Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2620
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

To Eman:Pomocí můẓ̌e virtuální baterie od Čezu,kamarádovi uṣ̌etři cca 50000kč ročně za naftu.Nabiji z ní přes noc,kdyẓ̌ se vrátí domů a jezdí cca 40000km ročně.Něco jako Ty.Zbytek sazba na TČ je okolo 4,5kč,takže stejně nejniẓ̌ṣ̌I náklady na palivo.
Jinak ty asistenty jsou na tom novém EV to nejlepṣ̌í.Tady má BMW pěknou reklamní upoutávku na dálničního asistent a přejíždění mezi pruhy ovládaného pohledem:))

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Osobne pochybujem, ze VB bude dlhodobo unosne pre system.. Cim viac ludi tam bude ukladat energiu, tym viac ju bude brat v noci, ktora elektraren to bude schopna vykryt? :)
Pytam sa seriozne, nie provokacne.. Bola by to fantazia, ak by to takto fungovalo, nasekal by som na strechu panelov co by sa len dalo..
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2612
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od NOPARasito »

fugas píše: ned kvě 26, 2024 1:41 pm
marko250 píše: ned kvě 26, 2024 11:18 am
eman píše: ned kvě 26, 2024 9:34 am Franta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.

Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.

EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Nehledejte důvody proč to nepůjde,ale reálná řešení jak to zprovoznit.Vždycky mě baví volnomyšlenkáři,co mi budou vyvracet můj reálný život v čemkoli. EV není pro každého,musí souviset s žitím daného majitele.Mám kamaráda co nemá dům,nemá FVE a i přez to jezdí EV a neměnil by.Pak mám spoustu co mají dům,nebo i FVE a s těmi je to stejně neměnili by už.Ten bez RD a FVE dokonce jezdí každý den stovky km,je to novodobý fotograf s 3D návrhy interiérů ,které zpracovává pro klienty v jejich obydlích.Prostě jim na míru tvoří virtuální realitu interiérů jejich RD u nich doma samozřejmě.Žije vysloveně z nabíječek.

Já se taky řadím k těm co mají RD a FVE a normální práci ,do které jedu v 6:00hod a přijedu kolem 15:00hod nejméně s 50km. To nabijete ze slunce po příjezdu z obyčejné zásuvky 3kW za dvě a půl hoďky , aniž bych omezil měnič a další příkon v domě.A ano třeba včera jsem byl 120km daleko a vrátil se o půlnoci a zase sem to dal do zásuvky a z SOC 96% baterky doma vzal chybějících 18kWh do rána do auta,protože jsem jel znovu pryč .Nemusel jsem dobíjet nakonec,protože se to vyvinulo jinak a já jel jen kousek ráno. Ano s EV je potřeba počítat s výkonem měniče a úložištěm větším,aby se nenaboural komfort do domu,obzvlášť ,když máte dvě domácnosti .Ale říkat ,že to nejde je blbost,jen máte poddimenzovaný systém FVE.
Od února co mám EV jsem nemusel dobíjet za peníze z nabíječek nikdy,ale při první jízdě jsem si to vyzkoušel a to je jediná platba za palivo do EV co jsem dal navíc a ano příjde listopad/prosinec/leden/únor a já budu sosat z DS,buď doma,nebo v práci,nebo před prací u kaufu,ale to je sranda v porovnání nákladů za rok.Jako bonus máte neskutečný komfort předehřátého auta před odjezdem. K nabíječce to mám 500m před prací třeba a né jen jedné,ale několika(PRE/ČEZ/Ionyty/Lídl). A co se týká návratu ke spalováku, :-) né díky už opravdu ne,ale to je na dlouhé popisování výhod. Je neskutečné,jak se i můj okruh kamarádů staví od koupi ke mě negativně a přesvědčují mě o nesmyslném EV a přitom v tom nejeli ani jednu minutu.Na druhou stranu jsem to půjčil na zpáteční cestě z hor jednomu z nich a najednou otočil o 180° a zavrhl i svůj Nissan GTR s 390kW,se slovy to není možné.Pak stačilo ukázat konfigurátor Škody octavie kombi a huby jim sklaply. Co se týká ojetin EV ,tak to není vůbec špatné,jen je potřeba si zajet za hranice,kde jsou na ně dotace pro každého občana a po roce se rádi aut zbavují a berou další nové . ev.jpg
Věř že jsem v tom jel mnohokrát. Výhody nepopírám a nevýhody nepřehlížím. Jestli můžeš přes noc tankovat do auta 18kWh, tak to neznamená, že mají ostatní poddimenzováno. Znamená to, že ty máš sakra predimenzováno.
Jenže Marko není sám, i ja to takhle provozuju, ale i jinej level.
Tak že v sobotu cca.v 18hod mohu momentálně dojet po 300km tripu a rano v neděli mam zas plnou tzn. 520km 😘👍🏻.(Průměr na 100 mám cca.13,5kWh dlouhodobě)
A vše bez dotaci.
eman
Příspěvky: 1101
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Mít ČEZáckou VB znamená registraci vlastní FVE a nechat se v budoucnu šikanovat státem nebo ČEZem. Na to jim zvysoka....
Podle mojí paranoi je v současné době VB stejně jenom marketingový nástroj, jak nachytat co nejvíc dušiček a jednoho dne je nepříjemně překvapit změnou podmínek, na základě Všeobecných podmínek, které nikdy nikdo nečte.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Atman
Příspěvky: 314
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11525
Kapacita baterie [kWh]: 28
Bydliště: Západné Slovensko

