabíječek pro Tesly!

Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 7869
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
přijedeš na tom na sraz 8.6. ku Brnu? Jinak 250W mám na kole jako první stupeň, tj "street legal" - nezábavné, ale na dopravu pro nákup a podobně použitelné... Provedení samozřejmě super, baterka zpola integrovaná do rámu je teď móda. Já mám baterku 20Ah/13s, takže dojedu těch 40km na jeden zátah, a mám už i "rychlonabíječku" 54V 4A, ne jako loni 2A, večer jsem jel ještě do Modřic a tam už jsem neměl kde nabíjet a skončil jsem potupně v Bílovicích s vybitou baterkou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- diablo007
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Reputace: 239
- Bydliště: Vyškov
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
A já si vždycky myslel že sou tam ty šlapátka jako prioritní zdroj pohonů a v případě že dojde baterie se na tom pokračuje výkonem jeden vůl dále ale ono se s tím už zachází jako s elektromobilem a musí se vyhledat nabíječka



- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Po 35 km jazdy, vo vetre, daždi, do kopca, po rovine aj dole, 98 % od 24 do 28 km.h-1,
ale vlastnou silou po rovine som dal 42 km.h-1, to vyzerá takto:
Koľko to teda dá na plnú baterku do 5 % SOC ?
Bike 23 kg, ja 79, prilba + voda, 2 kg. Fotené ihneď po príchode domov.
Samo že dojedu, už začínam baliť a ráno vyrážam, mám 11100 lm svetlo,
len kde to všetko budem nabíjať, 700 km / 28 = 25 hod cesta
+ 42 hod nabíjanie.
Žeby som si na chrbát zavesil 250 -ku panel ? 
ale vlastnou silou po rovine som dal 42 km.h-1, to vyzerá takto:
Koľko to teda dá na plnú baterku do 5 % SOC ?
Bike 23 kg, ja 79, prilba + voda, 2 kg. Fotené ihneď po príchode domov.
Samo že dojedu, už začínam baliť a ráno vyrážam, mám 11100 lm svetlo,
len kde to všetko budem nabíjať, 700 km / 28 = 25 hod cesta
+ 42 hod nabíjanie.


DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 7869
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Podle napětí seš s baterkou tak v polovině, možná i míň. Ostatně není problém to zítra vyzkoušet, kolik ještě zbývá enerhgie doopravdy.
Tohle kolo v pohodě naložíš do vlaku, a ten jede taky na elektriku...
Tohle kolo v pohodě naložíš do vlaku, a ten jede taky na elektriku...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Po ustálení to vyzerá takto:
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1037
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Reputace: 68
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Tak parametry máš u všeho podobné, jako mám já. Nejdelší štreku, co jsem jel, bylo 75 km polovina po kopcoch a po příjezdu dodom tam něco maličko bylo. Kolik to ujede do umřítí jsem nezkoušel, dom to mám ze všech stran dost do kopce. Ale jednou mě kámoš (nemotorizovaný) vytáhnul pojezdit. Po návratu z 60-ti kilometrového výletu jsem měl ještě 3/4 baterky. Takže je to o stylu a jak moc chceš pomoct. S ním to bylo opravdu jen na kompenzaci zvýšené hmotnosti.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Dala by sa baterka na ebiku nabíjať za jazdy DC-DC meničom z inej baterky,
napr. v batohu alebo na zadnom nosiči ?
Ktorá z nasledujúcich bateriek je najkvalitnejšia a ktorá najhoršia ?
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
napr. v batohu alebo na zadnom nosiči ?
Ktorá z nasledujúcich bateriek je najkvalitnejšia a ktorá najhoršia ?
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 7869
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
a proč tak složitě? jednodušší je
1.) baterku přehodit za jinou
2.) spojit baterky paralelně, pokud budou obě nabitý na stejný napětí, podělí se o odebíraný proud dle vnitřního odporu a odporu přívodů.
Já jsem za dva roky provozu přišel na jiný řešení, a to "rychlonabíječka" , minimálně 4-5A nabíjecí proud, a nebo to, co vydrží tvoje baterka. Po 50-60km člověk chvilku spočne v restauraci, a za hodinu je v baterce 5Ah. S tím se dá ujet další kus cesty. Nejextrémnější nabíjení jsem měl loni u kámoše, 20A z lab. zdroje, za 15 minut 5Ah v baterce a na těch posledních 15km k domu před setměním mi to stačilo.
1.) baterku přehodit za jinou
2.) spojit baterky paralelně, pokud budou obě nabitý na stejný napětí, podělí se o odebíraný proud dle vnitřního odporu a odporu přívodů.
Já jsem za dva roky provozu přišel na jiný řešení, a to "rychlonabíječka" , minimálně 4-5A nabíjecí proud, a nebo to, co vydrží tvoje baterka. Po 50-60km člověk chvilku spočne v restauraci, a za hodinu je v baterce 5Ah. S tím se dá ujet další kus cesty. Nejextrémnější nabíjení jsem měl loni u kámoše, 20A z lab. zdroje, za 15 minut 5Ah v baterce a na těch posledních 15km k domu před setměním mi to stačilo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 7869
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 968
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
To Diablo: u kupovanejch elektrokol to tak je, protože motor je zoufale slabej. Motor je přes volnoběžku a při šlapání o něm nevíš. Ale pokud si koupíš kolo s motorem magicpie, tak ten má přímej záběr, a když používáš sílu jednoho vola, tak je to skutečně volovina, protože ten motor při přecházení pólů nad magnety znatelně brzdí. Co jsem vypozoroval, tak brzdí míň, pokud je zapnutá řídící jednotka, ale když už nemá kde brat elektriku... Možná bych mohl zkusit jestli brzdí míň při odpojeným konektoru od motoru. Je to až tak, že po rovině tě to po kilometru přestane bavit. Taky proto, že kolo s tímhle motorem a 20Ah baterkou váží samo o sobě 30kg, a ještě když máš nějakou bagáž... Navíc trasa od Bílovic do Blanska je sice nepatrně, ale do kopce, to mám vyzkoušený jako nejhorší trasu ohledně spotřeby elektriky, ostatně z těch Modřic do Bílovic je to stejný.
P.S: asi si poořídím tu redukci na mennekers
P.S: asi si poořídím tu redukci na mennekers

ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- diablo007
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Reputace: 239
- Bydliště: Vyškov
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Že si neposkladas z 18650 a máš ji levné a ještě kvalitně
-
- Příspěvky: 811
- Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
- Reputace: 31
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Přesně tak a ve spoustě vlaků jsou už i zásuvky, takže se dá dobít baterka během cesty, chvilku si pospat a pak pokračovat dál... Třeba v Regiojetu vozí kola v "low cost" třídě zdarma. I když tam nejsou zásuvky, tak mě příjemná stewardka nechala dobít v kutlochu pro personál, stačí se slušně zeptat a poprosit.kodl69 píše:Podle napětí seš s baterkou tak v polovině, možná i míň. Ostatně není problém to zítra vyzkoušet, kolik ještě zbývá enerhgie doopravdy.
Tohle kolo v pohodě naložíš do vlaku, a ten jede taky na elektriku...
Už jsem jel s Guewerem City i s ČD v běžném vagonu na chodbičce (v posledním). Sice nakládání po těch strmých shodech byla výzva, ale šlo to - první šla 40 kg baterka (tehdy ješte olovo, dnes už je lehčí li-on) a pak skútr. Občas pomohl i nějaký ochotný cestující. Průvodčí byli trochu překvapení, ale spíš pozitivně a se zaujetím se vyptávali...
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Po 58 km, dnes v mierne kopcovitom teréne to vyzerá takto:
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
- marko250
- Příspěvky: 3462
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 523
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Mám taky příšlap 250W/36V/500Wh a na cyklostezce s milou jsem dal 120km a ještě nebyla prázdná.Hodně je to o kopcích,rychlosti a váze jezdce.V těžkém terénu nahoru dolů nadoraz rychlost výjde na 40km.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Dnes mi prišla termokamera na Android.
Robí takéto videá:
https://www.youtube.com/watch?v=Fu_UyqMey6Q
Idem sa pozrieť ešte na panely , baterky a ističe + odpínače.
Robí takéto videá:
https://www.youtube.com/watch?v=Fu_UyqMey6Q
Idem sa pozrieť ešte na panely , baterky a ističe + odpínače.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Ešte porovnanie teploty panelov:
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 4265
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Reputace: 728
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
Já bych zkusil, jestli to měří skutečně infra. Infra třeba "vidí" stopy po přejítí po podlaze.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
- rottenkiwi
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Reputace: 287
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance
No merá to asi emisivitu, to vidno na tých dobre nedotiahnutých kábloch,
čo idú do ističov. Ale tam bol rozdiel, medzi chladným a vlažným minimálny.
Ešte skúsim v noci, ako sa to bude správať.
čo idú do ističov. Ale tam bol rozdiel, medzi chladným a vlažným minimálny.
Ešte skúsim v noci, ako sa to bude správať.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Claudebot [Bot], thomas.007 a 0 hostů