Baterie CALB na Alixpresu
Archiv ukončených inzerátů
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
- Reputace: 61
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Ok a odpoved na otazky ?vlkazajac píše:Mať pod kontrolou teplotu článkov znamená mať pod kontrolou teplotu článkov. Keď načerpáš dosť síl z retrofilmov, skús zistiť z aktuálnych zdrojov, ako sa dá kontrolovať teplota článkov.
Nešír fámy prosím.
- vlkazajac
- R.I.P.
- Příspěvky: 3480
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
- Reputace: 527
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Na aké otázky ?
Ak si myslel toto :
"OK kdyz fama tak ukaz komu shorela LiFePo baterkarna zugrung i s sopou?
Nevidel som/necetl ale 18650 semtam delaji ohnostroj..?
A co si Kefalin predstavujte pod takym "mat pod kontrolou teplotu clankov"?"
pokúsim sa odpovedať na každý otáznik :
1/ Nevediem požiarnicky buletin ani nepíšem zvodku z poisťovacích šetrení.
2/ 18650 urobia ohňostroj, keď sa prehrejú, vraj.
3/ Kefalin je možno Tvoj brat, spýtaj sa jeho. Ale ja som Ti už odpovedal.
Už sme off topic. Stačilo.
Ak si myslel toto :
"OK kdyz fama tak ukaz komu shorela LiFePo baterkarna zugrung i s sopou?
Nevidel som/necetl ale 18650 semtam delaji ohnostroj..?
A co si Kefalin predstavujte pod takym "mat pod kontrolou teplotu clankov"?"
pokúsim sa odpovedať na každý otáznik :
1/ Nevediem požiarnicky buletin ani nepíšem zvodku z poisťovacích šetrení.
2/ 18650 urobia ohňostroj, keď sa prehrejú, vraj.
3/ Kefalin je možno Tvoj brat, spýtaj sa jeho. Ale ja som Ti už odpovedal.
Už sme off topic. Stačilo.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
- Reputace: 61
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Pockej - neutikej - ja nemam sirit famy ale sam nemas zadny argument.
Prehreju - no jiste...ale vetsinou vnitrnim zkratem a ten tim merenim teploty uz muzes jen pozorovat a pripadne komentovat pac je neuhasis - jedine chladit v nadrzi s vodou.
Mas pravdu - Kefalin by na tu otazku odpovedel - byl to chytrej kluk .
Nicmene te chapu - 198P8S neni drobek - ja mam na sekacce 10S10P a chovam se k tomu jak k odjistene mine.
Prehreju - no jiste...ale vetsinou vnitrnim zkratem a ten tim merenim teploty uz muzes jen pozorovat a pripadne komentovat pac je neuhasis - jedine chladit v nadrzi s vodou.
Mas pravdu - Kefalin by na tu otazku odpovedel - byl to chytrej kluk .
Nicmene te chapu - 198P8S neni drobek - ja mam na sekacce 10S10P a chovam se k tomu jak k odjistene mine.
- ota
- Příspěvky: 2300
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Mě teda LiFePO4 žluťásek hořel.
Ale po velmi, velmi debilní, hloupé chybě při nabíjení a po ukrutným trápení.
Přebitý článek na cca SOC150% začal plynovat, nafoukl se. Zplynovaný elektrolyt unikal přetlakovým ventilem. Jak se článek nafoukl, utrhl se propoj k vedlejšímu článku a v okamžiku utržení, stále ještě pod nabíjecím proudem se vytáhl oblouk který zažehl plamen na syčícím přetlakovém ventilu.
Nic nevybouchlo, hořelo to asi jako větší svíčka, takže plamen stačilo sfouknout.
Kdyby se rozhořelo, asi by to byl fajrák protože to bylo asi 40 článků v serii.
Kořenová příčina: mezi sbalancované nabíjené články jsem omylem vložil jeden co už byl plně nabitý.
Stále věřím, že Lifepo4 jsou velmi bezpečné články a stále je v elektrárně používám.
Ale po velmi, velmi debilní, hloupé chybě při nabíjení a po ukrutným trápení.
Přebitý článek na cca SOC150% začal plynovat, nafoukl se. Zplynovaný elektrolyt unikal přetlakovým ventilem. Jak se článek nafoukl, utrhl se propoj k vedlejšímu článku a v okamžiku utržení, stále ještě pod nabíjecím proudem se vytáhl oblouk který zažehl plamen na syčícím přetlakovém ventilu.
Nic nevybouchlo, hořelo to asi jako větší svíčka, takže plamen stačilo sfouknout.
Kdyby se rozhořelo, asi by to byl fajrák protože to bylo asi 40 článků v serii.
Kořenová příčina: mezi sbalancované nabíjené články jsem omylem vložil jeden co už byl plně nabitý.
Stále věřím, že Lifepo4 jsou velmi bezpečné články a stále je v elektrárně používám.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
- Reputace: 61
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Ano vim - Liion by foukani asi neukecalo....
Z druhe strany - nic jineho bezpecnejsiho stejne neni(tedy v dane kapacite/parametrech) - tedy (asi)je ale zatim malo rozsirene LTO a pod...
Z druhe strany - nic jineho bezpecnejsiho stejne neni(tedy v dane kapacite/parametrech) - tedy (asi)je ale zatim malo rozsirene LTO a pod...
- shuty
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
- Reputace: 56
Re: Baterie CALB na Alixpresu
robili ste inicializacne nabijanie na 3,8v alebo netreba? v akom rozsahu tie calb pouzivat? a pri spajani do sady to treba nejak stiahnut dokopy aby sa nenafukovali ci netreba?
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 1990
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
- Reputace: 300
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Ahoj nechci být rejpal. ale tuším že kupující by měl nazačátku tušit jaké baterie potřebuje a když nějaké vyberete tak víte proč. zaráží mě že se až na této stránce ptáš na to v jakém napětovém rozsahu se vubec mají používat. to měly být spíše otázky na výrobce at to dá na papíře ohledně cyklů a napětí...shuty píše:robili ste inicializacne nabijanie na 3,8v alebo netreba? v akom rozsahu tie calb pouzivat? a pri spajani do sady to treba nejak stiahnut dokopy aby sa nenafukovali ci netreba?
já vím je to takový to tlachání po bitvě každej generál, ale rád bych aby i ostatní nad tím zauvažovali daleko před nákupem a aby nebyla vždy nejduležitější cena....
Promin neber to osobně.
-
- Příspěvky: 945
- Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
- Reputace: 215
- Bydliště: Trnava, Slovensko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Predpokladam ze mas CA100
alebo cely manual
Co sa tyka stahovania, tak neporadim, nemam stiahnute a pravdupovediac nikde inde som o tom necital, a baterky sa mi nenafukli. Podla mna nie je dovod na stahovanie, nafuknutie je len dosledok nejakej chyby (vyrobnej, nespravneho pouzivania).1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
-
- Příspěvky: 572
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
- Reputace: 61
Re: Baterie CALB na Alixpresu
O inicializaci ani slovo - takze dle vyrobce ne ..ale.?
- shuty
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
- Reputace: 56
Re: Baterie CALB na Alixpresu
ahoj. mozno som sa len zle vyjadril alebo si to ty zle pochopil. Samozrejme viem co som kupil, viem ako to pouzivat, viem rozsahy napati a viem aj to preco som vybral a kupil taku bateriu. skor mi islo o nejake mozno overene a odskusane setrnejsie rozsahy. pokial nic take nie je tak samozrejme akceptujem odpoved: drz sa parametrov a doporuceni od vyrobcu, a hotovo.Vitek píše:Ahoj nechci být rejpal. ale tuším že kupující by měl nazačátku tušit jaké baterie potřebuje a když nějaké vyberete tak víte proč. zaráží mě že se až na této stránce ptáš na to v jakém napětovém rozsahu se vubec mají používat. to měly být spíše otázky na výrobce at to dá na papíře ohledně cyklů a napětí...shuty píše:robili ste inicializacne nabijanie na 3,8v alebo netreba? v akom rozsahu tie calb pouzivat? a pri spajani do sady to treba nejak stiahnut dokopy aby sa nenafukovali ci netreba?
já vím je to takový to tlachání po bitvě každej generál, ale rád bych aby i ostatní nad tím zauvažovali daleko před nákupem a aby nebyla vždy nejduležitější cena....
Promin neber to osobně.
ale mas pravdu, mozno zbytocne otazky tu v tejto teme...
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 945
- Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
- Reputace: 215
- Bydliště: Trnava, Slovensko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Baterie su dodavane nabite na 30% kapacity, tvrdia ze vo vyrobe je kazda otestovana na kapacitu, tzn. presla nabitim a vybitim. Nanajvys by sa dalo prvy raz nabit po clanku na povolene maximum 3,65V (v manuale je ze maximum je 3,8V s okamzitym prerusenim nabijania - ale to je havarijny stav). Takze nevidim priestor pre inicializaciu.ikovlabs píše:O inicializaci ani slovo - takze dle vyrobce ne ..ale.?
Pouzivanie je jasne odporucane je DOD 80% (rozsah 10% - 90% SOC), pre vacsiu zivotnost chodime menej, napr. ja nabijam len na 3,45V/cl, float mam nieco pod 3,40V/cl - nastavil som to na napatie kedy po nabiti netecie do a z baterie ziadny prud, a napatie zostava bez zmeny. Staci si zalogovat priebeh napatia a kapacity a z grafu lahko odcitas kde sa chces pohybovat. Kolena hore ani dole nie su na bezne pouzivanie (to su tie casti pod 10% a nad 90% kapacity).
Navyse v tych kolenach sa najviac prejavuju rozdiely medzi jednotlivymi clankami v serii (kapacita, vnutorny odpor,..)
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
- ota
- Příspěvky: 2300
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Našel jsem Aftersales manuál na CALB tak ho přikládám.
Tam je popsané zacházení s bateriemi tohoto výrobce.
Thundersky pak doporučoval první nabíjení na 4,0V. Pravda v 10 let starém manuálu. Od té doby víme o těch bateriích více a víme že 4V jim nedělá dobře.
Tam je popsané zacházení s bateriemi tohoto výrobce.
Thundersky pak doporučoval první nabíjení na 4,0V. Pravda v 10 let starém manuálu. Od té doby víme o těch bateriích více a víme že 4V jim nedělá dobře.
Naposledy upravil(a) ota dne úte zář 08, 2020 10:25 pm, celkem upraveno 1 x.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
- shuty
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
- Reputace: 56
Re: Baterie CALB na Alixpresu
dakujemDanoP píše:Takze nevidim priestor pre inicializaciu.
nabijam len na 3,45V/cl, float mam nieco pod 3,40V/cl
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
- Reputace: 26
Re: Baterie CALB na Alixpresu
inicializaciu na 4.0V by som nerobil a nikdy by som sa k tejto hranici ani len nepriblizil. Uplne nove "neprecvičené" LiFePo vybombovat na styri volty, no fakt si neviem predstavit lepsie podmienky aby sa zblaznilo uplne na zaciatku. Snad sest voltov
Z grafov jasne vidno
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... wmd7Ky25jo
ze pri operacnych cykloch jednoducho nema zmysel chodit nad 3.5V, neziskas tam ziadnu kapacitu mozno par watthodin. Zanedbatelne. Ale sialene vystresujes lithium a skratis mu zivotnost. Niektori vyrobcovia podla odvahy marketingoveho oddelenia uvadzaju grafy o milimeter posunute predovsetkym na hornej hranici ze nemaju taky superstrmy nabeh nad 3.4V ale my vieme ze oni vedia ze my vieme ! https://www.youtube.com/watch?v=4CyoX62kfgA
To iste naspodku, ked nevybijas prudmi nad 1C tak je nezmysel chodit pod 2.9V skor by som povedal 3.0V v zaujme zivotnosti (zostane ti zhruba 15% SoC naspodu ; pri 2.9V zostava doslova a dopismena par percent SoC). A ked vybijas nad 1C tak zase zivotnost dostane na papulu cize bavit sa o desatine volta horedole je tiez nezmysel.
Absolutne suhlasim s Danom, nad 3.4V neist ked mas svoju investiciu rad. Ach ano, Pylony nedosiahnu 6000 cyklov pri 92% SoC a stresovani
Z grafov jasne vidno
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... wmd7Ky25jo
ze pri operacnych cykloch jednoducho nema zmysel chodit nad 3.5V, neziskas tam ziadnu kapacitu mozno par watthodin. Zanedbatelne. Ale sialene vystresujes lithium a skratis mu zivotnost. Niektori vyrobcovia podla odvahy marketingoveho oddelenia uvadzaju grafy o milimeter posunute predovsetkym na hornej hranici ze nemaju taky superstrmy nabeh nad 3.4V ale my vieme ze oni vedia ze my vieme ! https://www.youtube.com/watch?v=4CyoX62kfgA
To iste naspodku, ked nevybijas prudmi nad 1C tak je nezmysel chodit pod 2.9V skor by som povedal 3.0V v zaujme zivotnosti (zostane ti zhruba 15% SoC naspodu ; pri 2.9V zostava doslova a dopismena par percent SoC). A ked vybijas nad 1C tak zase zivotnost dostane na papulu cize bavit sa o desatine volta horedole je tiez nezmysel.
Absolutne suhlasim s Danom, nad 3.4V neist ked mas svoju investiciu rad. Ach ano, Pylony nedosiahnu 6000 cyklov pri 92% SoC a stresovani
-
- Příspěvky: 7758
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 944
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie CALB na Alixpresu
To je předpojatost bez toho, že bys řekl, proč je to špatně, je to doměnka bez praktické zkušenosti. Dvě sady baterek jsem tímhle postupem (fakt na 4V) aktivoval, a i po víc než pěti letech fungují jak mají. Nejsem expert na chemii článků, ale když to výrobce takhle doporučuje, nevidím důvod to nedodržet. A něco jiného je jednou ten článek takhle nabít a jiná věc je jej denně trápit nad 3.5V několik hodin...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
- abrams
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Reputace: 427
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Zdravím ,
ono není LiFePO4 jako LiFePO4 . Thunder Sky či dnes Winston co jsem měl tu možnost testovat neměli problém s 4,00V inicializačním nabitím . Naproti tomu Calb , v oné době v modrém plastovém obalu , se již při 3,62V nafukoval jako termofor naplněný colou + 5 mentosů . Sinopoly v černém plastovém obalu se chovaly +/- jako Winston .
Elektronům zdar
ono není LiFePO4 jako LiFePO4 . Thunder Sky či dnes Winston co jsem měl tu možnost testovat neměli problém s 4,00V inicializačním nabitím . Naproti tomu Calb , v oné době v modrém plastovém obalu , se již při 3,62V nafukoval jako termofor naplněný colou + 5 mentosů . Sinopoly v černém plastovém obalu se chovaly +/- jako Winston .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič 48MWh+ , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
- ota
- Příspěvky: 2300
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
U Thundersky/Winston je podle mých zkušenosti hranice kdy se s baterku něco začne špatného dít na 4,2V.
Mám na mysli jediný cyklus kdy třeba selže BMS. nikoli o provozní limit.
A znovu píšu: nejvíc škodí zvýšená teplota.
Ta je i následkem přebíjeni. Od 3,45V klesá účinnost nabíjení. Klesá proto ze se část energie v elektrodách mění na teplo.
Mám na mysli jediný cyklus kdy třeba selže BMS. nikoli o provozní limit.
A znovu píšu: nejvíc škodí zvýšená teplota.
Ta je i následkem přebíjeni. Od 3,45V klesá účinnost nabíjení. Klesá proto ze se část energie v elektrodách mění na teplo.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 174
- Registrován: sob zář 01, 2012 12:43 am
- Reputace: 10
- Lokalita: Orava
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Hm mozes chodit kolko chces a pre predajcu budes najlepsj spotrebitel .
- ota
- Příspěvky: 2300
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Reputace: 514
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Baterie CALB na Alixpresu
To samozřejmě. A to jsem od prodejců ještě nikdy ani jeden článek nekoupil.
Mají mě rádi protože je zachraňují z průšvihů které způsobili jiní.
LiFePO4 mi prošlo dílnou víc než ty jsi kdy viděl na fotkách na internetu.
Mají mě rádi protože je zachraňují z průšvihů které způsobili jiní.
LiFePO4 mi prošlo dílnou víc než ty jsi kdy viděl na fotkách na internetu.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 625
- Registrován: ned kvě 06, 2012 3:47 pm
- Reputace: 42
- Lokalita: Kolínsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4880
- Kapacita baterie [kWh]: 35
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Baterie CALB na Alixpresu
Od teorie k praxi. Tady - https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 83#p131363 jsou naměřené charakteristiky na baterkách LiFePo4 žluté. Iniciační nabíjení na 4V proběhlo na 1/2 z nich a to té mladší 8S4P, která má charakteristiky významně lepší, ale to pravděpodobně spíše kvůli tomu, že jsem se k těm starším choval v minulosti hůře - vybíjení pod 2,9V a podobně. Já nabíjím do 3,6V a z grafů je vidět, že to opravdu je už s SoC. Nejstarší baterie provozuji někdy od roku 2012. Poslední sadu jsem kupoval tak, že byla v originál krabici PRC a byl tam i ten Thundersky návod. Někde ho mám, myslím, že tam dokonce jdou i výše, na 4,2V jako maximální bezpečné napětí. Tím nerozporuji, že to může být obchodní tah. Ale inicializace na 4,0V je u mě prakticky ověřeno, obě dvě sady mají aktuálně celkovou kapacitu někde kolem 105% nominální kapacity.netko píše:Hm mozes chodit kolko chces a pre predajcu budes najlepsj spotrebitel .
100% OSTROV SČ KRAJ = 16 panelů Canadian Solar CS3K-305; 2 větve 2S4P; 2x Regulátor Victron BlueSolar Charger MPPT 150/60; Měnič 1F Smart Phoenix Inverter 48V 5000VA 230V; Monitoring Victron BMV700 + Raspberry Pi 4B; Energy Meter ET112 a spousta kabelů.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
Baterie LiFePo4 =2P x 48V/120Ah +16S x 120Ah + 1P/311Ah= cca 35,2 kWh, skládaná z článků Winston WB-LYP60AHA a EVE LF304 ✔ Zlepšení pozice u vyhledávačů; Aktuální stav FVE instalace.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů