Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

To složité odpojení od nabíjení je podle mě nějaká blbost.
Nabíjecí stojany mají červený hříbek a doma prostě schodíte hlavní jistič. Nějak v tom nevidím problém.
daffyx
Příspěvky: 94
Registrován: ned lis 04, 2018 8:33 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od daffyx »

Ano, přesně tak, několik stovek V? Tak kolik 380VDC? v mem EV je jen 120-140V a ma to na kazde strane pojistky
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Tak mě napadlo, ty elektroauta nemají nějaké odpojení baterie při havarii?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Pod sedadlem řidiče je mechanická spojka rozdělující akumulátor na poloviny.

Edit na Volenteho dotaz níže: manuálně člověkem. Akumulátor se pomalu rozhoří, nebouchne jako nádrž na palivo. Takže je čas opustit vůz. Automatika odpíná nízkonapěťové relé trakčního akumulátoru. Předpokládám, že po vystřelení airbagů nezůstane sepnuté. Zkoušet to nebudu ;-)
Naposledy upravil(a) brumlaj dne pát říj 04, 2019 10:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Manuálně, nebo automaticky, třeba když vystřelí airbagy?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Niečo pre tých, čo milujú rýchlosť / v Nemecku /
a nechcú smradiť ostatným.
https://www.youtube.com/watch?v=Axl0n3R0ZtU
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

U elektromobilů se zdůrazňuje jejich ekologičnost a boj za záchranu klimatu. Přitom záleží na tom, z čeho se vyrábí elektřina. Jestli z uhlí, pak to dle příspěvku v diskusi pod článkem na https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_vok vypadá takto:

"Reálná spotřeba Tesla Model S P90D je 24kWh/100km a to u nového a bez ztrát na nabíječce a v rozvodné soustavě a ještě v létě, v zimě u mírně jetého a po započtení všech ztrát to bude 30kWh/100km.
Nejmodernější elektrárna v ČR a to ta nová Ledvická spotřebuje na výrobu do sítě dodané kWh 1,5kg uhlí. Jinak řečeno na to aby slavná Tesla ujela 100km musí v Ledvicích spálit 45kg uhlí. Tím, vyprodukují 86,4kg CO2. Super běžný diesel spotřebuje na totéž 6l nafty a tím vznikne kolik no 15,6kg CO2"
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od redcrown »

Nabije-li ji FV panel, vznikne kolik, no podstatně méně....
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Lenže kto robí el. z uhlia, len tí, čo nemajú na jadro, vietor a slnko.

Okrem CO2 produkuje diesel mrak sračiek, aj nový, stačí si dať do auto GoPro.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
rva
Příspěvky: 3948
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

rva píše:
na to aby slavná Tesla ujela 100km musí v Ledvicích spálit 45kg uhlí. Tím, vyprodukují 86,4kg CO2.
Na uhlí jede třeba Polsko a i Německo na tom není o moc lépe. Ale stejně se mi zdá ten výsledek nějak moc pesimistický, že v něm musí být chyba, ale nevím, kde. Je totiž v rozporu s http://www.osel.cz/popisek.php?popisek= ... ktriny.png kde uhelné polsko má 800 g CO2ekv / kWh. Podle toho obrázku by totiž u Polska vycházelo u Tesly zhruba 800g/kWh * 24kWh/100km = 20 kg CO2/100 km a ne 86 kg CO2/100km.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mozeg »

Ahojte darmo hovorime o ekologickosti Ev aut. beruc do uvahy cely cyklus zivota uata aj keby sa elektrina vyrabala len z uhlia je Ev ekolog. ako ICE. je o tom cela studia, ktoru si dala vypracovat Europska komisia. Ak najdem postnem sem graf z ktoreho to vidiet. SK vyraba iba 15% elektriny z uhlia a plynu takze sme na tom naozaj dobre. Po dostavbe 3 a 4 bloku Mochoviec budeme elektrinu vyvazat a hadajte kto bude nakupovat Hu, CR, AT a pod. takze aj v CR sa to zlepsi. :-) Mozme sa zmene branit aj ju spomalit ale buducnost je jasna buducnost je EV. :-)
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Všichni stejně jen počítají s CO2.
I kdyby to za životnost auta to vyšlo nastejno. Myšleno jak náklady na výrobu tak na samotný provoz. Tak je furt elektromobil podle mě lepší volba, protože něčoudí lidem přímo pod nos.
Auto není jen o CO2. Jsou dam další věci co lezou z vejfuku. Viz. poslední problém, že i benzínové tsi produkujou mikročástice.
A o tom je podle mě hlavní přínos elektromobility. Čoudí to někde za městem z jednoho komína, kterej se dá snáze kontrolovat.

A elektřinu my jako čr prodáváme. Nevidím důvod proč prodávat elektřinu do zahraničí. Pokud máme přebytek, tak je lepší zavřít nějakou uhelku, ať si rakušácí a němci čoudí u sebe, když jim nevoní jádro.

A menší spotřeba ropy, znamená menší provoz obřích tankerů.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Tesla Shanghai Gigafactory 3

https://www.youtube.com/watch?v=fmYguBd8wYQ
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Kostěj
Příspěvky: 670
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Kostěj »

rva píše:
Podle toho obrázku by totiž u Polska vycházelo u Tesly zhruba 800g/kWh * 24kWh/100km = 20 kg CO2/100 km a ne 86 kg CO2/100km.
Mám jiná čísla a tak sem překopíruji jeden svůj příspěvek v jakési diskuzi: Já už tomu přestávám rozumnět. Podle wiki spotřebuje Tesla 24kWh/100km. Podle https://www.electricitymap.org jsou emise CO2 při výrobě elektřiny +/- 450g/kWh (ČR, v noci kolem 500g/kWh). Takže Tesla má emise cca 108g/km a všichni tomu tleskají.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Výborná stránka..vďaka...a na Slovensku je to o dosť lepšie s prevádzkou elektromobilu ako v Česku..U elektromobilu je to jasne...ale u spalováku nik neráta čo stála výroba benzínu z ropy..to sú tiež emisie ...plus všetko ostane..doprava..havárie..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

rottenkiwi píše:
........ Okrem CO2 produkuje diesel mrak sračiek, aj nový, stačí si dať do auto GoPro.
úplně stačí si udělat garážový test. Zavřít se s vozem do garáže a nastartovat. Schválně jak dlouho bude v garáži neškodné prostředí?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Trocha i o Maxwell, kterou vlastni Tesla https://youtu.be/5Kbb_nsZUMw
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Nechápem daktoré veci na tej mape https://www.electricitymap.org
Emisie CO2 tam má aj solárna,vodna energia...ako to počítajú ?
Solárna má 45g CO2 a vodná 24g CO2 na kWh ??
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od volente »

Na to není potřeba auto a garáž. Stejně to dopadne když ai narazíš na hlavu igelitovej pytel a utěsníš kolem krku.
A možná ještě dřív.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Kostěj píše:
rva píše:
Podle toho obrázku by totiž u Polska vycházelo u Tesly zhruba 800g/kWh * 24kWh/100km = 20 kg CO2/100 km a ne 86 kg CO2/100km.
Mám jiná čísla a tak sem překopíruji jeden svůj příspěvek v jakési diskuzi: Já už tomu přestávám rozumnět. Podle wiki spotřebuje Tesla 24kWh/100km. Podle https://www.electricitymap.org jsou emise CO2 při výrobě elektřiny +/- 450g/kWh (ČR, v noci kolem 500g/kWh). Takže Tesla má emise cca 108g/km a všichni tomu tleskají.
Nechci te ranit, ale pravdepodobne jsi si odpovedel sam. Tesla nemuze za to, ze ve vlade a u vyroby el.energie jsou imbecilove a jeste byli ve skolach za ("tvoje a moje a ostatnich")proste prachy danovych poplatniku.
Tesla vozidlo a jine el. vozidla jasne ukazuji "udrzitelnost dopravy"
To ze byla FV, vetrna, vodni energie zneuzita k ziskum tech jiz zminovanych imbecilu. Jiz jsem tu poukazoval na to, ze podpora napr. FV neznamena dotahnout sem 250W panel, kterej je samozrejme vyroben v Cine a dokazes ho do CR dotahnout za cca. 600-800kc, pak.dane a clo a k tomu ekologicke dane navysi cenu na, kdyz dobre 2500 nebo i 4000kc.
Tomu rikam podpora ciste energie.
Kdyby byly prebytky ve dne z FV, klidne by to mohly do sebe futrovat EV na parkovistich u prace kohokoli z nas a stejne by bylo energie dost.
Ten kdo plive na EV, tak asi moc moudrosti z meho pohledu nepobral.
Efektivita je kolem 90%, tak mi ukaz stroj, ktery v teto efektivite dokaze prepravovat lidi a naklad???
Takze nez plivat na to, co za to nemuze, je potreba plivat na ty PARAZITY, kteri delaji vse proto, aby efektivita dosahla nejvyse na 40% metu.
NEBO?????
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne pon říj 07, 2019 7:56 pm, celkem upraveno 1 x.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek