Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

ale nemají, magic pie 2 je bez regulátoru, mám ho ve svým kole už dva roky. A stejně tak krouťák nikde nenacházím...
Takže znovu, nesmy sly s dvěma motory nehodlám řešit, a ptám se, jestli má někdo srovnání ohledně nárůstu krouťáku při použití 48V oproti 60V a jestli má větší krouťák tohle: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4- ... zadni-kolo
nebo tohle: https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4- ... zadni-kolo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

http://www.elektrokola-dh.cz tady najdeš u motorů popis takže i krutící moment,pokud navýšíš napětí projeví se to vyšší rychlostí,jinak je třeba použít i odpovídající řídící jednotku.Na netu je popsáno dost ůprav tohoto motoru na vyší výkon,jedná se v zásadě o výměnu přívodních vodičů,které nejsou schopny převézt vyšší proudy.Motor takto upravený může mít až 4 kw,pak ale nastává problém jakou baterku použít.Ten motor mám v kole a bez ůprav pokud přepnu řídící jednotku z legálního modu do posledního bere motor při 48v až 50 ampér,potom není problém vyjet žádný kopec,jen rychle ubejvá baterka.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

a máš tam magic pie, nebo ten černej? mě by spíš zajímaly zkušenosti s tím černým http://www.elektrokola-dh.cz/elektromot ... -kolo.html , vypadá trochu nenápadněj...
A stejně tam u magicpie nemají uvedenej krouťák, asi je to utajovaná skutečnost. Je fakt, že můj regulátor k magipie má omezení na 30A, možná proto mi přijde, že by to mohlo být silnější. Rychlost na rovině je víc než dostatečná...
Baterka bude z LG HE2, každej článek dá 20A bez mrknutí, a když jich bude 6-8 paralelně, tak bych se toho nebál. Spíš mám problém s obalem na baterku, aby vypadal jak od lidí a nestál majlant... Škoda že už nemám možnost levně koupit "placky" , rozměrově to bylo nejlepší řešení.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

mám magicpie 1000w ten nápadnej a k tomu 1500W/48V 35A(50A)řídící jednotku,takže přípolohovej přepínač výkonu a ještě navíc cykloanalist,kde je možno nastavit kde co..baterka má 30 ah 48v a při rekuperaci se vrací někdy i víc než 18 ampér,takže analist ukazuje průměrně kolem 8 procent vrácené energie,běžný dojezd na jedno nabití je kolem 150 kiláků.Jedná se o jízdu v Orlických horách takže žádná rovinka,většinou samej kopec
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Magic pie ma kroutak psanej 70Nm.(http://www.g-kolo.cz/sortiment)
Magic pie vs. ten cernej 27,3Nm( http://shop-elektrokola.cz/elektrokola- ... i-kolo-i93 ) me bylo zrazovano u cerneho s rekuperaci a mensi kroutak a vykon 750 vs.1000, ale pry vyssi rychlost!!!
Je to 56 vs. 46 magnetů.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

Na rychlost se nekoukej,se sínusovou jednotkou to jede rychleji a nikdy jsem nejel na maximum,moje kolo není na takovou rychlost stavěné,to už by byla lepší jízda na splašeném býkovi...při 55 jsem rychle snižoval rychlost,nejsem sebevrah...samozřejmě by to jelo o mnoho rychleji,na tom záleží ještě průměr kola,čím větší,tím i vyšší dosažená rychlost ale i menší síla...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Ja na mojim pred montazi motoru nejel z kopce rychleji jak 96km/h a to byla sila, problem pod kopcem brzdit!!!! Ted co tam mam motor nevyzdimu z kopce vice jak 60(motor pak brzdi), takze je to pro me bezpecnejsi ;-).
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

Jakou máš tu řídící jednotku?
Ještě že jsem zatím neobjednával BMS, bude to chtít asi 60A variantu...
I u toho černýho prodejce tvrdí, že zvládne 2000W trvale - ostatně co je trvale, nejdelší kopec, co obvykle překonávám, má převýšení 350m na 2km... tam jsem neměl problémy ani s 30A řj, ale spíš na trhácích dlouhejch 50m s toupáním přes 12%, tam už jsem se i zapotil, navíc ta moje řj není sinus, pod otáčkama to mručí, moc netáhne. Rozumně to jede až od 15km/h., ale co by člověk chtěl za 17USD...
Ještě řeším jeden problém, budu potřebovat obal na 104ks 18650 do rámu, nejvíc se prodává na 65ks, jistě nebudu dělat dvě malý baterky...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Kodl69: ja mam ve vsem(koloběžka i kolo) osobně tuhle: http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jed ... magic.html
Co ma Jahodovak by me taky zajimalo ;-).
Kodl69: kolik chces mit kapacitu baterie??? 1500Wh!!!!!
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

ne, jenom cca 1kWh. Už jsem tak zvyklej, a spíš bych přidal, ještě víc, ale mám LG HE2, leda by je se mnou někdo chtěl vyměnit za 104ks Samsung INR18650-35E nebo něco podobnýho. Doteď jsem provozoval placky 4Ah 13s 5p, což je cca 1kWh. Ale už je nikde za podobný prachyneseženu.
Spíš řeším to, jak asi zbastlit ten akupack, aby to vypadalo jak od lidí. jedna z variant je to vylaminovat do formy, ale to je moc práce, leda by chtěl někdo další taky takovou věc.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Leda nekoho s 3D tiskarnou ;-), ja mam v planu do 3 let
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

pevnostě bude dvouvrstvej laminát úplně jinde, než PLA z tiskárny, to je tak na výstavku, a ne na obal, v kterým bude v tvrdejch podmínkách víc než 5kg baterek. Už mám celkem rozmyšlený jak je do futrálu rozmístím, možná to naohýbám z AL plechu a nechám svařit, podobně jako se dělají kufry na cestovatelský enduro motorky.
nikde nemůžu najít ke koupení konektor ve stylu tohoto: konektoru, jedině celej akupack, ale jenom na 65 18650...
Ale pořád Jahodovák nepustil, co má za regulátor.
Tem magicpie dobrý, ale nejde na něm jednoduše udělat vypínač, kterej by ho poslal do street legal módu.
Naposledy upravil(a) kodl69 dne sob pro 01, 2018 5:17 pm, celkem upraveno 1 x.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

Já myslel že je to jasný sinus od dh elekrokolo,je tam psaná jako 1500watů 48v 35a trvale max 50ampér,mají za stejnou cenu i silnější,je jen o trochu větší.Volil jsem tento obchod protože není problém s případnou reklamací a velmi rychlé dodání.Jaho baterii mám 14 kousků powerbank 30ah od nejmenovaného člen,slouží skvěle a snáší i rekuperaci,bms nemám a ani dávat nebudu,mám vyveden knektor od každého článku a mezi nima v polovině jistič 100a kterým po vypnutí rozdělím akupak na dva apo připojení modelářské nabíječky a konektorů nabíjím a zároven dochází ke srovnání článků,vyrovnává až jednou ampérou.Při jízdě na konektory připojuji něřák na lipo články od modelářů za stovku jeden a pokud je bud přepětí,nebo naopak nízko,bzučák na to upozorní.Po jízdě je jen vytáhnu z konektoru a je.Cykloanalist navíc ukazuje i celkový zůstatek kapacity,zatím to sedí
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

Ještě k tomu legálnímu modu,u většiny jejich sínus jednotek je třípolohový přepínač a je tam mod 1 do 250w a 25 km,to je legální mod a ty dva ostatní už jsou mimo veřejné komunikace.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

To je to, co přesně hledám. 30Ah baterka... A to jsem byl před dvěma roky za extremistu, s 13s 20Ah...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od jahodovák »

Já za ní vděčím náhodě,nechtělo se mi z pouzdra vytahovat ty články,tak jsem je jen přepojil a tím vznikla ta kapacita,jsou to pytlíky a v originál pouzdru jen po odmontování elektroniky staženy páskou do jenoho paku,takže je to sice o něco větší ale velice pevné a váha je na přijatelných 6 kilo,je připojena přez modelářský konektor 90 ampér takže lze vyjmout ze zadního nosiče.Krabičku z nerezu mám objednanou ale nějak se jim do toho nechce a vymlouvají se,vypadá to,že si to budu muset naohýbat sám a jelikož jsem si pořídil svářecí invertor vybavený i tigem a plazmovým hořákem dokonge i argon mám,jen s tím neumím svářet,na videu to vypadá jednoduše ale v reálu je to trochu horší,budu muset asi potrénovat ač to má bezkontaktní zapalování oblouku tak si občas škrtnu a je t v háji...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Jahodovak: takze mas tuto?( http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jed ... v-35a.html) A to je takovej rozdíl jak Magic jednotka???? O hlucnosti jsem si jistej, ze je to nebe a dudy.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Kodl69: znamej delal na 3D tiskarne duty letadylko, a kridlo na to, ze melo stenu 0,5 mm nebylo sance utrhnout, ohl jsi ho ale vratilo se to bez poskozeni. Dle me zalezi na tiskarne i materialu ;-).
A z toho vyplyva cena, aby to jen matrosem nevyslo na 1000-2000 ;-(.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od kodl69 »

a tohle zrovna řeším. Origo obaly na baterky do rámu jsou zoufale malý, na 65ks 18650 maximálně. Pokud bych dával 18650 a nechtěl si pohoršit proti bejvalé "pytlíkovce" v hliníkové bedně, která byla 13s 20Ah, tak jich s LG HE2 potřebuju do bedny dostat 104ks, což někdo nabízí na ALI na nosič, do rámu nikdo. Pokud bych dělal zase něco z pytlíků, tak obaly na baterky od číňana jsou mi k ničemu, z toho bych použil jenom zámek a konektor, a to je za 40USD fakt drahý.
A teď co s tím. 3D tisk tak velké věci mi nepřipadá rozumný, navíc to neumím namodelovat, netuším, kde koupit rozumný konektory, 50A anderson na tohle asi není to pravý.
Další varianta je něco vysekat z duralu, hliníku, posvařovat, naeloxovat - práce jak na kostele, cena taky drastická, na jeden kus... A poslední, udělat formu a laminovat to, sice pracnost veliká, ale kdyby se někdo přidal...
Baterka musí být vyjímatelná a naopak uzamykatelná, to mě s původní limitovalo při nabíjení někde u kiosku nebo u známejch, proto jsem si vozil prodlužku, což je pakárna a ne všude to jde použít...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Nový příspěvek od NOPARasito »

Tusim, ze ti s tim tady nikdo nepomuze, v 3D tiskarne by to slo, ale pocitam padne tam 1kg kvalitniho matrosu, to bude tak 3.000. Ale namodelovat a vytisknout bude tak rok 2021-23 ;-(. Asi hlinik a klidne to striknout je nejlepsi reseni. Pokud mas teda moznost varit hlinik. Jinak konektor chapu, ze je lepsi nasouvaci ale jsou modelarsky i jiny. Ale tozn.kabel zastrcka, zasuvka v krabici. Do 100A by vyber mel byt.
Nebo https://s.click.aliexpress.com/e/baM9x5pJ
Pokud mas nekoho na laseru nemusel by to byt takovej problem z hliniku. Pokud znas rozmery tak mi posli SZ, zkusil bych kamosa na laseru a kamosa na svarenec. Mozna by se to do 2000 nebo i levneji dalo sesmolit.