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Atman »

S tým súhlasím, mám podobné mentálne nastavenie, čo o tebe štát nevie, to proti tebe nepoužije.
spolu 11,5kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
tomer
Příspěvky: 247
Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
Bydliště: Senica

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od tomer »

Problem je, ze stat moze celoplosne nieco nakazat registrovat.. Napr, aj sklennik/foliovnik. A samozrejme ak da odmenu, "anonymny sused" uz pracu za stat vykona, vid korona sialenstvo.. To iste robil Nemecky kancelar, mal system cca 6 mil urdanikov, ktori prakticky kazdy do jedneho tvrdili po vojne, ze "ale ja som nic zle neurobil, ja som len robil svoju pracu"
no jasne, to je jasne, jedna mala suciastka robi svoju pracu, ale karavana jede dal. To je ako ospravedlnovat kohutik na zbrani, ze on je nevinny, ved bez hlavne by sa nic nestalo a naopak hlaven je tiez nevinna, bez kohutika nic nevystreli, atd..
Takze, aj ked zdielam rovnaku nazor, ako dva prispevky vyssie, ono stat si nas najde tak ci tak :)
A potom bude treba byt kreativny, a hlavne to nedavat na internet, pretoze takto ziska stat navod, ako na kreativneho jedinca.
Taka je fantasticky slobodna doba dnes..
Pripadne este vzdelavat ludi, aby tlacili na stat, aby nic nedanil. Podobne ako v Madarsku tlacili protestom na vladu, aby nedanila internet. (samozrejme, vybrat to mozu inde) https://dsl.sk/article.php?article=16271
eman
Příspěvky: 1101
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Stát nemusí dělat s ostrovníma FVE vůbec nic. Bič už je dávno připravený, ale zatím to neprošlo přes úřady. ČEZ tomu pracovně říká "Penalizace za nevyužívání rezervovaného příkonu". Kdo neposílá přes léto ČEZu kilowaty za suchý z nosu a zároveň nemá odběr, dostane pěkně "pokutičku". Samozdřejmě to nazvou nějak vzletně jako "Eko příplatek za připojení", ale prostě si nějaké peníze vydojí. A být úplný ostrov si může dovolit jenom pár jedinců-
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Miyuki
Příspěvky: 176
Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2240
Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Miyuki »

No vzhledem k tomu, že většina lidí má jenom ten odečet jednou za rok, tak můžeme být v klidu.
A až se vymění elektroměry (to bude kdy, tak za 10 let? ) tak jim klidně občas nějakou tu elektřinu za zápornou cenu kabelama protáhnu.
cipis
Příspěvky: 4585
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

10 let? Do konce roku 2027 ...
Ony ty náklady na dráty jsou stejné, jestli tam něco teče nebo neteče.
Podle mne se to posune (zdraží) na paušálu, případně něco ve smyslu nasmlouvaný odběr, a pokud nebude dodržen, tak bude pak k tomu ještě dražší kWh.
Nicméně, něco podobného je už dávno na plynu, a nikdo si nestěžuje. Tam jsou ceny dle celkového odběru už leta letoucí. A když si člověk přitopí lokálně, tak ho pak ten kubík vyjde dráž.
No a u elektřiny to budou zase modely odběrů. Netřeba vymýšlet spešl příplatky či pokuty. Odebíráš jen v zimě či ve škaredém počasí? No ok, ale pak budeš mít takový měsíční a takovou kusovku. Podstata je to vědět dopředu a online. Proto ty chytré elektroměry ...
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
eman
Příspěvky: 1101
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Miyuki píše: pon kvě 27, 2024 11:40 am No vzhledem k tomu, že většina lidí má jenom ten odečet jednou za rok, tak můžeme být v klidu.
A až se vymění elektroměry (to bude kdy, tak za 10 let? ) tak jim klidně občas nějakou tu elektřinu za zápornou cenu kabelama protáhnu.
Vsadím svoje nový boty, že současný stav, kdy může obyčejný koncový zákazník nakupovat za spot ceny, bude potřeba "ošetřit". Úplně si to říká o měsíční poplateček za přístup ke spot cenám. :D
Ale třeba jsem paranoidní.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2210
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

eman píše: pon kvě 27, 2024 11:52 am
Miyuki píše: pon kvě 27, 2024 11:40 am No vzhledem k tomu, že většina lidí má jenom ten odečet jednou za rok, tak můžeme být v klidu.
A až se vymění elektroměry (to bude kdy, tak za 10 let? ) tak jim klidně občas nějakou tu elektřinu za zápornou cenu kabelama protáhnu.
Vsadím svoje nový boty, že současný stav, kdy může obyčejný koncový zákazník nakupovat za spot ceny, bude potřeba "ošetřit". Úplně si to říká o měsíční poplateček za přístup ke spot cenám. :D
Ale třeba jsem paranoidní.
Takovy uz je a platis ho u dodavatele. Jinak branit vyuzivanim spotu a tedy dovolit uzivatelum prizpusobit se zatizeni site nedava pro distribuci zadny smysl. Distribuce chce aby byla energie odebrana a to pokud mozno rovnomerne v case. Cim vic bude zakazniku vyuzivajici spot a treba baterie a ev, tim je vetsi sance graf ceny splostit a vykyvy snizit.

A nemyslim si, ze hodinove ceny spotu nejak zasadne ovlivnuji velke elektrarny a tedy cez, kde se bude vetsina energie prodavat dopredu na dlouhodobem trhu a za jine ceny a tyhle spotove, rychle, jsou pak spis jen prebytky.
eman
Příspěvky: 1101
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Jelikož distribuci ovládá ČEZ, tak pochybuji, že má ČEZ zájem na přímém prodeji, navíc bez vlastního zisku. Nějaké vytížení je jim u zadní části, jinak by se snažili nabízet levnější hodiny už teď v rámci tarifů.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2210
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

ale vzdyt to delaj. Na nekterych tarifech je distribucni rozdil 2,1kc/kwh a je to prave pro ty tarifi, ktere jsou narazove velke zdroje.

https://www.cez.cz/webpublic/file/edee/ ... 4_2024.pdf

Zatizeni site muzou bud ridit chytre (do ted hdo nebo v budoucnu asi chytreji) a nebo to hnat pres ceny. Uz ted jsou ruzne ceny pro nizky vysoky za distribuci. Za silovku ne, protoze to neni ten limitujici faktor. Pokud by bylo energie nedostatek, urcite to zapracuji do ceniku.

Spotove ceny naopak reflektuji silovku a ne distribuci. Velke kontrakty na dodavku energie jsou pak dlouhodobe a se spotem nesouvisi. Treba fixovane tarify by meli byt takto nakoupeny predem a rezervovane. CEZ samozrejem energyii prodava i na primo bez burzy a to velkou vetsinu. staci se zeptat googlu a dostal jsem vysledek

"Konkrétně ČEZ prodává přes lipskou burzu jen asi 5 % své celkové produkce."
Franta2776
Příspěvky: 2620
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Tak jsem dnes opět svezl 3 zaryté odpůrce elektromobility a potom jednoho nechal řidit.Zarytě mlčeli, potom ten co řidil, začal tvrdit, ẓ̌e se EV výborně řídí:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 2620
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

Záruka na baterii 10let nebo 1mil km

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ssa ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3375
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od marko250 »

eman píše: pon kvě 27, 2024 11:34 am Stát nemusí dělat s ostrovníma FVE vůbec nic. Bič už je dávno připravený, ale zatím to neprošlo přes úřady. ČEZ tomu pracovně říká "Penalizace za nevyužívání rezervovaného příkonu". Kdo neposílá přes léto ČEZu kilowaty za suchý z nosu a zároveň nemá odběr, dostane pěkně "pokutičku". Samozdřejmě to nazvou nějak vzletně jako "Eko příplatek za připojení", ale prostě si nějaké peníze vydojí. A být úplný ostrov si může dovolit jenom pár jedinců-
Pak se ujmu funkce organizátora celonárodní akce: " Vyzkoušej si svůj rezervovaný příkon v 12:00hod,toho a toho dne." :comp: :comp: :write: :wood: :wood: A pak jsem zvědav za jak dlouho to dají dokupy.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

NOPARasito píše: ned kvě 26, 2024 9:30 pm
fugas píše: ned kvě 26, 2024 1:41 pm
marko250 píše: ned kvě 26, 2024 11:18 am
eman píše: ned kvě 26, 2024 9:34 am Franta2776: Ty máš nabíječku doma na střeše, protože sedíš doma. Normální člověk v produktivním věku jede v 8 ráno do práce a vrátí se navečer. Takže může dobít za bůra z DS nebo o fous levněji huntovat vlastní baterky. Ale to znamená mít 60kWh navíc v baterkách a ty nejsou zadarmo. Navíc jsi taky zaplatil za EV víc než za spalovací verzi a navíc jsi čerpal dotaci.

Co se tady snažíš dokázat? Ekonomicky je to mimo hned na začátku.

EV je jiný druh pohonu s výhodami/nevýhodami. Přestaňte mít ty fanatické výlevy i tady na foru, FB úplně stačí.
Nehledejte důvody proč to nepůjde,ale reálná řešení jak to zprovoznit.Vždycky mě baví volnomyšlenkáři,co mi budou vyvracet můj reálný život v čemkoli. EV není pro každého,musí souviset s žitím daného majitele.Mám kamaráda co nemá dům,nemá FVE a i přez to jezdí EV a neměnil by.Pak mám spoustu co mají dům,nebo i FVE a s těmi je to stejně neměnili by už.Ten bez RD a FVE dokonce jezdí každý den stovky km,je to novodobý fotograf s 3D návrhy interiérů ,které zpracovává pro klienty v jejich obydlích.Prostě jim na míru tvoří virtuální realitu interiérů jejich RD u nich doma samozřejmě.Žije vysloveně z nabíječek.

Já se taky řadím k těm co mají RD a FVE a normální práci ,do které jedu v 6:00hod a přijedu kolem 15:00hod nejméně s 50km. To nabijete ze slunce po příjezdu z obyčejné zásuvky 3kW za dvě a půl hoďky , aniž bych omezil měnič a další příkon v domě.A ano třeba včera jsem byl 120km daleko a vrátil se o půlnoci a zase sem to dal do zásuvky a z SOC 96% baterky doma vzal chybějících 18kWh do rána do auta,protože jsem jel znovu pryč .Nemusel jsem dobíjet nakonec,protože se to vyvinulo jinak a já jel jen kousek ráno. Ano s EV je potřeba počítat s výkonem měniče a úložištěm větším,aby se nenaboural komfort do domu,obzvlášť ,když máte dvě domácnosti .Ale říkat ,že to nejde je blbost,jen máte poddimenzovaný systém FVE.
Od února co mám EV jsem nemusel dobíjet za peníze z nabíječek nikdy,ale při první jízdě jsem si to vyzkoušel a to je jediná platba za palivo do EV co jsem dal navíc a ano příjde listopad/prosinec/leden/únor a já budu sosat z DS,buď doma,nebo v práci,nebo před prací u kaufu,ale to je sranda v porovnání nákladů za rok.Jako bonus máte neskutečný komfort předehřátého auta před odjezdem. K nabíječce to mám 500m před prací třeba a né jen jedné,ale několika(PRE/ČEZ/Ionyty/Lídl). A co se týká návratu ke spalováku, :-) né díky už opravdu ne,ale to je na dlouhé popisování výhod. Je neskutečné,jak se i můj okruh kamarádů staví od koupi ke mě negativně a přesvědčují mě o nesmyslném EV a přitom v tom nejeli ani jednu minutu.Na druhou stranu jsem to půjčil na zpáteční cestě z hor jednomu z nich a najednou otočil o 180° a zavrhl i svůj Nissan GTR s 390kW,se slovy to není možné.Pak stačilo ukázat konfigurátor Škody octavie kombi a huby jim sklaply. Co se týká ojetin EV ,tak to není vůbec špatné,jen je potřeba si zajet za hranice,kde jsou na ně dotace pro každého občana a po roce se rádi aut zbavují a berou další nové . ev.jpg
Věř že jsem v tom jel mnohokrát. Výhody nepopírám a nevýhody nepřehlížím. Jestli můžeš přes noc tankovat do auta 18kWh, tak to neznamená, že mají ostatní poddimenzováno. Znamená to, že ty máš sakra predimenzováno.
Jenže Marko není sám, i ja to takhle provozuju, ale i jinej level.
Tak že v sobotu cca.v 18hod mohu momentálně dojet po 300km tripu a rano v neděli mam zas plnou tzn. 520km 😘👍🏻.(Průměr na 100 mám cca.13,5kWh dlouhodobě)
A vše bez dotaci.
Nikdo netvrdí že to nejde. Řeč je o tom, že je to ekonomicky nesmysl. Někdo třeba bydlí v pronajaté garsonce a ušetřil si na zánovní luxusní sporťák. Já mu to neberu, ale až mi začne vykládat, že to dává smysl a měli by to dělat všichni, nebudu souhlasit, protože s tím se souhlasit nedá. Už tu byl jeden, co to chtěl vyřešit nákupem dvou EV a střídat je, aby mohl dojíždět do práce. Nedává to smysl. Chápu, že tě to baví, jsem v tom stejný, ale netvrď mi, že to má ekonomický přínos. Predimenzováno jsi to, protože tě to baví. Pořízením EV to dokážeš využívat. V dobách temna jsi ale stejně druhý, jako my všichni ostatní a musíš z DS, nebo nadhodit centrálu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše: pon kvě 27, 2024 2:04 pm Záruka na baterii 10let nebo 1mil km

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ssa ... .seznam.cz
Až to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Raww
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
Lokalita: Jihlava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9840
Kapacita baterie [kWh]: 13,6

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Raww »

fugas píše: pon kvě 27, 2024 6:10 pm
Franta2776 píše: pon kvě 27, 2024 2:04 pm Záruka na baterii 10let nebo 1mil km

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ssa ... .seznam.cz
Až to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
Ona je taky otázka, kolik bude stát za 10 let výměna baterky. Teď je to drahý, ale za 10 let?
Analogicky: soused zemědělec má roky elektrický nakladač. Dycky měl olověnou trakční baterii, teď mu tam dali lithiovou (nevím přesně jakou) za cenu Pb, ale provoz (výdrž) je prý nesrovnatelný.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
Franta2776
Příspěvky: 2620
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše: pon kvě 27, 2024 6:10 pm
Franta2776 píše: pon kvě 27, 2024 2:04 pm Záruka na baterii 10let nebo 1mil km

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ssa ... .seznam.cz
Až to bude 20 let, nebo 500kkm, tak to koupím. To už by znamenalo mega za auto na dvacet let. Mega za auto na deset let je pořád dost. Tedy ne v případě, že ho po těch deseti letech za 300k prodám. To ale čínský EV s dojetou baterkou jen těžko.
Fugasi koupíṣ̌ si ho dřiv:
https://auto-mania.cz/benzin-i-nafta-br ... .sznhp.box
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek