Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2786
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Žvanírna 2
Jen namátkou jsem zkontroloval dojezd Tesla Model Y Long Range RWD dle WLTP a ten by měl být 533 km a v tabulce je 600 km. Takže bych data v té tabulce nebral příliš vážně.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 2673
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
divas se na jinou teslu. Tys vzal 4 kolku ale oni tetovali zadokolku long range. ta ma 600
-
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Narazil jsem na zajímávý tweet:
Pro komfort místního čtenáře vykopírovaný text:
Youtube kanál "driving 4 answers" se zabývá primárně vysvětlováním principů motorů, převodovek a komponent spalovacích aut. Nedávno však vytvořil excelentní video vysvětlující nástup dieselů v EU.
To téma znám z mnoha stran, ale takhle pěkně zpracované na jednom místě jsem ho ještě nikde neviděl. Dozvíte se v něm (mimo jiné):
1) Jak Francie začala masivně stavět jaderné elektrárny právě v reakci na ropnou krizi (Německo to řešilo naopak závislostí na Rusku) a díky tomu je dnes nejen premiantem stran CO2 emisí v energetice, ale zároveň ukázala, že je možné minimalizovat závislost na ostatních, i když na území nemáte ropu (možná i proto byla Francie z EU nejvíc odvážná ve zkoumání EV).
2) Že přechod k alternativám v energetice vytvořil problém, co s určitými francemi ropy, a rafinerie a ropné společnosti se s tím musely nějak poprat -> řešením bylo prodávat to co nejvíc jako diesel.
3) Automobilky a ropné společnosti přišly za vládami, aby jim hodily peníze na vývoj a zvýhodnění pro naftová osobní auta.
4) V roce 1996 vzniká Auto/Oil programme, kde se všechny tři strany baví, jak toho dosáhnout (včetně různých regulací). Diesel se vykreslí jako ideální palivo budoucnosti, které je nejen velmi šetrné k přírodě, ale navíc je klíčovým způsobem, jak snížit CO2 emise v dopravě. A jestli teď ještě šetrné není, tak brzy bude právě díky vládní podpoře. Tedy obchodní problém se transformoval v ekologický, aby se to lépe prodalo veřejnosti.
5) Vznikají tak principy, které dnes připisuje řada lidí elektromobilům, ale ve skutečnosti už začaly kvůli protlačování (někdo by dnes použil výraz "násilnému"). Tedy zvýhodnění nafty na úkor benzínu čistě podle přímých emisí CO2, zatímco ostatní emise je nutné splnit libovolně pod maximální hranici (žádné zvýhodnění podle toho, o kolik). Aby to bylo pro automobilky ještě levnější na vývoj, limity škodlivých emisí se pro naftová auta nastavily volnější než pro benzínová.
Právě tady došlo k jasnému prioritizování CO2 na úkor čistoty vzduchu v místě, kde se auta provozují.
--
Nastavení významných podpor a zvýhodnění pro naftová osobní vozidla (vývoj, prodej, ale i snížení daňové zátěže na palivu) je naprosto klíčovým důvodem, proč se v EU naftová osobní auta rozšířila. Že to tak je a sama by se na volném trhu takto nikdy nerozšířila, ukazuje nejen srovnání se zbytkem světa, ale i porovnání uvnitř Evropy mezi státy, které měly podporu významnou (třeba Norsko bylo ironicky dieselovou velmocí právě díky silné orientaci na CO2) a které se s podporou nepřetrhly.
Podle mě jsou naftové motory stále důležitou součástí dopravy (zejména dálková kamionová). Dokonce v nich vidím smysl i pro určitou část osobních vozů (byť tohle s hybridy rok od roku klesá). Na druhou stranu vždy, když vidím všechny ty, co se pyšní jak bojují proti EU tím, že si nekoupí ten zlý protlačovaný elektromobil, protože jejich naftička je rozhodně nejlepší pohon pro osobní auta, protože se prosadila sama, tak se prostě musím smát.
Není to ještě ani tak dávno, co zvýhodnění zdanení benzínu proti naftě na čerpacích stanicích bylo skoro +40 % na jednotku energie (tj. v případě dvou identických aut s motory, které mají identickou účinnost, by stejně majitel benzínového odváděl o 40% víc peněz na palivu za ujetý kilometr). Já, co desítky let jezdím benzínovými auty (a tedy platím víc, aby oni mohli platit méně), jsem se na majitele naftových vozů nikdy nezlobil. Zlobím se pouze na EU, že nechala tímto desítky let trvajícím experimentem ničit vzduch ve městech.
Ale to, že na elektromobily nyní absolutně nejvíc hlásí právě majitelé naftových vozů, je prostě prvotřídní ironie
Odkaz na výborné video zde:
Pro komfort místního čtenáře vykopírovaný text:
Youtube kanál "driving 4 answers" se zabývá primárně vysvětlováním principů motorů, převodovek a komponent spalovacích aut. Nedávno však vytvořil excelentní video vysvětlující nástup dieselů v EU.
To téma znám z mnoha stran, ale takhle pěkně zpracované na jednom místě jsem ho ještě nikde neviděl. Dozvíte se v něm (mimo jiné):
1) Jak Francie začala masivně stavět jaderné elektrárny právě v reakci na ropnou krizi (Německo to řešilo naopak závislostí na Rusku) a díky tomu je dnes nejen premiantem stran CO2 emisí v energetice, ale zároveň ukázala, že je možné minimalizovat závislost na ostatních, i když na území nemáte ropu (možná i proto byla Francie z EU nejvíc odvážná ve zkoumání EV).
2) Že přechod k alternativám v energetice vytvořil problém, co s určitými francemi ropy, a rafinerie a ropné společnosti se s tím musely nějak poprat -> řešením bylo prodávat to co nejvíc jako diesel.
3) Automobilky a ropné společnosti přišly za vládami, aby jim hodily peníze na vývoj a zvýhodnění pro naftová osobní auta.
4) V roce 1996 vzniká Auto/Oil programme, kde se všechny tři strany baví, jak toho dosáhnout (včetně různých regulací). Diesel se vykreslí jako ideální palivo budoucnosti, které je nejen velmi šetrné k přírodě, ale navíc je klíčovým způsobem, jak snížit CO2 emise v dopravě. A jestli teď ještě šetrné není, tak brzy bude právě díky vládní podpoře. Tedy obchodní problém se transformoval v ekologický, aby se to lépe prodalo veřejnosti.
5) Vznikají tak principy, které dnes připisuje řada lidí elektromobilům, ale ve skutečnosti už začaly kvůli protlačování (někdo by dnes použil výraz "násilnému"). Tedy zvýhodnění nafty na úkor benzínu čistě podle přímých emisí CO2, zatímco ostatní emise je nutné splnit libovolně pod maximální hranici (žádné zvýhodnění podle toho, o kolik). Aby to bylo pro automobilky ještě levnější na vývoj, limity škodlivých emisí se pro naftová auta nastavily volnější než pro benzínová.
Právě tady došlo k jasnému prioritizování CO2 na úkor čistoty vzduchu v místě, kde se auta provozují.
--
Nastavení významných podpor a zvýhodnění pro naftová osobní vozidla (vývoj, prodej, ale i snížení daňové zátěže na palivu) je naprosto klíčovým důvodem, proč se v EU naftová osobní auta rozšířila. Že to tak je a sama by se na volném trhu takto nikdy nerozšířila, ukazuje nejen srovnání se zbytkem světa, ale i porovnání uvnitř Evropy mezi státy, které měly podporu významnou (třeba Norsko bylo ironicky dieselovou velmocí právě díky silné orientaci na CO2) a které se s podporou nepřetrhly.
Podle mě jsou naftové motory stále důležitou součástí dopravy (zejména dálková kamionová). Dokonce v nich vidím smysl i pro určitou část osobních vozů (byť tohle s hybridy rok od roku klesá). Na druhou stranu vždy, když vidím všechny ty, co se pyšní jak bojují proti EU tím, že si nekoupí ten zlý protlačovaný elektromobil, protože jejich naftička je rozhodně nejlepší pohon pro osobní auta, protože se prosadila sama, tak se prostě musím smát.
Není to ještě ani tak dávno, co zvýhodnění zdanení benzínu proti naftě na čerpacích stanicích bylo skoro +40 % na jednotku energie (tj. v případě dvou identických aut s motory, které mají identickou účinnost, by stejně majitel benzínového odváděl o 40% víc peněz na palivu za ujetý kilometr). Já, co desítky let jezdím benzínovými auty (a tedy platím víc, aby oni mohli platit méně), jsem se na majitele naftových vozů nikdy nezlobil. Zlobím se pouze na EU, že nechala tímto desítky let trvajícím experimentem ničit vzduch ve městech.
Ale to, že na elektromobily nyní absolutně nejvíc hlásí právě majitelé naftových vozů, je prostě prvotřídní ironie
Odkaz na výborné video zde:
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Máš to hezky shrnuto, ale pořád je to od zdi, ke zdi. Benzín proti naftě taky není žádná ekologie. Na druhou stranu, naftové motory prodělali obrovský vývoj a na benzíny automobilky kašlali, protože je nikdo nechtěl. Teď jsou zase tlačená EV, jako to nejlepší. Za 20let naně hodí eko poplatek a budou zase tlačit něco jiného, co se bude hodit nějakému diktátorovi.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Lokalita: Stredocesky kraj
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 9.6
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Velmi dobre si pamatam na to dieselove sialenstvo. Bral sa jediny atribut - spotreba (turbo)dieselu voci benzinu a na tom sa stavala masivna podpora dieselovych motorov v osobnych autach. Zaciatok milenia cca. Ze z toho zaostaleho predpotopneho rachotiaceho motora lieta hromada sraciek, je hlucny, narocny na servis atd atd bolo vsetkym uplne jedno. Ze ma nafta vyssiu energeticku hustotu ako benzin a preto im to vychadza ako lacnejsie palivo nikoho netrapilo. Ze ma(la) nafta nizsie danove zatazenie nikoho netrapilo. Vsetci len bluznili o lacnejsej nafte a nizsej spotrebe. Dosledky vidime dnes - zasmradene a zarachotene cesty kde sa neda dychat. Sam mam doma 2 diesely, pretoze benzin kupit neslo. Do jedneho sa vobec nevyraba (V) a do druheho len nejaka strasna mrdka od bmw co vydrzi 100 tisic km a chcipne (C4 SpaceTourer). Prechod na disesel v osobaku bol pre mna relativne sok (predtym benzin, LPG a nakoniec benzin) a jedine stastie bolo, ze charakter toho odporneho motora trosku krotil hydromenic. S manualom si tu hrozu nedokazem predstavit.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 2xUS5000
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Vývoj běží mílovými kroky.Poslední v EU automobilkách zhasne.
https://carnewschina.com/2024/06/13/byd ... K&sfnsn=wa
https://carnewschina.com/2024/06/13/byd ... K&sfnsn=wa
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Ty naṣ̌e baterie ve FV jsou na dovolené.V EV se zahřívají, Tesla až na 60st výkonem 7kW takovou teplotu baterii si doma neumím představit.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... MTZieXRlcw
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... MTZieXRlcw
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To aby jsi začal šetřit na chleba.Franta2776 píše: ↑čtv čer 13, 2024 1:41 pmVývoj běží mílovými kroky.Poslední v EU automobilkách zhasne.
https://carnewschina.com/2024/06/13/byd ... K&sfnsn=wa
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Proč na chleba??Já uẓ̌ EV co mi vyhovuje mám.Tady je průběh s 5C a peak přes 0,5MW a chystají 6C.eman píše: ↑pát čer 14, 2024 5:20 pmTo aby jsi začal šetřit na chleba.Franta2776 píše: ↑čtv čer 13, 2024 1:41 pmVývoj běží mílovými kroky.Poslední v EU automobilkách zhasne.
https://carnewschina.com/2024/06/13/byd ... K&sfnsn=wa
https://carnewschina.com/2023/10/24/li- ... c-battery/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1763
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak jde o to, jestli se to EV dá jíst. Snad máš sedačky aspoň z kůže.
On se totiž kde kdo vysmívá evropským automobilkám, ale až naně přijde krize, tak se celá ekonomika zhroutí jako domeček z karet a nějaké EV bude každému u zadní části. Stačila jen malá krize a jaké máme ceny.
On se totiž kde kdo vysmívá evropským automobilkám, ale až naně přijde krize, tak se celá ekonomika zhroutí jako domeček z karet a nějaké EV bude každému u zadní části. Stačila jen malá krize a jaké máme ceny.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Na Slovensku levněji jak v Německu.MG4 za 23000Eur s DPH.
https://www.autoviny.sk/novinky/2747719 ... 10-000-eur
https://vendettacars.sk/inzerat/mg4-ele ... 9492580783
https://www.autoviny.sk/novinky/2747719 ... 10-000-eur
https://vendettacars.sk/inzerat/mg4-ele ... 9492580783
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv srp 04, 2022 11:48 am
Re: Žvanírna 2
co si o tom myslíte ?
energie/teplo = kmitání=vlnění
vlnění ze slunce přeměňují rostliny na život a po rozpadu se tato energie uloží a pozvolna předávala zpět k životu na zemi.
Energie pokud neuteče do vesmíru by měla neustále díky slunci přibývat.
Zamyšlení kde se "ztratí" 80% odražené energie ze solárů špatně instalovanými solárními panely ?
které brzy pokryjí zem.
(2022 byl výkon FVE v České republice přibližně 2,2 GW, v polovině roku 2023 to jsou skoro 3 GW.)
3GW z 1/2roku = 6GW/rok = 20% = 80% =24GW v mracích a odhad každý rok se to znásobí minimálně 3x v roce 24 se bude přičítat 75GW v mracích
to je CZ
pokládám otázku jestli je to moc nebo málo
pár dotazů ?
např. kde větroně a rogala apod. nejčastěji vyhledávají termiku? https://www.lkmk.com/soutezni-letani/letani-v-termice/
Kde vznikají největší cumulonimbus mraky ?
Nad kterým územím nejčastěji vznikají ?
proč se objevují povodně ,tornáda tak kde nebyla ?
hledej google "největší solární pole na světě"
https://www.elektroprumysl.cz/alternati ... y-na-svete
+jednoduchý test odrazu zasviťte si na solární panel laserem ze směru pohybu slunce kde půjde odraz ?
když se to přidá k
dalšímu jako, vybetonováno, zaasfaltováno, odkanalizováno kolem každého "bytu" v panelácích na ležato.
obrovské pole , více střech, pouští než zeleně
přidá se odvodňování lesů stahování vody pomocí svážních cest napříč vrstevnicemi vCZ
budou bleskové povodně, a z odražené energie
smrtící kroupy, tornáda, horka , turbulence jaké svět neviděl a další "zábavnosti" za eco solar .
připravil bych se na další náklady spojené s FVE
a stačilo by panely instalovat kolmo
energie/teplo = kmitání=vlnění
vlnění ze slunce přeměňují rostliny na život a po rozpadu se tato energie uloží a pozvolna předávala zpět k životu na zemi.
Energie pokud neuteče do vesmíru by měla neustále díky slunci přibývat.
Zamyšlení kde se "ztratí" 80% odražené energie ze solárů špatně instalovanými solárními panely ?
které brzy pokryjí zem.
(2022 byl výkon FVE v České republice přibližně 2,2 GW, v polovině roku 2023 to jsou skoro 3 GW.)
3GW z 1/2roku = 6GW/rok = 20% = 80% =24GW v mracích a odhad každý rok se to znásobí minimálně 3x v roce 24 se bude přičítat 75GW v mracích
to je CZ
pokládám otázku jestli je to moc nebo málo
pár dotazů ?
např. kde větroně a rogala apod. nejčastěji vyhledávají termiku? https://www.lkmk.com/soutezni-letani/letani-v-termice/
Kde vznikají největší cumulonimbus mraky ?
Nad kterým územím nejčastěji vznikají ?
proč se objevují povodně ,tornáda tak kde nebyla ?
hledej google "největší solární pole na světě"
https://www.elektroprumysl.cz/alternati ... y-na-svete
+jednoduchý test odrazu zasviťte si na solární panel laserem ze směru pohybu slunce kde půjde odraz ?
když se to přidá k
dalšímu jako, vybetonováno, zaasfaltováno, odkanalizováno kolem každého "bytu" v panelácích na ležato.
obrovské pole , více střech, pouští než zeleně
přidá se odvodňování lesů stahování vody pomocí svážních cest napříč vrstevnicemi vCZ
budou bleskové povodně, a z odražené energie
smrtící kroupy, tornáda, horka , turbulence jaké svět neviděl a další "zábavnosti" za eco solar .
připravil bych se na další náklady spojené s FVE
a stačilo by panely instalovat kolmo
-
- Příspěvky: 543
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já bych to spíš odhadoval jen na marketingový trik jednoho z prodejců ve stylu vychytralé reklamy na potenciální slevu, kterou však je málokdo získá, protože pro většinu lidí budou třeba nepřijatelné podmínky, které musí být splněny k získání té slevy. Je to akce pouze jednoho prodejce a je tam uvedeno, že ta snížená cena platí jen při splnění určitých podmínek, ale ty tam záměrně nejsou konkrétně popsány, akorát je tam uvedeno, že pro víc informací k tomu je potřeba kontaktovat prodejce. Otázkou tedy je co je to za podmínky a pro koho budou přijatelné?Franta2776 píše: ↑ned čer 16, 2024 6:18 amNa Slovensku levněji jak v Německu.MG4 za 23000Eur s DPH.
https://www.autoviny.sk/novinky/2747719 ... 10-000-eur
https://vendettacars.sk/inzerat/mg4-ele ... 9492580783
V ČR se elektromobily obecně prodávají také dost málo a přesto podle tohoto ceníku platného od 3.6.2024 to u MG4 na žádné podobně výrazné slevy rozhodně nevypadá. Nedělal bych si tedy žádné velké iluze ani u toho prodejce na Slovensku o nějaké extra "velké slevě pro všechny" a odhaduji, že ty podmínky budou pro většinu potenciálních kupců spíš nepřijatelné. Takže v reálu tu slevu moc kupujících nejspíš nezíská a auta jim tam budou stejně ležet dál skladem, ale aspoň se touhle fintou pokouší prodejce nalákat nějaké potenciální kupce a odkazovaný server autoviny.sk mu tím v podstatě jen pomohl s reklamou.CENOVÉ ZVÝHODNENIE - 9990 EUR
Akciová cena platí pri splnení podmienok, pre viac informácií kontaktujte predajcu.
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Catl do toho pěkně šlape:)))
https://www.autozive.cz/catl-baterie-elektromobil/
https://www.autozive.cz/catl-baterie-elektromobil/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 543
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Tak to mě tedy pobavilo.
Nová generace elektromobilů zaplaví Česko: Dojezd 1 000 km a nabito za 10 minut. Benzín a nafta definitivně končí.
Naprosto sci-fi titulek. Ne že by CATL tu technologii neměl, ale představa o tom jak zaplaví Česko je dle mého názoru naprosto mimo realitu.
Tohle se tedy určitě nestane v tomto století. Bude to chtít ještě spoustu času nejen na další rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury, ale i na vývoj cen EV směrem dolů. EV s dojezdem 1000 Km na jedno nabití rozhodně nebudou v dohledné době patřit mezi ty levnější auta obecně. Ono ani EV s mnohem menšími dojezdy nepatří a v dohledné době ani patřit nebudou mezi levnější auta, na které by měla velká část domácností v ČR. Většina domácností v ČR, která v současnosti provozuje nějaký starší spalovák nemá ani na relativně levný nový spalovák natož na jakýkoli EV. Nedělejme si iluze o čínských cenách. Číňani nebudou nikdy dotovat auta dovážená do EU až tak, aby se v EU prodávaly koncovým zákazníkům za v přepočtu čínské ceny. Navíc většina lidí v ČR dle mého názoru nemá a ještě dlouho ani mít nebude přijatelné možnosti levného dobíjení EV. Takže v ČR se budou v naprosté většině případů ještě hóódně dlouho provozovat ojeté spalováky.
Navíc EK dříve či později stejně ten termín 2035 ohledně zákazu uvádění nových spalováků na trh EU ještě před rokem 2035 určitě posune dál do budoucnosti, protože je to prostě nereálné i v tak ekonomicky silné zemi EU jako je Německo (o ČR ani nemluvě) a později ten termín bude pravděpodobně i zrušen.
Nová generace elektromobilů zaplaví Česko: Dojezd 1 000 km a nabito za 10 minut. Benzín a nafta definitivně končí.
Naprosto sci-fi titulek. Ne že by CATL tu technologii neměl, ale představa o tom jak zaplaví Česko je dle mého názoru naprosto mimo realitu.
Tohle se tedy určitě nestane v tomto století. Bude to chtít ještě spoustu času nejen na další rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury, ale i na vývoj cen EV směrem dolů. EV s dojezdem 1000 Km na jedno nabití rozhodně nebudou v dohledné době patřit mezi ty levnější auta obecně. Ono ani EV s mnohem menšími dojezdy nepatří a v dohledné době ani patřit nebudou mezi levnější auta, na které by měla velká část domácností v ČR. Většina domácností v ČR, která v současnosti provozuje nějaký starší spalovák nemá ani na relativně levný nový spalovák natož na jakýkoli EV. Nedělejme si iluze o čínských cenách. Číňani nebudou nikdy dotovat auta dovážená do EU až tak, aby se v EU prodávaly koncovým zákazníkům za v přepočtu čínské ceny. Navíc většina lidí v ČR dle mého názoru nemá a ještě dlouho ani mít nebude přijatelné možnosti levného dobíjení EV. Takže v ČR se budou v naprosté většině případů ještě hóódně dlouho provozovat ojeté spalováky.
Navíc EK dříve či později stejně ten termín 2035 ohledně zákazu uvádění nových spalováků na trh EU ještě před rokem 2035 určitě posune dál do budoucnosti, protože je to prostě nereálné i v tak ekonomicky silné zemi EU jako je Německo (o ČR ani nemluvě) a později ten termín bude pravděpodobně i zrušen.
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Podle rychlosti vývoje v posledních letech neštěkne v roce 2035 v osobních autech po spalovacích motorech ani pes. EU a jejich nařízení ani nebude třeba.Valdano píše: ↑sob čer 22, 2024 11:07 amTak to mě tedy pobavilo.
Nová generace elektromobilů zaplaví Česko: Dojezd 1 000 km a nabito za 10 minut. Benzín a nafta definitivně končí.
Naprosto sci-fi titulek. Ne že by CATL tu technologii neměl, ale představa o tom jak zaplaví Česko je dle mého názoru naprosto mimo realitu.
Tohle se tedy určitě nestane v tomto století. Bude to chtít ještě spoustu času nejen na další rozvoj veřejné nabíjecí infrastruktury, ale i na vývoj cen EV směrem dolů. EV s dojezdem 1000 Km na jedno nabití rozhodně nebudou v dohledné době patřit mezi ty levnější auta obecně. Ono ani EV s mnohem menšími dojezdy nepatří a v dohledné době ani patřit nebudou mezi levnější auta, na které by měla velká část domácností v ČR. Většina domácností v ČR, která v současnosti provozuje nějaký starší spalovák nemá ani na relativně levný nový spalovák natož na jakýkoli EV. Nedělejme si iluze o čínských cenách. Číňani nebudou nikdy dotovat auta dovážená do EU až tak, aby se v EU prodávaly koncovým zákazníkům za v přepočtu čínské ceny. Navíc většina lidí v ČR dle mého názoru nemá a ještě dlouho ani mít nebude přijatelné možnosti levného dobíjení EV. Takže v ČR se budou v naprosté většině případů ještě hóódně dlouho provozovat ojeté spalováky.
Navíc EK dříve či později stejně ten termín 2035 ohledně zákazu uvádění nových spalováků na trh EU ještě před rokem 2035 určitě posune dál do budoucnosti a později bude pravděpodobně i zrušen.
Při hustotě energie 270Wh/kg kterou CATL uvádí, bude 550kg baterie mít cca 200kWh energie. S tím já s dnešním velkým BMWi5 ujedu 1000km.Dnešní moje 84KWh baterie má 550kg.
https://www.motorvize.cz/katalog/bmw/i5/battery-weight/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 543
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Máte naprosto zkreslený pohled na věc, který je zcela mimo obecnou realitu. Nové technologie jsou drahé a jejich postupný pokles v čase je mnohem pomalejší než, aby to co píšete bylo reálné. Pro mnoho jiných lidí v ČR není reálné ani to co je dnes reálné pro Vás. Totéž platí o rozvoji veřejné nabíjecí infrastruktury. Prostě 11 let je na to až příliš krátká doba. Mimochodem podíl EV z celkového počtu vozového parku osobních vozidel kategorie M1 v ČR je pouze 0,34 % a každý rok to roste jen naprosto minimálně. Za 11 let se tak nedostaneme možná někde ke 3% a i při o něco málo rychlejším růstu to bude za dalších 20 let po roce 2035 možná někde okolo 10%.Franta2776 píše: ↑sob čer 22, 2024 11:35 amPodle rychlosti vývoje v posledních letech neštěkne v roce 2035 v osobních autech po spalovacích motorech ani pes. EU a jejich nařízení ani nebude třeba.
-
- Příspěvky: 3401
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Hmm a kolik stály panely, baterie nebo Victron před 11 lety????Valdano píše: ↑sob čer 22, 2024 12:04 pmMáte naprosto zkreslený pohled na věc, který je zcela mimo obecnou realitu. Nové technologie jsou drahé a jejich postupný pokles v čase je mnohem pomalejší než, aby to co píšete bylo reálné. Pro mnoho jiných lidí v ČR není reálné ani to co je dnes reálné pro Vás. Totéž platí o rozvoji veřejné nabíjecí infrastruktury. Prostě 11 let je na to až příliš krátká doba. Mimochodem podíl EV z celkového počtu vozového parku osobních vozidel kategorie M1 v ČR je pouze 0,34 % a každý rok to roste jen naprosto minimálně. Za 11 let se tak nedostaneme možná někde ke 3% a i při o něco málo rychlejším růstu to bude za dalších 20 let po roce 2035 možná někde okolo 10%.Franta2776 píše: ↑sob čer 22, 2024 11:35 amPodle rychlosti vývoje v posledních letech neštěkne v roce 2035 v osobních autech po spalovacích motorech ani pes. EU a jejich nařízení ani nebude třeba.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5305
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Žvanírna 2
Srovnej ten pad cen s poctem novych FVE. Moc to nekoreluje ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 303
- Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
- Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm
Re: Žvanírna 2
Mě by se nejvíc líbíl domácí výrobník syntetického paliva jako je třeba výrobník ledu Skladování v petce, nalité za chvíli. A není ani třeba vozit pultunový náklad.