Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
PavelR
Příspěvky: 3349
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od PavelR »

kodl69 píše:
... Na druhou stranu je fakt, že s rozvojem elektromobility mám doma už cca 6kWh Li-ion baterií...
A to je prave super. Pro nadsence (zamerne nerikam elektrikare) co si problematiku nastuduji a udelaji to dobre je to skvela moznost jak za dobrej peniz prijit ke kwh. A verim ze bude v tomto lip a lip.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3073
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od youda »

Bezpečnostní pásy jsou blbost a airbagy taky. Jsou to jen další kurvítka, která se mohou pokazit a prodražují automobil. Proto je nejlepší jezdit bez pásů.

Stačí jet pomalu, rozhlížet se okolo sebe a nic se nemůže stát.

Tak asi tolik k diskuzi o ne/potřebě BMS pro Li akumulátory.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od vlkazajac »

"...
Rozhodne nechci zacit nejaky flame. Teorii ze se to neposere kdyz je to slozeno z vice malych kusu moc nerozumim nejak me to nedava smysl ale to je jedno. Budu nad tim premyslet...."

Jednoduchý príklad.
-Štvorvalcový motor ešte funguje, ak mu vypovie jedna sviečka.
-Jawa 350 ešte funguje, ak jej vypovie jedna sviečka.
-Pionier ešte funguje, ak mu vypovie jediná sviečka - ale už len preto, že dal sľub pred rozvinutou zástavou. Ak to nemyslel úprimne, tak už nefunguje. *fall*

A poďme vážne opačným smerom. Jediný článok zo 100 v paralelnom zapojení zlyhá :
1/ skratuje - poistný drôtik ho odopne
2/ je nevodivý - 99 článkov to vezme zaňho.

A keďže nie je predpoklad, že v jednom paralelnom packu zlyhá v priebehu primeraného obdobia ( pár dní ? ) 10 článkov a v ostatných do série pospojovaných šiestich packov ani jeden, nič sa nestane. Niet dôvod balancovať, stačí raz za 66 dní skontrolovať napätia.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od volente »

Vysvětlení je jednoduché, proud teče podle zákonů pana Ohma a pana Kirchhofa. Nemůže si jeden element ze 100 začít zvyšovat napětí, když ostatní drží to svoje. A pravděpodobnost že se zblázní celá sada v jeden okamžik je matematicky téměř nemožná. Skládané články mají každý svoji chemii, svůj odpor a svůj prostor. Jeden článek s velkou kapacitou má všechno společné, proto může k rychlejší změně dojít. Obvzvlášť u LiFe kde se nelze orientovat v míře nabití podle napětí.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
PavelR
Příspěvky: 3349
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od PavelR »

vlkazajac píše:
"...
Rozhodne nechci zacit nejaky flame. Teorii ze se to neposere kdyz je to slozeno z vice malych kusu moc nerozumim nejak me to nedava smysl ale to je jedno. Budu nad tim premyslet...."

Jednoduchý príklad.
-Štvorvalcový motor ešte funguje, ak mu vypovie jedna sviečka.
-Jawa 350 ešte funguje, ak jej vypovie jedna sviečka.
-Pionier ešte funguje, ak mu vypovie jediná sviečka - ale už len preto, že dal sľub pred rozvinutou zástavou. Ak to nemyslel úprimne, tak už nefunguje. *fall*

A poďme vážne opačným smerom. Jediný článok zo 100 v paralelnom zapojení zlyhá :
1/ skratuje - poistný drôtik ho odopne
2/ je nevodivý - 99 článkov to vezme zaňho.

A keďže nie je predpoklad, že v jednom paralelnom packu zlyhá v priebehu primeraného obdobia ( pár dní ? ) 10 článkov a v ostatných do série pospojovaných šiestich packov ani jeden, nič sa nestane. Niet dôvod balancovať, stačí raz za 66 dní skontrolovať napätia.
chapu, ale funguje blbe. V praxi kdyz to zacne jet na tri valce tak kdo bude dobrovolne poracovat v ceste? :)

Ano takto to muze fungovat pokud to kontrolujes a prijdes na to tzn strojnik baterek ( myslim to v dobrym). Vykonove to ty ostatni daji. Ale co by se stalo kdyz ti selze nejakej ten clanek a aku bude pravidelne cyklovat 10-100 procent denne? Znam takovy instalace. Pokud tam bude clanek chybet tak se to vybije niz nez bys chtel a pak zase nabije o trosku vys nez bys chtel. Tim padem uz to zacne chodit v jinak nez ostatni clanky. Dejme tomu ze clanku muze selhat i vic. Co ctu diskuzi tak se sklada i z jetych clanku takze se na nich muze podepsat historie, stari ...

Ano ja chapu jak to myslis. Ani nerikam ze je nutna nejaka slozita bms s komunikaci nebo vykonny balancovani. pokud je aku srovnanej neni treba velkych balancnich proudu.

Ale urcite bych chtel kdyz nic jinyho tak hlidani spodniho a horniho napeti clanku. Presahne se hranice a vypiname nabijeni/vybijeni.

Takze kdyz to shrnu pokud tomu clovek veri tak at se to samo nehlida. Ale pro uzivatele, prumysl, velky uloziste to bez bms nepude.

Jenze otazka stale zustava nezodpovezena. Co se stane az se to rozjede a zrovna bude zoncna rumplovat? :D
PavelR
Příspěvky: 3349
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od PavelR »

Jinak panove kaslem na to. Kazdej ma svuj nazor a toto bysme mohli resit do nekonecna.
Uživatelský avatar
shuty
Příspěvky: 721
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od shuty »

PavelR píše:
Jinak panove kaslem na to. Kazdej ma svuj nazor a toto bysme mohli resit do nekonecna.
Hlavne sme v teme stavba baterie z 18650. takze by som sem neplietol velke instalacie, instalacie s obsluhou bez znalosti a podobne. clovek co o tom nic nevie nebude predsa stavat baterku a potom ju prevadzkovat ani nevie ako.
baterka z 18650 sa proste len tak sama od seba nerozide zo dna na den. ak by aj doslo k poskodeniu zopar clankov v sade bude to mat postupny priebeh ktory si obsluha skor ci neskor vsimne. ak niekto nechce, nevie a nebude sem tam sledovat baterku tak nech si takuto baterku z 18650 proste nestavia.
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3073
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od youda »

Tesla Model S má také baterii postavenou z 18650 a BMS tam má.
Baterka má 16 modulů v sérii a každý modul je zapojen jako 74p6s. Modul obsahuje 2 teplotní čidla, kapalinové chlazení a každých 74p článků má společný vývod na BMS. Každý článek má ještě vlastní pojistkový drátek.
Celá baterie pak má centrální pojistku a stykač.
Celkem baterie obsahuje celkem 96 BMS segmentů, což není vůbec levné.

- Dá se jezdit v autě bez pásů? Dá.
- Dá se provozovat baterka z 18650 bez BMS? Dá.
Jsou obě výše uvedené věci skutečně rozumné? Nejsou.

To, že spousta lidí v ČR staví baterky z 18650 a BMS tam nedává, je způsobeno tím, že to prostě chtějí mít co nejlevnější. Obzvláště, když to mají z vykuchaných notebooků nebo secondhand článků. BMS by pak takovou baterku ze šrotu pekelně prodražila.

Ať si to každý zapojí jak chce, v reálu se většině lidí nic strašného nestane. Stejně jako u té jízdy bez zapnutých pásů. Ovšem pokud někdo 18650 zapojuje nejen bez BMS, ale ještě tam nedává ani ty pojistkové drátky, ale mydlí to rovnou cínem na měděnou pásovinu, tak je (dle mého názoru) nezodpovědný člověk.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od KubisKV »

youda píše:
Bezpečnostní pásy jsou blbost a airbagy taky. Jsou to jen další kurvítka, která se mohou pokazit a prodražují automobil. Proto je nejlepší jezdit bez pásů.

Stačí jet pomalu, rozhlížet se okolo sebe a nic se nemůže stát.

Tak asi tolik k diskuzi o ne/potřebě BMS pro Li akumulátory.
Já se tu nebavím o zbytečnosti BMS. To je samozřejmě na každém z nás, jestli zapojí do systému BMSku, nebo to nechá na osudu a svých doměnkách a zkušenostech z předešlých let provozu. Já jsem chtěl pokračovat v tématu hoření, nebezpečí a bezpečný provoz LIONek 18650. A hlavně z VLASTNÍ skušenosti co a proč se pokazilo.

Youdo, ještě se vrátím k těm pásům, je to dobré přirovnání, Ale pokud bych byl na silnici sám a nikdo jiný by mě nemohl ohrozit, tak je nepoužiju.


PavelR:
my jsme nadšenci a téma je o stavbě baterie z 18650. Pokud budu pouze konzument a nebudu to mít jako koníčka, nebudu chtít se o baterky a celý systém starat, tak samozřejmě je možnost i pro mě jako koncového a nezainteresovaného uživatele si koupit krabici s aplikací v mobilu, která se o vše postará sama a je samochodná.

Protože já problematice 18650 nerozumím, snažím se tu získat informace z reálného provozu.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od trud »

Pani. Hlavný rozdiel je v prudoch.. V tesle pri nabíjaní ide o cca 1.5C..špicky pri vybijani sú 5 C?.. Je tam nutná BMS.. Áno je.. Ako aj v bajku kde ťahám 0.5-1 C..
Ale v solare? Kde mam 7-8 kWh bateriu.. Kde ide do batérie 0.1C..a z batérie 0.1C max.... No nie.. Lebo aj celkové napätie mam tak ze na článok je to 4.03V....nie som žiaden strojník batérie.. Sú tam voltmetry a keď som náhodou v garáži.. Pre iný účel ako batéria.. Mrknem na voltmetry.. Keby som mal BMS bez voltmetrov.. Bál by som sa viac ako len s voltmetrami... Takže by som ich tam dal a mal by som BMS aj voltmetry.. A tak isto by mi tam padol zrak ako aj bez BMS
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od volente »

"Jenze otazka stale zustava nezodpovezena. Co se stane az se to rozjede a zrovna bude zoncna rumplovat? :D"
Nestane se nic, protože do nebezpečného napětí má článek rezervu min. 0,2V. Takové rozjetí jednotlivých článků (myšleno skládaných) není možné během několika týdnů. Co vím tak i ti kteří mají BMS, stejně baterie kontrolují. Rozumějme baterie vlastní výroby. Viz uživatel Lui.
U mne je využitelná kapacita baterie 700Ah a celková štítková min. o 20% větší, v tom případě je pro ně max. nabíjecí proud, který je 120A, pouhým lechtáním. Mimo to na bateriích vidím nastavené napětí 28,4V opravdu zřídka, protože regulátory začnou omezovat proud. A při napětí 27,9V se ještě spíná bojler.
Takže jako v bavlnce, jen pohádky jim večer nečtu.
Tímto je zodpovězena i otázka možnosti přebití na 130% SOC jak uváděl rotenkiwi. Prakticky nemožné, protože baterie jsou provozovány na max. 80-85% SOC.
Youda má pravdu s Teslou a její baterií, ale tam se bavíme o jiných proudech a celkovém napětí. Občas zkontrolovat 7 - 14s v elektrárně je určitě jednodušší než kontrolovat 96s každý den.
Naposledy upravil(a) volente dne pon srp 19, 2019 11:20 pm, celkem upraveno 1 x.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od vlkazajac »

PavelR to nasponoval az medzi okrajove hodnoty. I s tym mozeme pocitat, tam musime interval kontroly skratit. Ale aj v limitnom pripade namiesto balancera postaci kontrola.

Zabudli sme na uz nezohnatelne CellLogy. Da sa nastavit alarm pre prekrocenie limitov napatia a dokonca pre diferenciu medzi napatiami clankov baterie. To by malo PavlaR uplne uspokojit. BMS ci balancer je zbytocny, znova odvodzujem.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od volente »

Naposledy upravil(a) volente dne pon srp 19, 2019 11:57 pm, celkem upraveno 1 x.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od KubisKV »

youda píše:
Tesla Model S má také baterii postavenou z 18650 a BMS tam má.
Baterka má 16 modulů v sérii a každý modul je zapojen jako 74p6s. Modul obsahuje 2 teplotní čidla,

To, že spousta lidí v ČR staví baterky z 18650 a BMS tam nedává, je způsobeno tím, že to prostě chtějí mít co nejlevnější. Obzvláště, když to mají z vykuchaných notebooků nebo secondhand článků. BMS by pak takovou baterku ze šrotu pekelně prodražila.

Ano, taky stavím z vykuchaných NTB, ale BMS není o prodražení systému, jen tu visí otázka, zda je ta BMS úplně nutná. Volente a další členové fóra tvrdí, že potřeba není a někdo by bez BMSky baterii do provozu nepustil. Tím že mám 18650 zdarma, mohu BMS v klidu koupit, ušetřil jsem za články, podpořím čínský elektroprůmysl :D


Ať si to každý zapojí jak chce, v reálu se většině lidí nic strašného nestane. Stejně jako u té jízdy bez zapnutých pásů. Ovšem pokud někdo 18650 zapojuje nejen bez BMS, ale ještě tam nedává ani ty pojistkové drátky, ale mydlí to rovnou cínem na měděnou pásovinu, tak je (dle mého názoru) nezodpovědný člověk.
Souhlasím, raději použít hliník, nebo aluminium ;)
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od NOPARasito »

Jen na ukazku US $8.45 | LDC Digital Battery Capacity Checker CellMeter RC CellMeter8,2-8S,4-8S Servo LiPo Li-lon NiMH Battery Tester with LED Backlight
https://s.click.aliexpress.com/e/EwttkSA
Ps.:1A balancing bych moc neveril, ale neco to srovnat umi
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od volente »

Ano každý si to dělá podle svého. Pravdou zůstává že provozuji 12 baterií a tudíž bych potřeboval 12 BMS a to už by něco stálo. Je to dáno tím že stavím baterie ze všeho co je po ruce. Někomu by se třeba nechtělo stavět z článků ze smartphounů, no já už mám takové baterie 4 s celkovou kapacitou 260Ah. A můžu říct že co se týká rozbalancování jsou lepší jak 18650.
Ale jak jednou poznamenal Martin "to musí bavit".
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
PavelR
Příspěvky: 3349
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od PavelR »

vlkazajac
Ano cell log ci jeho varianty me plne uspokojuji :D

Me akorat prislo ze se tady tvrdi ze bms jsou zbytecny obecne.
Ja dam nejakou zakladni bmsku (myslim tim nouzove vypnuti dle napeti nahore a dole) i na malou baterecku na ebike co chci casem sam skladat z clanku. Ja tomu proste neverim a zivotni skusenost me rika ze veci se proste v prubehu casu serou. Tam by byl peknej i ten cellog.

volente
Toto musi bavit rozhodne. Jinak by to bylo preci trapeni :)

Preji at Vam vse slape tak jak doposud.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od diablo007 »

Když už se tu řeší to ježdění na kole nebo bez pasu tak je rozdíl jet v autě 150 k čemuž přiřadím zatížení článku v Tesle 5C a jet 6km což je zatížení některých baterií doma Sliač 0.2C třeba Volente. V 6km za hodinu pásy vážně netřeba. Občas je potřeba nesrovnaval nesrovnatelné. Popravdě já jestli bms ani nebo ne nemám stále dořešeno ale najít bms na 120A která to reálně ustojí a věřit ji je celkem oříšek. Plus bych byl radši kdyby bms po svém odpojení neodpalila měnič radši kdyby mu odpojila přívody od soláru a jeho výstup což by ochránilo baterií i měnič
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od kodl69 »

A co ti brání v tom, to takhle zapojit? BMS nemusí vypínat silovej vývod baterie, ale může shodit jistič od panelů, a příp. vypnout měnič, to není nic proti ničemu a stačí na to tenký drátky. A tohle dokáže BMS od číňana za pár dolarů. za dalších pár desítek dolarů to máš i s bluetooth a aplikací na mobil. A stačí ti verze 20A, pokud oželíš detekci nadproudu, ale na tu podle mě stačí pojistky...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Stavba 1kWh batérie z lion článkov 18650.

Nový příspěvek od kodl69 »

To volente: jenom 12? teď jsem si to v rychlosti sečetl a já těch BMS mám 7, z toho 5 "smart" s bluetooth, což už mi dělá problémy v tom, že nevím, na kterou se dívám, tj nevím, jestli je to baterka v mým kole, mladýmu v motorce nebo děcek v domečku... Tyhle BMS by tě jistě nezruinovaly. A jak si vyvést signály od mosfetů na externí relé/cívku jističe pro ukončení nabíjení/vybíjení ti asi nebudu muset moc popisovat.

Edit: teď na mě z aliexpresu jukl přelévací balancer za 576Kč/13s!? nechcete to někdo zkusit objednat, aby se vědělo, jestli je to k něčemu, nebo to nefunguje?Obrázek
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek